Witam i licze na wasza pomoc!
Przejde odrazu do sedna... Mianowicie mam 323bj-tke 2.0 diesel 90KM, auto smigalo bez zadnych problemow do wczoraj.
Po uruchomieniu zimnego – auto jedzie wszystko ok – jak zawsze.
Po rozgrzaniu sie – zaczynaja falowac obroty (jalowy 600-1500; w trakcie jazdy poszarpuje), jednoczesnie wskazowka temp silnika z polowy swojej skali (wartosc jaka zawsze osiagala) opada na sam dol... Kontrolka swiec mruga, nieregularnie...
Gasze silnik i odpalam – odrazu plywanie, miga kontrolka (nieregularnie), wskazowka temp lezy, nie drgnie.
Gasze auto, postoji 10-15min – nie ma zadnych objawow, jest normalnie do czasu az znowu sie nie nagrzeje...
Moc, przyspieszenie, kopcenie bez zmian zarowno podczas awarii jak i przed... Silnik lekko pokapuje gdzies olejem, jednak poziom od wymiany do wymiany prawie nie zmienny...
Czy ktos z was spotkal sie z takim psikusem?
Jutro mam zamiar wymienic plyn chlodniczy (bo jest spracowany) i filtr paliwa... Bede wdzieczny za wszelkie sugestie i pomoc...
323bj 90KM wachania obrotow ;/
Strona 1 z 1
Tak plyn chlodniczy jest i w chlodnicy i zbiorniczku, nie bombelkuje. Na dodatek przy tych wahaniach obrotow zaobserwowalem ze wiatrak chlodnicy jakby chcial sie wlaczyc ale nie moze... tzn zrobi pare obrotow i staje i tak w kolko...
- Od: 17 sie 2010, 02:10
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM
W tej mojej wtyczce jakby nie bylo pinu tbs (nie ma tam blaszki, jakby puste miejsce), generalnie sa tam chyba tylko 3-4 piny... Mam przeczucie ze albo jest to [tiiit], albo mega $$$ awaria...
- Od: 17 sie 2010, 02:10
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM
olej te błędy,szkoda czasu....
czujnik temperatury silnika (pod kolektorem ssącym trzy przewodowy) na 99% dostaje przerwy po rozgrzaniu lub jest problem z wiązką/instalacją tego czujnika.
ja proponuję zacząć od wymiany czujnika.nawet na używkę.
czujnik temperatury silnika (pod kolektorem ssącym trzy przewodowy) na 99% dostaje przerwy po rozgrzaniu lub jest problem z wiązką/instalacją tego czujnika.
ja proponuję zacząć od wymiany czujnika.nawet na używkę.
"olej te bledy szkoda czasu"
No powiem Tobie ze jakos odlaczylem ta wtyczke na odpalonym silniku i wentylator odrazu sie rozkrecil, i dzialal normalnie, odrazu podniosly sie takze obroty, ale nieznacznie... Niestety wokol czujnika jest duzo brudu sadzy itd, wiec byc moze wystarczy to jakos przeczyscic... A wiesz moze jak ten czujnik jest zamontowany? Bo tam nic nie widac, i wydaje mi sie ze czeka mnie masa rozkrecania...



No powiem Tobie ze jakos odlaczylem ta wtyczke na odpalonym silniku i wentylator odrazu sie rozkrecil, i dzialal normalnie, odrazu podniosly sie takze obroty, ale nieznacznie... Niestety wokol czujnika jest duzo brudu sadzy itd, wiec byc moze wystarczy to jakos przeczyscic... A wiesz moze jak ten czujnik jest zamontowany? Bo tam nic nie widac, i wydaje mi sie ze czeka mnie masa rozkrecania...
- Od: 17 sie 2010, 02:10
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM
pszut napisał(a):W tej mojej wtyczce jakby nie bylo pinu tbs
potrzebne Ci tylko TEN i GND...
pszut napisał(a):A wiesz moze jak ten czujnik jest zamontowany? Bo tam nic nie widac, i wydaje mi sie ze czeka mnie masa rozkrecania...
jest wkręcany w blok z tego co pamiętam, więc jak tylko włożysz łapkę z kluczem, to już z górki
Ehh to jutro powalcze albo pozniej, trzeba troche popracowac bo dzien mija, moze jeszcze poczytam forum, moze jakies inne pomysly/ sugestie wpadna... Ledwo co w weekend skonczylem zabawy z innym autem, na szczescie tam tylko hamulce i amorki, ale juz mi sie nie chce nawet spogladac w strone garazu...
O i ten czujnik nawet w uzywce to troche kosztuje...
takie male OT
Powiem Wam, ze to forum calkiem spoko funkcjonuje... Siedze dzis tu troche i widze ze duzo spraw jest poruszonych, szybkie odpowiedzi, malo klotni i docinek, kultura... Jestem mile zaskoczony, bo jeszcze kilka lat temu kazde forum mi osobiscie kojarzylo sie z mega smietnikiem i ludzmi ktorzy pozjadali wszystkie rozumy i kompletnie sie nie znaja na niczym... Ale to tak z 7-8 lat wstecz...
O i ten czujnik nawet w uzywce to troche kosztuje...
takie male OT
Powiem Wam, ze to forum calkiem spoko funkcjonuje... Siedze dzis tu troche i widze ze duzo spraw jest poruszonych, szybkie odpowiedzi, malo klotni i docinek, kultura... Jestem mile zaskoczony, bo jeszcze kilka lat temu kazde forum mi osobiscie kojarzylo sie z mega smietnikiem i ludzmi ktorzy pozjadali wszystkie rozumy i kompletnie sie nie znaja na niczym... Ale to tak z 7-8 lat wstecz...
- Od: 17 sie 2010, 02:10
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM
kierownik napisał(a):odpowiednie osoby dbają żeby było tak jak jest
dziękuję, dziękuję
kierownik napisał(a):jest wkręcany w blok z tego co pamiętam
od temperatury płynu jest w głowicy i go nie widać a jedynie możesz wymacać bo zasłania go kolektor.
Neonixos666 napisał(a): kierownik napisał(a):odpowiednie osoby dbają żeby było tak jak jest
dziękuję, dziękuję![]()

tadziol napisał(a):lizodupstwo na szeroką skalę....

No i sie wyjasnilo...
Rano mialem jechac do jakiegos mechanika, ale jako ze sam nie mam dwoch lewych rak, zabralem sie do roboty...
Najpierw plyn chlodniczy – wymiana i czyszczenie chlodnicy itd
Pozniej ten nieszczesny czujnik – posiedzialem, pomyslalem... Lusterko w reke i ogladam, troche brudny wiec go wyczyszcze, w koncu umylem caly silnik
Efekty – kilka godzin po wyschnieciu, odpalam niby ok ale musi sie nagrzac... Akurat musialem cos zalatwic wiec maly os po miescie, jedna sprawa, druga, to telefon to cos... I powiem Wam szczerze, kurcze zapomnialem ze mam awarie, dopiero wracajac do domu po 2h smigania w upale przypomnialo m i sie ze byl jakis problem...
Sprawa rozwiazana!
Dzieki za pomoc!!! bardzo przekonalem sie do forum i w miare mozliwosci czasowych zadomowie sie tu u Was, nadmienie, iz mam dwie Mazdy Premacy i 323bj.
Dzieki i pozdrawiam!
Rano mialem jechac do jakiegos mechanika, ale jako ze sam nie mam dwoch lewych rak, zabralem sie do roboty...
Najpierw plyn chlodniczy – wymiana i czyszczenie chlodnicy itd
Pozniej ten nieszczesny czujnik – posiedzialem, pomyslalem... Lusterko w reke i ogladam, troche brudny wiec go wyczyszcze, w koncu umylem caly silnik
Efekty – kilka godzin po wyschnieciu, odpalam niby ok ale musi sie nagrzac... Akurat musialem cos zalatwic wiec maly os po miescie, jedna sprawa, druga, to telefon to cos... I powiem Wam szczerze, kurcze zapomnialem ze mam awarie, dopiero wracajac do domu po 2h smigania w upale przypomnialo m i sie ze byl jakis problem...
Sprawa rozwiazana!
Dzieki za pomoc!!! bardzo przekonalem sie do forum i w miare mozliwosci czasowych zadomowie sie tu u Was, nadmienie, iz mam dwie Mazdy Premacy i 323bj.
Dzieki i pozdrawiam!

- Od: 17 sie 2010, 02:10
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości