Wymiana rozrządu – różne szkoły
Witam wszystkich
mam zamiar wymienić rozrząd i pompę wody w mjej Premacy 101km i nie mogę znaleźć fotorelacji z wymiany i pomyślałem sobie że jakby ktoś z forum mieszkał w pobliżu i miał w tym kierunku doświadczenie to można by było zrobić w końcu fotorelację. Mam garaż z kanałem koło domu, dużo kluczy i trochę pojęcia bo dużo rzeczy robię przy samochodzie sam a jakby fotorelacja wyszła .. to i jest gdzie to uczcić... mieszkam w Kraśniku woj Lubelskie.
mam zamiar wymienić rozrząd i pompę wody w mjej Premacy 101km i nie mogę znaleźć fotorelacji z wymiany i pomyślałem sobie że jakby ktoś z forum mieszkał w pobliżu i miał w tym kierunku doświadczenie to można by było zrobić w końcu fotorelację. Mam garaż z kanałem koło domu, dużo kluczy i trochę pojęcia bo dużo rzeczy robię przy samochodzie sam a jakby fotorelacja wyszła .. to i jest gdzie to uczcić... mieszkam w Kraśniku woj Lubelskie.
- Od: 28 lip 2009, 20:17
- Posty: 23
- Skąd: Kraśnik F.
- Auto: Premacy 2.0 DITD 2003
ok znalazłem po rusku-- http://chomikuj.pl/bati145/Dokumenty/Ma ... 416632.pdf
- Od: 28 lip 2009, 20:17
- Posty: 23
- Skąd: Kraśnik F.
- Auto: Premacy 2.0 DITD 2003
Proszę nie odbiegać od tematu dyskusji, a sprawy jakichkolwiek usług czy kupna części proszę omawiać przez PW 
witam wszystkich, chciałem pochwalić się swoją przygodą z wymianą rozrządu w silniku ditd. A więc 2 lata temu kupiłem mazdę 323f 2.0 ditd, pierwsze co zrobiłem to wymieniłem rozrząd, hamulce i płyny u znajomego mechanika, który stwierdził, że montuje tylko zamienniki z najwyższej półki. Wymienił mi rozrząd , hamulce i płyny i śmigałem mazdą do czasu kiedy naczytałem się na forum o tym , że do mazdy z silnikiem ditd należy montować tylko rozrząd oryginalny bo inaczej należy się spodziewać katastrofy. W dniu dzisiejszym podjechałem do mechanika z oryginalnym rozrządem ( 800zł z pompą wody gmb ). Przy odbiorze auta okazało się, że stary rozrząd był w idealnym stanie!!! Pasek GATES Powr Grip – ale bez loga mazdy, rolki i napinacz ntn – stan idealny i pompa w stanie rewelacyjnym! Zaznaczam, że samochód na starym rozrządzie zrobił 60 000 km i pasek bez loga mazdy był idelany!!! Wniosek można wysnuć jeden, Paski GATES POWER GRIP są trzaskane tak samo jak paski Unitta Power Grip, tylko brakuje loga mazdy, są wzmacniane i nie warto przepłacać 200zł za logo "MAZDA" , a pompa GMB o której niektórzy pisza , że nie dają rady, jest ok , i nie ma co przepłacać. Tyle z mojej strony na temat rozrządu
pozdrawiam wszystkich
- Od: 2 kwi 2012, 09:35
- Posty: 27
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM
a czy ja wiem czy warto oszczędzić te 250 zł, ewentualne zerwanie rozrządu to koszty w najlepszym wypadku min:
– uszczelka pokrywy zaworów + uszczelniacz wałka rozrządu ok 65zł + 25zł (allegro bez kosztów przesyłki)
– 2 nowe dzwigienki – 75zł wydechowa + 120zł ssąca (allegro bez kosztów przesyłki)
– 2 mostki zaworowe – 185zł szt (allegro bez kosztów przesyłki)
– holowanie
– robocizna
czy to się opłaca
sami oceńcie
ja już to przerobiłem i finalnie kosztowało mnie to 1950zł (części + nowy rozrząd), zholował mnie kumpel bo miałem 3km do domu a robiłem wszystko sam
nie wspomnę już o zd.pionym długim weekendzie i tygodniowym uziemieniu auta
– uszczelka pokrywy zaworów + uszczelniacz wałka rozrządu ok 65zł + 25zł (allegro bez kosztów przesyłki)
– 2 nowe dzwigienki – 75zł wydechowa + 120zł ssąca (allegro bez kosztów przesyłki)
– 2 mostki zaworowe – 185zł szt (allegro bez kosztów przesyłki)
– holowanie
– robocizna
czy to się opłaca
ja już to przerobiłem i finalnie kosztowało mnie to 1950zł (części + nowy rozrząd), zholował mnie kumpel bo miałem 3km do domu a robiłem wszystko sam
nie wspomnę już o zd.pionym długim weekendzie i tygodniowym uziemieniu auta
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
a więc oceniłem pasek po tym jaką miał strukturę u podstawy zębów, a tam nie było widać żadnych oznak zmęczenia. Każdy oczywiście robi jak uważa, ja tylko przedstawiłem swoje zdanie , po tym jak w sumie niepotrzebnie wydałem 1200zł za rozrząd oryginalny z wymianą, kiedy wg mojej oceny mogłem jeszcze śmiało jezdzić. nie mam nic przeciwko oryginalnyhm częsciom rozrządu , ale pasek mogłem sobie podarować bez loga mazdy
myśle , że wzmacniany Gates ultra grip jest czaskany razem z Gates-em Unitta w jeden fabryce , tylko jeden"blendują" logiem mazdy, a drugi nie.
- Od: 2 kwi 2012, 09:35
- Posty: 27
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM
bez profesjonalnych badań nie da się ,,na oko" ocenić stan paska, mój stary pasek wyglądał tak samo jak nowy tylko miał trochę przytartą farbę od rolek ale nigdy nie założył bym się ile jeszcze wytrzyma i tego nie należy robić. Ja bym się na twoim miejscu cieszył że mam pod masą oryginał i mogę spać spokojnie niż martwić się czy to ma jakość oryginału czy nie, a gdyby się coś stało to nie będziesz miał pretensji do siebie bo zadbałeś i niech inni się martwią. Wielu już było takich co chcieli by cofnąć czas i wydać tyle co Ty 
ozi33 napisał(a): Wniosek można wysnuć jeden, Paski GATES POWER GRIP są trzaskane tak samo jak paski Unitta Power Grip, tylko brakuje loga mazdy, są wzmacniane i nie warto przepłacać 200zł za logo "MAZDA"
Zagadza sie to ten sam pasek, ale jak ktoś chce przepłacać to jego sprawa.
p.s. nie słyszałem jeszce i nie czytałem, żeby komuś pękł GATES POWER GRIP, jeśłi był załozony nowy wraz z nowym napinaczem.
pozdrawiam
tomek
tomek
- Od: 7 sie 2011, 14:26
- Posty: 26
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.
wilkxt napisał(a):ozi33 napisał(a): Wniosek można wysnuć jeden, Paski GATES POWER GRIP są trzaskane tak samo jak paski Unitta Power Grip, tylko brakuje loga mazdy, są wzmacniane i nie warto przepłacać 200zł za logo "MAZDA"
Zagadza sie to ten sam pasek, ale jak ktoś chce przepłacać to jego sprawa.
p.s. nie słyszałem jeszce i nie czytałem, żeby komuś pękł GATES POWER GRIP, jeśłi był załozony nowy wraz z nowym napinaczem.
A ja wymieniłem na oryginał i śpię spokojnie i gwarancja na 90 kkm i nie boję sie że coś walnie pisze że ma być oryginał to tak ma być a mieć 200 w kieszeni a nie mieć potem z 3 tyś to wiesz. jeśli Cię stać to kupuj taniej pozdrawiam
Wenega napisał(a):a mi dzi spo 20tyś km pierdyknął rozrząd (orginał mazdy +pompa wody GMB).. z tego co widzę odchylając osłonę, pasek jest cały tylko luxny całkowicie.. ciekawe co/kto zwinił i jakie szkody w silniku![]()
![]()
wymień co konkretnie było wymienione.
może ktoś chciał zaoszczędzić na hydronapinaczu (tak jak u mnie poprzedni właściciel) i ten wyzionął ducha
a może pompa wody, Jaksa kiedyś pisał że zamienniki wymiękają
a może pompa wody, Jaksa kiedyś pisał że zamienniki wymiękają
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość