Gaśnie na mrozie po odpaleniu TDVI – filtr paliwa?

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 23:30

smile napisał(a):przy browarze papa

oo – to zdrowie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez pioczel » 3 lut 2012, 19:01

no i moją madzie też dopadło -zeszłej zimy bez problemu ,nawet jak parkowałem pod chmurką....dziś zapaliłem,,na, dotyk'' w garaży było -7 ,po chwili siwy dym itp,obroty skaczą straszna zadyma :(
za chwilę przeszło ,więc mówie jadę ,ujechałem 1 km i zdechła,podpompowałem na pompce i zapaliła-tak w sumie kilka razy i dojechałem do domu,już mi się odechciało jezdzić....dodam że paliwo tankowane w pażdzierniku więc może być letnie ,ale dolewałem dodatki ,a filtr to słynny Knecht tez z pażdziernika.na starej podróbie w zeszłym sezonie zero problemów.Dotatkowo wlałem 2 litr, PB zobaczę jutro .Jak będzie się zapychac dalej to chyba wywalę Knechta i kupię jakiś China :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 3 lut 2012, 19:05

wychodzi najlepiej że to wszystko wina filtra i na zimę najlepiej jeździć bez niego <lol>

nie wincie filtrów bo obojętnie czy to knecht czy inny to przyczyna będzie i tak w paliwie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 3 lut 2012, 21:00

Neonixos666 napisał(a):nie wincie filtrów bo obojętnie czy to knecht czy inny to przyczyna będzie i tak w paliwie.

słusznie..... <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez foytek » 3 lut 2012, 22:09

operacja dojenia madzi zakończona ale wynik podam dopiero jutro,jak "nowe"paliwo porządnie zmarznie w baku.Zdecydowałem się na spuszczanie paliwa przez otwór pod kanapą\, ciekawiło mnie po prostu ,czy mam jakiś syf w baku> No i syfu było sporo- ok 35 litrów gęstej,mętnej cieczy szumnie nazwanej Olej napędowy . Zostawiłem też dwie próbki na mrozie-spuszczone paliwko z baku i nowozakupione Diesel Gold ze St....la(facet zachwalał specyfikacje,że do -35 nie wytrąca się parafina) .Dodam tylko ,że dzisiaj musiałem trochę podgrzać filtr paliwa suszarką do włosów,bo inaczej pewnie samochód by nie zapalił
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Postprzez Neonixos666 » 3 lut 2012, 22:11

Na prawdę bagno sprzedają na stacjach i to jeszcze w takiej cenie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 3 lut 2012, 22:19

gdzie te piękne czasy z paliwem Red Bul Diesel Drink hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez YgooR » 3 lut 2012, 22:27

Neonixos666 napisał(a):Na prawdę bagno sprzedają na stacjach i to jeszcze w takiej cenie

Trzeba tankować w Gliwicach :P
Po tygodniowym postoju autko jeździ aż miło, filtr paliwa Knecht i żadnych ulepszaczy :)
Zobaczymy jak jutro będzie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Sebaloz » 3 lut 2012, 22:32

YgooR napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Na prawdę bagno sprzedają na stacjach i to jeszcze w takiej cenie

Trzeba tankować w Gliwicach :P

Ostatnim razem tankowałem ON w Gliwicach i teraz jeżdżę na benzynie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez YgooR » 3 lut 2012, 22:44

Sebaloz napisał(a):Ostatnim razem tankowałem ON w Gliwicach i teraz jeżdżę na benzynie

Prawie jak druga instalacja zasilania silnika w paliwo <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Sebaloz » 3 lut 2012, 22:47

Sebaloz napisał(a): teraz jeżdżę na benzynie

Drugim autem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez YgooR » 3 lut 2012, 22:49

Sebaloz napisał(a):Drugim autem

No to mnie w konia zrobiłeś, myślałem że dolewasz do ropy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez miczor » 4 lut 2012, 01:06

Witam,
Mnie też dopadło. Zatankowałem wczoraj na Orlenie, facet zapewniał, że do minus 30 nic się nie wytrąca, ale dla bezpieczeństwa zaproponował 1 litr PB. Rano żona wyjechał bez problemu (autko stało w garażu). Problem zaczął się po około 40 km(temp. -25). Przerywanie, brak mocy i kontrolka od silnika. Zostawiła auto na parkingu i pojechała komunikacją zastępczą:–). Pojechałem w południe, odpaliłem, dolałem butelkę polepszacza (kleen-flo) i przyjechałem do domu (temp -15). Kontrolka od silnika zgasła dopiero jak dojechałem do domu. Mam nadzieję, że już będzie wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez marcys45 » 4 lut 2012, 11:17

trochę za mało dolewacie benzyny przynajmniej 4l i nie zamarznie nawet przy -30 sprawdzone prze zemnie
i innych kierowców zawodowych
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez smile » 4 lut 2012, 12:10

marcys45 napisał(a):trochę za mało dolewacie benzyny przynajmniej 4l i nie zamarznie nawet przy -30 sprawdzone prze zemnie i innych kierowców zawodowych


1. Proponuje zmienić tytuł dyskusji na " Gaśnie na mrozie po odpaleniu TDVI – paliwo??
2. Można by się zastanowić jaki wpływ na pompę wtryskową i wtryskiwacze ma dolewanie suchej benzyny do oleju napędowego i dlaczego nie robią tego producenci paliw? Są tacy użytkownicy samochodów, co dolewają oleju od dwusuwów do baku z olejem napędowym w celu zwiększenia smarowania pompy wtryskowej i wtryskiwaczy oraz dla poprawienia warunków spalania. Ja nie popieram ani pierwszego ani drugiego sposobu na poprawę jakości paliwa, tankuję tylko sprawdzone paliwo na sprawdzonej stacji a nie najtańsze jakie zobaczę, jest to zwykły diesel, nie żaden ultimate, verwa, V-power czy gold... I nie mam problemów z zapychaniem filtra parafiną <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez foytek » 4 lut 2012, 13:39

Ogłaszam wszem i wobec ,że moje autko jest sprawne,pali na pół obrotu wału,nie gaśnie w czasie jazdy, nie zamula się przy dodawaniu gazu. Lekarstwem było paliwo Diesel Gold ze Statoil(nie chce uprawiac reklamy ale tak po prostu jest).Rano sprawdzałem różnicę między ropą ze Statoila a spuszczaną z baku zwykłą z Orlenu.Otóż swieża ropa wygląda jak ........tak jak powinna wyglądać ropa-czysta ,klarowna . Stara ropa natomiast miała konsystencję mleka,na spodzie wytrąciła sie parafina(ok5-10% próbki),na wierzchu natomiast delikatne kryształki lodu.wszystko to pomimo dodania depresatora Xeramic i 3l benzyny na bak. Tak więc zanim zaczniecie kombinować i psioczyć na filtry Knechta,to najpierw sprawdźcie jakie macie paliwo w baku.
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Postprzez tadziol » 4 lut 2012, 15:56

foytek napisał(a):Tak więc zanim zaczniecie kombinować i psioczyć na filtry Knechta,to najpierw sprawdźcie jakie macie paliwo w baku.

i to jest jedyna słuszna odpowiedź <spoko>
czego np.nie potrafią zrozumieć w MZR-CD <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 4 lut 2012, 17:38

foytek napisał(a):psioczyć na filtry


A dlaczego to filtry Knechta zapchają się szybciej niż inne?? Kto wie, kto wie?
Bo inne nie są tak dokładne :) tzn. nie filtrują paliwa w takim stopniu co filtry Knechta :)
Delikatny paradoks, zapychają się bo są takie dobre :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pioczel » 4 lut 2012, 17:59

witam
czy z primacy będzie pasować do 626 GF-wizualnie jakiś inny
no i czy ten z aukcji ma podgrzewacz?
http://allegro.pl/filtr-paliwa-mazda-pr ... 37422.html
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez foytek » 4 lut 2012, 18:07

Knechty zapychają się nie dlatego,że są dobre i dokładnie filtrują – przecież takie jest ich zadanie w układzie paliwowym. Zapychają się ,bo mamy takie "hujowate"(przepraszam ale trzeba to powiedzieć dosadnie) paliwa,które nie nadają się do użytku w naszym klimacie. W normalnym kraju klient kupując paliwo na jakiekolwiek stacji ma pewność,że nie musi przy byle przymrozku dolewać depresatorów,lub tym bardziej benzyny czy denaturatu.A u nas normy paliw są takie jakbyśmy żyli w jakimś kraju śródziemnomorskim . Chociaż czy ktoś słyszał ,żeby Włochom zamarzało paliwo w ostatnich dniach.U nas taka zima to norma ,a u Nich ewenement przytrafiający się raz na 30 lat
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323