Zapowietrzanie sie układu paliwowego
1, 2
witam
od jakiegoś tygodnia mam problem z zapowietrzanie sie układu paliwowego jak postoi cała nockę to rano muszę kilka razy kręcić
raczej na pewno będzie to zapowietrzanie bo jak ręcznie dopompuje paliwo pompką przy filtrze to odpalam autko od razu bez problemowo
gdzie szukać przyczyny, nic ostatnimy czasy nie było nic gmerane przy układzie paliwowym
pozdr.
od jakiegoś tygodnia mam problem z zapowietrzanie sie układu paliwowego jak postoi cała nockę to rano muszę kilka razy kręcić
raczej na pewno będzie to zapowietrzanie bo jak ręcznie dopompuje paliwo pompką przy filtrze to odpalam autko od razu bez problemowo
gdzie szukać przyczyny, nic ostatnimy czasy nie było nic gmerane przy układzie paliwowym
pozdr.
pozdr.
- Od: 24 lut 2009, 23:06
- Posty: 43
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM
Sprawdź czy nie jest pęknięte mocowanie filtra oraz czy przewody są całe i nie są luźno osadzone. Sprawdź czy przy otwartym korku baku też tak jest. Warto też zobaczyć przewody paliwowe pod samochodem.
zapewne temat zostanie przeniesiony do działu ditd a tam już były tematy z zapowietrzaniem.
zapewne temat zostanie przeniesiony do działu ditd a tam już były tematy z zapowietrzaniem.
nie napisałeś na jakim poziomie paliwa ci się to dzieje. jeżeli masz mało paliwa to przed odpaleniem otwórz korek wlewu paliwa wtedy będzie słychać wychodzące powietrze i spróbuj odpalić powinno być normalnie. staraj się też czasami zatankować powyżej połowy baku.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 13
- Skąd: Włocławek
- Auto: MAZDA 323F BJ
zawsze tankuje do pełna i wyjeżdżam do zapalenia się rezerwy
zapowietrzenie jest non stop czy pełny czy rezerwa
jutro rano przed odpaleniem odkręcę korek wlewu i właśnie dziś jak dojeżdżałem do domu zapaliła się rezerwa, rano pojadę zatankuje a w poniedziałek odkręcę na pełnym baku i sprawdzę czy cos będzie słychać
zapowietrzenie jest non stop czy pełny czy rezerwa
jutro rano przed odpaleniem odkręcę korek wlewu i właśnie dziś jak dojeżdżałem do domu zapaliła się rezerwa, rano pojadę zatankuje a w poniedziałek odkręcę na pełnym baku i sprawdzę czy cos będzie słychać
pozdr.
- Od: 24 lut 2009, 23:06
- Posty: 43
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM
Jak to by powiedział kolega moderator:
,, Nie piszemy posta pod postem od tego jest funkcja edytuj post"
Co do baku to logiczne że przy prawie pustym będzie większe podciśnienie bo więcej ubyło paliwa niż przy pełnym bo tego paliwa ubyło mniej więc mniejsze podciśnienie. Problem jest w tym dlaczego jest to podciśnienie. W prawie każdym samochodzie ono występuje ale u jednych bardziej a u jednych mniej, może to być niesprawny korek wlewu który dobrze nie odpowietrza albo jest to coś innego.
,, Nie piszemy posta pod postem od tego jest funkcja edytuj post"
Co do baku to logiczne że przy prawie pustym będzie większe podciśnienie bo więcej ubyło paliwa niż przy pełnym bo tego paliwa ubyło mniej więc mniejsze podciśnienie. Problem jest w tym dlaczego jest to podciśnienie. W prawie każdym samochodzie ono występuje ale u jednych bardziej a u jednych mniej, może to być niesprawny korek wlewu który dobrze nie odpowietrza albo jest to coś innego.
jeździj bez korka z zamkniętą klapką wlewu i już 
Nie będę zakładał nowego watko napisze tu
Z tym zapowietrzaniem to będzie grubsza sprawa
okazało się ze paliwo dostaje się do komory silnika
i dlatego mam problem z pierwszym odpaleniem po długim postoju
co mogło sie rozszczelnić którędy paliwo może dostawać do komory silnika
Z tym zapowietrzaniem to będzie grubsza sprawa
okazało się ze paliwo dostaje się do komory silnika
i dlatego mam problem z pierwszym odpaleniem po długim postoju
co mogło sie rozszczelnić którędy paliwo może dostawać do komory silnika
pozdr.
- Od: 24 lut 2009, 23:06
- Posty: 43
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM
dziwnie to napisałeś bo komora silnika to widzisz jak otworzysz maskę a tobie pewnie chodzi o komorę spalania tak?
Czyli przyczyną jest to ze w momencie odpalania silnik jest przelany paliwem które w jakiś sposób się dostaje tak? A w jaki sposób to stwierdzono? próbowałeś odpalić przy otwartym baku?
zostawiałem na noc auto z otwartym zbiornikiem paliwa i był kłopot z odpaleniem zamykałem to samo 
pomagało przed odpaleniem dopompowanie paliwa ręcznie na filtrze
a wczoraj sprawdzam poziom oleju w silniku a tam z 2 cm ponad max stanu oleju
płyn chłodniczy stan ok czyli paliwo przedostaje się do silnika
tylko jak
pomagało przed odpaleniem dopompowanie paliwa ręcznie na filtrze
a wczoraj sprawdzam poziom oleju w silniku a tam z 2 cm ponad max stanu oleju
płyn chłodniczy stan ok czyli paliwo przedostaje się do silnika
tylko jak
pozdr.
- Od: 24 lut 2009, 23:06
- Posty: 43
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM
Brayan73 napisał(a):czyli paliwo przedostaje się do silnika tylko jak
raczej przelewami
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
podkładki przelewowe się kłaniają które puszczają paliwo do oleju (przeczytaj uważnie poradnik)
Sprawa jest prosta, trzeba wymienić podkładki (5szt) i jak najszybciej wymienić olej bo tak nie można jeździć. A jak już masz na wierzchu to i podkładki pod wtryskami.
Sprawa jest prosta, trzeba wymienić podkładki (5szt) i jak najszybciej wymienić olej bo tak nie można jeździć. A jak już masz na wierzchu to i podkładki pod wtryskami.
Tylko go już czasem nie odpalaj !Brayan73 napisał(a):autko stoi czeka na naprawę
O podkładkach jest w poradniku
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
ale to pod żadnym pozorem nie odpalaj bo twoje ditd zacznie żyć własnym życiem i nie zapanujesz nad nim a na obrotomierzu zobaczysz obroty które jeszcze diesel nie widział 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości