Strona 1 z 1

323 2.0 DiTD 90km ciężko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 19 paź 2012, 13:40
przez olejkazgr
Witam
zacznę od tego ze samochód zakupiłem 3 dni temu – myślałem ze to okazja ale najprawdopodobniej się przeliczyłem :(
mazda bardzo dziwnie odpala a mianowicie żeby odpaliła na zimnym silniku trzeba kręcić rozrusznikiem przez około 2 sek przestać i znów 2 sek i ta czynność powtarzać przez 3-5 razy żeby odpaliła, jeżeli kreci się rozrusznikiem nie ustanie nie odpali nawet do końca rozładowania akumulatora. Na ciepłym silniku odpalanie w powyżej opisany sposób wydłuża się o parę przekręceń więcej. Dodam ze paliwo dochodzi do pompy, filtr główny paliwa wymieniony. Po wprowadzeniu w dolot samostartu samochód odpala od reki.Po odpaleniu silnik trzyma 500 obrotów jak się rozgrzeje 700 silnikiem trochę telepie. W czasie jazdy ma strasznego muła zaczyna dopiero jechać po załączeniu turbiny czyli jakieś 3 tys obrotów ale i tak nie ma tych 90 km. Na postoju z biegu jałowego (700obr) silnik do tych 3 tys obrotów wkręca się 3-4 sek po wciśnięciu pedału w podłogę. Od dwóch dni przeglądam forum ale nic konkretnego nie znalazłem podobnego do tego przypadku. Z góry dzięki za każdą poradę ;)

Dopisano 19 paź 2012, 13:55:

jak zdejmuje wtyczkę z EGR-u na odpalonym silniku nie ma żadnej zmiany ale czy to może mieć jakiś związek?

Re: 323 2.0 DiTD 90km cieszko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 19 paź 2012, 14:11
przez ewemarkam
EGR nie ma nic do odpalania silnika. Przeszukaj najpierw dobrze forum, bo tematy tego typu były już wałkowane na forum. Na pewno znajdziesz odpowiedź.

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=139977&p=2373412&hilit=ditd+problem+z+rozruchem#p2373412
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=91000&p=1625006&hilit=ditd+problem+z+rozruchem#p1625006

Re: 323 2.0 DiTD 90km cieszko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 19 paź 2012, 16:21
przez russelldwk
Skoro nie odpala na cieplym najprawdopodobniej moze to byc pompa wtryskowa,a koszt tego jest duzy (moga byc tez inne przyczyny do tego).A co do mocy samochodu to bym na sam poczatek wyczyscil EGR(albo calkowicie go zaslepic:D) ,a pozniej pomyslal nad czym innym.

Re: 323 2.0 DiTD 90km cieszko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 19 paź 2012, 18:53
przez Neonixos666
A ja proponuje podmienić zawór SPV na początek :)

Re: 323 2.0 DiTD 90km cieszko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 19 paź 2012, 22:52
przez BogdanM
Witam ! Miałem ten sam problem co opsisujesz+ szarapnie na zimnym silniku przy ok 2 tys obr?min. Po naprawie pompy w MABI Wawa ,problem ustał ...... atuo ciagnie jak tak ta lala ..... (druta ).Zimny ,czy ciepły pali od strzała .... moc ,przyspieszenie.... ZERO kopcenia.. inne auto. ja obstawiam pompe.. niestety koszt wyskoki.... ale ja robie ok 3 tys km miesięcznie więc szybko mi sie zwróci...........

Pozdro

Bogdan M

PostNapisane: 19 paź 2012, 23:02
przez Krzysiek24
olejkazgr, napisz skąd jesteś, może ktoś się znajdzie z Twoje okolicy i Ci pomoże :)
-sprawdź zawór SPV jak napisał kolega wyżej, jest to ten duży walec na pompie, (postukaj młotkiem w niego przed i po odpaleniu,,,tylko nie za mocno :]
-sprawdź przekaźnik B5B4, jest on w skrzynce po prawej stronie stojac przodem do auta (mój jest koloru zielonego), przeczyść styki.
-sprawdź czy nie cofa Ci się paliwo, może jak postoi to zapowietrza Ci sie cały układ paliwowy. Spróbuj przed odpaleniem pod pompować pompką paliwo. Pompka znajduje się na filtrze paliwa.

A może przy wymianie filtra źle podłączyłeś wężyki <glupek2> hehehe
Turbo powinno załączać Ci się przy około 2,2tys/obr, po odpaleniu obroty powinny być wyższe...czyli 700-800, a ty masz 500. Po lekkim nagrzaniu powinieneś mieć 600obr/min.
Jeden z kolegów z forum radził mi kiedyś żeby zalać 1/4 baku wlać całe STP i przegonić dobrze mazde...zrób tak 2 razy i magda powinna troszkę odżyć. Jeżeli nic z tego nie pomoże to chyba SPV do wymiany...albo pompa do regeneracji... <głaszcze> .

Powiedz....ile dałeś za to cudo??? i jak odpalała i jeździła gdy ją kupowałeś??

PostNapisane: 20 paź 2012, 12:32
przez russelldwk
Krzysiek24 napisał(a):-sprawdź czy nie cofa Ci się paliwo, może jak postoi to zapowietrza Ci sie cały układ paliwowy. Spróbuj przed odpaleniem pod pompować pompką paliwo. Pompka znajduje się na filtrze paliwa.


Krzysiek24 idealnie to ująłeś;p
To też moj problem , pali za 1 ale minimalnie dluzej , tylko nie mam czasu tego zrobic.

Z odpalaniem moze byc pare problemów. W moim przypadku wiem ze to napewno to.

Re: 323 2.0 DiTD 90km ciężko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 20 paź 2012, 22:31
przez smile
Okazji dzisiaj nie ma. Cały szkopuł polega na tym, aby wychwycić przyczyny niedomagania ( nie jest ich jedna a na pewno kilka ) silnika i je naprawić zanim jakiś magik wymieni wszystko, począwszy od pompy w Mabi za 3 tyś <glupek2>

Napisz kolego skąd jesteś, coś doradzimy abyś nie musiał wypruwać się niepotrzebnie z kasy. I nie oddawaj auta do gościa, który naprawia VW i Audi, bo Mazda i Denso rządzą się swoimi prawami...
Jest różnica między japończykiem a niemcem... i to spora!!

Re: 323 2.0 DiTD 90km ciężko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 21 paź 2012, 11:53
przez tomxl
Najlepiej podmienic SPV i sprawdzic czy bedzie jakas zmiana .

Sam tez szukam ,możliwosci podmianki SPV w moim ditd – 101 KM na terenie Trójmiasta ( silnik kiepsko przyspiesza)
"Smile" czy jestes mi wstanie jakos pomoc ??

Re: 323 2.0 DiTD 90km ciężko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 21 paź 2012, 15:08
przez olejkazgr
sorry ze długo się nie odzywałem ale nie miałem dostępu do kompa
za ta mazdę dałem 3500 z tym ze zderzak jet do malowania i maska rok 2001
jutro zaczynam sprawdzać wszystko po kolei tak jak radzicie i postaram się opisać dokładnie moje spostrzeżenia
jestem ze Zgierza woj Łódzkie fajnie by było jak by trafił się ktoś kto poratował by mnie podmiana tego czujnika

PostNapisane: 22 paź 2012, 19:47
przez BogdanM
smile napisał(a):Okazji dzisiaj nie ma. Cały szkopuł polega na tym, aby wychwycić przyczyny niedomagania ( nie jest ich jedna a na pewno kilka ) silnika i je naprawić zanim jakiś magik wymieni wszystko, począwszy od pompy w Mabi za 3 tyś <glupek2>

Napisz kolego skąd jesteś, coś doradzimy abyś nie musiał wypruwać się niepotrzebnie z kasy. I nie oddawaj auta do gościa, który naprawia VW i Audi, bo Mazda i Denso rządzą się swoimi prawami...
Jest różnica między japończykiem a niemcem... i to spora!!


Taaaa jak zwykle porady z Gdańska..... podstawa to wstawić ikonke <glupek2> ... ale to że naprawa rzeczywiście pomogła Madzi.... no to kwestja do sprawdzenia. Mozna sie bawić w zaklejaknki, pukanki, klejenie silikonem, gilami z nosa itp ( to czasy ruskich Pobied i 126 P ). Ja twierdze że pompa po regeneracji to WIELKA różnica.... Nie mam od 1miesiąca problemów z szarapaniem, zapalaniem na zimnym,letnim,ciepłym itp..... ale lepioszki można stosować.........jak ktoś lubi i ma dużo wolnego czasu i niem potrzebuje auta codziennie ale w niedziele na godz 10.00 do kościoła.....

PostNapisane: 22 paź 2012, 20:25
przez smile
tomxl napisał(a):"Smile" czy jestes mi wstanie jakos pomoc?


Możemy się zamienić SPV-ami ale sądzę, że EGR jest niedomknięty :) Do sprawdzenia na miejscu.

PostNapisane: 22 paź 2012, 20:35
przez tomxl
smile napisał(a):Możemy się zamienić SPV-ami ale sądzę, że EGR jest niedomknięty Do sprawdzenia na miejscu.


EGR mam zaślepiony , ale wg.mnie silnik przyspiesza jakby miał 70 KM a nie 100...Pozwolisz ,ze napisze na PW.

Re: 323 2.0 DiTD 90km ciężko pali, bardzo słaby po odpaleniu

PostNapisane: 22 paź 2012, 23:19
przez olejkazgr
dziś trochę podłubałem
wyczyściłem sitko które znajduje się na wejściu i wyjściu paliwa z pompy gdzie było trochę brudu
sprawdziłem błędy wyskoczyły mi takie : 0402 0649 ale nie ma to jakiegoś większego związku z moja usterka tak myślę po sprawdzeniu co oznaczają
zdjąłem waż łączący intercooler z kolektorem ukazało się tam dość duża ilość syfu jutro postaram się coś poczyścić ale chyba nie obejdzie sie bez demontażu kolektora :(
po wyczyszczeniu tych sitek auto niby lepiej pracuje i się kreci na postoju ale podczas jazdy nadal muł jak by warzyła 3 tony
dziś zauważyłem ze jeżeli Madzia nie pochodzi 2-3 min nie ma szans wkręcić jej powyżej 2-3 tys obrotów
po odpięciu kostki z zaworu tcv zaczyna telepać silnikiem i spadają lekko obroty tak powinno być ? wydobywa sie z niego również cykanie około raz na sekundę

PostNapisane: 23 paź 2012, 09:03
przez kierownik
dżizas jak ja lubię takie porady czytać...

Krzysiek24 napisał(a):-sprawdź czy nie cofa Ci się paliwo, może jak postoi to zapowietrza Ci sie cały układ paliwowy. Spróbuj przed odpaleniem pod pompować pompką paliwo. Pompka znajduje się na filtrze paliwa.

przecież na ciepłym też pisał, że ma problem

Krzysiek24 napisał(a):urbo powinno załączać Ci się przy około 2,2tys/obr,

jak dla mnie to powinno być odczuwalne dużo wcześniej, a załączone jest od momentu odpalenia silnika!


olejkazgr napisał(a):0649

dobrze to odczytałeś?

olejkazgr napisał(a):po odpięciu kostki z zaworu tcv zaczyna telepać silnikiem i spadają lekko obroty tak powinno być ?

tak

olejkazgr napisał(a):wydobywa sie z niego również cykanie około raz na sekundę

jak jest podpięty i przekręcony kluczyk to tak ;)

olejkazgr napisał(a):zdjąłem waż łączący intercooler z kolektorem ukazało się tam dość duża ilość syfu jutro postaram się coś poczyścić ale chyba nie obejdzie sie bez demontażu kolektora

to akurat niezbyt ciężka sprawa