Strona 1 z 2
Pękł pasek klinowy

Napisane:
2 sie 2010, 21:15
przez sebajag
Witam!
Pękł mi pasek klinowy, podczas gdy używałem klimy pierwszy raz w te wakacje, więc podejrzewam że to pasek od klimy, bo wyczytałem ze pasek jest od alternatora i od klimy, nie świeci kontrolka od ładowania więc wychodzi że pasek od klimy.
Ale pewny nie jestem bo nie znam się na tym. Ogólnie to wygląda tak że idą 2 paski obok siebie, usytuowane są przy lewym kole(patrząc przodem na maskę) i pękł ten bliżej silnika.
Jeżeli ktoś mógłby potwierdzić moje przypuszczenia i podać mniej więcej koszt tej naprawy, czy kupić pasek zamienny czy orginalny to będe wdzięczny.
Tutaj zdjęcie jednego paska:
http://picasaweb.google.com/11166860599 ... 6366191458
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
2 sie 2010, 21:48
przez Szifers
Naprawa bardzo prosta. Kup 2 paski i poprostu wymień. Oba są identyczne i napędzają ten sam osprzęt czyli sprężarkę klimatyzacji i alternator. Regulacja pasków jest na alternatorze. Koszt jednego paska np firmy Gates to 18zł więc koszt niewielki.
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
2 sie 2010, 23:35
przez sebajag
a czy da się jeździć na jednym pasku? czy raczej nie ryzykować?istnieje groźba zerwania tego jednego sprawnego?
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
3 sie 2010, 09:32
przez Misiek43
sebajag napisał(a):a czy da się jeździć na jednym pasku? czy raczej nie ryzykować?istnieje groźba zerwania tego jednego sprawnego?
Czy dla oszczędności 18 zł warto to sprawdzać

najpierw zadał bym sobie takie pytanie ;p
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
3 sie 2010, 11:35
przez sebajag
Czy wie ktoś może jakie wymiary powinien mieć pasek klinowy w modelu 323f BJ 2,0 DITD,2000r

bo jak wchodze na strone np. intercars to oferują dla tego modelu paski o różnych wymiarach.
Z góry dzięki za pomoc!
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
3 sie 2010, 12:10
przez Riki
Są wersje z klimą i bez

Mam takie paski – zapraszam.
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
3 sie 2010, 12:22
przez sebajag
ja mam z klimą
proszę o jakiś link do strony lub kontakt telefoniczny
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
3 sie 2010, 12:42
przez Misiek43
sebajag napisał(a):ja mam z klimą
proszę o jakiś link do strony lub kontakt telefoniczny
Riki MA namiary na siebie w podpisie... ;–)
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
6 sie 2010, 12:57
przez sebajag
Witam ponownie

kupiłem wczoraj pasek firmy conti w intercarsie, kupiłem tylko jeden ponieważ sprzedawca stwierdził że nie ma znaczenia że to będą inne paski i nie ma potrzeby kupować drugiego.
Moje pierwsze pytanie, czy aby na pewno to jest bez znaczenia,czy lepiej dokupić drugi i wymienić też ten sprawny?
Drugie pytanie, czy łatwo go wymienić samemu, czy lepiej wymienić u mechanika?
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
6 sie 2010, 14:31
przez Riki
Jak ten drugi jest w miarę świeży to nie ma sensu go zmieniać – niech hula.
Łatwo, naciągasz "alternatorem"
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
7 wrz 2010, 16:20
przez Siwy19
A jak mocno maja byc naciegniete te paski? na sztywno czy poprostu tak jak na starym miejscu jest alternator ta regulacja w tym samy miejscu?
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
7 wrz 2010, 16:46
przez malkolm
Siwy19 napisał(a):A jak mocno maja byc naciegniete te paski? na sztywno czy poprostu tak jak na starym miejscu jest alternator ta regulacja w tym samy miejscu?
mają być tak napięte aby się nie ślizgały ale nie zbyt mocno bo przyśpieszy to zużycie łożysk w alternatorze
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
8 wrz 2010, 09:18
przez pawlo1030
kolego pasek musi być tak naciągnięty aby można go było nacisnąć i powinien poddać się o około 10mm. jak za mocno naciągniesz to polecą łożyska , za lekko może piszczeć.
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
26 lip 2011, 10:23
przez jardinegp1
Witajcie,
w mojej Mazdzie były do wymiany paski klinowe (były już stare, ponadpękiwane i piszczały). Mechanik wymienił paski na nowe, ContiTech. Przejechałem jakieś 15 km i nagle słyszę hurgotanie i swąd spalonej gumy. Zatrzymałem się i po otwarciu maski okazało się, że jeden pasek (ten dalej od silnika) jest zerwany a drugi wywinięty na "lewą" stronę.
Co to się mogło nawyrabiać...

. Błąd mechanika? Zły dobór pasków lub zły naciąg? Miał ktoś z Was taki przypadek?
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
26 lip 2011, 11:27
przez tasek
Znowu problemy z paskami ContiTech

. Raczej to nie wina mechanika a raczej pasków już ktoś miał podobny przypadek z tymi paskami że obydwa mu się wywinęły. Kup najlepiej paski Bando polecane na forum. Ja takie mam i nie narzekam chodź są o pół milimetra szersze od katalogowych ale zdają egzamin.Wymienić możesz sobie sam nie ma tam żadnej filozofii.
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
26 lip 2011, 19:25
przez Neonixos666
Conti nie nadają się, najlepiej Bando
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
26 lip 2011, 23:40
przez Riki
Dokładnie – polecam BANDO

Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
12 wrz 2012, 00:13
przez Miron-Ww
Temat powraca .
Zajechałem dziś do mechanika , człowiek zaufany . Wymienili łożyska na alternatorze , no i jak łożyska to i paski oczywiście Contitech . Autko odpalone wszystko cacunio .Ujechałem może z 3 km a tu kontrolka ładowania się zapala , coś piszczy i zaczyna dymić , Oba paski spadły i jeden pocięty , Z holowali mnie z powrotem . Oglądamy , patrzymy wszystko w osi jak należy , paski tej samej firmy co stare i lipa .Trzeba było założyć star paski (też Contitech) i dopiero pojechałem.
Czy ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi ? Ten sam symbol , ta sama firma , rozmiar .Jedyne co zauważyliśmy to to że klinik w starych jest trochę węższy.

Napisane:
12 wrz 2012, 08:04
przez Riki
Miron-Ww napisał(a):że klinik w starych jest trochę węższy.
masz odpowiedź.
problem polega na tym, iż paski w zamienniku do DiTD "wychodzą" z kółek bo nie siedzą dokładnie w klinie (koła pasowego) poprzez to, że pasek ma złą budowę – zbyt szeroki "klin"
egzamin zdaje tylko BANDO – OE/OEM
Pozdrawiam!
Re: Pękł pasek klinowy

Napisane:
12 wrz 2012, 08:07
przez Miron-Ww
Tak też myślałem że to główna przyczyna , Dziękuje za odpowiedz więc już wiadomo co nie kupować
