Strona 1 z 5
Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania (problem rozwiązany !!)

Napisane:
29 gru 2012, 16:30
przez radek641b
Witam. Jestem posiadaczem Mazdy 323F 2.0 ditd z 98r. Samochód kupiłem w tym roku na wiosnę i do jakiegoś czas wszystko było dobrze. Przez ostatnie tygodnie samochód nie odpala tak jak to powinien robić(od 2 obrotu wału ),mogę kręcić rozrusznikiem ile mi się podoba i tak nie zaskoczy. Byłem u kilku mechaników ale na widok tego silnika tylko drapali się w głowę i nie wiedzieli co z tym zrobić. Jeden doradził ,żeby psiknąć ''PLAKIEM'' w dolot powietrza do silnika i o dziwo to pomogło, tymczasowo. Silnik zapalił od razu. Teraz przed każdym odpaleniem muszę psikać , nawet na ciepłym silniku. Może ktoś ni podpowie w czym jest wina, z góry dzieki.
FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=qBhbpD_QP64
Re: Problem z odpaleniem DITD

Napisane:
29 gru 2012, 16:42
przez seba626
masz duzo do przeczytania, i do sprawdzenia. filtry, cofajace sie paliwo, zawory tcv, spv, przekazniki-no i pompa
Re: Problem z odpaleniem DITD

Napisane:
29 gru 2012, 16:59
przez radek641b
Filtry paliwa i powietrza są nowe ,a wiec odpadają .A co do zaworów tcv i spv to brak takiego fachowca w mojej okolicy żeby to sprawdził.A paliwo się chyba nie cofa ,bo jak psiknę PLAKIEN to zapala za drugim obrotem wału i silnik pracuje normalnie bez względu czu zimny czy ciepły nie przerywa nie kopci i wchodzi na obroty jak trzeba .
Re: Problem z odpaleniem DITD

Napisane:
29 gru 2012, 17:06
przez seba626
odepnij czyjnik temperatury ktory znajduje sie pod kolektorem ssacym na bloku silnika, 3 kabelki z niego wychodza-sproboj odpalic
Re: Problem z odpaleniem DITD

Napisane:
29 gru 2012, 17:52
przez radek641b
Zrobiłem tak jak napisałes i dalej nie odpala
Re: Problem z odpaleniem DITD

Napisane:
29 gru 2012, 17:57
przez seba626
gdy pompa ledwo [tiiit] to ten sposob pomaga. sprobuj ostukac delikatnie mloteczkiem ten duzy walec ktory znajduje sie na pompie, to jest zawor spv.. moze z elektryka cos nie tak, ale z tym plakiem to dziwne
Re: Problem z odpaleniem DITD

Napisane:
29 gru 2012, 18:03
przez radek641b
jutro spróbuje postukac w ten zawór i nagram film z odpalania
Re: Problem z odpaleniem DITD

Napisane:
29 gru 2012, 18:08
przez seba626
przy okazji przed odpalem podpompuj paliwo, pompa ktora znajduje sie przy filtrze paliwa- ten czarny guzik powinien byc twardy czyli paliwo jest
Re: Problem z odpaleniem DITD

Napisane:
29 gru 2012, 19:32
przez tadziol
a może tak :
Adam74p napisał(a):Witam.
Dzisiaj przeczytałem ten wątek od 1 do 19 strony. Problem mój polegał na kłopotach z odpalaniem zimnego silnika w mrozy i nie tylko (jak było wilgotno i temperatura np. 15 stopni). Silnik uruchamiał się i po chwili gasł. Jak odpalił to później cały dzień jeździłem bez problemu. Ale od tygodnia już wcale nie odpalał. Uruchamiał się tylko na chwilę, czasem na 5s czasem na około minute. Oczywiście diagnozy fachowców stawiane przez telefon były jedne: pompa

i odsyłali mnie do Mabi. Zdesperowany przeczyściłem dziś wszystkie kostki przy pompie i nic. W końcu zrezygnowany dobrałem się do przekaźnika
B5B4 przeczyściłem styki i nic. Bez wiary w sukces zadzwoniłem po kolegę który ma DiTD i założyłem jego przekaźnik. Maździnka odezwała się do mnie swoim pięknym rechotem

. Po założeniu mojego przekaźnika odpaliła i po 5 s zgasła. Rozebrałem ten przekaźnik (składa się z jakiejś cewki i styku), przeczyściłem styk, który powinien się zwierać jak dostanie 12 V. Potraktowałem go takim napięciem i sprawdziłem rezystancje. Opór był duży. Wyczyściłem styk papierkiem ściernym (dostęp fatalny), popsikałem preparatem. Założyłem przed chwilą, silnik odpala za każdym razem. Ale to wszystko dzięki naszemu forum. Więc jak Wam nie odpala albo z trudem odpala na zimnym i po chwili gaśnie zacznijcie od
przekaźnika B5B4.
Pozdrawiam
Re: Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania

Napisane:
2 sty 2013, 13:10
przez janosik40
Mam problem z odpalaniem mojej mazdy premacy na zimnym i cieplym silniku.Pali na zaciag i plaka ale ma niskie obroty 600 i spada z obrotow i gasnie.Wczesniej palila za pierwszym razem na zimno gorzej jak silnik byl rozgrzany.Wypiecie czujnika temp. nic nie daje.Rozrusznik kreci dobrze.Przekazniki sprawdzone reaguja po podaniu napiecia-cykaja

.Cisnienie na cylindrach sprawdzone-super.Przy rozruchu z kluczyka paliwo nie dostaje sie na wtryski.Wymieniony filtr paliwa.,,Obstukany,,. zawor SPV.Czy to zawor SPV?Ale czemu pali na zaciag i plaka?A moze siedla pompa wtryskowa?Ale wczesniej nie mialem problemow z moca silnika i kopceniem.Bylo ok.Na co sie decydowac dalej?Prosze o porade.Brak fachowcow od mazd w naszym regionie

Re: Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania

Napisane:
2 sty 2013, 13:49
przez Miron-Ww
Może mnie się tylko wydaje ale na filmie widać że dość długo grzeje świece , nie wiem czy to normalne bo u mnie trwa to zdecydowanie krócej nawet przy mrozach.

Napisane:
2 sty 2013, 13:56
przez Wrobcio
Tam na tym filmiku w trakcie odpalania żarowa zaczyna mrugać, tak więc jest błąd od odczytania.
Re: Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania

Napisane:
2 sty 2013, 14:09
przez seba626
na zimnym nie odpala tak jak by za malo paliwa dostawala, na cieplym niechce odpalic bo moze pompa kaput????? jak rozgrzejesz motor sprobuj raz jeszcze czujnik temperatury odlaczyc i odpal

Napisane:
2 sty 2013, 17:47
przez tadziol
janosik40 napisał(a):Brak fachowcow od mazd w naszym regionie
a co to za region ? uzupełnienie profilu o miejscowość skąd pochodzisz ułatwi sprawę
Miron-Ww napisał(a):Może mnie się tylko wydaje ale na filmie widać że dość długo grzeje świece
nie wydaje Ci się,masz rację.
Wrobcio napisał(a):Tam na tym filmiku w trakcie odpalania żarowa zaczyna mrugać, tak więc jest błąd od odczytania.
seba626 napisał(a):odepnij czyjnik temperatury ktory znajduje sie pod kolektorem ssacym na bloku silnika, 3 kabelki z niego wychodza-sproboj odpalic
radek641b napisał(a):Zrobiłem tak jak napisałes i dalej nie odpala
no to macie przyczynę długiego świecenia lampki i domyślcie się jaki kod jest zapisany...

Re: Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania

Napisane:
2 sty 2013, 18:59
przez janosik40
Tadziol to Dolny Slask a konkretnie Lubin.Komputer nie wykazal bledow...Spac juz nie moge bo auto stoi pod domem miesiac

i zastanawiam sie czy nie sprzedac go tak jak ,,stoi,,

Napisane:
2 sty 2013, 19:28
przez tadziol
janosik40 napisał(a): zastanawiam sie czy nie sprzedac go tak jak ,,stoi,,
błąd
za naprawę dasz mniej niż stracisz na sprzedaży zepsutego...
Re: Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania

Napisane:
2 sty 2013, 19:49
przez janosik40
Ok ale dziwi mnie ze nie podaje paliwa podczas rozruchu a na plaka odpala.Mam wyeliminowac jedna z przyczyn- wadliwy zawor SPV bo to on otwiera i zamyka paliwo?Czemu pali na plaka i na zaciag?A moze zanieczyszczenia na filterkach w pompie ze nie pali i spada z obrotow?

Napisane:
2 sty 2013, 19:51
przez tadziol
janosik40 napisał(a):Mam wyeliminowac jedna z przyczyn- wadliwy zawor SPV bo to on otwiera i zamyka paliwo
czyli wydać ponad tysiak na nowy

PW poszło....
Re: Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania

Napisane:
3 sty 2013, 08:26
przez janosik40
Tadziol,możesz mi wyjaśnić czy to zawór spv moze być do wymiany skoro pali na plakat i zaciag czy zawór jest dobry i nie kupować zaworu tylko całą
pompe?
Re: Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania

Napisane:
3 sty 2013, 09:03
przez tadziol
uważam,że SPV będzie dobry.
posłałem wiadomość do Ciebie.