Strona 1 z 5

Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 28 sty 2012, 21:36
przez bg_wolf
Witam wszystkich :)

Dawno mnie nie było na Forum, ale to dlatego, że nic się z moja Madzią nie działa...co akurat jest bardzo dobre ;P

A teraz przejdę do sedna. Przypadek Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 1999 r.

Przy minusowych temperaturach (od -10 stopni C) mam problem z moją Madzią. Samochód odpala, przejadę kilkadziesiąt metrów i gaśnie, znowu odpalam i znowu gaśnie i tak mogę się bawić z pół godziny aż silnik się zagrzeje i mogę normalnie jechać. (dzięki Bogu mam żelowy akumulator i mogę tak się bawić z kilka godzin i nie padnie :D)

Objawy:
– biały dym z wydechu
– przy odpaleniu obroty na chwilę do 4kk a potem 1,5kk => 1kk i gaśnie.
– czasami, ale bardzo rzadko zapala się kontrolka świec żarowych podczas krótkiego okresu chodzenia silnika
– po kilku razach odpalania muszę długo kręcić by odpaliła
– na początku myślałem, że to wydzielenie się parafiny (cały tamten sezon zimowy tak myślałem), ale wtedy na minusie było ok 24 stopni i przy minus 10 mi paliła. Dolewam ulepszacz, nie oszczędzam na ropie, tankuję na sprawdzonych stacjach.

Co mi się wydaje:
– moim zdaniem jest coś nie tak ze świecami żarowymi lub czymś co nimi steruje, ale nie jestem pewien.

Może ktoś już spotkał się z takimi objawami i jest mi w stanie doradzić co zrobić ??? Bo boję się, że jak pojadę do warsztatu to zedrą ze mnie kasę a i tak zabieg nie pomoże mojej Madzi :(

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 28 sty 2012, 22:01
przez smile
Kiedy ostatni raz wymieniałeś filtr paliwa??

PostNapisane: 28 sty 2012, 22:03
przez Art310
No kilka przyczyn może być.Wykluczam od razu świece żarowe bo auto odpala a potem to raczej nie są już potrzebne(najwyżej poszarpie trochę silnikiem jak nie będą dogrzewały w początkowej fazie pracy silnika).Stawiałbym raczej na filtr paliwa,wodę w przewodach paliwowych albo zapchany katalizator albo oberwane "bebechy" w tłumiku.

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 28 sty 2012, 22:06
przez Kozlok
Sprawdź sobie przekaźnik zaworu pompy paliwa. Znajduje się pod maską w skrzynce bezpieczników. IMASEN B5B4 o ile się nie mylę to jest obok takiego zielonego przekaźnika. Miałem bardzo podobne objawy samochód zapalił i po kilkunastu sekundach gasł. Wymieniłem przekaźnik i wszystko cyka. Pozdrawiam

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 28 sty 2012, 23:45
przez bg_wolf
Witam :)

Mały EDIT: przed chwilą wróciłem z "rozpalania" Madzi :D 40 minut jazdy w kółko na parkingu pod Lidlem, i praca samochodu wygląda następująco:
– 10 minut wlecze się na niecałych 1k obrotów
– potem obroty skaczą o ok 0,5k i gasł i tak w kółko
– po ok 20 min. doszło do 3k ale również gasł
– zostawiłem go na ok. 7 minut w spokoju i obroty mu skoczyły do 4k i gasł
– znowu zostawiłem go na kilka minut w spokoju i w końcu się rozbujał i można było jeździć.
– PODCZAS JAZDY CAŁY CZAS MIGAŁA DIODA OD ŚWIEC ŻAROWYCH

Co do odpowiedzi:
– wszystkie filtry wymieniam na bieżąco (co 9000 – 10000 km) na Knechta – obecny ma niecałe 3000 km
– co do tłumika to wcześniej nic nie dymiło
– nie wiem jak z katalizatorem ale WSZYSTKIE OBJAWY SĄ WYRAŹNE DOPIERO PONIŻEJ MINUS 10 STOPNI CELSJUSZA
– przekaźnik zaworu pompy paliwa – jak sprawdzić czy jest ok ??

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 29 sty 2012, 11:44
przez tadziol
Twoje paliwo jest do <dupa> .....
jeśli nie wierzysz,to zlej sobie do przezroczystej butelki trochę tego co masz w baku i zostaw na noc na mrozie.rano zobacz jak to wygląda i podziel się spostrzeżeniami <spoko>

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 29 sty 2012, 12:13
przez bg_wolf
Odnośnie paliwka:
– tankowane na Neste oraz na Shell
– do paliwa dolewany dodatek do ropy

W tamtym roku miałem tak samo, obojętnie jakie paliwo tankowałem, a tankowałem Shell V-Power, Lotos Dynamic i dolewałem dodatek do paliwa.

Dlatego jak w tym roku zaczęło dziać się to samo, to wykluczyłem wady paliwa. Chyba, że się mylę ??

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 29 sty 2012, 12:51
przez Neonixos666
podaj jaki błąd wyskakuje.


Ja obstawiam problem z SPV,

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 29 sty 2012, 13:36
przez tadziol
a ja paliwo lub przekaźnik SPV
bg_wolf napisał(a):przekaźnik zaworu pompy paliwa – jak sprawdzić czy jest ok ??

proszę :)
http://isatis.no-ip.org/323/pannes/p1.html

PostNapisane: 29 sty 2012, 14:15
przez Neonixos666
tadziol napisał(a):przekaźnik SPV


chyba już było o tym na forum i raczej on był winien.

PostNapisane: 29 sty 2012, 18:47
przez bg_wolf
tadziol napisał(a):a ja paliwo lub przekaźnik SPV
bg_wolf napisał(a):przekaźnik zaworu pompy paliwa – jak sprawdzić czy jest ok ??

proszę :)
http://isatis.no-ip.org/323/pannes/p1.html


Dzięki wielkie...przez tłumacza Wujka Google przeczytałem wszystko...przeczyszczę oby dwa przekaźniki i zobaczymy co będzie. Mam nadzieję, że nie będę musiał go wymieniać bo jak w Luxemburgu kosztował 120 Euro to ciekawy jestem ile u nas :/

Jutro dzwonię do poleconego speca i zobaczymy czy ma jakiś pomysł na mój przypadek...jak tak, to laweta i poszedł.

Jak uda mi się rozwiązać tę zagadkę to opiszę wszystko :)

PostNapisane: 29 sty 2012, 18:51
przez bg_wolf
Neonixos666 napisał(a):podaj jaki błąd wyskakuje.


Ja obstawiam problem z SPV,


Nagrałem filmik (ponieważ musiałem patrzeć na drogę, bo jak nie jechałem to gasł) i nie ma żadnej sekwencji w miganiu, po prostu miga żarówka od świec, ciągle w tym samym tempie.

PostNapisane: 29 sty 2012, 22:36
przez kierownik
bo tylko w trybie serwisowym mryga kody – poczytaj w poradniku

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 30 sty 2012, 00:10
przez bg_wolf
Przeczytałem link od "tadziol" i przeczyściłem oby dwa przekaźniki. Wyczyszczone zostały styki papierem ściernym 1000. Zamontowałem i jak było tak jest.

Nagrałem trzy filmiki jak wygląda praca samochodu:

1. Pierwszy znajduje się pod linkiem http://www.youtube.com/watch?v=_JQWk8jaLXk&feature=g-upl&context=G2995ceeAUAAAAAAAAAA
Opis do filmu: Samochód przy wciśniętym gazie trzyma 1000 obrotów i pod koniec filmu obroty powoli skaczą. Już poza filmem obroty doszły do 3000 i Mazda zgasła

2. Drugi znajduje się pod linkiem http://www.youtube.com/watch?v=1-S7mawRcnQ&feature=g-upl&context=G2566cd8AUAAAAAAACAA
Opis filmu: Druga próba odpalenia i obroty już są większe ale cały czas skaczą. Gaz wciśnięty non stop.

3. Znajduje się pod linkiem http://www.youtube.com/watch?v=lq49CZtESeU&feature=g-upl&context=G2eb1c40AUAAAAAAABAA
Opis filmu: Silnik się zagrzał i Mazda po pewnym czasie osiągnęła maksymalne obroty. Pod koniec filmu skaczące obroty to zabawa z gazem.

Cała operacja trwała ok 15 minut (szybciej niż wczoraj :D)

Po całym zamieszaniu na ulicy była duża czarna plama sadzy z wydechu.

Może jednak to paliwo...nie wiem. Najbardziej zastanawiająca jest dla mnie migająca dioda świec żarowych. Po zagrzaniu silnika nic już mi nie migało. Sprawa cały czas zostaje otwarta :(

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 30 sty 2012, 00:50
przez Neonixos666
o Boże jak ty go męczysz na zimnym przy takich obrotach :|

Przeczytaj w poradniku diesla jak się odczytuje błędy bo bez tego nic nie poradzimy.

PostNapisane: 30 sty 2012, 09:23
przez kierownik
Neonixos666 napisał(a):Przeczytaj w poradniku diesla jak się odczytuje błędy bo bez tego nic nie poradzimy.

dokładnie...
jakoś w lutym będę w Lublinie, ale nie wiem czy chce Ci się tyle czekać, zwłaszcza że to prosta sprawa sprawdzić

PostNapisane: 30 sty 2012, 11:40
przez bg_wolf
Neonixos666 napisał(a):o Boże jak ty go męczysz na zimnym przy takich obrotach :|


Inaczej nie da rady go zagrzać bo od razu gaśnie...też jest mi szkoda samochodu, ale inaczej się nie da :/

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 30 sty 2012, 17:07
przez gallu82
dokładnie takie objawy miałem jak mi zamarzł filtr paliwa

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 30 sty 2012, 19:20
przez bg_wolf
Panie i Panowie samochód został zdiagnozowany przez telefon :) i na dodatek diagnoza jest prawidłowa :D

Co się popsuło: Czujnik temperatury silnika (cieczy chłodzącej)

Korzystając z posta http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=115150 zlokalizowałem ustrojstwo i odłączyłem spinkę z przewodem. Silnik chodzi normalnie.
Powiedziano mi, że mogę jeździć z odłączonym czujnikiem, aż będzie moja kolej w warsztacie na wymianę samego czujnika. Będzie to trwało ok. 1 tygodnia.
Będzie większe spalanie i dioda od świec żarowych będzie migała, ale samochód będzie jeździł.

Jak znajdę czujnik i zostanie wszystko wymienione to napiszę numer części oraz całkowity koszt wymiany.

Re: Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostNapisane: 30 sty 2012, 19:23
przez tadziol
ludkowie drodzy !! nagle przywaliło -15,-18 mrozu w nocy,a Wy żądacie,żeby autka paliły tak jakby było -1.....
jaką macie pewność,że paliwo jest naprawdę zimowe ??
shelle,srele,duperele.....
niech sobie ktoś z niedowiarków naleje swojego paliwa do szklanki i zostawi na noc na mrozie.
ciekawe czy będzie przejrzyste i żółte na drugi dzień rano.....
najpewniejsze paliwo to z dystrybutora z napisem ON TIR.