Na ciepłym silniku nie pali na jeden cylinder

Postprzez richo777 » 11 sie 2012, 16:26

Od pewnwgo czasu mam problem z moją madzią otóż na początku był taki objaw na zimnym silniku odpala od zakręcenia jak się silnik zagrzał i było gorąco na dworzu przy nastepnym rozruchu odpalał od zakręcenia ale z efektem jakby palił na trzy gary i mrugła kontrolka od świec żarowych po przejechaniu jakiś 300mertów wszystko wracało do normy kontrolka gasła silnik pali na wszystkie gary,znajomy mechanik twierdzi że to świeca żarowa ale od paru dni sytuacja uległa pogorszeniu otóż silnik odpala bezproblemowo ale teraz jak się nagrzeje to wystarczy że w czasie jazdy pracuje na wolnych obrotach to już zapala się kontrolka i pali na trzy garki a wystarczy dodać gazu i wszystko jest ok gaśnie kontrolka i silnik pracuje normalnie.Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki,chciałbym wiedzieć czego mogę się spodziewać po wizycie u mechanika.

P.S.
Ale i tak Madzia to najlepsza bryka <serduszka>
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez tadziol » 11 sie 2012, 19:44

ufff....Neo,kto zaczyna?
dobra,niech będę tym złym....
richo777 napisał(a):Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki

sam jesteś w stanie sobie pomóc kolego,tylko jeszcze o tym nie wiesz....
użyj opcji "szukaj",to nie gryzie...
znajdź sposób odczytu kodów usterek i dokonaj tego jak Adam Słodowy.
potem opisz co przemówiła lampka świec i będziemy wszyscy mądrzejsi.
profil uzupełniony o miasto pomoże nam rozumieć dialekt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez richo777 » 12 sie 2012, 20:02

Jeżeli dobrze odczytałem to wychodzi błąd 035
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez tadziol » 12 sie 2012, 20:17

wnioskuję że chodzi o P0335.
czujnik położenia wału korbowego.
propozycja nie do odrzucenia:skasuj błędy (klema ujemna odłączona na parę minut),pojeździj trochę do momentu wystąpienia objawów i ponownie odczytaj kod.
jeśli się powtórzy,to jesteśmy prawie w domu. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez richo777 » 12 sie 2012, 20:28

Dzięki za odpowiedź jutro zastosuję się do porad i napiszę o efektach,dla pewności wrzucę filmik z odczytem kodów. :)
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez richo777 » 12 sie 2012, 20:49

Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez tadziol » 12 sie 2012, 20:57

100 % trafienia. P0335.
rzuć jeszcze okiem na przewód tego czujnika.powinien być umieszczony w takim rowku w górnej obudowie rozrządu.bywały przypadki,że paski klinowe atakowały ten przewód jeśli wypadł z mocowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 12 sie 2012, 21:18

A tak na marginesie to palą wszystkie cylindry tylko zły jest kont wtrysku i dlatego takie zachowanie silnika jak by na wszystkie nie palił? Mam rację Tadziol? bo ja się na tym nie znam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 12 sie 2012, 21:27

Neonixos666 napisał(a):A tak na marginesie to palą wszystkie cylindry tylko zły jest kont wtrysku i dlatego takie zachowanie silnika jak by na wszystkie nie palił? Mam rację Tadziol? bo ja się na tym nie znam :P

jasne,że palą wszystkie gary,ale już nie wgłębiam się w to,tylko staram się od razu sprecyzować usterkę.
nazwa:nie pali cylinder czy trzęsie się albo rzuca nim.....już jest mi obojętna.
objawy mniej więcej znam.
aaaa......pozdro od Rikiego masz <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 12 sie 2012, 21:29

Tak się upewniłem żeby więcej wiedzieć :D
tadziol napisał(a):aaaa......pozdro od Rikiego masz <spoko>


Też go pozdrów i dzięki że mi przypomniałeś bo muszę do niego napisać <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 12 sie 2012, 22:00

Neonixos666 napisał(a):Tak się upewniłem żeby więcej wiedzieć

i zmusić mnie do pisania.... :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez richo777 » 13 sie 2012, 11:43

Dziękuję za pomoc,zresetowałem komputer narazie jest ok ale na zimnym silniku zawsze było dobrze pojadę do pracy to się okaże, obejrzałem przewody od czujnika są ok. :)
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez richo777 » 13 sie 2012, 16:28

Po dłuższej trasie objaw jest ten sam dlatego mam pytanie w jaki sposób wyleczyć madzie,czy trzeba wymienić ten czujnik czy jest może jakiś inny sposób i czy żeby dostać się do czujnika to trzeba zdjąć osłonę rozrządu?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez tadziol » 13 sie 2012, 17:35

richo777 napisał(a):Po dłuższej trasie objaw jest ten sam

czyli tak jak w pierwszym poście? miga lampka świec? jeśli tak,to proszę o ponowny odczyt błędu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez richo777 » 13 sie 2012, 18:37

Odczyt postaram się zrobić ale dopiero po 22,dziś druga zmiana :(
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez richo777 » 13 sie 2012, 22:46

Nowy odczyt zrobiony wieczorem według moich obliczen to P0335 dla pewności wstawiam link do zapisu filmowego http://www.youtube.com/watch?v=4CevUVBBoco
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez Neonixos666 » 13 sie 2012, 22:59

coś działałeś w tym kierunku? Parzyłeś co Tadziol napisał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez richo777 » 14 sie 2012, 16:08

Neonixos666 napisał(a):coś działałeś w tym kierunku? Parzyłeś co Tadziol napisał?




Według zaleceń Tadziola sprawdziłem przewody od czujnika i czekam na dalsze wytyczne mam nadzięję że zechce mi jeszcze pomóc <nauka>
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Postprzez tadziol » 14 sie 2012, 16:55

Neonixos666 napisał(a): Parzyłeś

<lol> chyba se palce poparzył hahaha
richo777 napisał(a):Nowy odczyt zrobiony wieczorem według moich obliczen to P0335

dobrze odczytałeś <spoko>
jeżeli problem nadal się pojawia tylko na gorącym silniku,to w pierwszej kolejności wiązki do sprawdzenia na okoliczność przetarć i konektory –> brak styku.
na samym końcu wymiana czujnika.niby się nie psują,ale to może być ten pierwszy przypadek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez richo777 » 16 sie 2012, 18:31

Tadziol wielkie podziękowania za poświęcony czas,dziś miałem trochę wolnego i zabrałem się za przegląd,wegług zaleceń posprawdzałem instalację poczyściłem wtyczki i jak narazie jest super przgnałem samochód i cyka jak zegarek, oby tak dalej.Jeszcze raz wielkie podziękowania dla Tadziola <jupi>
Początkujący
 
Od: 11 sie 2012, 10:34
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda323f BJ Diesel DITD 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323