Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez Paweł Mo » 2 lut 2009, 15:41

Tak, to jest obszar regulacji!
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez freshbratek » 2 lut 2009, 18:49

to kiedy to spotkanie chetnie podjade i poslucham, no i dam posluchac :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez wodzu10 » 5 lut 2009, 16:20

Paweł M. napisał(a):Tak, to jest obszar regulacji!


Zgadza się. Po popuszczeniu śruby poduszki dokonano regulacji i drgania uległy zmniejszeniu-do poziomu "nie uciążliwe-wyczuwalne-zanikające" :–)
Dziękuję za poradę
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 08:19
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD

Postprzez stary_jac » 6 lut 2009, 21:56

Czy na drgania (dosyc duze) dzwigni zmiany biegow moga miec wplyw poduszki ?
jesli tak to ktora najbardziej
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 21:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez topik » 6 lut 2009, 23:07

stary_jac napisał(a):Czy na drgania (dosyc duze) dzwigni zmiany biegow moga miec wplyw poduszki ?


Witam! Czy poduszki silnika to nie wiem ale sprawdź tulejki drążka zmiany biegów. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thomass » 25 lut 2009, 19:10

Panowie zamowilem dzis poduszki w tedgumie.no i cos mi sie nie zgadza.
podam numery katalogowe.
poduszka przy rozrzadzie-00396940
poduszka skrzyni biegow-00395841
poduszka sciany grodziowej-00397079,i tu nie rozumiem bo na forum jest numer-00395840[mazda 323 ditd bj] a do mojej podobno jest ta z koncowka 079[mazda 626 ditd 98r GW]
TE PODUSZKI SA INNE?
bo jak oni sie mylneli to musze zmienic zamowienie.gosc mi mowil ze do mojego auta ma byc ta pierwsza[00397079]
jak ma byc??dzieki za odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez fafo » 25 lut 2009, 22:40

witam posiadaczy wszystkich mazd.Miałem ten sam problem z buczeniem i hałasem.Po wizycie u mechanika stwierdził że dwie poduszki są do wymiany a trzecia niby dobra ale już miękka.Więc kupiłem odrazu trzy.Jedną w INTRRCARS(przednia)A tylną i przy skrzyni oryginał w ASO.Zrobiło się ciszej ale to nie jest jeszcze jak go tylko kupiłem.Czwarta niby jeszcze twarda ale może zamówię ją w TEDGUM.Ale dowiedziałem się od właściciela że wydmuchiwał katalizator żeby miła lepszego kopa.Może dlatego jeszcze jest troche głośniejsza.Zastanawiałem się nad strumienicą ale w sklepie mieli tylko unowersalne i sprzedawca powiedział mi że do diesla to by nie wstawiał bo tam musi byc katalizator bo spaliny muszą wracać.Proszę o rade i z góry DZIĘKi.Mam mazde 323F ,2.0 DiTD,90KM(BJ) z 2000 roku
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez Morten » 28 lut 2009, 00:34

Ja również miałem problem z głośnością w aucie tuż po zakupie i okazało się, że poduszka pod rozrządem jest zerwana. Po przeczytaniu tego tematu postanowiłęm nie "bawić" się w tedgum, bo raz, że mam za małą wiedzę , a dwa nie wiem czy to jest do końca dobre rozwiązanie i zdecydowałem się kupić oryginalną.

Zapłaciłem ok 600 zł i zamontowali mi w ASO , nie żałuje ani złotówki bo po tym zabiegu poczułem komfort z jazdy i ustały wszelkie wibracje (a wcześniej dosłownie trzęsło sie wszystko) oraz hałas się zmniejszył.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2009, 00:25
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BJ RF2F 2000r.

Postprzez FRELIX » 2 mar 2009, 14:28

Witam,
nie wiem czy w dobrym wątku ale potrzebna mi pomoc.
Posiadam Mazde 626 2.0 diesel Comprex, kombi z 1995roku, Autko ogólnie w bardzo dobrym stanie, niestety jakiś czas temu "padła" poduszka silnika od strony pasażera.
W sklepie motoryzacyjnym sprowadzono mi zamiennik niestety mocowanie w które wchodzą szpilki z ramy silnika jest w zamieniku przesunięte w lewo a w mojej poduszce na prawo.
Skontaktowałem się z ASO Mazdy i sprowadzenie oryginalnej to koszt ok 1000zł
Czy któś może jest w posiadaniu takiej poduszki? Lub też czy można taką poduszkę zregenerować?
Poduszka może być używana.
Auto niestety zrobiło się głośne i mocno drga na niskich jak i wysokich obrotach.

Z góry dziękuję.

Ps.
Dodatkowa informacja/pytanie, Mazde sprowadziłem z Holandii 3 lata temu, samochód ma 2 akumulatory, czy jest to standard w tym modelu czy jest to model na Skandynawie??
FRELIX
 

Postprzez topik » 2 mar 2009, 15:06

Witam! FRELIX ten post dotyczy silnika DiTD. Zobacz tu: http://www.tedgum.pl/pl/katalog.html
Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez FRELIX » 2 mar 2009, 15:36

Dzięki, dzwoniłem do tedgum, niestety w przypadku tej poduszki tylko regeneracja.
i nie wiem czy się na to zdecydować...
FRELIX
 

Postprzez Paweł Mo » 3 mar 2009, 11:01

Nie ma się nad czym zastanawiać, REGENERUJ chyba, że masz za dużo pieniędzy to kup oryginał
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez lesko » 3 mar 2009, 13:29

Witam
Dużo napisano na Forum na temat wymiany poduszek. Mnie też nie ominął problem z buczeniem i wymianą poduszek. Ale rozpocząłem od czytania wypowiedzi Forumowiczów i fotorelacji (gdzie jest sporo ciekawych informacji).Czy ominąłem pomyłki? NIE . Zamówiłem w Tedgumie komplet poduszek, podałem model samochodu rocznik. Przysłali e-maila a w nim listę proponowanych zamienników:
wkład poduszki prawej 00396940 cena 98 zł br
wkład poduszki przedniej 00396303 cena 91 zł br
wkład poduszki tylnej 00395840 cena 80 zł br
wkład poduszki lewej 00395841 cena 80 zł br.
Wniosek, mają wszystkie, kupiłem. Pokrótce, zabrałem się do wymiany, wszystkie cztery poduszki
miałem wymontowane, wymieniłem tylko dwie na nowe. Uznałem, że poduszka tylna (grodziowa) i poduszka lewa (skrzyni biegów) są OK. Te dwie poduszki proponuję dokładnie sprawdzić zanim zamówimy komplet. Można to zrobić dobierając się do nich bez wymontowywania (przynajmniej tej grodziowej). Poduszka prawa (przy rozrządzie) była twarda i zerwana, poduszka przednia (przy chłodnicy) nie miała już żadnej membrany, do wymiany. W czasie wymiany zorientowałem się, że przednia poduszka a raczej jej zewnętrzna tuleja jest o kilka milimetrów szersza od oryginału. Poza tym jej budowa nie odbiega konstrukcją od pozostałych poduszek, zacząłem mieć wątpliwości. Ale jak się powiedziało A trzeba powiedzieć B. Po wymianie tych dwóch poduszek ustąpiły całkowicie wszelkie buczenia, różne wibracje jakie samochód dostawał gdy był obciążony i potrzebował mocy. Ale pojawiły się większe drgania na wolnych obrotach. Teraz jedynym sposobem będzie odchudzenie przedniej poduszki, aby parametrami zbliżyć ją do poprzedniej.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 18:04
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 TD 00 r.

Postprzez thomass » 3 mar 2009, 21:44

zabralem sie dzis za wymiane 3 poduszek.zacząlem od tej przy rozrządzie[najprostsza wymiana]wymontowanie poduszki 20 minut.lecz pozniej zaczely sie lekkie schody.15 minut ciąlem ta stara[byla zerwana]wyciąlem gume i metalowy okrąg,pozniej mlot w reke i wybilem srodek[masakra olej wszedzie wszystko spryskane :) ]moja radosc trwala krotko zostala metalowa obrecz w srodku,wiec twardy BIG srubokret ,mlot i dawaj po 5 minutach wybilem.mysle teraz to z gorki,niestety...
okazalo sie ze wklad z tedgumu jest minimalnie za duzy[posmarowalem smarem gniazdo przylozylem wklad mlot[3kg] w reke i bije,a tu nic 10 minut prob i nawet milimetra wklad nie siad w gniezdzie.wpadlem na inny pomysl wziąlem wklad pod szlifierke i zeszlifowalem rant dookola[1 minimetr].nastepnie znowu mlot i bije, siadla[ale tylko to co spilowalem]wiec zeby byl lepszy slizg WD 40 pryskam rant gniazda i leje z calej sily wklad na przemian z wd 40,idzie![jak krew z nosa ale idzie]po 15 minutach prania zostal 1 cm wkladu do wbicia,i tu znowu bosh i lekko zeszlifowalem ta czesc bo od prania zrobil sie maly grzybek :) .wd 40 i dalej wale mlote- weszla!.teraz z gorki 15 minut i poskrecalem.proba:
jest poprawa i to duza drgania 50% mniejsze.
nastepna poducha[skrzyni biegow]ściagnąlem obudowe filtra powietrza i patrze a tu poducha jest ok.
wiec dalem jej spokoj[ale zobaczylem ze ta przy scianie grodziowej[ masakra siedzi i cala rozerwana][przy gaszeniu silnika huk.]
zacząlem sie do niej dobierac i pierwsza sprawa 626 GW wiazke z kablami do kompa ma przypieta do grodzi dwoma opaskami [nie bede musial nic giać :) ]lecz zostawilem sobie to wyzwanie na jutro.zastanawiam sie na ta poducha od skrzyni jest dobra ,ale mam nowa [tylko zanim ja odkrece to trzeba zdemontowac wszystko co jest przykrecone do niej[rurka sprzegla ,kable i cos tam sie jeszcze znajdzie]duzo roboty ale napewno nie wiecej od tej przy grodzi[fatalny dostep do jednej sruby,a ja nie mam przeguba,cos wymysle i napisze jutro jak poszlo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez lesko » 4 mar 2009, 10:17

Przy wymianie poduszki przy rozrządzie miałem takie same problemy z wpasowaniem jej do stojaka. Jak robiłem pomiary to wychodziły mi różnice do 0,5 mm na średnicach, i ja to miałem 1,5 kg młotkiem wpasować. Obniżyłem średnicę tulei zewnętrznej o ~ 0,5 mm n długości 5 mm (na małej tokarce własnej roboty) i wtedy już wszystko poszło według planu. Poduszka grodziowa którą dostałem z Tedgumu ma fabrycznie zrobione takie podtoczenia. Nie wiem jak 626 ale w 323
przy wymianie poduszki koło skrzyni wystarczy odkręcić parę śrubek aby się do niej dostać. Wygląda strasznie, jakby trzeba było rozebrać pół samochodu, a po wszystkim prościzna. Poza tym odpiąć przewód hydrauliczny i lekko go odciągnąć. Reszta to typowe klucze, przeguby i przedłużki. I jestś skazany na sukces.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 18:04
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 TD 00 r.

Postprzez thomass » 4 mar 2009, 20:56

lesko napisał(a):przy wymianie poduszki koło skrzyni wystarczy odkręcić parę śrubek aby się do niej dostać. Wygląda strasznie, jakby trzeba było rozebrać pół samochodu, a po wszystkim prościzna. Poza tym odpiąć przewód hydrauliczny i lekko go odciągnąć. Reszta to typowe klucze, przeguby i przedłużki. I jestś skazany na sukces.

zostawilem sobie wszystko na sobote.faktycznie poduszka grodzi ma podtoczenia[moze bedzie latwiej]
moze w piatek jedna wymienie[bez pospiechu na spokojnie w ramach relaksu :) ]przy 323 jest mniej kompikacji z ta poducha od skrzyni,ale u mnie nie jest tak latwo.a nie chce rozkrecac przewodu od sprzegla[moze sie zapowietrzyc]bede probowal jak mam nowa to warto juz ja zalozyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez lesko » 6 mar 2009, 17:46

witaj tomass
Powodzenia przy wymianie. Ja też traktowałem wymianę relaksowo (na luziku) <ganja> , jak cię nic nie goni to wszystko się jakoś układa. Mimo że ja miałem cztery poduszki kupione, i cztery wymontowane, wymieniłem tylko dwie. Stan tych poduszek wydawał mi się dobry (żadnych pęknięć, stwardnień gumy, wygnieceń) poza tym co ORYGINAŁ to ... Ważną przesłanką był też łatwy dostęp przy demontażu (choć przy grodziowej parę H. i parę K. rzuciłem), a jak się raz temat rozpozna to potem sama przyjemność.
Ja po zakończonej wymianie zrobiłem jeszcze jeden MYK. Uznałem, że poduszki mogą być „ponaciągane”. Tylną grodziową można dokręcić całkowicie, boczne (przy rozrządzie i skrzyni biegów) dokręciłem śruby do końca tylko te które mocują stojaki poduszek do belek, te nakrętki co mocują poduszki do silnika zostawiłem zluzowane (jakieś 2 obroty).Kawałkiem drąga włożonego pod silnik i opartego o belkę zawieszenia delikatnie unosiłem raz jeden koniec silnika raz drugi.Nakrętki od mocowania znalazły się w innych miejscach niż był przed tą operacją. W sumie chyba po to są tam wykonana dużo większe otwory i fasolki do mocowania. Następnie dokręciłem nakrętki i zabrałem się za przednią poduszkę.
Pisałem wcześniej o wibracjach na wolnych obrotach, dziś przerobiłem przednią poduszkę i WIBRACJE SPADŁY o około 75%. Wynik satysfakcjonujący.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 18:04
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 TD 00 r.

Postprzez topik » 6 mar 2009, 22:45

lesko napisał(a):Pisałem wcześniej o wibracjach na wolnych obrotach, dziś przerobiłem przednią poduszkę i WIBRACJE SPADŁY o około 75%. Wynik satysfakcjonujący.


Witam! Co dokładnie zrobiłeś. Masz może zdjęcia tej poduszki po przerobieniu? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thomass » 7 mar 2009, 19:11

witam.wymienilem dzis ostania z trzech poduch[sciany grodziowej]nawet poszlo mi to sprawnie i bez wiekszych problemow.
efekT-TRAGEDIA! BUCZY jak cholera[na zerwanej bylo cicho]czepie calym autem na wolnych obrotach.plastiki slychac,nogi lekko drgaja.
nieregulowalem jeszcze tej poduchy przy chlodnicy.jestem dobrej mysli[buczenie chyba jednak pozostanie]mam wplanach przeweiercic kilka dziurek przy tej od grodzi zeby ja zmiekczyc.ale nie wiem
dzis wyregulowalem poduszke przy chlodnicy.wystarczy ze popuscilem dwie dolne nakretki poduszki a silnik przesunal sie ku dolowi.odkrecilem calkiem te sruby i podlozylem pod nie podkladki sprezynowe nastepnie dokrecilem nie na umor.pozniej popuscilem nakretke od poduszki grodziowej[nakretka od sruby przechodzacej przez srodek poduszki][nie dokrecilem na maxsa]
efekt:teraz widac poprawe drgania nie wyczuwalne ,buczenie prawie ustapilo.do 2000 rpm w czasie jazdy silnika prawie nie slychac.warto bylo to zrobic.zostal mi nowy wklad do poduchy pod skrzynia.moja byla ok.pasuje tak samo do 323.sprzedam taniej niz w tedgumie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez lesko » 9 mar 2009, 18:03

Pozdrawiam wszystkich dociekliwych
Na początku chcę napisać, że wibracje które likwidowałem odczuwalne były tylko na drążku zmiany biegów i przednim zderzaku (trząsł się jak stary mercedes). Ten silnik z natury swojej ma drgać, ale jak na mój gust było to za dużo. Zrobiłem pomiar drgań za pomocą czujnika zegarowego przystawionego do zderzaka. Na środku zderzaka nie byłem w stanie odczytać dokładnie amplitudy drgań (ok.0,5 mm), Przestawiłem czujnik na bok zderzaka gdzie amplituda zamykała się w 0,15 mm. Wymontowałem poduchę (jak pisałem wcześniej firmy Tedgum) i postanowiłem zrobić rowek oddzielający górną i dolną stronę wewnętrznej tulei poduszki ( biała linia na zdjęciu). Żadne wiercenie czy frezowanie nie dawało efektu guma się paliła i zaklejała ostrza. Dopiero lutownica transformatorowa z długim grotem sobie z tym poradziła, było trochę smrodu (lepiej to robić na dworze) ale rowki wypaliłem. Po tym zabiegu zamontowałem poduszkę i odpaliłem silnik. Odczyt na zegarze wskazywał amplitudę 0,04mm, stąd wyszło te 75%.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4894743ca54fed46.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 18:04
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 TD 00 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323