Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania (problem rozwiązany !!)

Postprzez radek641b » 29 gru 2012, 16:30

Witam. Jestem posiadaczem Mazdy 323F 2.0 ditd z 98r. Samochód kupiłem w tym roku na wiosnę i do jakiegoś czas wszystko było dobrze. Przez ostatnie tygodnie samochód nie odpala tak jak to powinien robić(od 2 obrotu wału ),mogę kręcić rozrusznikiem ile mi się podoba i tak nie zaskoczy. Byłem u kilku mechaników ale na widok tego silnika tylko drapali się w głowę i nie wiedzieli co z tym zrobić. Jeden doradził ,żeby psiknąć ''PLAKIEM'' w dolot powietrza do silnika i o dziwo to pomogło, tymczasowo. Silnik zapalił od razu. Teraz przed każdym odpaleniem muszę psikać , nawet na ciepłym silniku. Może ktoś ni podpowie w czym jest wina, z góry dzieki.
FILM: http://www.youtube.com/watch?v=qBhbpD_QP64
Ostatnio edytowano 3 lis 2013, 17:01 przez radek641b, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 29 gru 2012, 15:18
Posty: 21 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: Mazda 323F DiTD bj 1998

Postprzez seba626 » 29 gru 2012, 16:42

masz duzo do przeczytania, i do sprawdzenia. filtry, cofajace sie paliwo, zawory tcv, spv, przekazniki-no i pompa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez radek641b » 29 gru 2012, 16:59

Filtry paliwa i powietrza są nowe ,a wiec odpadają .A co do zaworów tcv i spv to brak takiego fachowca w mojej okolicy żeby to sprawdził.A paliwo się chyba nie cofa ,bo jak psiknę PLAKIEN to zapala za drugim obrotem wału i silnik pracuje normalnie bez względu czu zimny czy ciepły nie przerywa nie kopci i wchodzi na obroty jak trzeba .
Ostatnio edytowano 29 gru 2012, 17:10 przez radek641b, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 gru 2012, 15:18
Posty: 21 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: Mazda 323F DiTD bj 1998

Postprzez seba626 » 29 gru 2012, 17:06

odepnij czyjnik temperatury ktory znajduje sie pod kolektorem ssacym na bloku silnika, 3 kabelki z niego wychodza-sproboj odpalic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez radek641b » 29 gru 2012, 17:52

Zrobiłem tak jak napisałes i dalej nie odpala
Początkujący
 
Od: 29 gru 2012, 15:18
Posty: 21 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: Mazda 323F DiTD bj 1998

Postprzez seba626 » 29 gru 2012, 17:57

gdy pompa ledwo [tiiit] to ten sposob pomaga. sprobuj ostukac delikatnie mloteczkiem ten duzy walec ktory znajduje sie na pompie, to jest zawor spv.. moze z elektryka cos nie tak, ale z tym plakiem to dziwne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez radek641b » 29 gru 2012, 18:03

jutro spróbuje postukac w ten zawór i nagram film z odpalania
Początkujący
 
Od: 29 gru 2012, 15:18
Posty: 21 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: Mazda 323F DiTD bj 1998

Postprzez seba626 » 29 gru 2012, 18:08

przy okazji przed odpalem podpompuj paliwo, pompa ktora znajduje sie przy filtrze paliwa- ten czarny guzik powinien byc twardy czyli paliwo jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez tadziol » 29 gru 2012, 19:32

a może tak :
Adam74p napisał(a):Witam.
Dzisiaj przeczytałem ten wątek od 1 do 19 strony. Problem mój polegał na kłopotach z odpalaniem zimnego silnika w mrozy i nie tylko (jak było wilgotno i temperatura np. 15 stopni). Silnik uruchamiał się i po chwili gasł. Jak odpalił to później cały dzień jeździłem bez problemu. Ale od tygodnia już wcale nie odpalał. Uruchamiał się tylko na chwilę, czasem na 5s czasem na około minute. Oczywiście diagnozy fachowców stawiane przez telefon były jedne: pompa :( i odsyłali mnie do Mabi. Zdesperowany przeczyściłem dziś wszystkie kostki przy pompie i nic. W końcu zrezygnowany dobrałem się do przekaźnika B5B4 przeczyściłem styki i nic. Bez wiary w sukces zadzwoniłem po kolegę który ma DiTD i założyłem jego przekaźnik. Maździnka odezwała się do mnie swoim pięknym rechotem <jupi> . Po założeniu mojego przekaźnika odpaliła i po 5 s zgasła. Rozebrałem ten przekaźnik (składa się z jakiejś cewki i styku), przeczyściłem styk, który powinien się zwierać jak dostanie 12 V. Potraktowałem go takim napięciem i sprawdziłem rezystancje. Opór był duży. Wyczyściłem styk papierkiem ściernym (dostęp fatalny), popsikałem preparatem. Założyłem przed chwilą, silnik odpala za każdym razem. Ale to wszystko dzięki naszemu forum. Więc jak Wam nie odpala albo z trudem odpala na zimnym i po chwili gaśnie zacznijcie od przekaźnika B5B4.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez janosik40 » 2 sty 2013, 13:10

Mam problem z odpalaniem mojej mazdy premacy na zimnym i cieplym silniku.Pali na zaciag i plaka ale ma niskie obroty 600 i spada z obrotow i gasnie.Wczesniej palila za pierwszym razem na zimno gorzej jak silnik byl rozgrzany.Wypiecie czujnika temp. nic nie daje.Rozrusznik kreci dobrze.Przekazniki sprawdzone reaguja po podaniu napiecia-cykaja :).Cisnienie na cylindrach sprawdzone-super.Przy rozruchu z kluczyka paliwo nie dostaje sie na wtryski.Wymieniony filtr paliwa.,,Obstukany,,. zawor SPV.Czy to zawor SPV?Ale czemu pali na zaciag i plaka?A moze siedla pompa wtryskowa?Ale wczesniej nie mialem problemow z moca silnika i kopceniem.Bylo ok.Na co sie decydowac dalej?Prosze o porade.Brak fachowcow od mazd w naszym regionie :(
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:42
Posty: 12
Auto: mazda premacy diesel 2000 DiTD

Postprzez Miron-Ww » 2 sty 2013, 13:49

Może mnie się tylko wydaje ale na filmie widać że dość długo grzeje świece , nie wiem czy to normalne bo u mnie trwa to zdecydowanie krócej nawet przy mrozach.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Wrobcio » 2 sty 2013, 13:56

Tam na tym filmiku w trakcie odpalania żarowa zaczyna mrugać, tak więc jest błąd od odczytania.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez seba626 » 2 sty 2013, 14:09

na zimnym nie odpala tak jak by za malo paliwa dostawala, na cieplym niechce odpalic bo moze pompa kaput????? jak rozgrzejesz motor sprobuj raz jeszcze czujnik temperatury odlaczyc i odpal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez tadziol » 2 sty 2013, 17:47

janosik40 napisał(a):Brak fachowcow od mazd w naszym regionie

a co to za region ? uzupełnienie profilu o miejscowość skąd pochodzisz ułatwi sprawę <spoko>

Miron-Ww napisał(a):Może mnie się tylko wydaje ale na filmie widać że dość długo grzeje świece

nie wydaje Ci się,masz rację.

Wrobcio napisał(a):Tam na tym filmiku w trakcie odpalania żarowa zaczyna mrugać, tak więc jest błąd od odczytania.

seba626 napisał(a):odepnij czyjnik temperatury ktory znajduje sie pod kolektorem ssacym na bloku silnika, 3 kabelki z niego wychodza-sproboj odpalic
radek641b napisał(a):Zrobiłem tak jak napisałes i dalej nie odpala


no to macie przyczynę długiego świecenia lampki i domyślcie się jaki kod jest zapisany... :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez janosik40 » 2 sty 2013, 18:59

Tadziol to Dolny Slask a konkretnie Lubin.Komputer nie wykazal bledow...Spac juz nie moge bo auto stoi pod domem miesiac :( i zastanawiam sie czy nie sprzedac go tak jak ,,stoi,,
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:42
Posty: 12
Auto: mazda premacy diesel 2000 DiTD

Postprzez tadziol » 2 sty 2013, 19:28

janosik40 napisał(a): zastanawiam sie czy nie sprzedac go tak jak ,,stoi,,

błąd <nie>
za naprawę dasz mniej niż stracisz na sprzedaży zepsutego...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez janosik40 » 2 sty 2013, 19:49

Ok ale dziwi mnie ze nie podaje paliwa podczas rozruchu a na plaka odpala.Mam wyeliminowac jedna z przyczyn- wadliwy zawor SPV bo to on otwiera i zamyka paliwo?Czemu pali na plaka i na zaciag?A moze zanieczyszczenia na filterkach w pompie ze nie pali i spada z obrotow?
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:42
Posty: 12
Auto: mazda premacy diesel 2000 DiTD

Postprzez tadziol » 2 sty 2013, 19:51

janosik40 napisał(a):Mam wyeliminowac jedna z przyczyn- wadliwy zawor SPV bo to on otwiera i zamyka paliwo

czyli wydać ponad tysiak na nowy ??
PW poszło....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez janosik40 » 3 sty 2013, 08:26

Tadziol,możesz mi wyjaśnić czy to zawór spv moze być do wymiany skoro pali na plakat i zaciag czy zawór jest dobry i nie kupować zaworu tylko całą

pompe?
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:42
Posty: 12
Auto: mazda premacy diesel 2000 DiTD

Postprzez tadziol » 3 sty 2013, 09:03

uważam,że SPV będzie dobry.
posłałem wiadomość do Ciebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323