Jarek dobrze prawi......
problem jeszcze tkwi w użytkownikach, który chcą zaoszczędzić każdą przysłowiową złotówkę na częściach/serwisie. Wiedza kosztuje (serwis) / odpowiednie części także są nieco droższe od tematów made in prc.
Nie mam tu na myśli filtra powietrza KNECHT LX936 do GFa, bo tam na allegro są boje o niego o każde 50gr od ładnych paru lat
i nawet z tego co zauważyłem nie ma jeszcze cfaniaków, którzy to podrabiają
wow! tu jest Polska tu się....................kręci, a jednak za te nieszczęsne filtry się jeszcze nie wzięli – za mały deal
i.... mam na myśli np. rozrządy – pisałem wyżej jak to wygląda. Jak zmieni się ludzi mentalność i podejście do tematu to rozrządy przestaną się urywać i NIKT nie będzie płakał.
Hmm...Sprzęgło, niby prosty temat, zazwyczaj trzy elementy (bo uszczelniaczy zazwyczaj nikt nie wymienia) i co? znowu przykład z DiTD, motorem, który na rynku jest 12lat! i... sprzedawcy proponują tarcze, które nijak nie pasują. Stały temat.
Żeby ktoś nie zarzucił mi
jakiejś "reklamy" i negowania konkurencji.......
(BTW ja nikogo do niczego nie namawiam
tylko myślę, że dość obrazowo przedstawiam na tylko dwóch przypadkach (!) jak wygląda nasz rynek. Znajomi "siedzą" w Mercedesie, grupie VAG, Toyocie czy innych markach – tam jest to samo, myślę, że niekiedy sprawa kształtuje się zdecydowanie bardziej niesmacznie niż u nas mimo, że marki te są ogólnie lepiej znane niż Mazda... ) ale powracając do tematu, przykład DieselSystem czy tam bliżej znane dawne MABI. Dlaczego pompy regenerowane u nich jeżdżą i jeżdżą i nie ma problemów? serwis jest drogi, przyznam i wrogowi nie życzę wizyty u nich
właśnie ze względu na ceny takich regeneracji ale jakość jest odpowiednia. Wiedza/sprzęt/doświadczenie – to kosztuje. Pamiętajmy, że koszt naprawy podraża znacznie ich autoryzacja. Każda naprawa jest zgodna z technologią i zaleceniami producenta – Denso. Takie ASO dla naszych pompek i osprzętu
ja wiem, można zrobić to przecież poza "ASO" – są nawet zadowoleni użytkownicy, którzy zamiast wydawać przykładowo 3000PLN wydali połowę i jeżdżą. Po założeniu paska BOSCHA DiTD zazwyczaj też odpali ale jak długo pojeździ? ktoś pisał, że zrobił 60tys.km i po przeczytaniu postów na forum spadł z krzesła i poleciał z kluczykiem odkręcać obudowę, widok? BOSCH! zmieniamy, no kurna ale po co.. przecież pasek jeździł. I to są różne przypadki – a każdy przypadek jest inny. Nie można do jednego wora wkładać, że Mabi to zło bo kroi a Pan Henio jest dobry bo robi tanio, a gdzie pojęcie jakości? tego często nam brakuje
i wychodząc z takiego założenia uważam, że Mazda stanie się marką maksymalnie niezawodną. Jeżdżę już trzecią (jedna to był krótki epizod fakt
) i przy powyższych zaleceniach każda z nich jest bezawaryjna i daje frajdę
po co ten post? zrobiłem sobie za dużo kawy w kubku i tak się zasiedziałem przy kompie, a tak serio wydałem tylko swoją, własną, niezależną opinię dlaczego na forum Diesla jest o kilkadziesiąt stron za dużo postów. Wiele z nich nie ujrzała by światła dziennego, a i moderatorem było by lżej
OK wiem, mamy tu czasem mały burdel
ale panujemy nad sytuacją..... Neapolu tu jeszcze nie ma co?
I ważne.. forum od tego jest, aby sobie pomagać więc dla dobra wiary został stworzony poradnik – przeczytaj go uważnie drogi użytkowniku i zastosuj się do niego – jak masz pytania to wal śmiało a będziesz zadowolony ze swojego diesla
Idę spałować DiTD..............