Strona 1 z 4

Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 24 gru 2012, 12:44
przez cezarII
Witam 2 miesiące temu kupiłem sobie mazde 323f 2.0TD 2003r. Po zakupie (jakies 3tyg) pojawił sie pierwszy objaw a mianowicie po zapaleniu nie wchodziła mi na obroty dochodziła tylko do 2000 dojechałem do domu a na drugi dzien jak, juz zapaliłem chodziła normalnie i przez 2tyg był spokój ale pewnego dnia znowu przejechałem sie gdzies i chodziła normalnie a potem w trakcie jazdy znowu dochodziła do 2000 obrotów i przerywała nie wiedziałem co robic a miałem do domu z 4km a wiec postanowiłem jechac nią i po przejechaniu 2km to przeszło i znowu zaczela chodzic normalnie, ale po tyg. znowu zapaliłem i pochodziła normalnie przez min a potem zgasła a kiedy ja ponownie zapaliłem zaczeła mi kopcic na biało dochodziło do 2000 obrotow i przerywała.

Wymieniłem filtr paliwa, bezpieczniki zostały sprawdzone jeden był wywalony jakis 40 apmperowy, zaprowadziłem go do mechanik on mi tam sprawdził turbine, wtryski tez działają dobrze. Sam mechanik nie wiedział co moze byc, a wiec zaprowadziliśmy aby nam podpięli pod komputer: wykazało ze EGR jest zabrudzony a wiec wyczyścili ale to nie pomogło a wiec dalej szukaja i stwierdzili ze to pompa na nic ale wątpię zeby to to było.. Co myślicie o tym wszystkim i co moze mojej madzi dolegać?

PostNapisane: 24 gru 2012, 15:19
przez pioczel
dla pewności obejdz filt paliwa,może pompka pada,a może paliwo letnie? i łapie w filtrze?objawy raczej związane z brakiem przepływu ropki,jeden kolega miał podobnie wymienił podstawę filtra i przeszło

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 24 gru 2012, 15:52
przez cezarII
juz tak bylo robione i ten sam rezultat.. Nie wiem co moze jej dolegać, najszybciej to cos zwiazane z elektronika ale co..

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 25 gru 2012, 21:27
przez przemo12345
ja tak miałem jak jeszcze paliwo letnie zalałem a było -15. też zero reakcji na gaz. dochodziło do 2000 obr/min i nie dało się jechać. Odkręć dekiel od zbiornika i zobacz czy się parafina nie wytrąciła.

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 26 gru 2012, 17:02
przez cezarII
wątpię żeby to było bo to na plusowych temperaturach juz sie działo. No ale sprawdzę to dla pewności. A jakies inne propozycje co jej moze byc?

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 26 gru 2012, 17:33
przez ewemarkam
Weź butelkę, wsadź do niej wężyk paliwowy i podepnij przed filtrem, albo od razu do pompy. Obejdziesz cały bak i instalację paliwową. Będziesz miał pewność czy to problem z zasilaniem paliwem. Pokręcisz trochę dłużej zanim zapali żeby pompa wtryskowa zassała paliwo ale będziesz jutro trochę więcej wiedział.

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 26 gru 2012, 18:40
przez przemo12345
czemu pokręci dłużej? jeżeli podpompuje na filtrze to nie będzie kręcił dłużej.

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 26 gru 2012, 19:11
przez cezarII
panowie juz tak robiłem na samym poczatku i rezultaty takie same.. Mi się wydaje ze wchodzi w ten stan awaryjny i to jest problem elektroniki gdzies sie robi spięcie czy cos. Moze ktos miał taki problem z elektronika?

PostNapisane: 26 gru 2012, 21:29
przez kierownik
poszukaj czy kabelki Ci się nie przetarły gdzieś. ogólnie użyj szukajki, to będziesz wiedział gdzie się najczęściej przecierają ;)

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 27 gru 2012, 09:50
przez pawlo1030
U mnie pomogło obstukanie zaworu SPV małym młotkiem. Trzeci rok działa a objawy miałem takie same jak u ciebie.pozdrawiam

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 27 gru 2012, 20:24
przez makumba1975
Ja bym sprawdził wszystkie przewody podciśnieniowe, czy są szczelne. U mnie ze starości jeden zrobił się nieszczelny i miałem podobne objawy tj. biały dym, tryb awaryjny i max 70 km/h na 5 biegu.

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 29 gru 2012, 18:01
przez cezarII
a wiec tak mechanik powiedział ze leci piana z pompy z dwóch wtrysków to pewnie najprawdopodobniej będzie zepsuta pompa.. Jak uważacie? Jaka cena będzie regeneracji takiej pompy?

PostNapisane: 29 gru 2012, 19:35
przez tadziol
cezarII napisał(a):najprawdopodobniej będzie zepsuta pompa

najprawdopodobniej,to pompa zasysa paliwo razem z powietrzem.

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 29 gru 2012, 19:52
przez cezarII
to co by to oznaczało? problem tkwi w nieszczelnych przewodach czy co?

PostNapisane: 29 gru 2012, 20:16
przez tadziol
to z pierwszego postu:
cezarII napisał(a): zgasła a kiedy ja ponownie zapaliłem zaczeła mi kopcic na biało dochodziło do 2000 obrotow i przerywała.

czyli ewidentny niedobór paliwa lub mieszanina paliwo-powietrze.
pioczel napisał(a):dla pewności obejdz filt paliwa,może pompka pada,a może paliwo letnie? i łapie w filtrze?objawy raczej związane z brakiem przepływu ropki,jeden kolega miał podobnie wymienił podstawę filtra i przeszło
cezarII napisał(a):juz tak bylo robione i ten sam rezultat.

czyli co zrobiłeś? ale dokładnie napisz....
ewemarkam napisał(a):Weź butelkę, wsadź do niej wężyk paliwowy i podepnij przed filtrem, albo od razu do pompy.
cezarII napisał(a):panowie juz tak robiłem na samym poczatku i rezultaty takie same..

a to też nic nie dało ?

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 30 gru 2012, 13:17
przez cezarII
no nie dało.. jak zimny silnik jest to ciezko ma zapalic i przez chwile nierówno chodzi a potem to moge ja zgasic i zapali odrazy i równo chodzi juz wtedy... Ale na obroty nie chce wejsc dalej. Kolega mowi ze to na 99% pompa ale wole zobaczy co inni mysla o tym i moze cos ktos podpowie jeszcze?


A czy ten model mazdy posiada pompkę paliwowa w baku?

PostNapisane: 2 sty 2013, 11:11
przez kierownik
cezarII napisał(a):A czy ten model mazdy posiada pompkę paliwowa w baku?

nie, tylko pod maską

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 2 sty 2013, 19:30
przez cezarII
a więc dzis byłem moja mazda w autoryzowanym salonie mazdy i podpięli pod komputer i nic nie wykazało wszystko jest ok a jednak nie chodzi tak jak powinna ;/ Co to moze byc mowili ze to moze byc kolektor lub katalizator zapchany.

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 2 sty 2013, 19:35
przez tadziol
cezarII napisał(a):a więc dzis byłem moja mazda w autoryzowanym salonie mazdy

można wiedzieć gdzie dokładnie ?
cezarII napisał(a):podpięli pod komputer i nic nie wykazało wszystko jest ok

ehh...ta wiara w komputery.... :>
cezarII napisał(a): kolektor lub katalizator zapchany.

masz RF2A czy RF4F ?

Re: Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

PostNapisane: 2 sty 2013, 20:15
przez cezarII
za Toruniem w Łysomicach. mam RF4F