Strona 1 z 1

Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:09
przez Artmanbdg
Siemanko!

Bejot dziś walnął focha pierwszy raz odkąd ją mam czasami łapie muła, mruga kontrolka świec i chodzi jak stary Mercedes odczytałem błędy ale za cholerę nie mogę ich rozszyfrować <lol> <lol> podejrzewam ,że musiał bym pół litra walnąć ,żeby je skumać no więc wymrugała mi

– oznacza długie mrugnięcie a . krótkie

– – . .
– .
–......
--....
--...

Wideło



A jeszcze nie tak dawno wytrzaskałem nią 185km/h na Niemieckim autobahnie z 5 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem a teraz jedzie jak SDI

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:18
przez Neonixos666
P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka"

nic dziwnego że inaczej chodzi bo kąt wtrysku nie jest poprawny.

przykładowe rozwiązanie problemu :)
viewtopic.php?f=89&t=139175&p=2357925&hilit=0216#p2357925

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:32
przez tadziol
Artmanbdg napisał(a):Bejot dziś walnął focha
a walnij gadzinę w pysk,co się będzie stawiać.
Artmanbdg napisał(a):chodzi jak stary Mercedes
no z tego to akurat radocha płynie....takie mietki to bańkę kilosów robiły na jednym motorze,głowica z żeliwa...swoją wartość też miała w miejskiej złomnicy.
Neonixos666 napisał(a):P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka"
zawsze to tłumaczenie mi nie pasowało... :(
TCV – timing control valve –> zawór kontroli wyprzedzenia wtrysku/zapłonu
P0216 to usterka związana m.in. z TCV,czyli "układ kontroli zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku".
znam miejsce w bejotce podejrzane wielce....

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:36
przez Artmanbdg
Fakt nie słychać tykania TCV straszne toto bo to nie weekend a ja mam fobie i boje się komunikacji publicznej

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:50
przez Neonixos666
masz rację Tadziol że nie pasuje ta nazwa bo ten zawór nie kontroluje a steruje, skopiowałem ją ze swojego spisu błędów :) .

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:51
przez tadziol
tadziol napisał(a):znam miejsce w bejotce podejrzane wielce....

podejrzenia się umacniają ponieważ
Artmanbdg napisał(a):Fakt nie słychać tykania TCV

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:52
przez Neonixos666
przerwany obwód?

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:55
przez Artmanbdg
Nie mam miernika ciągle mowie sobie ,że kupie kupie i yyyy zapominam

PostNapisane: 29 sty 2013, 23:23
przez tadziol
Neonixos666 napisał(a):przerwany obwód?
<spoko>
Artmanbdg napisał(a):Nie mam miernika ciągle mowie sobie ,że kupie
Artmanbdg napisał(a):musiał bym pół litra walnąć
Artmanbdg napisał(a):boje się komunikacji publicznej
Artmanbdg napisał(a):zapominam
Artmanbdg napisał(a):czasami łapie muła

czymże więc jest P0216 wobec powyższego ? hahaha

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 23:33
przez Artmanbdg
pół litra to akurat miła perspektywa usterki :P

Ino na zielono gdzie znajduje się ten zawór ? i czy ta wtyczka na dole taka brązowa to od niego? chudy jestem i łapki mam małe a ciężko mi się do niej dopchać więc to pewnie ta

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 23:35
przez Neonixos666
na dole pompy jest, w temacie tadziola o pompie masz widok cały :)

PostNapisane: 29 sty 2013, 23:39
przez tadziol
Artmanbdg napisał(a):Ino na zielono gdzie znajduje się ten zawór ? i czy ta wtyczka na dole taka brązowa to od niego?
ano dobrze trafiłeś.
zważywszy na późną porę masz w prezencie owe podejrzane miejsce....
viewtopic.php?f=89&t=136379&hilit=wi%C4%85zka&start=20
trzy moje fotki...

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 29 sty 2013, 23:53
przez Artmanbdg
I pewnie ten zerwany czerwony przewód z żółtym paskiem znajdującym się w wiązce kabli to od TCV? cholera powycierane tak ,że o dziwo nie miałem ogniska w aucie

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 30 sty 2013, 00:07
przez Neonixos666
No i problem rozwiązany w jeden wieczór za darmo oszczędzając czas i pieniądze :)
Ciekawe ile mechanik by za to skasował :P

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 30 sty 2013, 00:13
przez smile
Dodam tylko od siebie, że P0216 może być spowodowany także przez "zator" w układzie paliwowym ( jako zator należy rozumieć wszelkie ograniczenia w przepływie paliwa ). Nie tak dawno stoczyłem bój z BJ-ką – błędy P0216 i EGR. Objawy: przy gwałtownym przyśpieszaniu ( korzystając z doładowania 1,3 bara :P ) przy około 3000 obr auto zaczynało szarpać, utrata mocy i dymienie z wydechu. I to tak na 3, 4 i 5 biegu. Przyczyną było zapchanie przewodów paliwowych w takim stopniu, że do toczenia się autem paliwa wystarczało, do gwałtownego przyśpieszania i szybkiej jazdy już tego paliwa brakowało, przez co komp miał problem z wysterowaniem wszystkiego.

Więc pytam, jak tam filtr paliwa? Czy była próba podania paliwa z kanistra omijając wszystko od baku do filtra?

PostNapisane: 30 sty 2013, 00:16
przez Neonixos666
smile napisał(a):problem z wysterowaniem wszystkiego.


a konkretnie za małe ciśnienie aby wysterować kąt wtrysku a czujnik obrotów w pompie to wychwycił. Kolega już chyba znalazł rozwiązanie.

Re: Pomoc w odczytaniu błędów 323 BJ

PostNapisane: 30 sty 2013, 00:19
przez Artmanbdg
Gdyby nie tadziol to bym pewnie czytał jeszcze forum :P choć cholera zwlekał z podpowiedzią a ja kilometrówkę biłem do auta i z powrotem rano wstane polutuje to i może do pracy zdążę i ominie mnie wątpliwa przyjemność korzystania z MZK jedno dobre to chociaż wiem ,że TCV nie cieknie i wiązka sucha a nie jak na tadziola fotkach. Kabel zerwany zlokalizowałem jeden za ciemno już dziś ,żeby szukać więcej a do tego trza aku wytargać więc na rano sobie zostawię i skomentuję jak usłyszę cykanie

Dopisano 30 sty 2013 6:35:

TO ŻYJE!!

Dziękuję Bardzo za pomoc!!