Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez Siwy19 » 16 wrz 2010, 18:18

ok, a ma ktos zdjecie poduszki przedniej tej pod chlodnica z TedGum?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez decadent » 29 paź 2010, 11:22

Czy dam samemu radę wymienić poduszkę przy rozrządzie – prawą, przy założeniu, że wymieniam całą, a nie sam wkład ? Mam silnik benzynowy 1.5.

A co myślicie o takiej poduszce ? Warto ? Co to za firma srline ?
http://www.czesci24.pl/szczegoly/679605 ... j-07981200
Widzę, że to poduszka chyba do 1.8, a napisali, że do mniejszych pojemności
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Bandit » 29 paź 2010, 11:44

Kolego to jest dział diesel, powinieneś zapytać w dziale odpowiednim dla twojego silnika
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez decadent » 29 paź 2010, 12:01

Wiem przecież, ale nie ma żadnej różnicy przy wymianie, chociaż mocowanie jest inne. Zadałem także pytanie tutaj bo dieselowcy najlepiej się znają na poduszkach – najczęściej mają z nimi problemy.
Właściwie pytanie sprowadza się do: jak domowym sposobem zabezpieczyć silnik przed opadnięciem ?
oraz czy warto kupować nowe poduszki firmy innej niż tedgum (ory za drogie).
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Bandit » 29 paź 2010, 12:07

Jeśli nie ma różnicy to spoko
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez YgooR » 29 paź 2010, 13:08

decadent napisał(a):Właściwie pytanie sprowadza się do: jak domowym sposobem zabezpieczyć silnik przed opadnięciem ?

Tak samo jak w dieslu: viewtopic.php?f=89&t=49680
decadent napisał(a):oraz czy warto kupować nowe poduszki firmy innej niż tedgum

Wiele firm sprzedaje produkty Tedgum, podałem Ci przykład w innym wątku, czy warto inne tego nie wiem, ale różnica w cenie między tedgum a innymi firmami pewnie świadczy o jakości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 2 lis 2010, 11:46

Czy stan poduszki przy rozrządzie można ocenić, gdy jest ona wymontowana, czy powinna być obciążona silnikiem ?
Zastanawiam się nad zakupem używanej i ciekawy jestem, czy czasem nie jest tak, że wymontowana może wyglądać dobrze, a po zamontowaniu siada i się wybrzusza.... ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez sony213 » 2 lis 2010, 22:25

witam jestem po wymianie poduszki przy rozrzadzie i jest super nie ma nareszczcie zadnych drgan w kabinie i podczas rozruchu ale pozostal jeden problem rzuca silnikiem podczas gaszenia czy za to odpowiedzialna jest moze poduszka przy grodzi?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 17:26
Posty: 14
Skąd: starachowice-zielona gora
Auto: mazda 323f 2002r 2.0 DITD

Postprzez tomimed » 3 lis 2010, 09:43

Myśle że bardziej ta przednia daje taki efekt p wymianie tej przy rozrządzie powinieneś ją wyregulować
Ja zmieniłem poduszkę grodziową na Tedgum i musze powiedzieć że jest to straszna porażka <oczy>
straszny mam hałas w środku taki rezonans jest blach że nie da się wytrzymać, ale znalazłem na to patent wystarczyło poluzować śrubę klucz 17 i hałas się zmniejszył
Będę musiał wymienić jeszcze tą przy rozrządzie zobacze jaki będzie efekt.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez sony213 » 3 lis 2010, 19:18

wlasnie wyregulowalem ta przy chodnicy i nic to nie dalo no i chcialem wymienic ta przy grodzi ale jak pisales ze jest niezaciekawie jak sie ja wymieni to wole nic nie ruszac moze ta co jest pod akumulatorem wymienic sam juz nie wiem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 17:26
Posty: 14
Skąd: starachowice-zielona gora
Auto: mazda 323f 2002r 2.0 DITD

Postprzez tomimed » 3 lis 2010, 19:27

Ja mam wymienioną przednią i grodziową jak wyłączam też mocno rzuca silnikiem aż cały drążek mi lata od skrzyni biegów...... :| także myślę że te poduszki z tedgumu są troszkę jednak przytwarde, ale jeżeli chodzi o jazdę to już nie jest najgorzej.......
no i muszę dodać że przed wymianą tej przedniej nie latał mi tak silnik jak go wyłączałem więc myślę że jest źle wyregulowana .........
a powiedz mi po wymianie tej od str. rozrządu cichszy jest silnik......?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez sony213 » 3 lis 2010, 19:56

moze troche ale komfort w srodku o niebo lepszy wczesniej drgania doslownie wszedzie szyby fotele itd...poduszke od rozrzadu mialem zerwana wyciagasz pojemnik od spryskiwaczy i widac czy jest zerwana ogolnie te silniki sa dosyc glosne moj kumpel tez ma taka sama mazde i tez mu dosyc glosno pracuje silnik ten typ tak ma.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 17:26
Posty: 14
Skąd: starachowice-zielona gora
Auto: mazda 323f 2002r 2.0 DITD

Postprzez sony213 » 3 lis 2010, 19:59

sorry nie od spryskiwaczy tylko pojemnik wyrownawczy chlodnicy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 17:26
Posty: 14
Skąd: starachowice-zielona gora
Auto: mazda 323f 2002r 2.0 DITD

Postprzez tomimed » 4 lis 2010, 09:11

22 listopada dopiero będzie poduszka z Tedgumu jak wymienię podzielę się swoimi wrażeniami....
a to fakt silnik jest głośny a jak zimny to już w ogóle jak traktor....ale ponoć nie do zdarcia, dość długo żywotny, o ile się dba o motor...... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez decadent » 4 lis 2010, 11:16

Poprzedni właściciel samochodu 2 lata temu wymienił poduszkę przy grodzi. Mechanik miał problem ze znalezieniem zamiennika wkładu do poduszki – nie wiedział widocznie o tedgum. Szukał od innych samochodów i w końcu spasował od mitsubishi, ale nie wiem od jakiego modelu. Podobno nie pasowała idealnie i coś tam kombinował. Ciekawy jestem teraz, czy mam się martwić (dalej troszkę szarpie przy ruszaniu, ale mam zerwaną przy rozrządzie).
Może ktoś orientuje się od jakiego modelu mitsubishi mógł być wkład i czy on może działać poprawnie w maździe ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez tomimed » 4 lis 2010, 12:52

Może najpierw zamontuj tą od str. rozrządu zobaczysz jaki będzie efekt być może już nie będzie szarpał
dzwoniłem do Tedgum będą mieli od 22 listopada takowe poduszki........
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez YgooR » 4 lis 2010, 13:13

Panowie jak ktoś potrzebuje poduszki na gwałt <glupek2> to proponuje kupić na allegro wychodzi tak samo cenowo, ja brałem tydzień temu bo potrzebowałem na szybko. Natomiast jestem po wymianie wszystkich poduszek przy chłodnicy i na grodzi ory, boczne tedgum, muszę powiedzieć że jest o niebo lepiej ale przy ruszaniu i gdy na luzie doda się lekko gazu drgania pozostają nie tak duże ale jednak są. Natomiast podczas jazdy już jest naprawdę fajnie czasami nie czuć że silnik pracuje, jedynie podczas wkręcania na obroty czasami czuć jakieś wibracje. Pozostał mi jeden problem mianowicie podczas zapalania/gaszenia mam szarpnięcie/stuknięcie silnika tak jakby bardzo nim rzucało. Mam jedno podejrzenie które dzisiaj sprawdzę może rozwiąże problem.
I mała wskazówka poduszki muszą być idealnie równo wprasowane, ja miałem przy rozrządzie troszkę krzywo i do tego łapa trzymająca też krzywo wbita co powodowało dodatkowe wibracje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tomimed » 4 lis 2010, 14:29

Jak znajdziesz rowiązanie szarpnięcia przy gaszeniu-odpalaniu daj zanć
ps. ja bym stawiał na regulacje poduszki przedniej przy chłodnicy
powodzenia.... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez YgooR » 4 lis 2010, 14:51

No tak pytanie tylko czy mówimy o tym samym, u mnie przed wymianą było tak jakby podwójne szarpnięcie, uszkodzona poduszka nie amortyzowała prawidłowo i silnik "latał". Teraz jest tylko jedno szarpnięcie powiązane z metalicznym uderzeniem które pojawiło się po wymianie bocznych poduszek. Z tego co pamiętam po wymianie poduszki na grodzi częściowo znikło to podwójne szarpniecie/szarpanie silnikiem, a całkiem uspokoiło się po wymianie bocznych tylko tak jak pisałem powstało to metaliczne uderzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tomimed » 4 lis 2010, 15:54

tak ja mam jeszcze przy tym latający drążek zmiany biegów(plus metaliczne uderzenie ) ..... <glupek2> a mam wymienioną od strony grodzi i chłodnicy teraz będę zmieniał od strony rozrządu bo opadła i się wybrzuszyła więc myślę ze jest do wymiany aczkolwiek nie widać mechanicznych uszkodzeń .....więc jak wstawię nową zobaczę czy będzie poprawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323