czy jest imo?

Postprzez gszymans » 1 kwi 2013, 21:15

Prawdopodobnie popsuł mi się komputer (wg mechanika) i chciałem kupić jakiś używany, ale czy w wersji 2.0 DiTD 99' był immobilizer? i muszę dokupić cały komplet ze stacyjką, kluczykiem itp?
gszymans
 

Postprzez Neonixos666 » 1 kwi 2013, 22:39

Na jakiej podstawie to stwierdził?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gszymans » 2 kwi 2013, 10:14

auto nie chce się uruchomić, nie dochodzi prąd do pompy i całego osprzętu silnika, ponoć diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów. Sprawdził że paliwo dochodzi i działają także przekaźniki. Tylko po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję przekaźnik (chyba od pompy b5b4) odłącza prąd od razu.

właśnie dzwonił mechanik, że jednak mam komputer RF3F18881D, i mam pytanie bo znalazłem na szrocie komputer CIUT innym oznaczeniem a mianowicie:
RF3F 18881C, czy ta ostatnia literka musi być także identyczna??
gszymans
 

Postprzez Neonixos666 » 2 kwi 2013, 18:49

a czy było sprawdzone gniazdo czy styki są ok bo sam przekaźnik może być sprawny a gdzieś po drodze może być przerwany obwód np pod pompą vacum. Ja bym komputera nie wymieniał bo tak to można wszystko w aucie wymieniać. Pamiętaj aby obciążyć mechanika złą diagnozą w przypadku gdy po wymianie będzie tak samo.

PS. Imo jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gszymans » 2 kwi 2013, 19:34

no niestety trafił mi się taki mechanik, ale problem polega na tym iż auto stoi w Poznaniu, tam zostało zaholowane. A ja jestem w Łodzi i mechanik już od tygodnia szuka przyczyny i niby wszystko przejrzał:(.

To jak jest imo, to czy mogę sobie kupić inny używany komputer, bez stacyjki i kluczyka?
Oraz czy może ktoś wie jak to z tymi oznaczeniami komputerów jest (jak pytałem wyżej) czy musi się zgadzać cały numer?
gszymans
 

Postprzez nynuch76 » 2 kwi 2013, 21:36

Tak RF2A i wyżej ma immobiliser wiec musisz kupić komplet.

galaxy s3-tapatalk®
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez gszymans » 3 kwi 2013, 13:24

dzięki za info.
Przy okazji dowiedziałem się iż ostatnia litera w komputerze nie musi się zgadzać, przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie Mazdy, ponoć może być A,B,C oraz D.

Zastanawia mnie jeszcze jedna zagadka, bo ostatnio zgubiłem klucz do auta, i potem dorabiałem od zapasowego. Ale płaciłem 20zł za dorobienie, klucz działa.
To na jakiej zasadzie działa w naszych mazdach imo?
gszymans
 

Postprzez przemo12345 » 4 kwi 2013, 16:29

ja też dorabiałem kluczyk w razie zatrzaśnięcia oryginalnego. Kiedyś się pomyliłem i chciałem odpalić tym dorabianym i oczywiście nie odpalił, więc nie wiem jak Tobie to się udało. Pytałem się to dorobienie i zakodowanie kluczyka kosztuje ok 500zł
.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez gszymans » 6 kwi 2013, 12:56

Kurcze muszę jeszcze raz w takim razie sprawdzić, bo może się okazać że jednak dorobiony kluczyk nie działa, a coś pomyliłem np. kluczyki przy sprawdzaniu:).
gszymans
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323