Zamulone DiTD o małim przebiegu

Postprzez Artek07 » 13 lut 2009, 14:42

Rozrząd wygląda na nowy a na fakturze stoi że był wymieniany przy 100 tyś teraz ma 130 tyś więc jak na ten silnik to powinno być ok a zawory tak czy tak wyreguluję bo do krakowa trochę daleko i po naszych drogach jechać tylko dla regulacji to trochą za dużo jak będę się wybierał do katowic (w marcu) to chętnie zajadę tylko po to aby się spotkać
Pozdro
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 20:09
Posty: 46
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001

Postprzez kierownik » 13 lut 2009, 14:44

malkolm blaszki możesz zamówić chyba u Rikiego, a dalej to już no problem :) tylko czy Ci się chce przyjeżdżać, bo ja jeszcze mieszkam w Kraku, a niedługo może w Wawie... :D i tam nie będę miał ani narzędzi ani miejsca do tego typu zabaw...

Artek07 rozrząd się zmienia przed 90kkm, ja też kupiłem z niby zmienianym i też miał 134kkm, ale na wszelki wypadek zmieniłem przy 156kkm. i dobrze zrobiłem, bo napinacz już był trochę wylany ;) pozmieniałem wszystko i spokój teraz na trochę (przynajmniej z tym).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez malkolm » 13 lut 2009, 14:57

kierownik żartowałem, mam kumpla który to zrobi jak się zrobi cieplej, a może do warsztatu oddam, wyjdzie mnie pewnie to samo co wycieczka do Krakowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez fafo » 22 lut 2009, 17:54

Witam wszystkich bywalców forum i szczęśliwych właścicielów mazd.Od półtora roku jestem szczęśliwym właścicielem Mazdy 323f BJ diselek z 2000 roku(90 KM).Muszę powiedzieć że ogólnie jestem zadowolony z auta,Muszę wam powiedzieć że mułowata to ona troche jest.Jak kupiłem to wyregulowałem sobie zawory(oczywiście zrobił mi mechanik bo aż takim fachowcem to nie jestem),wymieniłem poduszki silnika bo były już w nipewnym stanie(teraz ciszej chodzi i ma mniejsze drgania) no i oczywiście wymieniłem wszystkie filtry no oraz wydmuchałem katalizator no i troche lepiej zaczeła chodzić ale to mmi się wydaje jeszcze nie to .Jak będzie cieplej to zabiorę się za przeczyszczenie kolektora dolotowego,intercolera oraz zaślepie EGR.Mimo to jest troche lepiej ale jeszcze nie to samo.Na 2,3,4 biegu nawet jeszcze jakoś idzie ale 5to już inna bajka.Powoli się rozpędza no i 170 to szczyt jego możliwości.(no i czas rozpędzania który trwał wiecznie)Wydaje mi się że to troche za mało .Czy ktoś może mi o żaślepianiu EGR noi muszę wstawić strumienice zamiast katalizatora bo troche po tym odzyskał wigoru ale i głośniej chodzii tylko na przeglądzie żeby się nie czepiali.Albo może go jakoś wytłumie.Jeżeli ktos ma jakiś sprawdzony sposób z góry DZIĘKI .
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez fafo » 22 lut 2009, 17:59

A jeszcze xeramiksa leje co drugie tankowanie.Ostatnio chciałem spróbować czegoś innego i kupiłem STP.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez xANDy » 23 lut 2009, 15:56

Preparaty do czyszczenia używa się raz na jakiś czas – co 10-20kkm a nie co drugie tankowanie.
Chyba, że mówisz o preparatach uszlachetniających.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez fafo » 23 lut 2009, 18:07

chodziło mi o zwykłego xeramiksa do czyszczenia,smarowania i uszlachetniania paliwa.Kupuje w CPN jak tankuje (cena około 17 zł).Tak mi poradził jeden sprzedawca w sklepie z częściami mot. -powiedział że sam tak robi w swoim aucie i to nappewno nie zaszkodzi silnlkowi a wręcz pomoże.A co sądzis zo zaślepieniu EGR.Ostatnio wycczytałem na forum że ktoś poleca DISEL FUEL KONDITIONEL firmy FORTE że to bardzo dobry środek który można kupić tylko w dobrych ASO.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez malkolm » 23 lut 2009, 18:28

co do egr to ja się wypowiem pewnie będę osamotniony w swojej opinii ale ja nie zaślepiłem i zamiaru nie mam, po coś go tam wstawili więc niech będzie, wyczyszczenie syfu po nim to zajęcie na 30 minut co kilkadziesiąt tys km, czyli niewiele, a dzięki temu do naszego powietrza dostaje się mniej zanieczyszczeń, podobno zmniejsza to moc o kilka koni, a niech stracę,
co do forte, podobno dobry środek,nie próbowałem, można go kupić też tutaj na forum, ja stosowałem xeramica do czyszczenia wtryskiwaczy,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kierownik » 23 lut 2009, 21:36

malkolm napisał(a):po coś go tam wstawili więc niech będzie

też tak uważałem, a w końcu zaślepiłem nieco z ciekawości, a nieco z nadziei że będzie lepiej i ... jest lepiej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez topik » 24 lut 2009, 17:56

malkolm napisał(a):a dzięki temu do naszego powietrza dostaje się mniej zanieczyszczeń


Witam! Zgadza się. Ja też nie zaślepiłem. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thomass » 24 lut 2009, 18:16

topik napisał(a):Witam! Zgadza się. Ja też nie zaślepiłem. Pozdrawiam




witam ja rowniez nie zaslepialem[fabryki nie poprawiam,bez powodu by go nie zalozyli]a autko i tak smiga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez kierownik » 24 lut 2009, 19:46

zdania podzielone – jednym pasuje tak innym siak.
mnie wkurzało zamulenie, już tak bardzo nie przeszkadza – żadnych efektów ubocznych...

malkolm napisał(a):do naszego powietrza dostaje się mniej zanieczyszczeń

ale do silnika się dostaje... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez topik » 24 lut 2009, 19:57

kierownik napisał(a):ale do silnika się dostaje...


Witam! Wystarczy raz na dwa lata wyczyścić dolot z sadzy i będzie dobrze. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Iktorn92 » 24 lut 2009, 20:09

xANDy napisał(a):PS. jedynka i dwójka w DiTD są bardzo żółwie – i to jest normalne. Ten silnik zaczyna żyć od trzeciego biegu.


To moja jakas inna jest :D 1 , 2 ,3 idzie az milo natomiast 4 jest dosc mulowata, a 5 calkiem calkiem :D ale to chyba zalezy kto jak jezdzi :D
Przepal ostro autko i bedzie pieknie smigac :D
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez kierownik » 24 lut 2009, 20:24

topik napisał(a):Wystarczy raz na dwa lata wyczyścić dolot z sadzy i będzie dobrze

no nie do końca, bo EGR jeśli działa poprawnie, to puszcza spaliny na silnik żeby je dopalić, więc do komory spalania nie idzie czyste powietrze, ale razem ze spalinami. przy zaślepionym EGR nie ma tego efektu. oczywiście konstruktor po coś to zrobił, ale przegląd mi przechodzi bez problemów... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez malkolm » 24 lut 2009, 21:33

kierownik napisał(a):przegląd mi przechodzi bez problemów... oczko

a badaj ą spaliny?? jakoś wątpie

kierownik napisał(a):więc do komory spalania nie idzie czyste powietrze, ale razem ze spalinami

tak się dzieje jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach, jeśli jest obciążony to pełną piersią zasysa czyste powietrze, przynajmniej tutaj na forum coś takiego wyczytałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kierownik » 24 lut 2009, 22:17

malkolm napisał(a):tak się dzieje jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach, jeśli jest obciążony to pełną piersią zasysa czyste powietrze, przynajmniej tutaj na forum coś takiego wyczytałem

chyba właśnie odwrotnie... choć mogę się mylić.
ale dlatego by mi przeszedł też spaliny, bo bez obciążenia i tak jest EGR zamknięty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Artek07 » 16 mar 2009, 10:20

Chyba jakieś fatum wisi nad moją E-fką dokonanie wszystkich zalecanych na forum czyszczeń i wymian na niewiele się zdało. Wczoraj wracałem z Monachium i przegoniłem zdrowo auto wyszło na V-max ok 170 km/h ale czasy wołają o pomstę do nieba 80-120 37 sek. zużycie paliwa 6,2- 7 w zależności od dynamiki jazdy w zakresie do 110 wychodzi ok 6,2 a przy prędkościach autostradowych masakra.
Moje następne podejrzenie pada na turbinę bo w ogóle jej nie słychać nawet na postoju po dodaniu gazu nie słychać aby cokolwiek się działo. Macie jakiś pomysł jak to sprawdzić.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 20:09
Posty: 46
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001

Postprzez fafo » 16 mar 2009, 14:07

Witam,Ja też miałem lekko zamulony sam. Powymieniałem filtry,zaślepiłem EGR(okazało się że był cały czas otwarty co nie powinno tak być bo cały czas pobierał spaliny do powtórnego spalenia) no i jest już różnica.Nie mierzyłem dokładnie pomiaru od 80 do 120 ale gdzieś na oko jest 15-16 sek,ale 37 to rzeczywiście masakra.Dokładnie zmierze jak wstawię strumienicę(już kupiłem łuskową wyciszoną) to napiszę.Układ dolotowy chciałem przeczyścić ale mechanik powiedział że nie ma sensu bo nie jest mocno brudny.Moja mazda to 323F,2.0DiTD-90KM.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez Artek07 » 16 mar 2009, 16:19

To się ciesz bo to co ja mam to jest jakaś zemsta za nie moje grzechy bo już nie wiem jak sprawdzić czy turbo działa tak jak pisalem na "ucho" to raczej pod dodaniu gazu nic się nie odzywa inaczej a silnik też równo przyśpiesza i muł jest okrutny. przyczym pije jak smok wawelski po połknięciu owcy z siarką.
Te wszystkie objawy skłanają do stwierdzenia że na przyszłość trzeba uważniej dobierać samochody i jako kruterium podstawowe należy brać pod uwagę serwis dostępny na rynku.
powalczę z nią jeszcze trochę bo urażona duma boli i jak się nie uda to pogonię złom bo moje zdrowie psychiczne jest ważniejsze od widzimisię złomu.
W sumie poco mi auto które autobusu nie może wyprzedzić na trasie tak samo jedzie motorower a jest mniejszy i kłopotów mniej.
Pozdrawiam użytkowników i życzę dużo mocy.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 20:09
Posty: 46
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323