![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5
Wybacz proszę, ale niestety nie znam się na tym tak, jak mechanik. Usłyszałam przy odbiorze, że to uszczelka od głowicy. Może facet się przejęzyczył. Co nie zmienia faktu, że nie wiem co dalej z tym fantem zrobić?
i tak – zaśpiewał 5 tys., może dlatego, że po prostu nie chce się tego podjąć? Nie wiem, skąd taki cennik...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
A zauważyliście, że nie były wymieniane podkładki pod wtryskami?
Szanownej Koleżance LostShadow proponuje, żeby przeczytać dokładnie wątek, szczególnie fragmenty o wysyłaniu głowiczki pompy do Tucholi lub poproszenie jakiegoś faceta w domu, żeby pomógł.
Szanownej Koleżance LostShadow proponuje, żeby przeczytać dokładnie wątek, szczególnie fragmenty o wysyłaniu głowiczki pompy do Tucholi lub poproszenie jakiegoś faceta w domu, żeby pomógł.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Do Tucholi, jeżeli już to wybiorę się z całym autem, bo to aż tak daleko od Gdyni nie jest
ale dzięki za podrzucenie w ogóle, że tam znajdują się tacy ludzie, co to robią.
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
Słuchajcie, chciałam dodać, że migała mi dzisiaj kontrolka świec żarowych. Macie jakiś pomysł? To może mieć związek z problematyką odpaleń, czy to zupełnie osobny problem się ujawnia...? Dodam że już raz migała jakiś czas temu, od razu po naprawie wtrysku.
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
LostShadow napisał(a): Macie jakiś pomysł?
Witaj. Odczytaj kod błędu. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam. Nie mogę nigdzie znaleźć jak się odczytuje te kody, nie miałam z tym nigdy styczności, ale poczytałam trochę na forum o podobnych przypadkach. Moja kontrolka miga równomiernie. Uruchomi się i cały czas równomiernie miga do momentu, aż nie wyłączę silnika. Co prawda nie zapala się co dziennie, ale co jakiś czas. Wyczytałam że możliwe, ż jest to problem EGRem.. Kurczę, ciężka sprawa. Nie wiem, co ta moja Madzia chce mi powiedzieć 
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
LostShadow napisał(a): Nie mogę nigdzie znaleźć jak się odczytuje te kody, nie miałam z tym nigdy styczności
Witam. Tu jest: viewtopic.php?f=115&t=123548
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Jeżeli mruga to zapewne w DITD, musisz otworzyć maskę, zrobić "zwarcie" na dwóch właściwych pinach złącza diagnostycznego i wtedy po włączeniu zapłonu kontrolka świec żarowych będzie migać już nie synchronicznie a w rytm błędów... Dopiero teraz można rozszyfrowywać kody błędów. Wszystko jest opisane w poradniku Diesli. Tylko gdzie jest ten poradnik jak jest potrzebny?! Po zmianach na forum ciężko znaleźć... ku chwale MODERATOROM..... 

Po pierwsze – poradnik jest tutaj viewtopic.php?t=65171
zwie się teraz "kompendium"; po drugie jest w moim podpisie.
Podkładki pod wtryskami – to bym BARDZO sprawdził a raczej wsadził wszystkie nowe – szukaj--> Riki.
Co do remontu pompy – najpierw podkładki...
A co do kodów błędów – zrobić zworkę, nagrać telefonem, wrzucić na YT i dać linka – odczytamy. My jesteśmy po prostu jak
zwie się teraz "kompendium"; po drugie jest w moim podpisie.
Podkładki pod wtryskami – to bym BARDZO sprawdził a raczej wsadził wszystkie nowe – szukaj--> Riki.
Co do remontu pompy – najpierw podkładki...
A co do kodów błędów – zrobić zworkę, nagrać telefonem, wrzucić na YT i dać linka – odczytamy. My jesteśmy po prostu jak

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witajcie ponownie.
Przepraszam, ale tej zworki nie zrobię, bo mimo poradnika, który najgorszy tuman by zrozumiał, boję się w tym grzebać sama. Jak zacznie znowu migać, to może chociaż taki sygnał sfilmuję? Chociaż, ostatnio to w ogóle nie chce pokazać się to "miganie"....
Chciałam Wam tylko napisać, że bujam się z tym autem już tyle czasu, w takim stanie i żaden mechanik nie chce mi pomóc. Ciągle w słuchawce słyszę "o nie, mazd nie robimy" albo "takimi starymi rocznikami się nie zajmujemy" lub "Pani!, benzynę to robiłem, ale diesel'a to nie dotknę". Obawiam się że do grudnia zjeżdżę całe Trójmiasto i nikt nie będzie potrafił zrobić tej usterki
wczoraj usłyszałam, że chcą otwierać silnik, bo to wina zaworów! No luuuudzie, nie dam rozłożyć silnika na części...
Jestem załamana, bo nie mam już pomysłów gdzie by się udać, żeby chociaż ktoś zdiagnozował, co z tym autem się dzieje, żebym mogła kupić części, albo cokolwiek w tym kierunku zrobić.
Znacie może jakichś ludzi w trójmieście, którzy znają się na Mazdach?
Przepraszam, ale tej zworki nie zrobię, bo mimo poradnika, który najgorszy tuman by zrozumiał, boję się w tym grzebać sama. Jak zacznie znowu migać, to może chociaż taki sygnał sfilmuję? Chociaż, ostatnio to w ogóle nie chce pokazać się to "miganie"....
Chciałam Wam tylko napisać, że bujam się z tym autem już tyle czasu, w takim stanie i żaden mechanik nie chce mi pomóc. Ciągle w słuchawce słyszę "o nie, mazd nie robimy" albo "takimi starymi rocznikami się nie zajmujemy" lub "Pani!, benzynę to robiłem, ale diesel'a to nie dotknę". Obawiam się że do grudnia zjeżdżę całe Trójmiasto i nikt nie będzie potrafił zrobić tej usterki
Jestem załamana, bo nie mam już pomysłów gdzie by się udać, żeby chociaż ktoś zdiagnozował, co z tym autem się dzieje, żebym mogła kupić części, albo cokolwiek w tym kierunku zrobić.
Znacie może jakichś ludzi w trójmieście, którzy znają się na Mazdach?
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
Wiem że dla kogoś kto nie zna się na samochodach może to być trudne, ale wierzymy w Ciebie i dasz radę nagrać te kody błędów. Znajdź sobie cienki drucik, poszukaj które piny masz połączyć, upewnij się gdzie one są w Twoim samochodzie i do dzieła. Nagraj filmik a my powiemy co mu jest 
Są jakieś problemy z autem? czy tylko miga kontrolka?
Są jakieś problemy z autem? czy tylko miga kontrolka?
Witam. Albo poprostu podłącz pod komputer. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witajcie ponownie 
Chciałam tylko opowiedzieć, jak sprawa "problemów zdrowotnych" mojej Madzi się rozwiązała.
Otóż postawiłam wszystko na jedną kartę – wybrałam się do Tucholi, do serwisu Pana Bartłomieja Dzierżyka. I opłacało się. Diagnoza – pompa do regeneracji, tak jak sugerowaliście. W niecałe 24h samochód miałam gotowy (musiałam zostać co prawda w hotelu na jedną noc). Przyjechałam we wtorek rano i w środę z rana mogłam już wracać do domu. Za cały zabieg – wymontowanie/regeneracja/zamontowanie pompy zapłaciłam 850zł. Także kwota 5 tys. była zdecydowanie kwotą zaporową w tym przypadku ;].
W tej chwili, Madzia odpala na dotyk, w dodatku odzyskała swoją żywotność i moc. Obroty się ustabilizowały. Teraz z powrotem czuję, że to Turbo Diesel
!
Niestety, kontrolka świec dalej miga, ale tylko przy dłuższej jeździe i mocno rozgrzanym silniku – diagnoza – czujnik EGR. W 323F nie da się go "zlikwidować"... Rozmawiałam w Tucholi z Panem który się na tym zna i stwierdził, że nie zna klienta (a przyjeżdża tych mazd do nich tam ponoć bardzo dużo i to nie tylko z Polski), który robiłby w 323F EGR chyba, że nie ma co robić z pieniędzmi, bo dostępne są tylko oryginalne części japońskie co wiążę się z dużymi kosztami. Ile w tym prawdy? Nie wiem, ale patrząc na moje perypetie z mechanikami w Gdyni – tutaj na pewno nikt mi szczerze nie powie, o co z tym EGRem idzie
Co jak co – da się do tego przyzwyczaić. Co prawda mam wrażenie, że jak załącza się kontrolka to samochód zaczyna mulić... Ale cóż, ważne, że odpala.
Jestem bardzo zadowolona i polecam wszystkim, którzy mają podobny problem z autem.
Chciałabym Wam również podziękować, że ponownie mi pomogliście
bez Was nie trafiłabym do Tucholi i pewnie dalej bujałabym się po warsztatach. Wielki buziak
i jeszcze raz – DZIĘKI! 
Chciałam tylko opowiedzieć, jak sprawa "problemów zdrowotnych" mojej Madzi się rozwiązała.
Otóż postawiłam wszystko na jedną kartę – wybrałam się do Tucholi, do serwisu Pana Bartłomieja Dzierżyka. I opłacało się. Diagnoza – pompa do regeneracji, tak jak sugerowaliście. W niecałe 24h samochód miałam gotowy (musiałam zostać co prawda w hotelu na jedną noc). Przyjechałam we wtorek rano i w środę z rana mogłam już wracać do domu. Za cały zabieg – wymontowanie/regeneracja/zamontowanie pompy zapłaciłam 850zł. Także kwota 5 tys. była zdecydowanie kwotą zaporową w tym przypadku ;].
W tej chwili, Madzia odpala na dotyk, w dodatku odzyskała swoją żywotność i moc. Obroty się ustabilizowały. Teraz z powrotem czuję, że to Turbo Diesel
Niestety, kontrolka świec dalej miga, ale tylko przy dłuższej jeździe i mocno rozgrzanym silniku – diagnoza – czujnik EGR. W 323F nie da się go "zlikwidować"... Rozmawiałam w Tucholi z Panem który się na tym zna i stwierdził, że nie zna klienta (a przyjeżdża tych mazd do nich tam ponoć bardzo dużo i to nie tylko z Polski), który robiłby w 323F EGR chyba, że nie ma co robić z pieniędzmi, bo dostępne są tylko oryginalne części japońskie co wiążę się z dużymi kosztami. Ile w tym prawdy? Nie wiem, ale patrząc na moje perypetie z mechanikami w Gdyni – tutaj na pewno nikt mi szczerze nie powie, o co z tym EGRem idzie
Co jak co – da się do tego przyzwyczaić. Co prawda mam wrażenie, że jak załącza się kontrolka to samochód zaczyna mulić... Ale cóż, ważne, że odpala.
Jestem bardzo zadowolona i polecam wszystkim, którzy mają podobny problem z autem.
Chciałabym Wam również podziękować, że ponownie mi pomogliście
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
No dobra w końcu jest XXI w., nich i Panie się wdrażają w mechanikę 
Co do EGR-u nie pomogę, za mało się znam, ale gratuluje decyzji w sprawie pompy, rozwiązałaś to koncertowo, bez niepotrzebnej szarpaniny i wyrzucania kasy.
Może teraz poczytaj na forum o zaworze EGR i też po nitce do kłębka... Sądząc po powyższym opisie, dasz radę. Moja młodsza córka Amelia robi niesamowite konstrukcje z klocków lego. Świat staje na głowie
Pozdrawiam – Enzoo
Co do EGR-u nie pomogę, za mało się znam, ale gratuluje decyzji w sprawie pompy, rozwiązałaś to koncertowo, bez niepotrzebnej szarpaniny i wyrzucania kasy.
Może teraz poczytaj na forum o zaworze EGR i też po nitce do kłębka... Sądząc po powyższym opisie, dasz radę. Moja młodsza córka Amelia robi niesamowite konstrukcje z klocków lego. Świat staje na głowie
Pozdrawiam – Enzoo
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
LostShadow napisał(a):Niestety, kontrolka świec dalej miga, ale tylko przy dłuższej jeździe i mocno rozgrzanym silniku – diagnoza – czujnik EGR. W 323F nie da się go "zlikwidować"... Rozmawiałam w Tucholi z Panem który się na tym zna i stwierdził, że nie zna klienta (a przyjeżdża tych mazd do nich tam ponoć bardzo dużo i to nie tylko z Polski), który robiłby w 323F EGR chyba, że nie ma co robić z pieniędzmi, bo dostępne są tylko oryginalne części japońskie co wiążę się z dużymi kosztami. Ile w tym prawdy?
niewiele....
znam przypadki w silnikach RF2A,gdzie czujnik położenia zaworu EGR dawał zły sygnał.
takie usterki są w łatwy sposób do naprawy i nie wymagają części ori japońskich.wystarczy trochę wiedzy i chęci,a EGR działa jak należy.
naprawiłem już kilka egzemplarzy z wadliwym sygnałem EGR POSITION SENSOR i wierzcie,że się DA
Popcio napisał(a):"tylec" – to odpowiedź w moim przypadku. Śróba o trójkątnym łbie (duża, klucz 27?), ściskająca głowicę tłokorozdzielacza z korpusem pompy (moje przypuszczenie), która była poluzowana. Wystarczyło ją dokręcić –> z jaką siłą? – "ile pary w rękach" – taką odpowiedź otrzymałem. "Czasami wystarczy 30stopni";"Jest to dość częsty przypadek w mazdach." Koszt naprawy 305 zł brutto (250 netto), mogę śmiało polecić zakład Diesel Motor Serwis w Lublinie. W październiku planuję zamieścić fotorelację z czyszczenia wtryskiwaczy. Ogólnie poszukiwałem 30 koników pasących się na łące no i przestał palić na ciepło. Cały dolot powietrza wyczyściłem, pompa naprawiona, zostały tylko wtryskiwacze. Elsatyczność przed operacją 28 sek. Po wyczyszczeniu intercoolera i kolektora dolotowego 26 sek. Po naprawie pompy 15
Jeżeli ktokolwiek jeździ jeszcze DIDT i ma kłopoty na ciepłym to potwierdzam, dokręcenie tej śruby kończy problem
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości