Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5

Postprzez LostShadow » 10 paź 2013, 19:53

Wybacz proszę, ale niestety nie znam się na tym tak, jak mechanik. Usłyszałam przy odbiorze, że to uszczelka od głowicy. Może facet się przejęzyczył. Co nie zmienia faktu, że nie wiem co dalej z tym fantem zrobić? :] i tak – zaśpiewał 5 tys., może dlatego, że po prostu nie chce się tego podjąć? Nie wiem, skąd taki cennik...
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez Enzoo » 11 paź 2013, 09:05

A zauważyliście, że nie były wymieniane podkładki pod wtryskami?
Szanownej Koleżance LostShadow proponuje, żeby przeczytać dokładnie wątek, szczególnie fragmenty o wysyłaniu głowiczki pompy do Tucholi lub poproszenie jakiegoś faceta w domu, żeby pomógł.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 13:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez LostShadow » 12 paź 2013, 08:17

Do Tucholi, jeżeli już to wybiorę się z całym autem, bo to aż tak daleko od Gdyni nie jest :) ale dzięki za podrzucenie w ogóle, że tam znajdują się tacy ludzie, co to robią.
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez LostShadow » 14 paź 2013, 12:54

Słuchajcie, chciałam dodać, że migała mi dzisiaj kontrolka świec żarowych. Macie jakiś pomysł? To może mieć związek z problematyką odpaleń, czy to zupełnie osobny problem się ujawnia...? Dodam że już raz migała jakiś czas temu, od razu po naprawie wtrysku.
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez topik » 14 paź 2013, 16:24

LostShadow napisał(a): Macie jakiś pomysł?


Witaj. Odczytaj kod błędu. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez LostShadow » 18 paź 2013, 19:43

Witam. Nie mogę nigdzie znaleźć jak się odczytuje te kody, nie miałam z tym nigdy styczności, ale poczytałam trochę na forum o podobnych przypadkach. Moja kontrolka miga równomiernie. Uruchomi się i cały czas równomiernie miga do momentu, aż nie wyłączę silnika. Co prawda nie zapala się co dziennie, ale co jakiś czas. Wyczytałam że możliwe, ż jest to problem EGRem.. Kurczę, ciężka sprawa. Nie wiem, co ta moja Madzia chce mi powiedzieć ;)
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez topik » 18 paź 2013, 21:34

LostShadow napisał(a): Nie mogę nigdzie znaleźć jak się odczytuje te kody, nie miałam z tym nigdy styczności


Witam. Tu jest: viewtopic.php?f=115&t=123548
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez smile » 18 paź 2013, 21:50

Jeżeli mruga to zapewne w DITD, musisz otworzyć maskę, zrobić "zwarcie" na dwóch właściwych pinach złącza diagnostycznego i wtedy po włączeniu zapłonu kontrolka świec żarowych będzie migać już nie synchronicznie a w rytm błędów... Dopiero teraz można rozszyfrowywać kody błędów. Wszystko jest opisane w poradniku Diesli. Tylko gdzie jest ten poradnik jak jest potrzebny?! Po zmianach na forum ciężko znaleźć... ku chwale MODERATOROM..... <cisza>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xANDy » 20 paź 2013, 21:01

Po pierwsze – poradnik jest tutaj viewtopic.php?t=65171
zwie się teraz "kompendium"; po drugie jest w moim podpisie.

Podkładki pod wtryskami – to bym BARDZO sprawdził a raczej wsadził wszystkie nowe – szukaj--> Riki.
Co do remontu pompy – najpierw podkładki...
A co do kodów błędów – zrobić zworkę, nagrać telefonem, wrzucić na YT i dać linka – odczytamy. My jesteśmy po prostu jak <czarodziej>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez LostShadow » 1 lis 2013, 10:04

Witajcie ponownie.
Przepraszam, ale tej zworki nie zrobię, bo mimo poradnika, który najgorszy tuman by zrozumiał, boję się w tym grzebać sama. Jak zacznie znowu migać, to może chociaż taki sygnał sfilmuję? Chociaż, ostatnio to w ogóle nie chce pokazać się to "miganie"....
Chciałam Wam tylko napisać, że bujam się z tym autem już tyle czasu, w takim stanie i żaden mechanik nie chce mi pomóc. Ciągle w słuchawce słyszę "o nie, mazd nie robimy" albo "takimi starymi rocznikami się nie zajmujemy" lub "Pani!, benzynę to robiłem, ale diesel'a to nie dotknę". Obawiam się że do grudnia zjeżdżę całe Trójmiasto i nikt nie będzie potrafił zrobić tej usterki :( wczoraj usłyszałam, że chcą otwierać silnik, bo to wina zaworów! No luuuudzie, nie dam rozłożyć silnika na części...
Jestem załamana, bo nie mam już pomysłów gdzie by się udać, żeby chociaż ktoś zdiagnozował, co z tym autem się dzieje, żebym mogła kupić części, albo cokolwiek w tym kierunku zrobić.
Znacie może jakichś ludzi w trójmieście, którzy znają się na Mazdach?
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez Neonixos666 » 1 lis 2013, 10:36

Wiem że dla kogoś kto nie zna się na samochodach może to być trudne, ale wierzymy w Ciebie i dasz radę nagrać te kody błędów. Znajdź sobie cienki drucik, poszukaj które piny masz połączyć, upewnij się gdzie one są w Twoim samochodzie i do dzieła. Nagraj filmik a my powiemy co mu jest :)

Są jakieś problemy z autem? czy tylko miga kontrolka?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9378 (51/226)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez topik » 1 lis 2013, 15:19

Witam. Albo poprostu podłącz pod komputer. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez LostShadow » 20 lis 2013, 12:51

Witajcie ponownie :)
Chciałam tylko opowiedzieć, jak sprawa "problemów zdrowotnych" mojej Madzi się rozwiązała.
Otóż postawiłam wszystko na jedną kartę – wybrałam się do Tucholi, do serwisu Pana Bartłomieja Dzierżyka. I opłacało się. Diagnoza – pompa do regeneracji, tak jak sugerowaliście. W niecałe 24h samochód miałam gotowy (musiałam zostać co prawda w hotelu na jedną noc). Przyjechałam we wtorek rano i w środę z rana mogłam już wracać do domu. Za cały zabieg – wymontowanie/regeneracja/zamontowanie pompy zapłaciłam 850zł. Także kwota 5 tys. była zdecydowanie kwotą zaporową w tym przypadku ;].
W tej chwili, Madzia odpala na dotyk, w dodatku odzyskała swoją żywotność i moc. Obroty się ustabilizowały. Teraz z powrotem czuję, że to Turbo Diesel ;)!
Niestety, kontrolka świec dalej miga, ale tylko przy dłuższej jeździe i mocno rozgrzanym silniku – diagnoza – czujnik EGR. W 323F nie da się go "zlikwidować"... Rozmawiałam w Tucholi z Panem który się na tym zna i stwierdził, że nie zna klienta (a przyjeżdża tych mazd do nich tam ponoć bardzo dużo i to nie tylko z Polski), który robiłby w 323F EGR chyba, że nie ma co robić z pieniędzmi, bo dostępne są tylko oryginalne części japońskie co wiążę się z dużymi kosztami. Ile w tym prawdy? Nie wiem, ale patrząc na moje perypetie z mechanikami w Gdyni – tutaj na pewno nikt mi szczerze nie powie, o co z tym EGRem idzie ;)
Co jak co – da się do tego przyzwyczaić. Co prawda mam wrażenie, że jak załącza się kontrolka to samochód zaczyna mulić... Ale cóż, ważne, że odpala. :)
Jestem bardzo zadowolona i polecam wszystkim, którzy mają podobny problem z autem.

Chciałabym Wam również podziękować, że ponownie mi pomogliście :) bez Was nie trafiłabym do Tucholi i pewnie dalej bujałabym się po warsztatach. Wielki buziak :* i jeszcze raz – DZIĘKI! :)
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez Enzoo » 20 lis 2013, 19:55

No dobra w końcu jest XXI w., nich i Panie się wdrażają w mechanikę :)
Co do EGR-u nie pomogę, za mało się znam, ale gratuluje decyzji w sprawie pompy, rozwiązałaś to koncertowo, bez niepotrzebnej szarpaniny i wyrzucania kasy.
Może teraz poczytaj na forum o zaworze EGR i też po nitce do kłębka... Sądząc po powyższym opisie, dasz radę. Moja młodsza córka Amelia robi niesamowite konstrukcje z klocków lego. Świat staje na głowie :)
Pozdrawiam – Enzoo
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 13:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez tadziol » 20 lis 2013, 20:30

LostShadow napisał(a):Niestety, kontrolka świec dalej miga, ale tylko przy dłuższej jeździe i mocno rozgrzanym silniku – diagnoza – czujnik EGR. W 323F nie da się go "zlikwidować"... Rozmawiałam w Tucholi z Panem który się na tym zna i stwierdził, że nie zna klienta (a przyjeżdża tych mazd do nich tam ponoć bardzo dużo i to nie tylko z Polski), który robiłby w 323F EGR chyba, że nie ma co robić z pieniędzmi, bo dostępne są tylko oryginalne części japońskie co wiążę się z dużymi kosztami. Ile w tym prawdy?

niewiele....
znam przypadki w silnikach RF2A,gdzie czujnik położenia zaworu EGR dawał zły sygnał.
takie usterki są w łatwy sposób do naprawy i nie wymagają części ori japońskich.wystarczy trochę wiedzy i chęci,a EGR działa jak należy.
naprawiłem już kilka egzemplarzy z wadliwym sygnałem EGR POSITION SENSOR i wierzcie,że się DA ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez optinet » 25 lip 2020, 12:27

Popcio napisał(a):"tylec" – to odpowiedź w moim przypadku. Śróba o trójkątnym łbie (duża, klucz 27?), ściskająca głowicę tłokorozdzielacza z korpusem pompy (moje przypuszczenie), która była poluzowana. Wystarczyło ją dokręcić –> z jaką siłą? – "ile pary w rękach" – taką odpowiedź otrzymałem. "Czasami wystarczy 30stopni";"Jest to dość częsty przypadek w mazdach." Koszt naprawy 305 zł brutto (250 netto), mogę śmiało polecić zakład Diesel Motor Serwis w Lublinie. W październiku planuję zamieścić fotorelację z czyszczenia wtryskiwaczy. Ogólnie poszukiwałem 30 koników pasących się na łące no i przestał palić na ciepło. Cały dolot powietrza wyczyściłem, pompa naprawiona, zostały tylko wtryskiwacze. Elsatyczność przed operacją 28 sek. Po wyczyszczeniu intercoolera i kolektora dolotowego 26 sek. Po naprawie pompy 15 :D

Jeżeli ktokolwiek jeździ jeszcze DIDT i ma kłopoty na ciepłym to potwierdzam, dokręcenie tej śruby kończy problem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323