BJ DiTD – jaki olej ?

Witam.
Po 4 latach jazdy BA Z5, przesiadłem się na BJ DiTD, która z racji kultury pracy jak i osiągów nazywam traktorkiem
Nie mniej mam nadzieję, że tak jak i BA będzie służyła bezawaryjnie.
W każdym razie ... jako, że dbać trzeba od początku to chciałbym się zapytać o rzecz następującą:
1. Po odpaleniu coś szumi z prawej strony silnika (a stojąc przodem do samochodu z naszej lewej).
Rozrząd był wymieniany na oryginalny przy 125 tyś (teraz ma 137) a poprzedni właściciel mówił o jakimś pasku. Czy może chodzić o ten od napędów osprzętu ?
Jak się silnik trochę rozgrzeje to jest cicho
2. Zauważyłem,że z lewej strony podświetlone mam wyłącznie pokrętła od wysokości świateł i podświetlenia wskaźników natomiast te od świateł mijania i przeciwmgłowych są ciemne – tak jest, czy żarówki do wymiany ?
3. W BA Z5 5 bieg wrzucałem przy jakiś 60 km/h mając około 2 tyś obr i silnik w pełni się na takie obroty i bieg zgadzał. W traktorku 5-kę mogę wrzucić dopiero od około 80 km/h żeby też mieć około 1600-1700 obr. Rozumiem,że tym silnikiem po mieście (50-60 km/h) jeździ się w takim razie używając 4-ki ?
4. Dzisiaj spotkałem sąsiada, który jeździł ibizą TDi. Chwilę pogadaliśmy bo chciał mazdę obejrzeć i wspomniał, że w zimę na krótkich odcinkach (on dojeżdzał do pracy 14 km) silnik nie zdąży się nagrzać i jest w kabinie zimno. Czy w Mazdach też coś takiego występuje ? Ja osobiście jeździłem służbową Astrą III Cdti a wcześniej Combo DTi (Isuzu) i mi tam było ciepło ...
Dzięki !
Po 4 latach jazdy BA Z5, przesiadłem się na BJ DiTD, która z racji kultury pracy jak i osiągów nazywam traktorkiem
W każdym razie ... jako, że dbać trzeba od początku to chciałbym się zapytać o rzecz następującą:
1. Po odpaleniu coś szumi z prawej strony silnika (a stojąc przodem do samochodu z naszej lewej).
Rozrząd był wymieniany na oryginalny przy 125 tyś (teraz ma 137) a poprzedni właściciel mówił o jakimś pasku. Czy może chodzić o ten od napędów osprzętu ?
Jak się silnik trochę rozgrzeje to jest cicho
2. Zauważyłem,że z lewej strony podświetlone mam wyłącznie pokrętła od wysokości świateł i podświetlenia wskaźników natomiast te od świateł mijania i przeciwmgłowych są ciemne – tak jest, czy żarówki do wymiany ?
3. W BA Z5 5 bieg wrzucałem przy jakiś 60 km/h mając około 2 tyś obr i silnik w pełni się na takie obroty i bieg zgadzał. W traktorku 5-kę mogę wrzucić dopiero od około 80 km/h żeby też mieć około 1600-1700 obr. Rozumiem,że tym silnikiem po mieście (50-60 km/h) jeździ się w takim razie używając 4-ki ?
4. Dzisiaj spotkałem sąsiada, który jeździł ibizą TDi. Chwilę pogadaliśmy bo chciał mazdę obejrzeć i wspomniał, że w zimę na krótkich odcinkach (on dojeżdzał do pracy 14 km) silnik nie zdąży się nagrzać i jest w kabinie zimno. Czy w Mazdach też coś takiego występuje ? Ja osobiście jeździłem służbową Astrą III Cdti a wcześniej Combo DTi (Isuzu) i mi tam było ciepło ...
Dzięki !