Nieregularnie występujący problem z wariowaniem obrotów (DiTD)

Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
Przebieg: 191 500km
Witam,
Postanowiłem dłużej nie czekać i w końcu opisać problem jaki mam z moją Mazdą. Problem specyficzny bo występujący nieregularnie.
Mianowicie od jakiegoś czasu (tak mniej więcej od jesieni) nieregularnie (np. co ileś dni/tygodni lub… godzin) coś dziwnego dzieje się z pracą silnika. Chciałem to nagrać, ale ze względu na nieregularność występowania… ciężko wyłapać taki moment.
Silnik po odpaleniu pracuje dużo głośniej niż normalnie, słychać głośne klekoty. W trakcie jazdy objawia się jednak najgorsze, tzn np. podczas hamowania silnikiem/jeździe na niskich obrotach czasem również po wrzuceniu na jałowy obroty silnika wariują, pracuje nie równo (tak jakby sam dodawał i ujmował gazu). Często problem ustaje po zgaszeniu autka i odpaleniu go ponownie. Ostatnio pozbyłem się go również po prostu jadąc dalej przy ok. 2500obr, po zatrzymaniu się silnik pracował w pełni kulturalnie. Kultura pracy występuje również przy wyższych obrotach. Zastanawia mnie co może być przyczyną gdyż występuje to i przy różnej temperaturze powietrza (zarówno mrozy jak i ciepło), i przy zimnym i rozgrzanym silniku oraz tak jak mówiłem potrafi co kilka godzin lub co kilka tygodni… jednym słowem nie ma totalnie żadnej reguły.
Pamiętam również, że jednokrotnie miałem taką sytuację latem.
Uprzedzając kolejne pytania.
– Wstępnie obstawiany jest filtr paliwa przy czym był wymieniany w 2009r (wydaje mi się, że przy ok. 10 000km rocznie nie powinno być takich objawów).
– Tankuję raczej na dobrych stacjach, mimo fatalnych cen nie oszczędzam na paliwie w postaci przymarketowych stacji lub paliwie z tirów
– Zastanawiałem się czy to nie kwestia oleju, ale pod tym względem jest rewelka, oleju nie ubywa, poza tym po niedawnej wymianie nie ma kompletnie żadnej różnicy, jak pojawiał się ten problem tak pojawia się nadal.
– Check Engine nie pali mi się w żadnym momencie, kontrolka zapala się tylko po przekręceniu kluczyka po czym gaśnie także wszystko wydaje się w normie.
– Samochód pali bez problemu nawet podczas największych mrozów (nawet nie muszę długo kręcić).
– Nie widzę też jakiegoś znacznego ubywania paliwa.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, ew. proszę o zadawanie pytań, które mogłyby mi pomóc.
Przebieg: 191 500km
Witam,
Postanowiłem dłużej nie czekać i w końcu opisać problem jaki mam z moją Mazdą. Problem specyficzny bo występujący nieregularnie.
Mianowicie od jakiegoś czasu (tak mniej więcej od jesieni) nieregularnie (np. co ileś dni/tygodni lub… godzin) coś dziwnego dzieje się z pracą silnika. Chciałem to nagrać, ale ze względu na nieregularność występowania… ciężko wyłapać taki moment.
Silnik po odpaleniu pracuje dużo głośniej niż normalnie, słychać głośne klekoty. W trakcie jazdy objawia się jednak najgorsze, tzn np. podczas hamowania silnikiem/jeździe na niskich obrotach czasem również po wrzuceniu na jałowy obroty silnika wariują, pracuje nie równo (tak jakby sam dodawał i ujmował gazu). Często problem ustaje po zgaszeniu autka i odpaleniu go ponownie. Ostatnio pozbyłem się go również po prostu jadąc dalej przy ok. 2500obr, po zatrzymaniu się silnik pracował w pełni kulturalnie. Kultura pracy występuje również przy wyższych obrotach. Zastanawia mnie co może być przyczyną gdyż występuje to i przy różnej temperaturze powietrza (zarówno mrozy jak i ciepło), i przy zimnym i rozgrzanym silniku oraz tak jak mówiłem potrafi co kilka godzin lub co kilka tygodni… jednym słowem nie ma totalnie żadnej reguły.
Pamiętam również, że jednokrotnie miałem taką sytuację latem.
Uprzedzając kolejne pytania.
– Wstępnie obstawiany jest filtr paliwa przy czym był wymieniany w 2009r (wydaje mi się, że przy ok. 10 000km rocznie nie powinno być takich objawów).
– Tankuję raczej na dobrych stacjach, mimo fatalnych cen nie oszczędzam na paliwie w postaci przymarketowych stacji lub paliwie z tirów
– Zastanawiałem się czy to nie kwestia oleju, ale pod tym względem jest rewelka, oleju nie ubywa, poza tym po niedawnej wymianie nie ma kompletnie żadnej różnicy, jak pojawiał się ten problem tak pojawia się nadal.
– Check Engine nie pali mi się w żadnym momencie, kontrolka zapala się tylko po przekręceniu kluczyka po czym gaśnie także wszystko wydaje się w normie.
– Samochód pali bez problemu nawet podczas największych mrozów (nawet nie muszę długo kręcić).
– Nie widzę też jakiegoś znacznego ubywania paliwa.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, ew. proszę o zadawanie pytań, które mogłyby mi pomóc.