uszkodzony elektrozawór turbiny?

Postprzez karlo8 » 14 cze 2014, 19:57

nie ciśnienia sprężania silnika a ciśnienia wytwarzanego przez turbo
nic nie pisałem o zmiennej geometrii turbiny ja mam stałą geometrie i zawór otwierający się przy zbyt dużym ciśnieniu (teoretycznie)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 14 cze 2014, 20:57

Nie musiałeś pisać, wystarczyło podać astra 1,7 cdti. W tym silniku zastosowano turbo o zmiennej geometrii.... mogłeś nie wiedzieć. Ten sam silnik jest w hondzie civic VII,
Skoro sprawdziłeś że grucha działa i sama się wciąga do środka, tzn ciągnie cięgno. Znaczy jedno że jest sprawna. Na postoju nie sprawdzisz ciśnienia doładowania, a trzymanie go na postoju i obrotach 4000 to katowanie. Nie ma co wtedy ściskać węży. Weź wepnij manoment, bocznikowo z czujnikiem ciśnienia doładowania. Rozgrzej silnik i daj mu w palnik na 2, 3, 4, biegu z pełnym butem. Nagraj filmik, wrzuć go do sieci i pokaż. Inaczej na odległość Ci nikt nie pomoże. Dziś z ciekawości sprawdzę ile pokaże manometr przy 4000 obr na postoju, mam na stałe wpięty manometr, pociągnięty do kabiny w okolice zegarka.

I proszę Cię używaj interpunkcji (kropki, przecinki), łatwiej zrozumieć co napisałeś.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez smile » 14 cze 2014, 21:16

karlo8 napisał(a):ciśnienie sprężania i j

Zapewne nie chodzi o ciśnienie sprężania a doładowania. Kupujesz wskaźnik ciśnienia doładowania, podpinasz go koło intercolera w wężyk chyba od boost sensora a wskaźnik montujesz we wnętrzu albo przyklejasz do szyby taśmą jeśli nie chcesz go mieć na stałe w aucie. No i pędzel, możesz obserwować ciśnienie doładowania, jak przebiega jego przyrost etc..
Ja używam takiego...
Załączniki
4253620814.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 14 cze 2014, 21:23

Ja mam przemyslowy, skacze Ci wskazowka czy chodzi plynnie? Bo ja musialem przydlawic przeplyw aby chodzila plynnie. A na manomeetr wydasz pewnie tyle co na kolejnego mechanika.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez smile » 14 cze 2014, 21:43

Wskaźnik chodził płynie dopóki w trójniku był dławik :P Obecnie troszkę się trzęsie ( głównie na wolnych obrotach, gdzie ciśnienia prawie że nie ma... ) ale daje radę.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 14 cze 2014, 21:53

Dopasuj kostke elektryczna. Tzw świecznikową i naloz ja na wezyk, skrec po prostu.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 14 cze 2014, 22:39

ok podłącze
kolego, skąd masz taki ładny komplecik podeślesz link ?
zrobię test i wam podeśle film
ps. ile powinno wynosić ciśnienie
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez smile » 14 cze 2014, 23:29

tutaj coś wybierzesz..
[url]http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=wskaźnik+ciśnienia+doładowania[/url]
Seryjnie powinno ok. 0,85 bara z tego co pamiętam.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 14 cze 2014, 23:30

Sprawdzilem. Przy 4000 obr. Mam na manometrze ok 0,6 bara.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez smile » 14 cze 2014, 23:37

Na postoju wynik się nie liczy, jest podawana mała dawka paliwa, która ma tylko rozpędzić silnik do obrotów, bez pokonywania oporów toczenia pojazdu. Musisz się rozpędzić na szosie, pomiar na 4 lub 5 biegu. Już od ok. 2 tyś obrotów powinieneś mieć maksymalne doładowanie ( ok. 0,8 bara ).
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 15 cze 2014, 00:18

Pisalem o tym wczesniej.
Ale juz wiemy jedno u karlo turbo pompuje 0,4 bara przy 4000. U mnie wiecej pewnie temu ze mam "oporniki". Nic tylko kupic manometr i sprawdzic.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 15 cze 2014, 09:09

kupie ten manometr znalazłem tu w lodzi za 80 zl i sprawdzę .
a jak ju sprawdzę to napisze i zobaczymy co jaka jest różnica miedzy moimi a waszymi pomiarami.
Ciekawy jestem w jakim stanie jest ic wiem ze 3 lata temu był zawalony olejem i kolega mi czyścił i lutował dziurę zwykła lutownica z tym ze od tamtej pory nie widać jakiegoś syfu na niej wiec chyba szczelna
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez smile » 15 cze 2014, 09:15

U mnie też pompuje 0,4 przy 4 tyś obr na postoju :P Nawet jak wcisnę do końca na postoju to i tak nie pokazuje więcej. I tak powinno być.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 15 cze 2014, 10:36

Jak nie będzie turbina odpowiednio budowała ciśnienia, to masz pewnie dolot nieszczelny.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 15 cze 2014, 11:43

to jak sprawdzić sama turbinę a jak sam intelcooler
bo jeśli ic jest nieszczelny to pomiar przy boost sensorze nad nim pokaże blednę odczyty na zegarze
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 15 cze 2014, 11:44

Dlatego mozesz nagrac filmik, wstawic go na youtube chocby i nam pokazac. Powiemy czy ok czy nie.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 12 sie 2014, 18:41

witam długo mnie nie było ale coś wiem więcej
byłem dziś u dobrego turbiniarza i wczoraj zresztą tez

wczoraj sprawdził ciśnienie turbiny i pokazało nam niemal 0,5 bara ale..
przy zaślepianiu egr nie dokręciłem dobrze tej wielkiej nakrętki pod nim i spaliny zamiast w turbinę uciekały w atmosferę,
Dzis to poprawiłem i znów do niego uderzyłem, sprawdził najpierw ten zawór i wychylał on sie przy ok 1,3-1,4 bara i mówi ze turbo tyle podobno ma pompować
po zmierzeniu ciśnienia turbiny pokazało ona max 0,9 -1,0 bara mówi ze całkiem nieźle ale...
obroty intensywnie zwiększane do ponad 5000 a z tylu nic
powiedział ze turbina jest spoko tylko dawka paliwa jest za mala ze on powinien puścić czarnego dymka a on nic
i przez to tez brakuje muu odpowiedniej dawki spalin do napędzenia właściwego turbiny
coś w tym jest facet mówił z sensem a nie jak ten ostatni w lodzi ze grucha walnięta

z tym ze dawką mogą sterować rożne czujniki i to one ustalają taka a nie inna dawkę poradził żebym znalazł gościa co ma kompa i wiedze na temat mazdy i po sczytuje dane z czujników i będzie znał ich właściwe parametry a w turbo nie ma co ingerować bo jest sprawne

i to ta dawka jest przyczyna ze auto na jedynce z dołu nie może się na światłach zebrać mimo motoru 2.0 ditd

opowiedzcie co o tym myślicie i czy znacie takiego gościa inteligentnego z łodzi

dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 13 sie 2014, 06:48

Taki slaby dol ma kazde ditd taka przypadlosc.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 13 sie 2014, 18:10

nie wydaje mi sie ze aż tak słaby

wiecie moze ile trzeba zapłacic za komputerowa diagnoze czujnikow w serwisie aso mazdy w lodzi
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez smile » 13 sie 2014, 22:06

karlo8 napisał(a):obroty intensywnie zwiększane do ponad 5000 a z tylu nic

na postoju czy w trakcie jazdy?

Generalnie jak chcesz z pod świateł odjechać pierwszy i siedzisz w DITD to musisz startować z 1800-2000 obrotów i wdeptać gaz do końca. DITD ma moc :D ale musisz je kręcić 2500-3500 obrotów.
Najlepiej jedź na hamowanie, zobaczysz wykres przebiegu mocy.
Jeżeli Ci mało z niskim zakresie, dołóż oporniki. Na nich staruje dużo lepiej papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323