Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD

Postprzez Siwy19 » 28 wrz 2010, 21:57

Witam wszystkich forumowiczow, chcialem powiedziec ze dzisiaj wymienilem sobie poduszke przy grodzi na wkład z tedguma, poczatek byl masakryczny a potem to juz z gorki szło. efekt taki ze szyba od kierowcy juz nie lata w srodku drazek i kierownica znacznie sie poprawiła, a przy gaszeniu tez jest fajnie ale myslalem ze bedzie oszałamiajaco, oczywiscie regulowalem tez ta pod chlodnica, a w tej tylne zrobilem jak smagur wyciolem te otwory tak jak w oryginale ale moglem sie postarac i bardziej to wyciac ja ponawiercalem i torche wyciagnilem tej gumy, i Pytanie czy u was tez jest tak ze lewa strona auta bardzies drzy a prawa wogule? chodzi mi jak sie szyby dotknie zamknietej, moze to byc powod poduszki pod akumulatorem czy cos innego?

z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Neonixos666 » 28 wrz 2010, 23:05

Jaki masz przebieg w tej maździe ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 29 wrz 2010, 05:53

157 tys. dodam ze te dwie po bokach tez sa z ted guma jedynie ta pod chlodnica jest oryginalna.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez YgooR » 29 wrz 2010, 20:20

Jak sam piszesz:
Siwy19 napisał(a):dzisiaj wymienilem sobie poduszke przy grodzi na wkład z tedguma

a następnie
Siwy19 napisał(a):wyciolem te otwory tak jak w oryginale

ale
Siwy19 napisał(a):moglem sie postarac i bardziej to wyciac

Jak pewnie zauważyłeś poduszka na grodzi jest po lewej stronie, właśnie tej gdzie masz większe drgania.
Musiałbyś wyciąć tyle gumy ile w oryginalnej, bo inaczej będzie tak właśnie drżeć. Przed wymianą z tego co widziałem to nie drżała Ci buda. Takie jest moje zdanie.
Siwy19 napisał(a):ale myslalem ze bedzie oszałamiajaco

Szału i tak nie będzie bo to DITD, ale powinno być lepiej niż u mnie bo polift trochę lepiej pracuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Siwy19 » 29 wrz 2010, 21:42

nie czułes bo nie trzymales reki na szybie, to czyli ja wykrece i lepiej to zrobie lutownica jak podajrze smagur to wypalał. A powiedzcie mi jak z ta regulacja tej przedniej bo jakos ciezko jest ja ustawic zeby drgania nie przechodzily na ta belke bo jak sa sruby luzne to wiadomo ze nie bedzie przenosilo drgan (tak mi sie wydaje) a jak sie je dokreci to juz jest sztywna ta poducha i drgania sa na belce.
EDIT:
Panowie tutaj na oryginalnej poduszce widac jak jest ułozona http://w437.wrzuta.pl/obraz/7fniiWQIdnL/1245907692 a zobaczcie w fotorelacji smagura jak ja ułozył http://w437.wrzuta.pl/obraz/aVl3TJkm0wB ... 5032008066 moim zdaniem tam gdzie jest to wciecie( czerwona strzałka) na łapie poduszki powienien byc srodek gumy tak jak na zdjeciu w linku, i moze to ze zle ulozonej poduszki takie wibracje sa? Co o tym sadzicie
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez YgooR » 29 wrz 2010, 23:47

Moim zdaniem ma to sens bo w innym ułożeniu nie będzie prawidłowo tłumić drgań. Ona w ogóle jest odwrotnie włożona bo odległość środkowego otworu do ścianki powinna być mniejsza z drugiej strony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 2 paź 2010, 12:44

No to mi zostało jakieś 50 tyś. bez telepotania. u mojego wujka w przedlifcie tak telepie że hej, ale on nawet nie myśli tego robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 2 paź 2010, 15:03

ja teraz mysle jak ja wycignac bez prasy, zeby ja prawidlowo osadzic, bo z wlozeniem nie ma problemu ma ktos jakis domowy sposob wyciagniecia tego wkladu?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Siwy19 » 2 paź 2010, 21:23

Panowie umiescilem ta tylna poduszka tak jak oryginalna, i nie bylo problemu, wprasowalem ja na imadle i wyprasowalem tez przy pomocy starej poduchy, zalozylem i dalej to samo, rozkrecilem nawet ta pod aku, i ona cala byla zalana bo tez z ted guma, bo wogule nie bylo szany zeby sie ruszala bo oryginalna jest innej budowy ten wklad. ktory mam, i okazal sie dobry ale to zaloze go przy okazji. A myslalem ze to cos da wyciecie tych otworow. i stawiam na ta poduszke pod aku, ze to jej wina za telepanie autem jest.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Siwy19 » 23 paź 2010, 22:42

Wymieniłem na oryginała ta pod aku i dalej te drgania są nie wiem co mam robić, gdzie może być przyczyna. oryginały to są pod akumulatorem i pod chłodnicą, a przy grodzi i rozrządzie z tedgumu, Ma ktoś jakiś pomysł na te drgania buda?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez marek cygan » 1 lis 2010, 21:10

Witam
Musisz wymienić kompletami: akumulator- rozrząd i ściana grodziowa-chłodnica(chłodnica może zostać stara tylko trzeba ją wyregulować
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez Siwy19 » 1 lis 2010, 23:39

tak tylko ze jak mialem rozrzad- aku z tedgumu to dalej to byloi z tylu tez tedgum a z przodu oryginal, nie wiem czy od rozrzadu nie trzebatez wywiercic albo wypalic tych dziur jak w oryginale, a i regulacja tej pod chlodnica tez nic nie daje hyba ze zle ja robie, ale robilem tak jak tu pisaliscie.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Bandit » 1 lis 2010, 23:44

Siwy19 jeśli jeszcze raz napiszesz posta pod postem, wyłapiesz ostrzeżenie
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez YgooR » 4 lis 2010, 13:26

A ja będę uparty i dalej obstawiam poduszkę na grodzi ;P , tedgum się tam nie nadaje, wstaw starą albo jakąś inną do sprawdzenia i będziesz wiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Siwy19 » 4 lis 2010, 22:52

Ta na grodzi fajnie chodzi skacze sobie i nie dotyka zadnej scianki podkuszki, czyli ta bedzie dobra, zobacze czy dziury nie trzeba zrobic w tej od rozrzadu, a dzisiaj sie dosluchalem buczenia tak przy 60 km/h jak szybciej to zanika, zaczyna mnie irytowac ten dieselek lepsza byla benzynka
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez YgooR » 5 lis 2010, 00:42

Siwy19 napisał(a):Ta na grodzi fajnie chodzi skacze sobie

Ok, ona skakać będzie ale jest za twarda i ma inną budowę, dlatego przenosi część drgań na budę. Zauważ że drgania masz na szybie która jest nad tą poduszką.
Siwy19 napisał(a):zobacze czy dziury nie trzeba zrobic w tej od rozrzadu

To Ci nic nie da, ja miałem krzywo wprasowaną i dodatkowo krzywo wbitą łapę przykręcaną do silnika co powodowało że poduszka była cały czas naciągnięta i nie było takich problemów.
Teraz mam nową i też zrobiłem 2 dziury wiertłem 8mm, drgania się jeszcze bardziej zmniejszyły, nie wiem czy coś pomogło czy może to zasługa prosto założonej nowej poduszki.
Siwy19 napisał(a):zaczyna mnie irytowac ten dieselek lepsza byla benzynka

No diesel lubi drgać i jest głośny, dodatkowo drogi w utrzymaniu ale pociesze Cię bo u Ciebie silnik chodzi ciszej i ma mniejsze drgania niż u mnie w przed lifcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Siwy19 » 5 lis 2010, 18:36

no nie wiem musimy sie zobaczyc i karna sie twoja bo z moja jest coraz gorzej :(
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez jaco06 » 30 sty 2011, 21:21

Hehe przechodzilem to samo co kazdy, klnalem i nie wyrabialem, sruby byly strasznie zardzewiale kiepski dostep i ciezkos odkrecenia, cala wymiana trwala z 5godzin ale dalem rade sam, 1problem to nie moglem odkrecic tej oslony przewodow tzn znalezc ta dolna srube klnalem jak glupi, pozniej te nieszczesne 3 nakreki ktore trzymaja lape a na koncu sruba trzymajaca poduszke gdzie poszla najlzej. Powiem tylko tyle masakra, prase mam przez siebie zrobiona to nie mialem problemu z wyciagnieciem czy tez w cisnieciem jej do srodka. Drgania sa tylko jak chodzi na wolnym a tak to bardzo fajnie sie sprawuje nic nie wiercilem wstawilem taka jaka sprzedaje tedgum :P
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Siwy19 » 31 sty 2011, 22:35

A w jaki sposob wprasowales te wklady mozesz zrobic zdjecia, chodzi mi jak sa ulozone, np ta przy grodzi.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez decadent » 2 lut 2011, 10:55

A jak poradziłeś sobie z płynem chłodniczym ? Spuszczałeś go ? Bo z przewodów od nagrzewnicy to chyba ten płyn leci co ? A może bez zdejmowania tych przewodów ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323