Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!

Postprzez topik » 29 lip 2010, 21:50

pablitzo napisał(a):w sprawie tych kół na wale i wałku to wo gule je się wymienia w mazdach, czy zużywają się w takim stopniu aby kwalifikowały się do wymiany??


witam. Ja też nie słyszałem o wymianie tych kół. Moim zdaniem te koła wymienia się wtedy gdy się uszkodzą. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Michaello » 19 wrz 2010, 11:50

Witam!
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby polecić mi dobrego i uczciwego mechanika z W-wy lub okolic który nie zedrze ze mnie skóry przy wymianie kpl rozrządu? Dodatkowo poproszę o info, gdzie w chwili obecnej najlepiej kupić oryginalne części do w/w czynności.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie!
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 18:18
Posty: 10
Skąd: Wioseczka
Auto: Madzia 6 GY (RF5C)
MZR-CD / 121 PS / 2003r

Postprzez Bandit » 19 wrz 2010, 12:08

części to Riki, a mechanik to nie w tym dziale pytaj
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Misiek43 » 20 wrz 2010, 20:27

Michaello Z doświadczenia wiem że w warsztatach nie za bardzo się im podoba jak sie ma swoje części a nie na zamawianych przez nich wymienia bo potem nie wiadomo do kogo z rekalamacjami (oczywiscie o to kaman że nie zarobiądodatkowo na częściach) ;–) Jesli 80 km to dla Ciebie okolice Wa-wy to możesz podjechać pod Garwolin. Jest pewny fachowiec i za robociznę weźmie ok 200 zł. Konkretne namiary mogę podać na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez DTomek » 22 wrz 2010, 23:34

Panowie, jak sądzicie czy te n zestaw jest ok? Tzn czy pasek i napinacz nie beda wadliwe?
Napisane że wszystkie elementy OEM – bez pudełek, tylko pasek w pudełku...
http://allegro.pl/rozrzad-oryginal-mazd ... 71731.html
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 08:34
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994

Postprzez Neonixos666 » 22 wrz 2010, 23:56

jak części są nowe i oryginalne to dlaczego miały by być wadliwe. Poszukaj bo możesz taki zestaw taniej wyrwać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 23 wrz 2010, 16:29

Neonixos666 napisał(a):. Poszukaj bo możesz taki zestaw taniej wyrwać.


Wiele rzeczy można taniej ;) na starym pasku i napinaczu może i tak... Kwestia podejścia klienta i tego czego oczekuje. Pomijam fakt, że połowa sprzedawców na allegro oferuje do tego chińskie rolki a w przypadku rozrządów do RF5C/RF7J czasem dostajemy paski od RF2A <faja>

DTomek napisał(a):Napisane że wszystkie elementy OEM – bez pudełek, tylko pasek w pudełku...

Dokładnie tak – w pudełku jest pasek i pompa wodna (+ 2x uszczelki) reszta OEM, mogę na życzenie sprowadzić części w pudełku producenta ale nie będzie to zbyt racjonalne z punktu ekonomicznego :) Części są dokładne te same, jedyna różnica polega na tym, że nie "siedzą" w pudełku Mazdy.

Neonixos666 napisał(a):jak części są nowe i oryginalne to dlaczego miały by być wadliwe

Była seria wadliwych napinaczy.... niestety ale spora część jeździ w "naszych" autach. Szanująca się hurtownia czy sklep na to nie pozwolą – allegro.pl wszystko przyjmie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zibi777 » 26 wrz 2010, 22:14

WITAM wszystkich. Mam troche dziwny problem(moim zdaniem).Kompletna wymiana rozrzadu 1,5 roku temu tj.40 tys.km.Po wymianie problemy z pompa wtryskowa.Regeneracja pompy wymiana auto jezdzi ok.Po dwoch tygodniach jadac autostrada rozsypuje mi sie rozrzad (zamiennik).Mechanik twierdzi ze pekla sroba mocujaca rolke.Tej sroby podobno nie ma w zestawie do wymiany.Mechanik twierdzi (zmeczenie materialu). Co wy na to?
zibi777
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 23:12
Posty: 5
Skąd: manchester
Auto: mazda 626 2.0di turbo disel

Postprzez pioczel » 27 wrz 2010, 07:37

zibi777 napisał(a):Mechanik twierdzi ze pekla sroba mocujaca rolke.Tej sroby podobno nie ma w zestawie do wymiany.Mechanik twierdzi (zmeczenie materialu). Co wy na to?

i znowu padnie blady strach na posiadaczy ditd :( sam jak wymieniałem rozrzad to myślałem czy czasem nie lecieć do aso po tą śrubę mocującą napinacz
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Riki » 27 wrz 2010, 12:29

pioczel napisał(a):znowu padnie blady strach na posiadaczy ditd


Ja żadnej śruby nie wymieniałem i strach mnie nie ogarnia...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 17 paź 2010, 14:22

.Mechanik twierdzi ze pekla sroba mocujaca rolke.

Jak siedzę na forum kilka lat i czytam o DiTD to takiego czegoś jeszcze nie słyszałem...
Trudno coś powiedzieć konkretnego.

Pękła śruba czy punkt w którym jest dokręcana (za mocno?) – bo to by wskazywało na tego co składał...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez blondi's boyfriend » 17 paź 2010, 16:54

Witam kolegów a co sądzicie o tym zestawie? Mojego ojca czeka zakup do 323f 99 rok.
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-gm ... 64128.html
lub ten
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-ma ... 70287.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Riki » 17 paź 2010, 18:45

Zamienniki pomp wodnych nie zdają egzaminu.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez blondi's boyfriend » 17 paź 2010, 19:14

Już sam nie wiem co mam myśleć. Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że nie ma co pakować oryginału, bo jeżeli nie będą wymieniane koła to i tak przejeżdżanie więcej niż 60tkm to ryzyko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez zibi777 » 18 paź 2010, 02:43

Za mocno? Na 99% tak.Sruby niepodokrecane, wtyczki niepodlaczone.Mecchanik jak OGR Z GUMISIOW. Jak mu pokazalem to wisi to sie telepie.Odpowidzial ( ja tego nie rozbieralem i nie musze wiedziec jak to zlozyc)
zibi777
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 23:12
Posty: 5
Skąd: manchester
Auto: mazda 626 2.0di turbo disel

Postprzez pavveu » 4 lis 2010, 10:57

przez blondi's boyfriend » 17 paź 2010, 19:14
Już sam nie wiem co mam myśleć. Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że nie ma co pakować oryginału, bo jeżeli nie będą wymieniane koła to i tak przejeżdżanie więcej niż 60tkm to ryzyko.



1. Zmień mechanika
2. tylko oryginały bo i tych 60 tkm nie przejedziesz. Ja kupiłem oryginały i nie muszę w nerwach jeździć że coś pęknie, trzaśnie itp.

a jak się uprzesz na nieoryginalną pompę wody, to pamiętaj o tym żeby dowód zakupu trzymać w dostępnym miejscu bo możesz go potrzebować do reklamacji pompy.

Za 1160 kupisz oryginały. Warto ryzykować?


viewtopic.php?f=89&t=92063
Przyczyna (jeden z postów autora ww wątku):
AlbatrosGrodno napisał(a):
Wszystko wiadomo..dzwonili z serwisu.Pękło koło od pompy wody i pasek z automatu za nim.Powiedziano mi że czekają na rzeczoznawce..nie wiem tylko po co?Będą ściągać głowice czyli szykuje się wymiana uszczelki przy okazji:)
Oczywiście pompa nie była oryginalna. Cóż nie ma ryzyka nie ma adrenaliny .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 12:13
Posty: 16
Skąd: Szepietowo/Podlaskie
Auto: 626 GF 2.0 DiTD po FL, 2001

Postprzez Jaksa » 4 lis 2010, 18:19

Podsumowujac to co przeczytałem mysle ze wszystkie problemy sa przez nie odpowiednich ludzi ktorzy nie maja pojecia a mimo to zabieraja sie za takie operacje . Gdyby wszystkie naprawy robione byly zgodnie z zaleceniami producenta mazda bylaby bezawaryjnym samochodem a tak ? ........opinia nie jest za ciekawa.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 4 lis 2010, 21:22

Jarek dobrze prawi...... :P problem jeszcze tkwi w użytkownikach, który chcą zaoszczędzić każdą przysłowiową złotówkę na częściach/serwisie. Wiedza kosztuje (serwis) / odpowiednie części także są nieco droższe od tematów made in prc.
Nie mam tu na myśli filtra powietrza KNECHT LX936 do GFa, bo tam na allegro są boje o niego o każde 50gr od ładnych paru lat <lol> i nawet z tego co zauważyłem nie ma jeszcze cfaniaków, którzy to podrabiają :P wow! tu jest Polska tu się....................kręci, a jednak za te nieszczęsne filtry się jeszcze nie wzięli – za mały deal :) i.... mam na myśli np. rozrządy – pisałem wyżej jak to wygląda. Jak zmieni się ludzi mentalność i podejście do tematu to rozrządy przestaną się urywać i NIKT nie będzie płakał.
Hmm...Sprzęgło, niby prosty temat, zazwyczaj trzy elementy (bo uszczelniaczy zazwyczaj nikt nie wymienia) i co? znowu przykład z DiTD, motorem, który na rynku jest 12lat! i... sprzedawcy proponują tarcze, które nijak nie pasują. Stały temat.
Żeby ktoś nie zarzucił mi ;) jakiejś "reklamy" i negowania konkurencji....... <oczy> (BTW ja nikogo do niczego nie namawiam :) tylko myślę, że dość obrazowo przedstawiam na tylko dwóch przypadkach (!) jak wygląda nasz rynek. Znajomi "siedzą" w Mercedesie, grupie VAG, Toyocie czy innych markach – tam jest to samo, myślę, że niekiedy sprawa kształtuje się zdecydowanie bardziej niesmacznie niż u nas mimo, że marki te są ogólnie lepiej znane niż Mazda... ) ale powracając do tematu, przykład DieselSystem czy tam bliżej znane dawne MABI. Dlaczego pompy regenerowane u nich jeżdżą i jeżdżą i nie ma problemów? serwis jest drogi, przyznam i wrogowi nie życzę wizyty u nich :D właśnie ze względu na ceny takich regeneracji ale jakość jest odpowiednia. Wiedza/sprzęt/doświadczenie – to kosztuje. Pamiętajmy, że koszt naprawy podraża znacznie ich autoryzacja. Każda naprawa jest zgodna z technologią i zaleceniami producenta – Denso. Takie ASO dla naszych pompek i osprzętu ;) ja wiem, można zrobić to przecież poza "ASO" – są nawet zadowoleni użytkownicy, którzy zamiast wydawać przykładowo 3000PLN wydali połowę i jeżdżą. Po założeniu paska BOSCHA DiTD zazwyczaj też odpali ale jak długo pojeździ? ktoś pisał, że zrobił 60tys.km i po przeczytaniu postów na forum spadł z krzesła i poleciał z kluczykiem odkręcać obudowę, widok? BOSCH! zmieniamy, no kurna ale po co.. przecież pasek jeździł. I to są różne przypadki – a każdy przypadek jest inny. Nie można do jednego wora wkładać, że Mabi to zło bo kroi a Pan Henio jest dobry bo robi tanio, a gdzie pojęcie jakości? tego często nam brakuje :) i wychodząc z takiego założenia uważam, że Mazda stanie się marką maksymalnie niezawodną. Jeżdżę już trzecią (jedna to był krótki epizod fakt :P) i przy powyższych zaleceniach każda z nich jest bezawaryjna i daje frajdę :) po co ten post? zrobiłem sobie za dużo kawy w kubku i tak się zasiedziałem przy kompie, a tak serio wydałem tylko swoją, własną, niezależną opinię dlaczego na forum Diesla jest o kilkadziesiąt stron za dużo postów. Wiele z nich nie ujrzała by światła dziennego, a i moderatorem było by lżej :P OK wiem, mamy tu czasem mały burdel <faja> ale panujemy nad sytuacją..... Neapolu tu jeszcze nie ma co? :D I ważne.. forum od tego jest, aby sobie pomagać więc dla dobra wiary został stworzony poradnik – przeczytaj go uważnie drogi użytkowniku i zastosuj się do niego – jak masz pytania to wal śmiało a będziesz zadowolony ze swojego diesla :D

Idę spałować DiTD.............. :P <jem>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 5 lis 2010, 00:50

No no , zaskakujesz mnie <lol> piłes coś ? <lol> wiem wiem ja to nazywam zyciem ....nikt nie mowil ze bedzie latwo <lol> gryze sie w jezyk <nie powiem>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez blondi's boyfriend » 7 lis 2010, 21:42

Powiem, tak rozrząd zmieniony na oryginał, żeby nie ryzykować. Jednak nie podobają mi się komentarze, o zmianie mechanika. Cóż może nie zna na pamięć wszystkich bolączek mazd, ale bez wątpienia zna się na swojej robocie, świadczą o tym choćby kolejki samochodów przed warsztatem i są to naprawdę
różnorodne auta od "nielubianych" na tym forum golfów po furki których cena przekracza 100tys pln'ów. Swoją drogą nasza bejotka bardzo mu się spodobała.
Co do komentarzy o żałowaniu każdej złotówki na samochód, również nie ten adres. Bejotka nalezy do ojca i ciężko było mu zaakceptować że wszystkie furki jeździły na paskach conti i rolkach ruville a ta obecna jest na to za dobra, ale już się z tym pogodził. Moja BG jeździ na częściach tylko i wyłącznie polecanych przez innych użytkowników forum, a zdarzyło mi się też i serwis odwiedzić, co wydaje mi się przesadą jak na 16 letnie autko, ale mus to mus pewnych zamienników nie ma, a zakładanie używek jest bez sensu.

Na koniec muszę z przykrością stwierdzić, że wśród posiadaczy BG panuje przyjemniejsza atmosfera, choć mam nadzieję, że będę miał okazje zmienić zdanie.

pozdrawiam i życzę wielu kilometrów bezawaryjnej jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323