Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5

Postprzez kierownik » 18 wrz 2012, 22:16

xANDy napisał(a):A co do czujnika położenia wału... jakbyś to miał walnięte, to po pierwsze mrugałaby Ci kontrolka, po drugie po odpaleniu (jeśli w ogóle by to się udało) silnik waliłby jak młotem i nie mógłbyś się rozpędzić więcej jak do stówy

odpalić się da bez problemu, silnik chodzi ok, mruga kontrolka, auta nie rozpędzałem więc nie wiem jak z tym. oczywiście mowa o autkach sprzed epoki szóstek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 19 wrz 2012, 00:00

kierownik napisał(a):sprzed epoki szóstek


W RF5C jest tez czujnik na wałku – teoretycznie nie winien zapalić :P praktycznie zapala czasem i jest buuum :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 19 wrz 2012, 08:33

Riki napisał(a):
kierownik napisał(a):sprzed epoki szóstek


W RF5C jest tez czujnik na wałku – teoretycznie nie winien zapalić :P praktycznie zapala czasem i jest buuum :D


niewiele razy próbowałem, ale przy odpiętym czujniku na wale, a sprawnym czujniku przy wałku rozrządu nie dało się odpalić RF5C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maciek_z » 20 wrz 2012, 22:08

Jak odpalalismy z odpiętym czujnikiem położenia wału to odpalił normalnie (na pych) ale ta jak pisaliście zaczęła mrugać kontrolka od świec, to oznacza, że czujnik działa
Na dzień dzisiejszy ogarniam temat wysłania pompy na remont do zakładu w Tucholi bo zaczęły sie problemy z odpalaniem na zimnym silniku: trzeba dłuzej kręcic lub odpala za drugim lub trzecim razem.

Wczesniej w tym wątku ktoś opisywał, ze odpięcie czujnika temperatury na pompie i próba odpalenia, jesli nie odpali na ciepłym to oznacza, że pompa zbliza się do remontu a zawór SPV jest sprawny – czy to prawda?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez kierownik » 20 wrz 2012, 22:46

coś chyba namieszałeś trochę...
jak ma problemy z odpaleniem na ciepłym silniku, a odepniesz czujnik temperatury w bloku i odpali, to
maciek_z napisał(a):pompa zbliza się do remontu


a jeśli
maciek_z napisał(a):zaczęły sie problemy z odpalaniem na zimnym silniku: trzeba dłuzej kręcic lub odpala za drugim lub trzecim razem.

to jest trochę tematów o tym – poszukaj, poczytaj, a jak nie znajdziesz jakimś cudem, to zapytaj zanim wyślesz gdzieś pompę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maciek_z » 22 wrz 2012, 22:13

no to co może byc nie tak?
– nie odpala na ciepłym silniku, czasem zdarzy się cud i odpali, ale po kilku lub kilkunastu próbach porządnego kręcenia
– na zimnym odpala za drugim lub trzecim razem i tez trzeba przytrzymac na rozruszniku, tydzień temu nba zimnym odpalał normalnie
– jak odpali na zimnym to chodzi przez chwile nierówno, tak jakby nie na wszystkich cylindrach, po chwili praca sie wyrównuje i jeździ normalnie, nic nie przerywa
– na pych odpala zawsze od razu
– na plaka odpala zawsze od razu
– styki od przekaźnika B5B4 sa czyste

wczesniejsze posty sugerują, że to kwesti pompy

podmienic zaworu SPV i TCV nie mam jak bo ich cena przekracza cene całego auta
na komputer odradziliscie mi pójść, bo nic nie pokaze, to co jak nie pompa?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez tadziol » 23 wrz 2012, 11:00

maciek_z napisał(a):no to co może byc nie tak?

jak to co ?
maciek_z napisał(a):wczesniejsze posty sugerują, że to kwestia pompy

i to jest bolesny fakt... :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maciek_z » 23 wrz 2012, 11:27

ja wiem czy az taki boesny – koszt wymiany dwóch zaworów TCV i SPV byłby wyzszy ;)

spróbuję jeszcze odpiąć ten czujnik – zgodnie z tym co przeczytałem w wątku dotyczacym pompy Denso (juz zamknietym) oszuka to pompę i powinien samochod odpalic na ciepłym

gdzie ten czujnik sie znajduje? i czy wystarczy go odpiac na zawsze czy tylko na czas krecenia rozrusznikiem?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez tadziol » 23 wrz 2012, 12:25

masz w prezencie....zabaw się w Adama Słodowego :)
http://forschung.wi.uni-passau.de/~ond/ ... /index.cgi
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maciek_z » 23 wrz 2012, 14:20

tadziol napisał(a):masz w prezencie....zabaw się w Adama Słodowego :)
http://forschung.wi.uni-passau.de/~ond/ ... /index.cgi

hm, koszt 10 euro, zamiast kilkuset i ma to załatwic problem?
Czyzby ta pompa była nie do zajechania i bedzie działac nawet jak cos tam w srodku sie wytrze, przypcha a to kwestia tylko dawki paliwa?

co to jest za przekaxnik na tym schemacie, jakie on ma oznaczenie? Z5A1?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez tadziol » 23 wrz 2012, 15:01

maciek_z napisał(a):spróbuję jeszcze odpiąć ten czujnik – zgodnie z tym co przeczytałem w wątku dotyczacym pompy Denso (juz zamknietym) oszuka to pompę i powinien samochod odpalic na ciepłym

gdzie ten czujnik sie znajduje? i czy wystarczy go odpiac na zawsze czy tylko na czas krecenia rozrusznikiem?

maciek_z napisał(a):hm, koszt 10 euro, zamiast kilkuset i ma to załatwic problem?

chciałeś oszukiwać? to masz <lol>
jak długo to wszystko pożyje-nie wiem...ale sądzę,że raczej krótko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 24 wrz 2012, 19:19

tadziol napisał(a):jak długo to wszystko pożyje-nie wiem...ale sądzę,że raczej krótko.

i tak lepsze to niż na stałe odpięcie, bądź wpięcie opornika w czujnik (co ostatnio widziałem jako naprawa przez mechanika "słabego odpalania na ciepłym")
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maciek_z » 7 lis 2012, 01:04

Odświeżę temat.

W związku z typowymi objawami tzn nie odpala na ciepłym i później nie odpala na zimnym – miałem do wyboru 2 drogi:
1. Zregenerować pompę na miejscu – czyli tu gdzie teraz mieszkam w Szkocji w Edynburgu – koszt jaki mi podano to 600 funtów
2. Wyjąć pompę samodzienie i wyslac ja do polski np. do zakladu w Tucholi, sam koszt regeneracji to maks 1500 złotych

Drugie rozwiazanie wydawało sie tańsze, ale nie zdecydowałem sie na nie – bo nie mam gdzie samemu wyjąc pompy, a znajomy mechanik zaśpiewał cenę 250 funtów za robociznę wraz z wymiana rozrządu – bez części. Sam koszt regeneracji w polsce nie był blizej znany, przyjąłem 1500, ale do tego doszłoby jeszcze paliwo dla kolegi, który mi to ogarnie, koszt kuriera, koszt części do wymiany rozrządu itd. Bardzo ważna kwestia to – w przypadku awarii, musiałbym reklamowac w Polsce, co odpada. Mógłbym pojechac samochodem, ale doliczyć bym musiał jakieś 300 funtów na paliwo, prz oksazji mógłbym nabrac papierosów i soplicy orzechowej i/lub mietowej żoładkowej, czym pewnie odbibym sobie podróż, ale akurat nie miałe tygodnia urlopu a auto było potrzebne.

Zdecydowałem się na zrobienie remontu na miejscu. zdziwienie nastapiło jak podjechałem zostawic auto – ze koszt wyniesie około 1000 funtów !!! Masakra sobie myślę, ale okazało się że to wraz z wymianą rozrządu, co planowałem wcześniej, więc za jednym zamachem zrobiłem remoncik i wymieniłem rozrząd w jednym miejscu, przy okazji potroiłem wartość auta ;) i spłukalem się do reszty.
Sam koszt regeneracji to 420 funtów, robocizna (wyjęcie i włozenie) to kolejne 110 funtów.
Także nie jest ta xle, bo wychodzi jakieś 2700 złotówek.

Co najwazniejsze auto odpala zawsze i odzyskało troche mocy.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez Neonixos666 » 7 lis 2012, 23:11

chociaż powiedzieli ci na czym polegała regeneracja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maciek_z » 8 lis 2012, 00:36

niestety nie odbierałem auta osobiscie, ale sądzac po cenie – poczatkowo miało byc 600 funtów a wyszlo taniej nie robili duzo, poza tym dokładnie sugerowałem, ze trzeba ja wyczyscic porzadnie, odrzuciłem równiez próbe naciagniecia mnie na nowy zawór SPV
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez Maciekwroclaw » 19 lis 2012, 18:56

Ja mam na jednym z kabli od czujnika temperatury zrobiony włącznik w kabinie. przed odpaleniem na ciepłym silniku przyciskiem odłączam czujnik i sekunda po odpaleniu załączam go. Mam tak ponad pół roku i wszystko jest ok. Auto użytkuję codziennie i dużo jeżdżę. Przycisk jest na konsoli jak oryginalny że go nie widać. Nie wiem ile tak będzie jeździła ale wydaje mi się ,że długo.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:01
Posty: 6

Postprzez LostShadow » 10 paź 2013, 10:32

Myślę, że to dobry wątek na mój problem.
Chciałabym się z Wami podzielić moim kłopotem i posłuchać, co o tym sądzicie.

Jakiś czas temu, Madzia była w naprawie – miała wyciek z wtrysku. Zostało to naprawione, przy okazji została wymieniona uszczelka pod głowicą. I zaczęły się schody. Auto zaczęło bardzo ciężko odpalać, w końcu na ciepłym silniku nie odpala prawie wcale. Na zimnym silniku, odpala słabo, ale nie robi problemu, na mocno gorącym, jeśli odpalę ją ponownie po powiedzmy 2 min, również, natomiast jak zaczyna stygnąć – nie ma szans. Uruchamiam i nic – kręci ale nic poza tym, obroty w ogóle nie idą w górę. Pytanie – co się dzieje? Byłam u mechanika i nie potrafił zdiagnozować na 100%, co to jest. Usłyszałam, że prawdopodobnie pompa do regeneracji – koszt 5000zł (!!!). Ocenił to na podstawie polania pompy zimną wodą. I nie jest to ponoć wina czujników, EGR, itd. – zdecydowanie to wykluczył. Zbladłam, bo nie stać mnie na taki koszt, w dodatku przy samochodzie, którego naprawa przekroczyłaby jego wartość. Proszę, macie jakieś pomysły co może się z nią dziać i kto w Trójmieście może mi z tym pomóc? :(
Z góry dziękuję.
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 12:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez xANDy » 10 paź 2013, 12:02

LostShadow napisał(a): miała wyciek z wtrysku
Zastanawiające jest w tym przypadku po co
LostShadow napisał(a): została wymieniona uszczelka pod głowicą.
Sama skwitowałaś
LostShadow napisał(a): I zaczęły się schody
– pachnie mi to wpierw na brak ciśnienia sprężania (coś z tą uszczelką pod głowicą jest nie tak).

Co do
LostShadow napisał(a):polania pompy zimną wodą
to akurat dobry sposób na pobieżną ocenę sytuacji. Regenracja pompy i jej czyszczenie to zdecydowanie mniejszy koszt – najprawdopodobniej w 1/4-1/3 kosztów zmieściłabyś się z regeneracją głowiczki rozdzielaczowej i czyszczeniem pompy. Pierwsze kroki kierowałbym jednak do tego, co zdejmował głowicę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez LostShadow » 10 paź 2013, 17:15

Dla ścisłości, może dodam zdjęcia, co było zrobione...
Obrazek
Obrazek
Części, które zostały mi oddane po naprawie, po której zaczęły się problemy z obrotami i odpalaniem.
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 12:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez tadziol » 10 paź 2013, 20:41

koleżanka trochę niewłaściwie nazwała uszczelkę.
widzę po pozostałościach,że transplantacji uległa uszczelka pokrywy zaworów,a nie głowicy.
to zasadniczo zmienia postać rzeczy,aczkolwiek nie rozwiązuje problemu.
zgadzam się,że problem leży w pompie,ale 5 tysi za regenerację ? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323