Strona 1 z 1
Problem z przyśpieszeniem oraz dymkiem z rury

Napisane:
15 kwi 2013, 23:07
przez Ostryyy
Hej! Od niedawna mam Mazdę 323F BJ 2.0 diesel. Byłem u mechanika na wymianie filtrów i oleju. Sprawa wygląda tak, auto jest bardzo zamulone, czasami jadąc na 3 lub 4 biegu i spokojnie przyśpieszając czuję jakby przyspieszał i zwalniał, ciężko to wyjaśnić ale czuć jak przyśpiesza i nagle jakby coś go zahamowało ( podobny efekt przy przejeżdżaniu koło Tira, przy podmuchu wiatru), i potem znowu przyśpiesza. Do tego wszystkiego jeszcze kopci. Nie na czarno niebiesko lub jeszcze inaczej, kopci na biało. Przy odpaleniu kopci naprawdę mało, ale podczas jazdy, gdy silnik jest już ciepły, to kopci bardzo, przy przyśpieszaniu widzę nawet trochę dymu w tylnym lusterku. Co to może być? Ile może mnie kosztować naprawa? Pozdrawiam!
Re: Problem z przyśpieszeniem oraz dymkiem z rury

Napisane:
15 kwi 2013, 23:12
przez Neonixos666
rozumiem że odpala dobrze i nie ma problemów z wchodzeniem na obroty na postoju? Miga kontrolka świec żarowych?

Napisane:
15 kwi 2013, 23:16
przez Ostryyy
Odpala na dotyk, nawet stojąc kilka dni bez odpalania w największych mrozach. Nic nie miga, na postoju wchodzi dobrze, jak był ciepły po wymianie oleju go przegazowałem, kręcił się okej
Re: Problem z przyśpieszeniem oraz dymkiem z rury

Napisane:
16 kwi 2013, 17:25
przez Neonixos666
Ja bym najpierw sprawdził czy na TCV nie ma syfu a potem podmienił SPV.

Napisane:
16 kwi 2013, 18:44
przez Ostryyy
Sprawa się trochę zmieniła. NA luzie przy 4-5 tyś obrotów jest olbrzymia chmura czarnego dymu. Teraz dolałem paliwa, przejechałem się, dałem mu trochę w palnik, kopcił mocno. Ale w powrotną drogę już coraz mniej, tylko przy redukcji albo ostrym ruszeniu. To jset możliwe,że po prostu oleju jest za dużo, bo miarka jest na FULL
Dopisano 16 kwi 2013, 18:49:
TCV ? SPV?

Napisane:
16 kwi 2013, 19:52
przez Neonixos666
Ostryyy napisał(a):Sprawa się trochę zmieniła. NA luzie przy 4-5 tyś obrotów jest olbrzymia chmura czarnego dymu. Teraz dolałem paliwa, przejechałem się, dałem mu trochę w palnik, kopcił mocno. Ale w powrotną drogę już coraz mniej, tylko przy redukcji albo ostrym ruszeniu. To jset możliwe,że po prostu oleju jest za dużo, bo miarka jest na FULL
Dopisano 16 kwi 2013, 18:49:
TCV ? SPV?
Raczej to nie sprawa oleju, ja bym zaczął od zaworu SPV

Napisane:
16 kwi 2013, 23:23
przez Ostryyy
Ojej, strasznie droga sprawa. Da się to jakoś regenerować?
Re: Problem z przyśpieszeniem oraz dymkiem z rury

Napisane:
16 kwi 2013, 23:49
przez Neonixos666
najpierw trzeba dojść co jest i nie wymieniać na pałę tylko posprawdzać co jest i dopiero się martwić.

Napisane:
17 kwi 2013, 13:11
przez Ostryyy
Mogę to zrobić jakoś samemu? Czy mechanik konieczny?
Re: Problem z przyśpieszeniem oraz dymkiem z rury

Napisane:
17 kwi 2013, 13:45
przez Mixer88
Naturalnie możesz sam to sprawdzić sporo piszą na forum o zaworze SPV poczytaj
viewtopic.php?f=465&t=143495&p=2427955&hilit=gdzie+si%C4%99+znajduje+zaw%C3%B3r+SPV#p2427955Np masz tu jednego linka zobacz jak chlopaki piszą o sprawdzaniu tego zaworu.
Re: Problem z przyśpieszeniem oraz dymkiem z rury

Napisane:
27 maja 2013, 00:19
przez Ostryyy
Przepraszam, że odświeżam temat, ale czy na tym da się jeździć? Tzn, z tym dymieniem z rury oraz brakiem mocy, na razie nie miałem wolnych pieniędzy na remont.
Dopisano 27 maja 2013, 00:20:
Czy może mi po drodze stanie i to tyle z jazdy?