Strona 1 z 1

323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 26 lut 2013, 17:23
przez hybris3
Witajcie !
Po wielu przygodach dotyczących nieodpalania madzi na zimnym, a później także na rozgrzanym silniku oddałem auto to kilku mechaników i elektryków , decyzja była zgodna : pompa. Tak więc oddałem ją do renowacji. Po długim czasie oczekiwania auto wróciło do mnie `sprawne`. Po niecałym tygodniu problem się jednak powtórzył : ikona błędu ciągle miga a auto nie odpali dopóki ikonka nie zgaśnie (nieraz trwa to 5 a nieraz 30minut)
Postanowiłem sam się za to zabrać i zczytać błędy , jednak nie za bardzo potrafię je oznaczyć. Prosiłbym Was o pomoc przy oznaczeniu błędu. Z racji tego, że mam stosunkowo wolny internet podsyłam tylko link do filmiku na dropboxie . ( z tego co mi się udało oznaczyć jednym z błędów jest p1151?)
https://www.dropbox.com/s/xw75haqi64zr96b/VID_20130226_123420.mp4
Z góry dzięki za pomoc ;)

PostNapisane: 26 lut 2013, 18:40
przez niedzwiadek833
P0115,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – usterka"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"
P1182 Fuel Shut Off Solenoid Malfunction (zawór odcinający paliwo)
P1402 EGR Metering Orifice Restricted (zawór EGR)

PostNapisane: 26 lut 2013, 19:39
przez Neonixos666
niedzwiadek833 napisał(a):P1182 Fuel Shut Off Solenoid Malfunction (zawór odcinający paliwo)


tu może leżeć przyczyna nieodpalania.

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 26 lut 2013, 21:20
przez hybris3
dzięki wielkie za pomoc, a wiecie może ile kosztuje naprawa/wymiana tego zaworu od odcięcia paliwa ?

PostNapisane: 26 lut 2013, 21:52
przez Neonixos666
hybris3 napisał(a):dzięki wielkie za pomoc, a wiecie może ile kosztuje naprawa/wymiana tego zaworu od odcięcia paliwa ?


najpierw trzeba sprawdzić czy problem jest w samym zaworze czy w okablowaniu, wykręcić obadać pomacać a potem dopiero wymiana gdy już pewne będzie co.

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 26 lut 2013, 21:59
przez Manti_Gdz
U mnie w przypadku tego błędu od zaworu odcięcia paliwa problem tkwił w niesprawny styku przekaźnika – sama cewka była sprawna lecz styki we wnętrzu przekaźnika były zabrudzone i nie podawały napięcia na ten właśnie zawór. :)

PostNapisane: 26 lut 2013, 22:05
przez hybris3
okej dzięki wielkie za pomoc, zrobię update jeśli uda mi się coś dowiedzieć więcej .

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 26 lut 2013, 22:21
przez Neonixos666
o właśnie to bardzo dobry przykład że najpierw trzeba sprawdzić wszystko dobrze a potem wymieniać co czasem wiąże się z niepotrzebnymi kosztami.

PostNapisane: 28 lut 2013, 19:49
przez hybris3
Przekaźnik sprawdzony , styki są czyste . Z tego co widzę cieknie tcv , nie wiem czy powinienem oddać pompę na gwarancję usługi ( robiona okolo tygodnia temu ) czy udać się do kogoś ogarniętego kto sprawdzi mi resztę sprzętu przy pompie ? Co mi doradzicie ?

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 28 lut 2013, 22:06
przez Neonixos666
Sprawdź czy dobrze przykręcony jest przewód do tego zaworu pod gumową fajką. do sprawdzenia również wiązka przewodów pod po pompą vacuum.

PostNapisane: 3 mar 2013, 15:18
przez hybris3
Zrobiło się cieplej i auto odpala na dotyk, nie muszę nawet czekać. Nie wiem co w takim razie jest przyczyną. Gdyby była to wina przewodów albo zaworu podejrzewam, że nie robiłaby temperatura żadnej różnicy, mam rację? Jakieś pomysły ?

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 3 mar 2013, 21:09
przez Neonixos666
nie koniecznie, jeśli jest to pod wpływem temperatury to mogą to byś jakieś styki lub nie łączący przewód w kostce, jeśli zawór był by uszkodzony to bez różnicy na temperaturę by nie chodził. Prawdopodobnie jest to jakaś pierdółka.

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 15 gru 2014, 21:18
przez kubas10
Podepnę się do tematu. Gdzie znajduje się przekaźnik od zaworu odcinającego paliwo ? U mnie po zgaszeniu silnika samochód nie gaśnie, muszę go zdusić biegami i hamulcem. Błąd P1182 ?

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 20 lut 2015, 09:11
przez hybris3
Dla potomnych: problem został rozwiązany po wielomiesięcznych bojach. Tadziol ze śląska jako jedyny mechanik w Polsce po zasłyszeniu o moim problemie nie odpowiedział mi ` paaanie pompa` tylko `panie to nie pompa, dawaj pan na warsztat`. Po kilku godzinach oględzin okazało się, że winnym wszystkim błędom był przekaźnik fso, który miał problemy ze stykami i uszkodzona wiązka przewodów pod akumulatorem. Wszystko zostało zrobione za `bezcen` w Tadziolowym warsztacie. Madzia pali na dotyk, zbiera się aż miło.
Polecam wszystkim :)

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 28 lut 2015, 10:00
przez pablo993
Witam!
W mojej Madzi padła pompa wtryskowa, po wymianie pompy na regenerowaną u mechanika, ustawieniu rozrządu itp.
Mazda po odpaleniu na nowej pompie pali z pół obrotu ale za to kopci na czarno, że nie da się nią jeździć i chodzi bardzo nierówno co to może być??
Wina pompy ??

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 28 lut 2015, 20:42
przez Neonixos666
może przestawiona jest pompa na mocowaniach.

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 28 lut 2015, 23:51
przez pablo993
Tzn jak to przestawiona na mocowaniach prosze jasniej bo nie jestem az tak obeznany, odebralem dzisiaj od mechanika rozlozyl rece zalozyl znow stara pompe i oddal jezdze z odpietym czujnikiem teraz bo inaczej po nagrzaniu nie odpala mi. Nie wiem czy oddawac ta pompe ktora kupilem niby regenerowana??

Re: 323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

PostNapisane: 1 mar 2015, 19:08
przez tadziol
pablo993 napisał(a): Nie wiem czy oddawac ta pompe ktora kupilem niby regenerowana??

tak,bo jest uszkodzona.
jak przyślesz tę na której teraz jeździsz,to zrobię tak,że będzie dobrze.