Brak mocy, słabe osiągi, nie wkręca się na wysokie obroty

Postprzez VTec » 27 cze 2006, 07:13

Co do napraw pomp to w Wawie na Sokratesa robia takie rzeczy w granicach 2-2,5tys. Wczoraj napakowalem silikonu we wtyczke od czujnika, ale niestety nic to nie dalo, lepiej nawet jezdzi sie bez podlaczonego czujnika, a na domiar wszystkiego wczoraj rozsczelnil mi sie ukald klimatyzacji, takze ogolnie rewelacja :D
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez Styniu » 27 cze 2006, 23:28

Nie no, fatum jakieś :D
Mi przy okazji diagnostyki też rozszczelnili klimę i wypuścili gaz :) W sam raz na najwieksze upaly hehe..
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez luzaklive1 » 27 cze 2006, 23:39

czy wy na pewno macie Mazdy....przeciez to legendarna trwałość :| ....zaczynam sie bać.....
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez skubi103 » 28 cze 2006, 08:57

Witam,

Ja również od niedawna (miesiąc) jestem posiadaczem maździ 323 2,0 DiTD 2003 i też mam mały problem ze zbieraniem sie autka. Niby wszystko OK ale na zimnym silniku – wtedy przyspiesza bez żadnych problemów i prawidłowo reaguje na pedał gazu. Pisząc prawidłowo chodzi mi o to, że jak już silnik jest rozgrzany, to głębsze naciskanie pedału gazu nie powoduje znacznego przyspieszania, a przy samym ruszaniu jest podobnie jak pisał VTec – kaszanka. Czasem jadąc około 30km/h np przy dojeżdżaniu do świateł wrzucam 2-jkę dodaję gazu a tu totalnie nic sie nie dzieje – przez jakieś 2-3 sekundy zero reakcji. Na autostradzie Vmax = 195km/h więc raczej problemów z podawaniem paliwa nie ma. Co może być przyczyną, że na zimnym silniku jest OK a na rozgrzanym kiszka? Dodam że poprzedni właściciel wymienił pasek rozrządu (ORY) + rolki (podróbki) + filtry paliwa i oleju. Nie wiem dlaczego napinacze nie zostały wymienione (80kkm) – być może mechanik wymieniając rozrząd sprawdził że są OK – a jeśli nie sprawdzał? Czy warto zainwestować w sprawdzenie rozrządu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 10:20
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F BJ 2,0DiTD 2003

Postprzez magicadm » 28 cze 2006, 09:01

luzaklive1 napisał(a):czy wy na pewno macie Mazdy

I to nawet zrobione w Japonii...

luzaklive1 napisał(a):przeciez to legendarna trwałość :|

Za dużo reklam w gazetach motoryzacyjnych ( i na FORUM) – choć w porównaniu z innymi markami nie jest tak tragicznie

luzaklive1 napisał(a):....zaczynam sie bać.....

Ja też się boję, ale lepiej skupić się na prawidłowej eksploatacji...– by mniej było powodów do strachu.

Mazda to tylko samochód...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez VTec » 29 cze 2006, 09:25

skubi103 napisał(a):Czasem jadąc około 30km/h np przy dojeżdżaniu do świateł wrzucam 2-jkę dodaję gazu a tu totalnie nic sie nie dzieje – przez jakieś 2-3 sekundy zero reakcji.


Z tym musze zgodzic sie, jak wyjezdzam spodporzadkowanej czesto patrze sie we wsteczne lusterko aby ktos mi nie przydzwonil, gdyz wjezdzajac na glowna na dwojce jest calkowity brak jakiejkolwiek reakcji :|


skubi103 napisał(a):Dodam że poprzedni właściciel wymienił pasek rozrządu (ORY) + rolki (podróbki) + filtry paliwa i oleju. Nie wiem dlaczego napinacze nie zostały wymienione (80kkm) – być może mechanik wymieniając rozrząd sprawdził że są OK – a jeśli nie sprawdzał?


Co do napinacza to wcale nie dziwie sie ze poprzednik nie wymienil tego. Czemu? Prosta kalkulacja:
– pasek + 2 rolki – 300zl,
– napinacz – 600zl.
Sam nie wymienilem napinacza, a co do sprawdzenia rozrzadu to raczej bym tego nie podejrzewal, skoro samochod bezproblemowo pali tzn. ze raczej jest OK. Sam zmienilem z ciekawosci ustawienie o jeden zabek, gdyz wygladalo mi na to ze ustawienie zaplonu jest niewlasciwe,ale .... po pierwsze ciezko palil, a po drugie zadnej roznicy w jezdzie nie bylo, choc moze silnik troszke inaczej pracowal.
Mam pytanko do wlascicieli Mazdy z silnikiem 2.0 DiTD. Czy wg Was glosno pracuje Wam silnik w porownaniu z innymi samochodami z silnikami diesla(nowoczesnej generacji oczywiscie)?
W przyszlym tygodniu daje autko do jakiegos magika, co podobno potrafi wykrzesac barkujaca moc :D , takze do przyszlego piatku, a jak nic z tego nie wyjdzie to ......... wole nie mowic :D

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez luzaklive1 » 29 cze 2006, 09:52

VTec napisał(a):Mam pytanko do wlascicieli Mazdy z silnikiem 2.0 DiTD. Czy wg Was glosno pracuje Wam silnik w porownaniu z innymi samochodami z silnikami diesla(nowoczesnej generacji oczywiscie)?

Chodzi głosno...jak klasyczny diesel....mi się tak wydaje...chodz idzie sie przyzwyczaic i jest ok...jak dla Mnie oczywiscie

VTec napisał(a):W przyszlym tygodniu daje autko do jakiegos magika, co podobno potrafi wykrzesac barkujaca moc , takze do przyszlego piatku, a jak nic z tego nie wyjdzie to ......... wole nie mowic


Mnie to interesuje...jak cos ciekawego Ci zrobi to podziel się wiedzą....
ja moge powiedziec wam iz wlozylem zamiast zwyklego filtra powietrza wkładkę K&N i jest troszke roznicy...jakby lepiej trzymal obroty...szybciej wchodz na nie... taki bardziej jest agresywniejszy... :–)
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez Styniu » 29 cze 2006, 10:04

luzaklive1 napisał(a):wlozylem zamiast zwyklego filtra powietrza wkładkę K&N


Widzę, że wszyscy kombinują jak się da ;) Ja dziś jeszcze spróbuję przepływomierz w alkoholu wykąpać, kumplowi w Golfie to bardzo pomogło (bardziej, niż wymiana turbiny za 700zł).

Co do głośności pracy, to rzeczywiście na początku mi to przeszkadzało, ale teraz przyzwyczaiłem się. Mam wrażenie, że na dobrym paliwku ciszej pracuje (BP ultimate).

Ja już jutro rano zwiedzam service Mazdy – jak tylko znajdą brakującą moc (oby!), dam znać :)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez VTec » 29 cze 2006, 10:20

luzaklive1 napisał(a):.... ja moge powiedziec wam iz wlozylem zamiast zwyklego filtra powietrza wkładkę K&N i jest troszke roznicy...jakby lepiej trzymal obroty...szybciej wchodz na nie... taki bardziej jest agresywniejszy... :–)


Rozumiem ze wymieniles tylko wkaldke ???
Zastanawialem sie raczej nad zalozeniem filtra stozkowego K&N (koszt ok 250zl)?
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez luzaklive1 » 29 cze 2006, 10:43

VTec napisał(a):
luzaklive1 napisał(a):.... ja moge powiedziec wam iz wlozylem zamiast zwyklego filtra powietrza wkładkę K&N i jest troszke roznicy...jakby lepiej trzymal obroty...szybciej wchodz na nie... taki bardziej jest agresywniejszy... :–)


Rozumiem ze wymieniles tylko wkaldke ???
Zastanawialem sie raczej nad zalozeniem filtra stozkowego K&N (koszt ok 250zl)?


Tak...tylko wkladka...czyli najprosciej jak sie dało... :)
nad stożkiem prawde mówiac nie zastanawiałem się bo to troszkę trzeba umiec zrobic ale mysle ze dobrze załozony to da efekt....
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez skubi103 » 29 cze 2006, 12:26

Witam ponownie,
Co do paska i rolek – pasek kosztował 330 (ORY) + 2 rolki po 165 każda (POD)– ale gdzieś wyczytałem na forum że w maździ DITD są 2 napinacze – jeden tańszy, który jest chyba w komplecie z jedną rolką i drugi hydrauliczny własnie za kwotę około 650-700pln.
Mam możliwość sprawdzenia rozrządu i tychże napinaczy za 120pln – nie jest to chyba kwota wygórowana w stosunku do problemów, jakie mogą się pojawić gdyby coś z rozrządem było nie tak.
Wczoraj przeglądałem jeszcze forum i natknąłem się właśnie na problem związany z mułatowością maździ 2,0DITD. Uzytkownik 'laczers' też miał spore problemy – podaję linka:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... light=ditd
i udało mu sie je rozwiązać w miarę banalny sposób – siedząc i dłubiąc przy maździ w garażu hehe:
Panowie jestem bardzo szczesliwy. 2 dni w garazu ale oplacilo się . Moja madzia zaczela się zbierac i to calkiem niezle.
Opisywalem swoje przeboje z madzia wyzej. Po wymianie wszystkich filtrow , wyczyszczeniu przeplywomierza (byl bardzo zasyfiony). Zainteresowalem sie przypadkowo obudowa filtra powietrza. Ku mojemu zdziwieniu skladal sie on z 2 komór . Górnej przez który zaciagane jest przez filtr powietrze i dolnej ktora byla nadpeknieta i PRZEZ TO NIE ROBILO MI SIE PODCISNIENIE. No niby to normalne Niby malutka dziura- pekniecie a powietrze spitalalo. Popodpinalem przewody do filtru i jak wyjechalem z garazu to auto dostalo niezlego kopa. No i Mazdziora zaczela smigac. A co do 2 sprawy (bicia na kierownicy) przy hamowaniu to tarcze wygladaly nieciekawie. Potraktowalem je tokarka numeryczna + wymiana na nowe klocki i jak raczka odjąl . Wszyskim serdecznie dziekuje za wszelkie rady .
PS . Czekam jak sneig stopnieje to potestuje madziorke usmiech

Też się w najbliższym czasie przyglądne filtrom i wyczyszczę przepływomierz – sprayem do czyszczenia gaźników (tak przynajmniej wyczytałem na forum)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 10:20
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F BJ 2,0DiTD 2003

Postprzez magicadm » 29 cze 2006, 12:35

Dwie strony wcześniej napisałem:

magicadm napisał(a):okazło się, że uszkodzony po zderzeniu z psem zderzak podziurawił Intercooler...


To praktycznie to samo co miał Laczers... Nieszczelność
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez VTec » 29 cze 2006, 12:39

skubi103 napisał(a): .... wyczyszczę przepływomierz


Czy tym przeplywomierzem jest ten czujnik od pompy??
Już niedlugo ....
Mondeo ST220 ....
bedzie sie dzialo ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez VTec » 29 cze 2006, 12:42

magicadm napisał(a):Dwie strony wcześniej napisałem:

magicadm napisał:
okazło się, że uszkodzony po zderzeniu z psem zderzak podziurawił Intercooler...


To praktycznie to samo co miał Laczers... Nieszczelność


Ale Laczers pisal raczej o filtrze powietrza, a nie o chlodnicy intercoolera, a to roznica.
Już niedlugo ....
Mondeo ST220 ....
bedzie sie dzialo ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez Styniu » 30 cze 2006, 11:44

Pierwszy meldunek z serwisu: zupełnie jak u Ciebie VTec: ciśnienie doładowania dochodzi do 0,5 bara i koniec.
Wyregulowali trochę pedał gazu, bo obroty były za niskie, teraz regulują zawory. Ale całą diagnostykę skończą dopiero we wtorek, bo chcą go na śrubki rozkręcić :)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez VTec » 30 cze 2006, 12:05

Styniu napisał(a): .....wyregulowali trochę pedał gazu, bo obroty były za niskie


Regulacja pedalu gazu jest elektroniczna ;), a zajmuje to 5min, tzn poprzez wkrecenie lub wykrecenie czujnika,ktory znajduje sie pod pedalem gazu, tak mi sie bynajmniej wydaje. Oczywiscie robilem to, a o efekt nie musisz pytac sie .... tzn. zaden. Poczatkowo myslalem ze ów czujnik jest uszkodzony, ale raczej byla to pomylka.
Już niedlugo ....
Mondeo ST220 ....
bedzie sie dzialo ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez magicadm » 30 cze 2006, 16:08

VTec napisał(a):Ale Laczers pisal raczej o filtrze powietrza, a nie o chlodnicy intercoolera, a to roznica.


Miałem na myśli konieczność szukania nieszczelności.
Skoro turbo jest sterowane podciśnieniem – może osiąga ono za mała wartość?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez skubi103 » 30 cze 2006, 20:53

VTec napisał(a):Czy tym przeplywomierzem jest ten czujnik od pompy??

Nie, przepływomierz znajduje się za filtrem powietrza – od góry obudowy filtra jest taki kwadratowy dekielek. Nie wiem jeszcze jak się do niego dobrać bo się jeszcze dokładniej temu nie przyglądałem, ale spróbuję jutro się za to wziąć. Napiszę później co i jak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 10:20
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F BJ 2,0DiTD 2003

Postprzez Styniu » 30 cze 2006, 22:53

skubi103 napisał(a):od góry obudowy filtra jest taki kwadratowy dekielek



W srodku dekielka sa 2 czujniki: miernik szybkości przepływu powietrza (2 druciki głęboko w plastikowym tunelu) i miernik temperatury powietrza.
Jeśli te 2 druciki w środku są mocno zabrudzone, odczyt może być zafałszowany. Przemycie ich alkoholem powinno pomóc. Jak wspominałem, u kumpla w Golfie taka operacja dała lepsze rezultaty, niż wymiana turbiny – opłaca się ;)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez skubi103 » 4 lip 2006, 08:59

Heyka. Z powodu sobotnich opadów dopiero wczoraj udało mi się zaglądnąć do maździ. Wymontowanie przepływomierza sprowadza się do wypięcia kostki elektrycznej, wykręcenia 2 śrubek i wyciągnięcia go na światło dzienne :) . W moim przypadku było na nim sporo czarnego osadu, który potraktowałem odpowiednią ilością środka do czyszczenia gaźników <killer> .
Po wyschnięciu zmontowałem wszystko spowrotem, jednakże jak na razie efektów poprawy nie widać, ale to pewnie za sprawą filtra powietrza – nie wiem jakim cudem, ale jest on prawie w połowie zapaparany olejem (pewnie przez to konsumpcja ON jest dość znaczna w mieście – prawie 8,5l/100km przy wączanej klimie). Jak wymienię filtr powietrza napiszę czy coś się zmieniło ;) .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 10:20
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F BJ 2,0DiTD 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323