Strona 1 z 1

Jak powinna zachowywać się kontrolka wody w filtrze paliwa?

PostNapisane: 11 wrz 2007, 22:35
przez kierownik
witam!
jako, że jestem jeszcze zielony w diesel'ach, chciałbym zapytać, jak jest u Was z kontrolką od czujnika wody w filtrze paliwa?
u mnie sprawa wygląda tak: jak przekręcę kluczyk zapalają mi się na desce różne kontrolki (od ABS, poduszek itp) i między innymi od ww czujnika. z tym, że inne czujniki gasną, a ta zostaje razem z kontrolką ciśnienia oleju i akumulatora (ładowania). Gaśnie dopiero gdy zapalam autko. nie wiem, czy tak powinno być, czy ją powinienem w ogóle na oczy oglądać (śmieszny ten język polski..:)) czy powinna gasnąć, czy jak?

Obrazek


Obrazek

zrobiłem na wszelki wypadek tak jak było napisane w instrukcji, ale też nie jestem do końca przekonany, czy wszystko dobrze sobie przetłumaczyłem.. wyglądało to mniej więcej tak:
1. odkręcić śrubki
2. podnieść filtr paliwa
3. odkręcić koreczek spustowy ręcznie o jeden obrót
4. używać ręcznej pompy conajmniej 7 razy
5. zakręcić koreczek i patrzeć czy nie ma wycieków paliwa przy ponownym naciskaniu
6. poskładać wszystko odwrotnie (czy coś)

zrobiłem mniej więcej jak w opisie, ale od początku wydawało mi się, że leci tylko paliwo, a nie woda, więc nie wiem co jest grane..?
może za dużo odkręciłem koreczek spustowy?

PostNapisane: 11 wrz 2007, 22:43
przez Jaksa
k.kierownik napisał(a):Gaśnie dopiero gdy zapalam autko
Dokładnie tak , co ciekawe .... jak padnie alternator tez bedzie swiecic sie odstojnik paliwa razem z ładowaniem – porypane trochę ale tak jest.
W instrukcjach muszą cos napisac.....z mojego doswiadczenia wynika ze jest to mało przydatna kontrolka – zapali się jak do zbiornika dolejesz wiaderko wody ;) Wymieniaj filtr co 20 tysiecy i nie bedziesz miał problemu z kontrolką ani odwadnianiem .....

PostNapisane: 12 wrz 2007, 15:32
przez kierownik
Jaksa napisał(a):k.kierownik napisał:
Gaśnie dopiero gdy zapalam autko
Dokładnie tak , co ciekawe .... jak padnie alternator tez bedzie swiecic sie odstojnik paliwa razem z ładowaniem – porypane trochę ale tak jest.

tzn tak ma być, czy nie ma tak być? mam tej kontrolki w ogóle nie oglądać? chyba sobie zmienię ten fiterek. tylko, czy później trzeba wykonywać tą procedurę z odpowietrzaniem? czy tylko nacisnąć kilka razy pompkę?

PostNapisane: 12 wrz 2007, 15:43
przez kierownik
k.kierownik napisał(a):hyba sobie zmienię ten fiterek. tylko, czy później trzeba wykonywać tą procedurę z odpowietrzaniem? czy tylko nacisnąć kilka razy pompkę?

maxymilianus napisał:
Mam jeszcze pytanie z innej beczki (sorki!) będę wymieniał filtr paliwa i jak jest później z odpowietrzaniem
Zakładasz nowy filtr , podpompujesz pomką ktora jest na cokole filtra i odpalasz silnik – sam sobie zaciągnie paliwko ze zbiornika.
sorki za dubla...

PostNapisane: 12 wrz 2007, 15:58
przez topik
Witam!Kontrolka po uruchomieniu silnika ma zgasnąć,jeżeli nie zgaśnie to znaczy że masz wodę w paliwie.

k.kierownik napisał(a):Zakładasz nowy filtr , podpompujesz pomką ktora jest na cokole filtra i odpalasz silnik


i nic więcej nie musisz robić

PostNapisane: 12 wrz 2007, 20:45
przez xANDy
k.kierownik – dobrze byłoby, gdybyś właściwie nazwał temat (model auta... :| ) bo wtedy będzie pomocne innym użytkownikom.

PostNapisane: 1 paź 2007, 01:22
przez kierownik
topik napisał(a):Witam!Kontrolka po uruchomieniu silnika ma zgasnąć,jeżeli nie zgaśnie to znaczy że masz wodę w paliwie.

k.kierownik napisał:
Zakładasz nowy filtr , podpompujesz pomką ktora jest na cokole filtra i odpalasz silnik


i nic więcej nie musisz robić



eh – zmieniłem sobie filtr paliwa i jedyne co z tego dobrego wyszło, to że teraz wiem kiedy był zmieniany.
poprzedni był czyściutki a do tego ORI. a teraz jest czyściutki, ale KNECHT...
kontrolka tak jak pisał topik zachowuje się tak jak przed wymianą, więc nie musiałem jeszcze zmieniać filtra.
z drugiej zaś strony został już tylko rozrząd do wymiany i chwilowo lista się zamknie. oby na długo...

PostNapisane: 1 paź 2007, 15:28
przez Riki
xANDy napisał(a):k.kierownik – dobrze byłoby, gdybyś właściwie nazwał temat (model auta... ysz ) bo wtedy będzie pomocne innym użytkownikom.


k.kierownik podtrzymuję prośbę.... :)


k.kierownik napisał(a):teraz jest czyściutki, ale KNECHT.


Knecht to najlepszy zamiennik....


k.kierownik napisał(a):z drugiej zaś strony został już tylko rozrząd do wymiany


A dolocik? :D ;)

k.kierownik napisał(a):chwilowo lista się zamknie. oby na długo


<spoko> oby.... u mnie sie nie zamknie chyba nigdy <lol> zawsze coś wymyśle....

PostNapisane: 1 paź 2007, 15:36
przez kierownik
Riki napisał(a):xANDy napisał:
k.kierownik – dobrze byłoby, gdybyś właściwie nazwał temat (model auta... ysz ) bo wtedy będzie pomocne innym użytkownikom.


k.kierownik podtrzymuję prośbę.... usmiech


yy a naprowadzisz mnie jakoś? co mam nie tak?

PostNapisane: 1 paź 2007, 16:32
przez Riki
Dzięki Porek :)

P.S

k.kierownik temat zmieniłem za Ciebie... ale na przyszłość... ;)