Awaria sterownika pompy RF4D
1, 2
Może ktoś mi pomoże. Moja mazda 323 F 2000r straciła moc. Mechanik stwierdził, źe niekoniecznie jest to wina pompy ponieważ padł komputer pompy sterującej czy coś takiego. Aby mnie nie wpakować w koszty potrzebuje sterownika pompy RF4D, ponoć coś takiego kosztuje ok 150 – 200 zł ale gdzie to mogę dostać? on chce coś zrobić z immobilizerem. Inny mechanik stwierdził, że może mi te sterowniki zaprogramować ale to będzie kosztowało ok 1000 zł. Oczywiście nic z tego nie rozumiem ale bardziej mi się pierwsza wersja podoba ze względu na koszty. Proszę Panowie o podpowiedź w tym temacie, bo chociaż jeżdżę tą mazdą już 4 lata to nie bardzo się na tym wszystkim znam bo do tej pory nie robiła mi żadnych niespodzianek. gdyby ktoś miał ten sterownik to prosze o kontakt pod nr tel 501685647
- Od: 16 gru 2011, 22:43
- Posty: 5
- Skąd: Chełm woj.Lubelskie
- Auto: Mazda 323F 2000 DITD 101 KM.
alicja napisał(a):straciła moc
alicja napisał(a):potrzebuje sterownika pompy RF4D
coś czuje że mechanik idzie na ślepo, bo jak auto odpala i jedzie a jedynie brakuje mu mocy to raczej to nie komputer.
Opisz co się stało i wszystko co wiesz a może coś poradzimy. Miga taka żółta spiralka?
temat na razie zostawię
teraz wcale nie odpala. Było to tak, że pewnego dnia po normalnym użytkowaniu nie chciała mi odpalić, ale za może 5 przekręceniem kluczyka odpaliła. Przejechałam ok 10 min, postawiłam na 3 godziny i znowu był problem z odpaleniem i tym razem może za 10 przekręceniem kluczyka odpaliła. Przejechałam ok 5 min, postawiłam na 15 min i znowu problem z odpaleniem. odpaliła może za 5 razem. przejechałam znowu ok 5 min, zostawiłam na 4 godziny i już nie odpaliła. Gdy znajomy mechanik ją holował to ponoć odpaliła na holu na chwilę ale później już nie. Mój znajomy mechanik nie zna się na pompach ale poprosiłam aby się tym zajął i konsultuje się z kimś kto ponoć na tych pompach się zna ale właśnie stwierdził, że komputer pompy sterującej nie działa ( czy coś takiego) i potrzebuje tych sterowników – pisze tak chaotycznie bo się na tym po prostu nie znam.
- Od: 16 gru 2011, 22:43
- Posty: 5
- Skąd: Chełm woj.Lubelskie
- Auto: Mazda 323F 2000 DITD 101 KM.
z tego wynika że im dłużej postała tym gorzej było odpalić.
wcześniej nie było problemu z odpalaniem, nawet jak stała 4 m-ce bez odpalania, miałam drugi służbowy samochód i mazdę trzymałam tak na wszelki wypadek. a Jak mi potrzebna to padła ;( Podejrzewali na początku, ze to pompa wtryskowa padła ale potem okazało się, ze nie można tego zdiagnozować bo nie działa komputer pompy sterującej wiec ostatecznie padło, że potrzebny ten sterownik.
- Od: 16 gru 2011, 22:43
- Posty: 5
- Skąd: Chełm woj.Lubelskie
- Auto: Mazda 323F 2000 DITD 101 KM.
Kto zajmuje się Mazdą..? jaki mechanik? może znamy człowieka. Skąd jesteś? uzupełnij profil aby Cię gdzieś skierować.
ano, też tak czuję. Poza tym ROM jak ma wgrany program to ma wgrany i nie ma opcji aby on wyfrunął bez ingerencji. OK, zazwyczaj można zmieniac jego program tak do 3x, wiecej sie nie da... po prostu. ECU.... nie znam przypadku, który by pasował do powyższego.
Neonixos666 napisał(a):coś czuje że mechanik idzie na ślepo,
ano, też tak czuję. Poza tym ROM jak ma wgrany program to ma wgrany i nie ma opcji aby on wyfrunął bez ingerencji. OK, zazwyczaj można zmieniac jego program tak do 3x, wiecej sie nie da... po prostu. ECU.... nie znam przypadku, który by pasował do powyższego.
Skoro odpala, za którymś razem. To stawiałbym na zapowietrzający się układ paliwowy. Może podkładki przelewowe. U mnie natomiast sparciał wężyk paliwowy z powrotu z wtryskiwaczy do baku. Ten który wychodzi z pokrywy zaworów na jej środku. Alicjo na ścianie grodziowej masz filtr paliwa (jak staniesz na przeciw samochodu zobaczysz go lekko na lewo od środka ściany grodziowej, miedzy komorą silnika a kabina pasażerów), na nim powinien być taki kapturek, jest to pompka paliwa. Naciśnij ja parę razy, albo parenaście lub więcej. Podpompujesz w ten sposób paliwo, jeśli wtedy odpali to trzeba szukać gdzieś nieszczelności w układzie. Najlepiej wymienić węże paliwowe na przeźroczyste.

P.S. poprawcie mnie jeśli złe zdjęcie wstawiłem

P.S. poprawcie mnie jeśli złe zdjęcie wstawiłem
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Zdjęcie jest z mazdy 6 ale wszystko wygląda podobnie
. Nieszczelność może być brana pod uwagę ale jeśli dalej auto by odpalało za którymś razem a ono obecnie z tego co czytałem nie odpala. Jeśli już nieszczelność to na doprowadzeniu paliwa do silnika niż powrót.
Koleżanko zapytaj mechanika czy wykluczył nieszczelność układu paliwowego zarówno na zasilaniu jak i powrocie. Jakieś wcześniejsze objawy były czy tak raptownie nie chce odpalać?
Koleżanko zapytaj mechanika czy wykluczył nieszczelność układu paliwowego zarówno na zasilaniu jak i powrocie. Jakieś wcześniejsze objawy były czy tak raptownie nie chce odpalać?
W moim przypadku nawet za 5-6 razem nie odpal. Dopiero jak kręciłem już długo to łapał, fakt nie powinno się tak robić, szkoda akumulatora oraz szczotek na rozruszniku ale jedynie tak zapalał.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
już nie odpala wcale, to tak jakby padało, padało i w końcu padło. Dałam znać mechanikowi, aby sprawdził szczelność, jeszcze nie mam od niego odpowiedzi, pewnie sprawdzi po niedzieli. Jego pierwsza diagnoza po sprawdzeniu auta była taka, że padła pompa wtryskowa ale po konsultacji z innym mechanikiem znającym się ponoć w tym temacie dał mi znać, że tamten stwierdził, ze nie jest w stanie sprawdzić czy to pompa bo padł komputer pompy sterującej i potrzebuje sterownika pompy ( chyba ze coś przekręciłam)– stąd mój temat postu i prośba o Wasze opinie.
- Od: 16 gru 2011, 22:43
- Posty: 5
- Skąd: Chełm woj.Lubelskie
- Auto: Mazda 323F 2000 DITD 101 KM.
sterownik pompy??
chyba goście mają na myśli IDM,ale żaden nie wie na pewno o co chodzi....
ja bym zaczął od najprostszej rzeczy:przekaźnik IDM-u.
wystarczy poszukać na forum,temat wcale nie stary...
chyba goście mają na myśli IDM,ale żaden nie wie na pewno o co chodzi....
ja bym zaczął od najprostszej rzeczy:przekaźnik IDM-u.
wystarczy poszukać na forum,temat wcale nie stary...
a ja tu gdzieś wyczytałem że na holu odpaliła a potem juz nie 
jestem baaardzo ciekawy czy to odpalenie na holu było poprawne i czy właśnie TO nie zaszkodziło autu najbardziej.
jestem baaardzo ciekawy czy to odpalenie na holu było poprawne i czy właśnie TO nie zaszkodziło autu najbardziej.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Alicjo, nakieruj swojego mechanika na ta pompkę paliwa, niech podpomuje. A jeśli nie to niech zaleje pompę ropą i wtedy odpali poprzez wężyk i lejek itp. Moim zdaniem mało prawdopodobne jest to ze coś się stało z elektroniką.
Sterownik pompy... steruje pracą pompy czyli m.in on decyduje po podaniu paliwa i jego ilości itd.
Ale radze najpierw wykluczyć kwestie zapowietrzenia układu. Nie ma z tym dużo roboty i na pewno sobie poradzi z tym.
Sterownik pompy... steruje pracą pompy czyli m.in on decyduje po podaniu paliwa i jego ilości itd.
Ale radze najpierw wykluczyć kwestie zapowietrzenia układu. Nie ma z tym dużo roboty i na pewno sobie poradzi z tym.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Witam,
mam ten sam problem co Alicja. Po wizytach u kilku mechaników zawiozłem nieodpalającą Mazdę 323f z 2000 r. do Aso mazdy. Tam właśnie zdiagnozowali mi, ze do wymiany jest sterownik pompy wtryskowej. Za wymianę zażyczyli sobie 1100 pln. Pytanie czy jest możliwość zrobienia tego taniej, czyli za ile? Jaki sterownik szukać, czy jakieś konkretne specyfikacje mają? czy to jest bardzo skomplikowana wymiana?
Wcześniej wyeliminowałem: zapowietrzenie i świece. A paliwo nie dochodzi do pompy wtryskowej więc chyba mają racje..
mam ten sam problem co Alicja. Po wizytach u kilku mechaników zawiozłem nieodpalającą Mazdę 323f z 2000 r. do Aso mazdy. Tam właśnie zdiagnozowali mi, ze do wymiany jest sterownik pompy wtryskowej. Za wymianę zażyczyli sobie 1100 pln. Pytanie czy jest możliwość zrobienia tego taniej, czyli za ile? Jaki sterownik szukać, czy jakieś konkretne specyfikacje mają? czy to jest bardzo skomplikowana wymiana?
Wcześniej wyeliminowałem: zapowietrzenie i świece. A paliwo nie dochodzi do pompy wtryskowej więc chyba mają racje..
- Od: 17 lis 2011, 16:40
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f 2000 r DiTD
s-bo napisał(a):A paliwo nie dochodzi do pompy wtryskowej więc chyba mają racje..
nie koniecznie mają rację bo paliwo może nie dochodzić do pompy nawet ze sprawnym kompem.
s-bo napisał(a):Wcześniej wyeliminowałem: zapowietrzenie i świece. A paliwo nie dochodzi do pompy wtryskowej więc chyba mają racje..
skoro wyeliminowałeś zapowietrzenie,to skąd pewność,że paliwo nie dochodzi do pompy?
mam podejrzenia,że ASO odczytało kod P1298 i dlatego chcą wymieniać sterownik pompy czyli IDM.
a ten kod pojawia się w przypadku uszkodzonego przekaźnika zasilającego IDM i jednocześnie SPILL VALVE.
Tak czy inaczej zdecydowałem się zrobić to u nich bo inne warsztaty nie potrafiły się określić czy są w stanie to zrobić poniżej 1000. Dodatkowo w Aso powiedzieli, że w jakiś sposób stykowo potwierdzili ze to sterownik i że odpala na styki (cokolwiek mieli na myśli). Jak będzie skonczone to dam znać.
- Od: 17 lis 2011, 16:40
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f 2000 r DiTD
s-bo napisał(a): sterownik i że odpala na styki
pewnie zamiast przekaźnika dali to na drut
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość