Dziwny dżwięk z filtra powietrza (rezonans)
1, 2
Witam! Mam mazdkę 323f ditd z oryginalnym przebiegiem 118000. Od pewnego czasu zacząłem słyszeć dziwne dzwięki. Najpierw kojarzyłem je ze zmianą biegów bo wtedy się pojawiały w momencie zmiany z niższego biegu na wyższy a dokładniej w momencie wciśnięcia sprzęgła w czasie zmiany biegu, a jeszcze dokładniej w momencie kiedy obroty nagle spadają w czasie tej zmiany. Dzieje sie tak tylko na niższych biegach czyli kiedy obroty są wyższe. Dżwięk przypominał jakby coś przez chwilę obracało się z tarciem o jakiś inny element. Myślałem, że tak się dzieje tylko w czasie jazdy i kojarzyłem to ze sprzęgłem. Jednak okazało się, że te dżwieki są słyszalne również na postoju kiedy obroty nagle spadają z 2500-3000 do biegu jałowego. Dochodzą one z filtra powietrza a po jego wyjęciu są dużo lepiej słyszalne i wyglądają jakby przez chwilę obudowa wpadała w rezonans, czy jakieś dziwne echo z wewnątrz. Nie towarzyszą temu żadne inne objawy typu spadek mocy, kopcenie itp. W czasie jazdy słyszę to tylko przy zmianie niższych biegów. Dżwięk słychać dosłownie 1-2 sekundy i przypomina (ŁUŁUŁUłułuuuu). Mechanik zapytany powiedział, że może to ma związek ze zmienną geometrią turbiny, że może trzeba przejachać trochę na wysokich obrotach np. po autostradzie, bo ja w zasadzie jeżdże po mieście i może gdzieś tam pojawił się nagar czy coś. Może ktoś z Was spotkał sie z podobnym problemem i zna przyczynę.
pozdrawiam irek s
pozdrawiam irek s
pozdrawiam wszystkich
- Od: 20 maja 2008, 06:14
- Posty: 25
- Skąd: końskie
- Auto: 323 ditd 2003
Witam, miałem podobny objaw u mnie grzechotała pompa vacum. Otwórz maskę niech ktoś usiądzie za sterami i pogazuje w granicach kiedy ten dźwięk słychać a Ty poszukaj skąd on się wydobywa. Zwróć uwagę na wspomnianą pompę vacum znajduje się zaraz obok zbiorniczka od wspomagania kierownicy zobaczysz podłączone do niej wężyki, warto odłączyć ten grubszy wężyk i wtedy dźwięki powinny być głośniejsze jeżeli pompa jest zużyta. W poradniku jest opis na pewno ci wiele pomoże. Pozdrawiam.
- Od: 16 wrz 2010, 08:11
- Posty: 29
- Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)
to nie pompa, tu wyrażnie dżwięk wydobywa się z opakowania filtra i tylko przy nagłym spadku obrotów, jak wejdziesz na 3000 obrotów i nagle zdejmiesz nogę z gazu, to w momencie gwałtownego spadku obrotów pojawia sie ten dźwięk może jednak ktos miał podobne objawy
pozdrawiam wszystkich
- Od: 20 maja 2008, 06:14
- Posty: 25
- Skąd: końskie
- Auto: 323 ditd 2003
Moim zdanie jeżeli dźwięk
Dla spokoju możesz zdjąć dolną rurę od IC i sprawdzić czy jest dużo oleju w układzie (czy turbina nie popuszcza). Na forum były przypadki np. dudnienia z filtra powietrza, za co odpowiedzialny był wałek rozrządu.
Pozdrawiam
to jest to turbina. Jak nie masz innych objawów to obserwuj co się będzie działo i użytkuj auto normalnie.minekirek napisał(a):przypomina (ŁUŁUŁUłułuuuu)
Dla spokoju możesz zdjąć dolną rurę od IC i sprawdzić czy jest dużo oleju w układzie (czy turbina nie popuszcza). Na forum były przypadki np. dudnienia z filtra powietrza, za co odpowiedzialny był wałek rozrządu.
Pozdrawiam
Z wałkiem to nie pamiętam (nie mogę znaleźć tematu), chyba jak jest wytarty to może dudnić, w DITD się to zdarza i trzeba go wymienić.
Turbinę możesz sprawdzić dla świętego spokoju, przy IC (taka chłodnica z przodu po lewej stronie) są dwie czarne grube rury, dolną ściągasz i patrzysz ile jest oleju. Jak będzie wilgotne to jest ok jak będzie wypływał to znaczy że uszczelniacz w turbinie poszedł i musisz przygotować się na wydatki.
Może to też być nieszczelny układ dolotowy np. jakaś pęknięta rura.
Pozdrawiam
Turbinę możesz sprawdzić dla świętego spokoju, przy IC (taka chłodnica z przodu po lewej stronie) są dwie czarne grube rury, dolną ściągasz i patrzysz ile jest oleju. Jak będzie wilgotne to jest ok jak będzie wypływał to znaczy że uszczelniacz w turbinie poszedł i musisz przygotować się na wydatki.
Może to też być nieszczelny układ dolotowy np. jakaś pęknięta rura.
Pozdrawiam
Dudnienie z filtra powietrza (takie nienormalne) powoduje niedomykający się zawór lub przedmuch na podkładce wtrysku (max 4
). Jeśli dzieje się coś z wałkiem, można to sprawdzić zdejmując pokrywę zaworów i tyle, nie spotkałem się z 'dudnieniem' wałka.
Pozdrawiam
Say ładnie Ci to opisał, wiedziałem że coś koło wałka rozrządu 
to jest tylko słyszalne przy spadających obrotach, jak przegazujesz na 3000 to w momencie kiedy spadaja do biegu jałowego pojawia się ten odgłos dosłownie może przez 1 sekundę, nasłuchują silnik na wyższych obrotach nie słychać takiego odgłosu, czy to może być zawór?
pozdrawiam wszystkich
- Od: 20 maja 2008, 06:14
- Posty: 25
- Skąd: końskie
- Auto: 323 ditd 2003
Nie jest to raczej związane z zaworami lub wtryskami. Zrób test: delikatnie dodaj gaz do 3 tys. obrotów i potem delikatnie zdejmij nogę z gazu (popuszczaj), potem szybko na 3 tyś i puść gaz. Kiedy jest dźwięk (pewnie w drugim przypadku)? Nie słychać go bardziej gdy jest zimno na dworze? Nagraj ten dźwięk i wrzuć link tutaj.
Pozdrawiam
Witam jestem nowym użytkownikiem forum mam podobny problem z tym że jak odpalę auto i przygazuję to słychać taki gwizd tak jakby turbina głośniej gwiżdżała jak się przyłoży głowę do silnika to ten gwizd najblizej turbiny słychac i nie wiem co się dzieje od pewnego czasu tak mam kolega patrzył turbine i powiedział ze mam delikatne luzy na łopatkach ale też wyczytałem na forum ze to może być pompa vaccum ciemny jestem w tych sprawach czuję też że moc autka osłabła i więcej mi pali ale znowu ciśnienie sprawdzając ciśnienie w róże co idzie od pompy stwierdza się ze dobrze pompuje powiem wam ze jak się jedzie przez miasto w ciasnych zakamarkach to ten gwizn jest słyszalny naprawdę i aż wstyd jechać jeżeli ktoś by wiedział co moze dolegać w tej sprawie to bardzo proszę o pomoc bo nie wiem czy się decydować na regenerację turbo
? Pozdrawiam
- Od: 17 kwi 2011, 00:29
- Posty: 21
- Skąd: Brody
- Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.
i jeszcze zapomniałem dodać że na niższych obrotach to muli tak i trzeba cisnąć żeby jakoś się to autko zbierało i spostrzegłem że właśnie od momentu tego gwiżdzenia autko osłabło olej zalany mam mobil 1 10W40 ale wyczytałem ze szell powinno się zalewać więc tak zrobię tylko ten gwizd czasem do szału mnie doprowadza :/
- Od: 17 kwi 2011, 00:29
- Posty: 21
- Skąd: Brody
- Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.
Nieszczelność układu dolotowego bardzo tu pasuje.
Na 100% to nikt Ci nie powie na odległość.
Owszem może to być turbina, uszkodzenie łopatek może powodować gwizd, uszkodzenie wirnika to chyba wycie (przynajmniej ja się z takim spotkałem).
Zawsze najlepiej zacząć od spraw najprostszych, czyli nieszczelność bo turbina raczej nie pada z dnia na dzień.
Pozdrawiam
Owszem może to być turbina, uszkodzenie łopatek może powodować gwizd, uszkodzenie wirnika to chyba wycie (przynajmniej ja się z takim spotkałem).
Zawsze najlepiej zacząć od spraw najprostszych, czyli nieszczelność bo turbina raczej nie pada z dnia na dzień.
Pozdrawiam
No rozumiem no ten gwizd tak świszczy tak jak by głośniej turbina gwizdała nie wiem własnie czy nie mogła mi się przytrzeć trochę bo w jednym momencie miałem małą dawkę oleju a turbinka jest wrażliwa na to bardzo :/ o może dlatego ale tak jak mówisz sprawdzę od najprostszych rzeczy dzięki i pozdrawiam :–)
- Od: 17 kwi 2011, 00:29
- Posty: 21
- Skąd: Brody
- Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.
te dudnienie to efekt klapek w dolocie.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość