Zamulone DiTD o małim przebiegu
Rozrząd wygląda na nowy a na fakturze stoi że był wymieniany przy 100 tyś teraz ma 130 tyś więc jak na ten silnik to powinno być ok a zawory tak czy tak wyreguluję bo do krakowa trochę daleko i po naszych drogach jechać tylko dla regulacji to trochą za dużo jak będę się wybierał do katowic (w marcu) to chętnie zajadę tylko po to aby się spotkać
Pozdro
Pozdro
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
- Od: 21 sty 2009, 20:09
- Posty: 46
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001
malkolm blaszki możesz zamówić chyba u Rikiego, a dalej to już no problem
tylko czy Ci się chce przyjeżdżać, bo ja jeszcze mieszkam w Kraku, a niedługo może w Wawie...
i tam nie będę miał ani narzędzi ani miejsca do tego typu zabaw...
Artek07 rozrząd się zmienia przed 90kkm, ja też kupiłem z niby zmienianym i też miał 134kkm, ale na wszelki wypadek zmieniłem przy 156kkm. i dobrze zrobiłem, bo napinacz już był trochę wylany
pozmieniałem wszystko i spokój teraz na trochę (przynajmniej z tym).
Artek07 rozrząd się zmienia przed 90kkm, ja też kupiłem z niby zmienianym i też miał 134kkm, ale na wszelki wypadek zmieniłem przy 156kkm. i dobrze zrobiłem, bo napinacz już był trochę wylany
Witam wszystkich bywalców forum i szczęśliwych właścicielów mazd.Od półtora roku jestem szczęśliwym właścicielem Mazdy 323f BJ diselek z 2000 roku(90 KM).Muszę powiedzieć że ogólnie jestem zadowolony z auta,Muszę wam powiedzieć że mułowata to ona troche jest.Jak kupiłem to wyregulowałem sobie zawory(oczywiście zrobił mi mechanik bo aż takim fachowcem to nie jestem),wymieniłem poduszki silnika bo były już w nipewnym stanie(teraz ciszej chodzi i ma mniejsze drgania) no i oczywiście wymieniłem wszystkie filtry no oraz wydmuchałem katalizator no i troche lepiej zaczeła chodzić ale to mmi się wydaje jeszcze nie to .Jak będzie cieplej to zabiorę się za przeczyszczenie kolektora dolotowego,intercolera oraz zaślepie EGR.Mimo to jest troche lepiej ale jeszcze nie to samo.Na 2,3,4 biegu nawet jeszcze jakoś idzie ale 5to już inna bajka.Powoli się rozpędza no i 170 to szczyt jego możliwości.(no i czas rozpędzania który trwał wiecznie)Wydaje mi się że to troche za mało .Czy ktoś może mi o żaślepianiu EGR noi muszę wstawić strumienice zamiast katalizatora bo troche po tym odzyskał wigoru ale i głośniej chodzii tylko na przeglądzie żeby się nie czepiali.Albo może go jakoś wytłumie.Jeżeli ktos ma jakiś sprawdzony sposób z góry DZIĘKI .
- Od: 29 cze 2008, 10:32
- Posty: 27
Preparaty do czyszczenia używa się raz na jakiś czas – co 10-20kkm a nie co drugie tankowanie.
Chyba, że mówisz o preparatach uszlachetniających.
Chyba, że mówisz o preparatach uszlachetniających.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
chodziło mi o zwykłego xeramiksa do czyszczenia,smarowania i uszlachetniania paliwa.Kupuje w CPN jak tankuje (cena około 17 zł).Tak mi poradził jeden sprzedawca w sklepie z częściami mot. -powiedział że sam tak robi w swoim aucie i to nappewno nie zaszkodzi silnlkowi a wręcz pomoże.A co sądzis zo zaślepieniu EGR.Ostatnio wycczytałem na forum że ktoś poleca DISEL FUEL KONDITIONEL firmy FORTE że to bardzo dobry środek który można kupić tylko w dobrych ASO.
- Od: 29 cze 2008, 10:32
- Posty: 27
co do egr to ja się wypowiem pewnie będę osamotniony w swojej opinii ale ja nie zaślepiłem i zamiaru nie mam, po coś go tam wstawili więc niech będzie, wyczyszczenie syfu po nim to zajęcie na 30 minut co kilkadziesiąt tys km, czyli niewiele, a dzięki temu do naszego powietrza dostaje się mniej zanieczyszczeń, podobno zmniejsza to moc o kilka koni, a niech stracę,
co do forte, podobno dobry środek,nie próbowałem, można go kupić też tutaj na forum, ja stosowałem xeramica do czyszczenia wtryskiwaczy,
co do forte, podobno dobry środek,nie próbowałem, można go kupić też tutaj na forum, ja stosowałem xeramica do czyszczenia wtryskiwaczy,
malkolm napisał(a):po coś go tam wstawili więc niech będzie
też tak uważałem, a w końcu zaślepiłem nieco z ciekawości, a nieco z nadziei że będzie lepiej i ... jest lepiej
malkolm napisał(a):a dzięki temu do naszego powietrza dostaje się mniej zanieczyszczeń
Witam! Zgadza się. Ja też nie zaślepiłem. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
zdania podzielone – jednym pasuje tak innym siak.
mnie wkurzało zamulenie, już tak bardzo nie przeszkadza – żadnych efektów ubocznych...
ale do silnika się dostaje...
mnie wkurzało zamulenie, już tak bardzo nie przeszkadza – żadnych efektów ubocznych...
malkolm napisał(a):do naszego powietrza dostaje się mniej zanieczyszczeń
ale do silnika się dostaje...

kierownik napisał(a):ale do silnika się dostaje...
Witam! Wystarczy raz na dwa lata wyczyścić dolot z sadzy i będzie dobrze. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
xANDy napisał(a):PS. jedynka i dwójka w DiTD są bardzo żółwie – i to jest normalne. Ten silnik zaczyna żyć od trzeciego biegu.
To moja jakas inna jest
Przepal ostro autko i bedzie pieknie smigac
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
topik napisał(a):Wystarczy raz na dwa lata wyczyścić dolot z sadzy i będzie dobrze
no nie do końca, bo EGR jeśli działa poprawnie, to puszcza spaliny na silnik żeby je dopalić, więc do komory spalania nie idzie czyste powietrze, ale razem ze spalinami. przy zaślepionym EGR nie ma tego efektu. oczywiście konstruktor po coś to zrobił, ale przegląd mi przechodzi bez problemów...
kierownik napisał(a):przegląd mi przechodzi bez problemów... oczko
a badaj ą spaliny?? jakoś wątpie
kierownik napisał(a):więc do komory spalania nie idzie czyste powietrze, ale razem ze spalinami
tak się dzieje jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach, jeśli jest obciążony to pełną piersią zasysa czyste powietrze, przynajmniej tutaj na forum coś takiego wyczytałem
malkolm napisał(a):tak się dzieje jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach, jeśli jest obciążony to pełną piersią zasysa czyste powietrze, przynajmniej tutaj na forum coś takiego wyczytałem
chyba właśnie odwrotnie... choć mogę się mylić.
ale dlatego by mi przeszedł też spaliny, bo bez obciążenia i tak jest EGR zamknięty
Chyba jakieś fatum wisi nad moją E-fką dokonanie wszystkich zalecanych na forum czyszczeń i wymian na niewiele się zdało. Wczoraj wracałem z Monachium i przegoniłem zdrowo auto wyszło na V-max ok 170 km/h ale czasy wołają o pomstę do nieba 80-120 37 sek. zużycie paliwa 6,2- 7 w zależności od dynamiki jazdy w zakresie do 110 wychodzi ok 6,2 a przy prędkościach autostradowych masakra.
Moje następne podejrzenie pada na turbinę bo w ogóle jej nie słychać nawet na postoju po dodaniu gazu nie słychać aby cokolwiek się działo. Macie jakiś pomysł jak to sprawdzić.
Moje następne podejrzenie pada na turbinę bo w ogóle jej nie słychać nawet na postoju po dodaniu gazu nie słychać aby cokolwiek się działo. Macie jakiś pomysł jak to sprawdzić.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
- Od: 21 sty 2009, 20:09
- Posty: 46
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001
Witam,Ja też miałem lekko zamulony sam. Powymieniałem filtry,zaślepiłem EGR(okazało się że był cały czas otwarty co nie powinno tak być bo cały czas pobierał spaliny do powtórnego spalenia) no i jest już różnica.Nie mierzyłem dokładnie pomiaru od 80 do 120 ale gdzieś na oko jest 15-16 sek,ale 37 to rzeczywiście masakra.Dokładnie zmierze jak wstawię strumienicę(już kupiłem łuskową wyciszoną) to napiszę.Układ dolotowy chciałem przeczyścić ale mechanik powiedział że nie ma sensu bo nie jest mocno brudny.Moja mazda to 323F,2.0DiTD-90KM.
- Od: 29 cze 2008, 10:32
- Posty: 27
To się ciesz bo to co ja mam to jest jakaś zemsta za nie moje grzechy bo już nie wiem jak sprawdzić czy turbo działa tak jak pisalem na "ucho" to raczej pod dodaniu gazu nic się nie odzywa inaczej a silnik też równo przyśpiesza i muł jest okrutny. przyczym pije jak smok wawelski po połknięciu owcy z siarką.
Te wszystkie objawy skłanają do stwierdzenia że na przyszłość trzeba uważniej dobierać samochody i jako kruterium podstawowe należy brać pod uwagę serwis dostępny na rynku.
powalczę z nią jeszcze trochę bo urażona duma boli i jak się nie uda to pogonię złom bo moje zdrowie psychiczne jest ważniejsze od widzimisię złomu.
W sumie poco mi auto które autobusu nie może wyprzedzić na trasie tak samo jedzie motorower a jest mniejszy i kłopotów mniej.
Pozdrawiam użytkowników i życzę dużo mocy.
Te wszystkie objawy skłanają do stwierdzenia że na przyszłość trzeba uważniej dobierać samochody i jako kruterium podstawowe należy brać pod uwagę serwis dostępny na rynku.
powalczę z nią jeszcze trochę bo urażona duma boli i jak się nie uda to pogonię złom bo moje zdrowie psychiczne jest ważniejsze od widzimisię złomu.
W sumie poco mi auto które autobusu nie może wyprzedzić na trasie tak samo jedzie motorower a jest mniejszy i kłopotów mniej.
Pozdrawiam użytkowników i życzę dużo mocy.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
- Od: 21 sty 2009, 20:09
- Posty: 46
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości