Olej szybka zmiana
1, 2
Witam,
Kupiłem ostatnio sprowadzoną Mazdę 323f DiTD 2.0 (2001 rok podobno 160 tyś przebieg). Dlatego też nie wiedziałem jaki był tam wlany olej.
Oddałem do serwisu, żeby troche wstępnie przeglądnąć auto.
Wlali mi olej 10w40 Castrol Magnatec.
Po przeczytaniu tutaj na forum podobnych wątków okazuje się, że to chyba zły wybór!
Jak myślicie, czy lepiej już tak zostawić jak jest na zawsze, czy może od razu zmienić na 5w30 (nawet marnując troche kasy – wylać poprzedni). Czy może pojeździć trochę na tym i najwyżej za jakiś czas zmienić?
Kupiłem ostatnio sprowadzoną Mazdę 323f DiTD 2.0 (2001 rok podobno 160 tyś przebieg). Dlatego też nie wiedziałem jaki był tam wlany olej.
Oddałem do serwisu, żeby troche wstępnie przeglądnąć auto.
Wlali mi olej 10w40 Castrol Magnatec.
Po przeczytaniu tutaj na forum podobnych wątków okazuje się, że to chyba zły wybór!
Jak myślicie, czy lepiej już tak zostawić jak jest na zawsze, czy może od razu zmienić na 5w30 (nawet marnując troche kasy – wylać poprzedni). Czy może pojeździć trochę na tym i najwyżej za jakiś czas zmienić?
- Od: 26 sie 2011, 11:44
- Posty: 4
ja kiedyś wlałem takiego Castrola i silnik dziwnie chodził, w sumie to bardzo dziwne dźwięki spod dekla dochodziły 
zmieniłem po niecałych 2000 km, ale Riki tutaj ma większą wiedzę, więc się nie wtrącam zbytnio
zmieniłem po niecałych 2000 km, ale Riki tutaj ma większą wiedzę, więc się nie wtrącam zbytnio
Dzięki za zainteresowanie,
A co myślicie o tym 5W30? Już o nim zapomnieć w ogóle?
Może to tylko wrażenie, ale po tej zmianie oleju silnik działa troche ciszej, ale ma mniejszą moc, może wcześniej w takim razie był wlany jednak 5W30.
Co tracę tak naprawdę używając 10W40?
A co myślicie o tym 5W30? Już o nim zapomnieć w ogóle?
Może to tylko wrażenie, ale po tej zmianie oleju silnik działa troche ciszej, ale ma mniejszą moc, może wcześniej w takim razie był wlany jednak 5W30.
Co tracę tak naprawdę używając 10W40?
- Od: 26 sie 2011, 11:44
- Posty: 4
moim zdaniem nic złego nie powinno się stać, gdy przeszedłbyś przy następnej wymianie na 5w30.
Większość z olejów potocznie zwanych syntetycznymi tak naprawdę jest tylko poprawioną wersją półsyntetycznego produktu o mniejszej lepkości, niższej temp. płynięcia i inną temp zapłonu oraz ilością TBN.
Trzeba wydać znacznie więcej pieniędzy, aby zakupić produkt w pełni syntetetyczny.
Tak wiec zmieniając swój 10w40 na 5w30 najprawdopodobniej i tak zalejesz półsyntetyka.
Przejechałbym standardowy przebiehg między zmianami oleju i zalał tym czym chcesz, lub na co Cię aktualnie stać.
–
Większość z olejów potocznie zwanych syntetycznymi tak naprawdę jest tylko poprawioną wersją półsyntetycznego produktu o mniejszej lepkości, niższej temp. płynięcia i inną temp zapłonu oraz ilością TBN.
Trzeba wydać znacznie więcej pieniędzy, aby zakupić produkt w pełni syntetetyczny.
Tak wiec zmieniając swój 10w40 na 5w30 najprawdopodobniej i tak zalejesz półsyntetyka.
Przejechałbym standardowy przebiehg między zmianami oleju i zalał tym czym chcesz, lub na co Cię aktualnie stać.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
no to trochę nie tak bo tak na prawdę większość olejów na rynku to oleje hydrokrakingowe czyli oleje mineralne poddane obróbce tak alby spełniały parametry oleju w pełni syntetycznego. Dlatego na opakowaniu często widzimy ,,wyprodukowano w technologii syntetycznej" a nie full syntetyk który jest droższy
Mam pytanie a w sumie dwa 
Również mam zalany 10w-40 Castrol'a. Czytając forum doszedłem do wniosku, że następnym razem zaleję 5w30 innej firmy.
1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?
2. Na Allegro można nabyć 5L Castrol'a za niecałą stówkę (np. tutaj –
http://allegro.pl/castrol-magnatec-10w4 ... 56560.html ) – obawiam się trochę czy te oleje rzeczywiście są niemieckie czy czasem nie są "przelewkami" w jednej spod Warszawskich wsi. Czy ktoś z Was poleciłby któregoś ze sprzedawców tego tańszego, niemieckiego oleju?
Pozdrawiam
Wojtek
Również mam zalany 10w-40 Castrol'a. Czytając forum doszedłem do wniosku, że następnym razem zaleję 5w30 innej firmy.
1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?
2. Na Allegro można nabyć 5L Castrol'a za niecałą stówkę (np. tutaj –

Pozdrawiam
Wojtek
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Marceli Szpak napisał(a):Mam pytanie a w sumie dwa
Również mam zalany 10w-40 Castrol'a. Czytając forum doszedłem do wniosku, że następnym razem zaleję 5w30 innej firmy.
1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?
2. Na Allegro można nabyć 5L Castrol'a za niecałą stówkę (np. tutaj –http://allegro.pl/castrol-magnatec-10w4 ... 56560.html ) – obawiam się trochę czy te oleje rzeczywiście są niemieckie czy czasem nie są "przelewkami" w jednej spod Warszawskich wsi. Czy ktoś z Was poleciłby któregoś ze sprzedawców tego tańszego, niemieckiego oleju?
Pozdrawiam
Wojtek
Zadbaj o swój silnik i lej dobrej jakości oleje bo potem cuda wianki będą się działy, daj trochę więcej a miej pewność że to oryginalny olej.
No to odpowiedź na drugie pytanie już mamy, chyba, że ktoś ma inne zdanie 
A co z pierwszym, ważniejszym pytaniem ?
A co z pierwszym, ważniejszym pytaniem ?
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Marceli Szpak napisał(a):1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?
aż tyle ci bierze że musisz dolewać?
Neonixos666 napisał(a):Marceli Szpak napisał(a):1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?
aż tyle ci bierze że musisz dolewać?
Skoro pytam...
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
najlepiej jest dolewać taki sam jaki jest zalany.
Riki napisał(a):Marceli, ile Ci pobiera na 10.000km?
Jeśli dobrze pamiętam to po 12 tyś. wlałem już 1,5 – 2L. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym mechanikiem – powiedział, że może to być sprawka pierścieni zgarniających, na wiosnę ma mi zrobić gruntowny remont.
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Na światłach trochę przydymi ale nie jest to jakaś czarna ściana dymu, raczej zwykły dieslowski dymek po mocniejszym wciśnięciu gazu.
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
przed remontem silnika zmień olej na inną markę o tych samych parametrach np Mobil, Elf czy inny, niekiedy po takiej zmianie silnik zaczyna pożywać mniej oleju. Spróbuj tak zrobić.
Ciekawe w jakiej kondycji jest turbo...
Ciekawe w jakiej kondycji jest turbo...
Nikt Ci nie powie jak zmiana oleju będzie działała na silnik. Teoretycznie może być bez zmian, może też więcej brać oleju lub mniej może ciszej chodzić lub głośniej.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości