Olej szybka zmiana

Postprzez gknee » 26 sie 2011, 19:40

Witam,

Kupiłem ostatnio sprowadzoną Mazdę 323f DiTD 2.0 (2001 rok podobno 160 tyś przebieg). Dlatego też nie wiedziałem jaki był tam wlany olej.
Oddałem do serwisu, żeby troche wstępnie przeglądnąć auto.

Wlali mi olej 10w40 Castrol Magnatec.
Po przeczytaniu tutaj na forum podobnych wątków okazuje się, że to chyba zły wybór!

Jak myślicie, czy lepiej już tak zostawić jak jest na zawsze, czy może od razu zmienić na 5w30 (nawet marnując troche kasy – wylać poprzedni). Czy może pojeździć trochę na tym i najwyżej za jakiś czas zmienić?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2011, 11:44
Posty: 4

Postprzez Riki » 29 sie 2011, 00:21

Zostac przy 10W-40, zrób 10tys.km – przy następnej wymianie przejdź tylko na inną markę oleju :) Mobil/Motul/Elf/Shell :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 29 sie 2011, 08:43

ja kiedyś wlałem takiego Castrola i silnik dziwnie chodził, w sumie to bardzo dziwne dźwięki spod dekla dochodziły :D
zmieniłem po niecałych 2000 km, ale Riki tutaj ma większą wiedzę, więc się nie wtrącam zbytnio ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez gknee » 29 sie 2011, 09:02

Dzięki za zainteresowanie,

A co myślicie o tym 5W30? Już o nim zapomnieć w ogóle?

Może to tylko wrażenie, ale po tej zmianie oleju silnik działa troche ciszej, ale ma mniejszą moc, może wcześniej w takim razie był wlany jednak 5W30.

Co tracę tak naprawdę używając 10W40?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2011, 11:44
Posty: 4

Postprzez zadra » 13 paź 2011, 21:56

moim zdaniem nic złego nie powinno się stać, gdy przeszedłbyś przy następnej wymianie na 5w30.
Większość z olejów potocznie zwanych syntetycznymi tak naprawdę jest tylko poprawioną wersją półsyntetycznego produktu o mniejszej lepkości, niższej temp. płynięcia i inną temp zapłonu oraz ilością TBN.

Trzeba wydać znacznie więcej pieniędzy, aby zakupić produkt w pełni syntetetyczny.

Tak wiec zmieniając swój 10w40 na 5w30 najprawdopodobniej i tak zalejesz półsyntetyka.

Przejechałbym standardowy przebiehg między zmianami oleju i zalał tym czym chcesz, lub na co Cię aktualnie stać. ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3321 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2011, 22:09

no to trochę nie tak bo tak na prawdę większość olejów na rynku to oleje hydrokrakingowe czyli oleje mineralne poddane obróbce tak alby spełniały parametry oleju w pełni syntetycznego. Dlatego na opakowaniu często widzimy ,,wyprodukowano w technologii syntetycznej" a nie full syntetyk który jest droższy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Marceli Szpak » 10 lis 2011, 22:41

Mam pytanie a w sumie dwa :)

Również mam zalany 10w-40 Castrol'a. Czytając forum doszedłem do wniosku, że następnym razem zaleję 5w30 innej firmy.

1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?
2. Na Allegro można nabyć 5L Castrol'a za niecałą stówkę (np. tutaj – http://allegro.pl/castrol-magnatec-10w4 ... 56560.html ) – obawiam się trochę czy te oleje rzeczywiście są niemieckie czy czasem nie są "przelewkami" w jednej spod Warszawskich wsi. Czy ktoś z Was poleciłby któregoś ze sprzedawców tego tańszego, niemieckiego oleju?

Pozdrawiam
Wojtek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 10 lis 2011, 22:45

Marceli Szpak napisał(a):Mam pytanie a w sumie dwa :)

Również mam zalany 10w-40 Castrol'a. Czytając forum doszedłem do wniosku, że następnym razem zaleję 5w30 innej firmy.

1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?
2. Na Allegro można nabyć 5L Castrol'a za niecałą stówkę (np. tutaj – http://allegro.pl/castrol-magnatec-10w4 ... 56560.html ) – obawiam się trochę czy te oleje rzeczywiście są niemieckie czy czasem nie są "przelewkami" w jednej spod Warszawskich wsi. Czy ktoś z Was poleciłby któregoś ze sprzedawców tego tańszego, niemieckiego oleju?

Pozdrawiam
Wojtek


Zadbaj o swój silnik i lej dobrej jakości oleje bo potem cuda wianki będą się działy, daj trochę więcej a miej pewność że to oryginalny olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Marceli Szpak » 10 lis 2011, 22:51

No to odpowiedź na drugie pytanie już mamy, chyba, że ktoś ma inne zdanie :)

A co z pierwszym, ważniejszym pytaniem ? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 10 lis 2011, 23:00

Marceli Szpak napisał(a):1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?


aż tyle ci bierze że musisz dolewać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Marceli Szpak » 10 lis 2011, 23:09

Neonixos666 napisał(a):
Marceli Szpak napisał(a):1. Czy mogę dolewać jakiś tańszy 10w-40, jeśli tak to jaki?


aż tyle ci bierze że musisz dolewać?

Skoro pytam... :P No właśnie ostatnio sprawdziłem bagnet i okazało się, że muszę dolać, za jakiś czas udaję się na pełny przegląd, może wtedy to wyjaśnię (wyciek a może tyle pobiera?). Wolę mieć coś w zanadrzu zamiast potem kupować drożej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 10 lis 2011, 23:12

najlepiej jest dolewać taki sam jaki jest zalany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 13 lis 2011, 12:38

Marceli, ile Ci pobiera na 10.000km?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Marceli Szpak » 13 lis 2011, 14:36

Riki napisał(a):Marceli, ile Ci pobiera na 10.000km?

Jeśli dobrze pamiętam to po 12 tyś. wlałem już 1,5 – 2L. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym mechanikiem – powiedział, że może to być sprawka pierścieni zgarniających, na wiosnę ma mi zrobić gruntowny remont.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Bart0n » 13 lis 2011, 14:40

Marceli, dymi Ci na jakiś kolor czy przezroczysto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Marceli Szpak » 13 lis 2011, 14:46

Na światłach trochę przydymi ale nie jest to jakaś czarna ściana dymu, raczej zwykły dieslowski dymek po mocniejszym wciśnięciu gazu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2011, 15:40

przed remontem silnika zmień olej na inną markę o tych samych parametrach np Mobil, Elf czy inny, niekiedy po takiej zmianie silnik zaczyna pożywać mniej oleju. Spróbuj tak zrobić.

Ciekawe w jakiej kondycji jest turbo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 13 lis 2011, 15:42

Czy zmiana z Mobila 10W40, na Valvoline MaxLife 10W40 będzie mądra? ;) Oba półsyntetyki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2011, 16:05

Nikt Ci nie powie jak zmiana oleju będzie działała na silnik. Teoretycznie może być bez zmian, może też więcej brać oleju lub mniej może ciszej chodzić lub głośniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 13 lis 2011, 16:10

Liczyłem ,że ktoś robił zabieg zmiany z mobila na valvoline ;) ja do każdego swojego auta lałem mobila i jak na razie byłem zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323