Opaski zaciskowe rur układu dolotowego

Postprzez freshbratek » 23 mar 2011, 19:42

witam
Czy któryś z forumowiczów zajmował się tym tematem w uturbionych dieslach ???
Nasze auta mają już swój wiek a samozaciskające się opaski rur układu dolotowego mają ciężki żywot w naszych DITD. Zastanawiam się nad tym czy z czasem nie następuje zmęczenie materiału i opaska nie trzyma już jak należy przez co może dochodzić np do spadku mocy.
Jeden z forumowiczów po wymianie opasek na szersze i nowe odczuł znaczącą różnicę.
Przypadek to, czy faktycznie może to mieć związek i warto pogrzebać w dolocie ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 20:36

te opaski są dość mocne i co najwyżej przetrze się przewód niż one puszczą. Raczej skupił bym się na szczelności przewodów niż doszukiwać się zmęczenia opasek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piotrek88z » 23 mar 2011, 21:10

Dolna opaska IC z czasem może skorodować i straci swoją sprężystość. Ale chyba żaden problem zastąpić fabryczne innymi opaskami. Byle nie plastikowymi <glupek2> U mnie z powodu braku dolnej osłony ta opaska jest w kiepskim stanie. Jak będę czyścił IC to wymienię ją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 21:20

Nie masz osłony? biedny alternator...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piotrek88z » 23 mar 2011, 21:27

Osłona jest tylko wyrwał się kawałek który osłaniał IC. Kochana zima....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 22:20

eee to spoko martwił bym się gdyby brakło po drugiej stronie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 24 mar 2011, 18:40

Myślę, że nie ma sensu wymiany opasek ew. sprawdzenie/dokręcenie i jak trzymają to zostawić... tylko skoro auto jeździ dobrze to po co ruszać? jakby choć jedna opaska się deko poluzowała to już było by to max wyczuwalne.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323