323f BJ 2.0 TD problemy po renowacji pompy

Postprzez hybris3 » 26 lut 2013, 17:23

Witajcie !
Po wielu przygodach dotyczących nieodpalania madzi na zimnym, a później także na rozgrzanym silniku oddałem auto to kilku mechaników i elektryków , decyzja była zgodna : pompa. Tak więc oddałem ją do renowacji. Po długim czasie oczekiwania auto wróciło do mnie `sprawne`. Po niecałym tygodniu problem się jednak powtórzył : ikona błędu ciągle miga a auto nie odpali dopóki ikonka nie zgaśnie (nieraz trwa to 5 a nieraz 30minut)
Postanowiłem sam się za to zabrać i zczytać błędy , jednak nie za bardzo potrafię je oznaczyć. Prosiłbym Was o pomoc przy oznaczeniu błędu. Z racji tego, że mam stosunkowo wolny internet podsyłam tylko link do filmiku na dropboxie . ( z tego co mi się udało oznaczyć jednym z błędów jest p1151?)
https://www.dropbox.com/s/xw75haqi64zr96b/VID_20130226_123420.mp4
Z góry dzięki za pomoc ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2012, 11:10
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 323f 2.0 td 90km 99r

Postprzez niedzwiadek833 » 26 lut 2013, 18:40

P0115,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – usterka"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"
P1182 Fuel Shut Off Solenoid Malfunction (zawór odcinający paliwo)
P1402 EGR Metering Orifice Restricted (zawór EGR)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2013, 19:39

niedzwiadek833 napisał(a):P1182 Fuel Shut Off Solenoid Malfunction (zawór odcinający paliwo)


tu może leżeć przyczyna nieodpalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez hybris3 » 26 lut 2013, 21:20

dzięki wielkie za pomoc, a wiecie może ile kosztuje naprawa/wymiana tego zaworu od odcięcia paliwa ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2012, 11:10
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 323f 2.0 td 90km 99r

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2013, 21:52

hybris3 napisał(a):dzięki wielkie za pomoc, a wiecie może ile kosztuje naprawa/wymiana tego zaworu od odcięcia paliwa ?


najpierw trzeba sprawdzić czy problem jest w samym zaworze czy w okablowaniu, wykręcić obadać pomacać a potem dopiero wymiana gdy już pewne będzie co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Manti_Gdz » 26 lut 2013, 21:59

U mnie w przypadku tego błędu od zaworu odcięcia paliwa problem tkwił w niesprawny styku przekaźnika – sama cewka była sprawna lecz styki we wnętrzu przekaźnika były zabrudzone i nie podawały napięcia na ten właśnie zawór. :)
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 21:57
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GF DiTD 101KM '98 ,
Mazda 6 GG CiTD 143KM '06

Postprzez hybris3 » 26 lut 2013, 22:05

okej dzięki wielkie za pomoc, zrobię update jeśli uda mi się coś dowiedzieć więcej .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2012, 11:10
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 323f 2.0 td 90km 99r

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2013, 22:21

o właśnie to bardzo dobry przykład że najpierw trzeba sprawdzić wszystko dobrze a potem wymieniać co czasem wiąże się z niepotrzebnymi kosztami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez hybris3 » 28 lut 2013, 19:49

Przekaźnik sprawdzony , styki są czyste . Z tego co widzę cieknie tcv , nie wiem czy powinienem oddać pompę na gwarancję usługi ( robiona okolo tygodnia temu ) czy udać się do kogoś ogarniętego kto sprawdzi mi resztę sprzętu przy pompie ? Co mi doradzicie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2012, 11:10
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 323f 2.0 td 90km 99r

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2013, 22:06

Sprawdź czy dobrze przykręcony jest przewód do tego zaworu pod gumową fajką. do sprawdzenia również wiązka przewodów pod po pompą vacuum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez hybris3 » 3 mar 2013, 15:18

Zrobiło się cieplej i auto odpala na dotyk, nie muszę nawet czekać. Nie wiem co w takim razie jest przyczyną. Gdyby była to wina przewodów albo zaworu podejrzewam, że nie robiłaby temperatura żadnej różnicy, mam rację? Jakieś pomysły ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2012, 11:10
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 323f 2.0 td 90km 99r

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2013, 21:09

nie koniecznie, jeśli jest to pod wpływem temperatury to mogą to byś jakieś styki lub nie łączący przewód w kostce, jeśli zawór był by uszkodzony to bez różnicy na temperaturę by nie chodził. Prawdopodobnie jest to jakaś pierdółka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kubas10 » 15 gru 2014, 21:18

Podepnę się do tematu. Gdzie znajduje się przekaźnik od zaworu odcinającego paliwo ? U mnie po zgaszeniu silnika samochód nie gaśnie, muszę go zdusić biegami i hamulcem. Błąd P1182 ?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez hybris3 » 20 lut 2015, 09:11

Dla potomnych: problem został rozwiązany po wielomiesięcznych bojach. Tadziol ze śląska jako jedyny mechanik w Polsce po zasłyszeniu o moim problemie nie odpowiedział mi ` paaanie pompa` tylko `panie to nie pompa, dawaj pan na warsztat`. Po kilku godzinach oględzin okazało się, że winnym wszystkim błędom był przekaźnik fso, który miał problemy ze stykami i uszkodzona wiązka przewodów pod akumulatorem. Wszystko zostało zrobione za `bezcen` w Tadziolowym warsztacie. Madzia pali na dotyk, zbiera się aż miło.
Polecam wszystkim :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2012, 11:10
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 323f 2.0 td 90km 99r

Postprzez pablo993 » 28 lut 2015, 10:00

Witam!
W mojej Madzi padła pompa wtryskowa, po wymianie pompy na regenerowaną u mechanika, ustawieniu rozrządu itp.
Mazda po odpaleniu na nowej pompie pali z pół obrotu ale za to kopci na czarno, że nie da się nią jeździć i chodzi bardzo nierówno co to może być??
Wina pompy ??
pablo993
 

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2015, 20:42

może przestawiona jest pompa na mocowaniach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pablo993 » 28 lut 2015, 23:51

Tzn jak to przestawiona na mocowaniach prosze jasniej bo nie jestem az tak obeznany, odebralem dzisiaj od mechanika rozlozyl rece zalozyl znow stara pompe i oddal jezdze z odpietym czujnikiem teraz bo inaczej po nagrzaniu nie odpala mi. Nie wiem czy oddawac ta pompe ktora kupilem niby regenerowana??
pablo993
 

Postprzez tadziol » 1 mar 2015, 19:08

pablo993 napisał(a): Nie wiem czy oddawac ta pompe ktora kupilem niby regenerowana??

tak,bo jest uszkodzona.
jak przyślesz tę na której teraz jeździsz,to zrobię tak,że będzie dobrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323