Zapowietrzanie sie układu paliwowego

Postprzez Brayan73 » 18 gru 2010, 00:32

witam
od jakiegoś tygodnia mam problem z zapowietrzanie sie układu paliwowego jak postoi cała nockę to rano muszę kilka razy kręcić
raczej na pewno będzie to zapowietrzanie bo jak ręcznie dopompuje paliwo pompką przy filtrze to odpalam autko od razu bez problemowo
gdzie szukać przyczyny, nic ostatnimy czasy nie było nic gmerane przy układzie paliwowym
pozdr.
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Neonixos666 » 18 gru 2010, 00:41

Sprawdź czy nie jest pęknięte mocowanie filtra oraz czy przewody są całe i nie są luźno osadzone. Sprawdź czy przy otwartym korku baku też tak jest. Warto też zobaczyć przewody paliwowe pod samochodem.

zapewne temat zostanie przeniesiony do działu ditd a tam już były tematy z zapowietrzaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Brayan73 » 18 gru 2010, 11:28

dzięki za info
na razie sprawdzę ten patent z korkiem wlewu paliwa a reszta musi poczekać na cieplejsze dni
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez slawcio01 » 18 gru 2010, 12:39

nie napisałeś na jakim poziomie paliwa ci się to dzieje. jeżeli masz mało paliwa to przed odpaleniem otwórz korek wlewu paliwa wtedy będzie słychać wychodzące powietrze i spróbuj odpalić powinno być normalnie. staraj się też czasami zatankować powyżej połowy baku.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 13
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F BJ

Postprzez Brayan73 » 18 gru 2010, 20:40

zawsze tankuje do pełna i wyjeżdżam do zapalenia się rezerwy
zapowietrzenie jest non stop czy pełny czy rezerwa
jutro rano przed odpaleniem odkręcę korek wlewu i właśnie dziś jak dojeżdżałem do domu zapaliła się rezerwa, rano pojadę zatankuje a w poniedziałek odkręcę na pełnym baku i sprawdzę czy cos będzie słychać
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Brayan73 » 20 gru 2010, 19:41

po odkręceniu korka wlewu paliwa przy prawie pustym zbiorniku było słychać zasysanie powietrza,
po zatankowaniu zasysanie powietrza było ledwo słyszalne czy coś to oznacza ??
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Neonixos666 » 20 gru 2010, 23:10

Jak to by powiedział kolega moderator:
,, Nie piszemy posta pod postem od tego jest funkcja edytuj post"

Co do baku to logiczne że przy prawie pustym będzie większe podciśnienie bo więcej ubyło paliwa niż przy pełnym bo tego paliwa ubyło mniej więc mniejsze podciśnienie. Problem jest w tym dlaczego jest to podciśnienie. W prawie każdym samochodzie ono występuje ale u jednych bardziej a u jednych mniej, może to być niesprawny korek wlewu który dobrze nie odpowietrza albo jest to coś innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wrobcio » 21 gru 2010, 00:17

Odpowietrzenie jest podobnież osobno od spodu za nadkolem przy wlewie, korek nie ma odpowietrzenia. Będę badał sprawę przy najbliższej okazji.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez Brayan73 » 21 gru 2010, 19:09

a czy ma to jakiś wpływ na zapowietrzanie się układu paliwowego ??
Trochę mało wygodne jest pompowanie pompką przy filterku na mrozie i śnieżycy :) :)
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Neonixos666 » 21 gru 2010, 19:11

jeździj bez korka z zamkniętą klapką wlewu i już :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Brayan73 » 22 gru 2010, 17:46

Nie będę zakładał nowego watko napisze tu

Z tym zapowietrzaniem to będzie grubsza sprawa :(
okazało się ze paliwo dostaje się do komory silnika :(
i dlatego mam problem z pierwszym odpaleniem po długim postoju
co mogło sie rozszczelnić którędy paliwo może dostawać do komory silnika ??
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2011, 19:00

dziwnie to napisałeś bo komora silnika to widzisz jak otworzysz maskę a tobie pewnie chodzi o komorę spalania tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Brayan73 » 12 sty 2011, 19:23

dokładnie sorki za pomyłkę
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2011, 19:30

Czyli przyczyną jest to ze w momencie odpalania silnik jest przelany paliwem które w jakiś sposób się dostaje tak? A w jaki sposób to stwierdzono? próbowałeś odpalić przy otwartym baku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Brayan73 » 12 sty 2011, 20:13

zostawiałem na noc auto z otwartym zbiornikiem paliwa i był kłopot z odpaleniem zamykałem to samo :(
pomagało przed odpaleniem dopompowanie paliwa ręcznie na filtrze
a wczoraj sprawdzam poziom oleju w silniku a tam z 2 cm ponad max stanu oleju
płyn chłodniczy stan ok czyli paliwo przedostaje się do silnika :(
tylko jak ??
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez siwy-84 » 12 sty 2011, 20:18

Brayan73 napisał(a):czyli paliwo przedostaje się do silnika tylko jak


raczej przelewami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2011, 20:19

podkładki przelewowe się kłaniają które puszczają paliwo do oleju (przeczytaj uważnie poradnik)
Sprawa jest prosta, trzeba wymienić podkładki (5szt) i jak najszybciej wymienić olej bo tak nie można jeździć. A jak już masz na wierzchu to i podkładki pod wtryskami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Brayan73 » 12 sty 2011, 20:40

podkładki przelewowe mam bo kiedyś zakupiłem 10 szt i 5 mi zostało
a podkładki pod wtryski jak wyglądają ??
autko stoi czeka na naprawę
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 23:06
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Bandit » 12 sty 2011, 20:44

Brayan73 napisał(a):autko stoi czeka na naprawę
Tylko go już czasem nie odpalaj !
O podkładkach jest w poradniku ;) (+ fotki)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2011, 21:07

ale to pod żadnym pozorem nie odpalaj bo twoje ditd zacznie żyć własnym życiem i nie zapanujesz nad nim a na obrotomierzu zobaczysz obroty które jeszcze diesel nie widział :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323