Awaria turbosprezarki

Postprzez keram1611 » 12 sie 2011, 09:58

Witam! prosze o pomoc w takiej kwesti.Mazde mam rok czasu nieznam sie na dislach ,miesiac temu padla mi turbosprezarka, wiec kupilem uzywana.Mechanik zalozyl mi ja,odpalil silnik,krory mial chodzic na wolnych obrotach,no i.... rozwalil mi silnik.Obrotomierz poszedl do konca ,niezdarzyli wylaczyc silnika wiem ze poszedl pasek ,rolka, nie wiem co jeszcze chyba zawory?Mechanik mowi ze to wina turbiny,ze kupilem uszkodzona.Jaki moze byc koszt czesci i naprawy.Czy w mazdzie ditd z 1999 roku jest intercoler? bo slyszalem ze mogl nieodessac oleju?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 09:37
Posty: 4
Skąd: Biskupiec warm-maz
Auto: Mazda 323f ditd 2,0 BJ5D-EAL rok.prod.
1999

Postprzez YgooR » 12 sie 2011, 11:41

Mało prawdopodobne żeby turbina zaraz po odpaleniu podała taką ilość oleju, żeby silnik zwariował.
Przecież mechanik może w stopniu podstawowym zweryfikować stan turbiny przed montażem, sprawdzenie luzów wirnika to moment.
keram1611 napisał(a):Czy w mazdzie ditd z 1999 roku jest intercoler?

Oczywiście że jest, być może po uszkodzeniu starej turbiny był tam olej (w przewodach, IC, kolektorze ssącym ), mechanik go nie usunął i nowa turbosprężarka wepchnęła go do kolektora ssącego. Ale musiałoby go tam być naprawdę dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 13 sie 2011, 01:25

YgooR napisał(a):Oczywiście że jest, być może po uszkodzeniu starej turbiny był tam olej (w przewodach, IC, kolektorze ssącym ), mechanik go nie usunął i nowa turbosprężarka wepchnęła go do kolektora ssącego. Ale musiałoby go tam być naprawdę dużo.


I na to bym stawiał.
W takim przypadku wyjeżdżasz na szosę, kulasz sie powoli i POD OBCIĄŻENIEM dajesz ognia 2/3/4 bieg.... wypalisz lub najlepiej IC jest wypłukać. Teraz już za późno....... :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez keram1611 » 13 sie 2011, 09:52

Dzieki ! za porade, postaram sie napisac dalej co zrobilem.Na razie sam nie wiem ,co z tym poczac.Szukam innego mechanika ,choc w moim miasteczku trudno go bedzie znalesc.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 09:37
Posty: 4
Skąd: Biskupiec warm-maz
Auto: Mazda 323f ditd 2,0 BJ5D-EAL rok.prod.
1999

Postprzez say » 16 sie 2011, 15:05

Nie wpisałeś w profilu miasta, w temacie nie podałeś (czy nie widzę?!), może znamy jakieś warsztaty w pobliżu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Riki » 16 sie 2011, 16:03

Dokładnie – uzupełnij profil Kolego... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez keram1611 » 16 sie 2011, 19:25

warsztat juz znalazlem ,co do miasta to Biskupiec.Koszty naprawy bardzo.... duze.,lepiej chyba kupic silnik bez osprzetu.Na razie brak gotowki.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 09:37
Posty: 4
Skąd: Biskupiec warm-maz
Auto: Mazda 323f ditd 2,0 BJ5D-EAL rok.prod.
1999

Postprzez Neonixos666 » 16 sie 2011, 19:40

Witam kolegę z Biskupca ( jeśli myślę o tym Biskupcu na mazurach)

Co do silnika to powinieneś znaleźć bez problemu w przystępnej cenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez keram1611 » 17 sie 2011, 20:32

witam kolege ze Szczytna!jak juz pisalem warsztat mam.Ale nie wiem co dalej.Mam uszkodz.dzwigienki popychaczy,popych zaworow,nie wiem co dalej.Pasek rozrzadu uszkodzony w dziwny sposob (mianowicie nie na pół tylko w kształcie litery – z ).Oczywiscie moja mazda ma intercoler(mechanik twierdził za nie."Nowy mechanik", odkrecił rurke gumowa i wlozyl do intercolera dwa palce,gdy wyjal byly w oleju.
Czyli "stary" mechanik kłamał.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 09:37
Posty: 4
Skąd: Biskupiec warm-maz
Auto: Mazda 323f ditd 2,0 BJ5D-EAL rok.prod.
1999

Postprzez Neonixos666 » 17 sie 2011, 20:41

keram1611 napisał(a):witam kolege ze Szczytna!jak juz pisalem warsztat mam.Ale nie wiem co dalej.Mam uszkodz.dzwigienki popychaczy,popych zaworow,nie wiem co dalej.Pasek rozrzadu uszkodzony w dziwny sposob (mianowicie nie na pół tylko w kształcie litery – z ).Oczywiscie moja mazda ma intercoler(mechanik twierdził za nie."Nowy mechanik", odkrecił rurke gumowa i wlozyl do intercolera dwa palce,gdy wyjal byly w oleju.
Czyli "stary" mechanik kłamał.


ale to nie trzeba być mechanikiem żeby zobaczyć czy jest chłodnica powietrza czy nie. Jeśli zawory są ok to kup dźwigienki i nowy kompletny oryginalny rozrząd i składaj to, ale tylko pod warunkiem że do wymiany jest to co opisałeś, trzeba dokładnie sprawdzić wszystko.

W dziale kupię części już jedna osoba chce kupić dźwigienki po strzale paska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 29 sie 2011, 09:04

ja bym to u gościa reklamował... straszył sądami itp. – przegięcie pały...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323