Strona 1 z 1

Opaski zaciskowe rur układu dolotowego

PostNapisane: 23 mar 2011, 19:42
przez freshbratek
witam
Czy któryś z forumowiczów zajmował się tym tematem w uturbionych dieslach ???
Nasze auta mają już swój wiek a samozaciskające się opaski rur układu dolotowego mają ciężki żywot w naszych DITD. Zastanawiam się nad tym czy z czasem nie następuje zmęczenie materiału i opaska nie trzyma już jak należy przez co może dochodzić np do spadku mocy.
Jeden z forumowiczów po wymianie opasek na szersze i nowe odczuł znaczącą różnicę.
Przypadek to, czy faktycznie może to mieć związek i warto pogrzebać w dolocie ???

Re: Opaski zaciskowe rur układu dolotowego

PostNapisane: 23 mar 2011, 20:36
przez Neonixos666
te opaski są dość mocne i co najwyżej przetrze się przewód niż one puszczą. Raczej skupił bym się na szczelności przewodów niż doszukiwać się zmęczenia opasek.

Re: Opaski zaciskowe rur układu dolotowego

PostNapisane: 23 mar 2011, 21:10
przez piotrek88z
Dolna opaska IC z czasem może skorodować i straci swoją sprężystość. Ale chyba żaden problem zastąpić fabryczne innymi opaskami. Byle nie plastikowymi <glupek2> U mnie z powodu braku dolnej osłony ta opaska jest w kiepskim stanie. Jak będę czyścił IC to wymienię ją.

Re: Opaski zaciskowe rur układu dolotowego

PostNapisane: 23 mar 2011, 21:20
przez Neonixos666
Nie masz osłony? biedny alternator...

Re: Opaski zaciskowe rur układu dolotowego

PostNapisane: 23 mar 2011, 21:27
przez piotrek88z
Osłona jest tylko wyrwał się kawałek który osłaniał IC. Kochana zima....

Re: Opaski zaciskowe rur układu dolotowego

PostNapisane: 23 mar 2011, 22:20
przez Neonixos666
eee to spoko martwił bym się gdyby brakło po drugiej stronie

Re: Opaski zaciskowe rur układu dolotowego

PostNapisane: 24 mar 2011, 18:40
przez Riki
Myślę, że nie ma sensu wymiany opasek ew. sprawdzenie/dokręcenie i jak trzymają to zostawić... tylko skoro auto jeździ dobrze to po co ruszać? jakby choć jedna opaska się deko poluzowała to już było by to max wyczuwalne.