OBD2 – opis wtyczki w DITD (BJ)

Postprzez bodzioklb » 11 sty 2009, 03:35

MarekW napisał(a):DITD 74KM.

chyba kW
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez MarekW » 11 sty 2009, 13:14

Bodzio widze, że grunt to coś napisać na forum, aby zaistnieć. Masz racje 101KM.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez bodzioklb » 11 sty 2009, 15:49

MarekW napisał(a):Bodzio widze, że grunt to coś napisać na forum, aby zaistnieć. Masz racje 101KM.


MarekW widze, że grunt to coś napisać na forum, aby zaistnieć
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez straczyk » 11 sty 2009, 17:13

widze ze panowie chcecie rozgrysc ditd wole zmienic auto nisz czekac jak ktos znajdzie madrego chipa do tego silnika chyba jednak tdi chipable
straczyk
 

Postprzez fantom » 12 sty 2009, 10:43

straczyk napisał(a):widze ze panowie chcecie rozgrysc ditd wole zmienic auto nisz czekac jak ktos znajdzie madrego chipa do tego silnika chyba jednak tdi chipable


I pozbawic sie takiej frajdy ?! Nigdy :D
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez wiesiek3d » 12 sty 2009, 21:27

Byłem w listopadzie w ASO z moją Madzią i gość nie potrafił połączyć się oryginalnym kompem przez złącze OBD tylko musiał wpiąć się do złącza pod maską. Moja Premacy jest po lifcie.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez fantom » 13 sty 2009, 14:23

Tak sobie popatrzylem w dokumentacje od Mazdy w rozdzial on-board diagnostic system gdzie opisane jest czytanie DTC za pomoca NGS-a i wyglada na to ze kody sa zgodne z OBD-II. Natomiast co mnie zaskakuje to tzw output pattern bo nie zgadza sie on z zadnym protokolem diagnostycznym w OBD-II choc tak naprawde nie wiem czy ten pattern tyczy sie jakiegos protokolu i jakie ma znaczenie. Nie wiem jak jest z PID-ami ale zakladam ze rowniez sa zgodne z OBD-II (mozna by zrobic fajny komputerek pokladowy gdyby udalo sie rozwalic ta komunikacje. A tak na marginesie to probowales sie komunikowac z PCM-em bedac ustawionym w test mode czy bez tego ? Moze sprobuj sie ustawic w test mode za pomoca linii TEN.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez MarekW » 13 sty 2009, 17:09

Mając interfejs OBD2 (ELM327) to próbowałem bez/z zwartym TEN, ale to nic nie zmienia. Też myślałem, że wystarczy TEN z masować i wtedy PCM zacznie działać. (liczyłem, że przynajmniej przejdzie w tryb dialogu z interfejsem :–().
Jedyna różnica jak jest zwarty ten to naciskajac pedał gazu włączają się wentylatory, ale to wszyscy wiedzą. To nie jest OBD2 wiec protkół może być każdy.. Mazda miała coś o nazwie MECS jak dobrze pamiętam, ale i o tym jest mało w internecie.

Najlepiej byłoby poprostu zgrać transmisję i wtedy zacząć zabawę w dekodowanie transmisji. Wtedy można by zrobić jakiś komputerek pokładowy choć w DITD poprzez DTC mało parametrów da się czytać.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez fantom » 13 sty 2009, 17:39

MarekW napisał(a):To nie jest OBD2 wiec protkół może być każdy.. Mazda miała coś o nazwie MECS jak dobrze pamiętam, ale i o tym jest mało w internecie.


MECS to chyba bardziej opis calego systemu elektronicznego w Mazdach a protokol transmisji powinien byc zgodny z ktoryms z grupy OBD-II (chyba ze jest to OBD-I) ale jak juz mowilem kody bledow wyraznie zgadzaja sie z OBD-II. Czy probowales KWP2000 ? Ja sie pomalu przymierze do zbudowania ukladu ktorym byc moze potestuje interfejs a jak sie uda to byc moze wyciagne takie info z serwisu Mazdy ;)
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez MarekW » 13 sty 2009, 22:21

Próbowałem każdy z protokołów z ELM327 co działa z K-Line i nic.. przesiedziałem sporo czasu z laptopem w autku pod blokiem i próbowałem a to jeden, drugi itd.. różne sekwencje inicjalizacji ... .
Jak coś wyciągniesz z MAZDY to mam nadzeję, że sie podzielisz .. ja szukam już od dawna jakiś szczegółów i jak narazie to błądzenie po omacku (czyli robię własny tripComputer bazujący na informacjach z czujników i nawet mam sukcesy na tym polu).
W stanach mają serwis On-line z bazą wszystkich problemów i danych techniczych (płatny), ale nie zawiera ona info o DITD bo nie był on oferowany w USA :–(. Na europę podobnego systemu MAZDA nie wprowadziła.

Wracając do ODB2, ja na początku założyłem, że skoro jest złącze takie jak w standardzie ODB2 to jest to zaimplementowane .. po skontakotwaniu sie z ASO MAZDY powiedzieli, że moj model z 2002 nie posiada ODB2 :–(. Dodatkowo powiedzieli, że żaden z tanich interfejsów nie działa z DITD a ilość informacji dostępnych poprzez złącze diagnostyczne nie jest za duża. Nie chcieli powiedzieć jaki to protokół, bo przecież mają NGS'a i nikt nie wnika w to jak on działa. Dodatkowo ECU od DITD nie da się aktualizować ani nikt tego nie naprawia (jedynie wymiana na nowy), ECU pozwala jedynie na doprogramowanie/przeprogramowanie immobilizera (nowe klucze).

Widzę że jesteś też z Łodzi więc możemy się wspierać w tej dziedzinie :–) ... mam sterownik do testów i eksperymentów, aby nie marznać pod blokiem.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez fantom » 14 sty 2009, 00:18

MarekW napisał(a):Próbowałem każdy z protokołów z ELM327 co działa z K-Line i nic.. przesiedziałem sporo czasu z laptopem w autku pod blokiem i próbowałem a to jeden, drugi itd.. różne sekwencje inicjalizacji ... .
Jak coś wyciągniesz z MAZDY to mam nadzeję, że sie podzielisz .. ja szukam już od dawna jakiś szczegółów i jak narazie to błądzenie po omacku (czyli robię własny tripComputer bazujący na informacjach z czujników i nawet mam sukcesy na tym polu).


Tak myslalem ze probowales roznych rzeczy no ale nie zawadzi zapytac. Jak cos znajde to pewnie ze sie podziele. Na jakim procku robisz ?

MarekW napisał(a):Widzę że jesteś też z Łodzi więc możemy się wspierać w tej dziedzinie :–) ... mam sterownik do testów i eksperymentów, aby nie marznać pod blokiem.


Wlasnie tez sie zastanawiam nad zakupem takiego sterowniczka do testow.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez MarekW » 14 sty 2009, 00:28

tripcomputer na Atmega32
co do testowego ECU poszukaj osoby co wymienia go na nowy bo stary nie domaga .. może nie wszystko będzie działało ale ważne, aby procesor działał reszta to mniej ważne :–)
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez fantom » 14 sty 2009, 00:30

MarekW napisał(a):tripcomputer na Atmega32
co do testowego ECU poszukaj osoby co wymienia go na nowy bo stary nie domaga .. może nie wszystko będzie działało ale ważne, aby procesor działał reszta to mniej ważne :–)


Widzialem ze szukales juz chyba na wszystkich forach ;) Probowales kontaktowac sie z Denso ?
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez MarekW » 14 sty 2009, 00:36

Denso .. tak, ale mają standardową odpowiedź:

Thank you for visiting the DENSO Website and for your message dated ....
Allow us to reply to your request.

We regret to inform you that we cannot provide much information to your question.
Since we are an OEM manufacturer for the car manufacturers, we do not provide services
directly to customers after we delivered our products to the car manufacturer.
Car manufactures and car dealers provide distribution of parts and services.
Therefore, we would appreciate if you try to contact the car manufacturer(Mazda)..
We hope they should be able to provide you more advice or information.
We are sorry for the inconvenience.


A co do zapytań to tak pisałem na różnych forach .. największe nadziej wiązałem z forums.openecu.org .. tam znajdziesz fotki sterownika z wewnątrz ...
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez fantom » 14 sty 2009, 12:49

MarekW napisał(a):No wreszcie ktoś podjął wyzwanie. Według mnie trzeba poprostu pojechać do ASO i zgrać transmisję :–) 130pln. Albo metodą prób i błędów bombardować ECU różnymi sekwencjami .. jak ECU się odezwie to wtedy kolejny etap jakie kody są odpowiedzialne za jakie parametry .. i tu znowu zgrana transmisja może dużo ułatwić:–)


Siemka wlasnie odwiedzilem openecu i mysle ze twoje przypuszczenia co do procka moga byc sluszne. Jak uda mi sie skombinowac kompa to podejme sie analizy a poki co zbiore wszelkie informacje na temat procka.

EDIT:

Wiesci sa takie ze jesli nie bedziemy mieli zadnego softu to nie da sie prawdopodobnie zgrac (jesli japonczycy pomysleli a napewno to zrobili) bo mozna (czego sie nalezalo spodziewac) zabezpieczyc Flash przed odczytaniem. Jak bedziemy mieli jakis wsad to mozna go przerobic tak aby nie zabezpieczal kompa i wtedy bedzie mozna zmieniac co nam sie zywnie podoba jesli oczywiscie uda nam sie najpierw pozytywnie zdissasemblowac kod sterownika.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez MarekW » 15 sty 2009, 00:13

Ten procesor może być wykonany w wersji MaskedROM a nie Flesh i wtedy już nic się nie odczyta, dodatkowo dostęp do pamięci może być szyfrowany i pewnie jest.
Procek nie ma podłączonych żadnych ścieżek do programowania więc trzeba sobie je do lutować.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez fantom » 15 sty 2009, 10:40

MarekW napisał(a):Ten procesor może być wykonany w wersji MaskedROM a nie Flesh i wtedy już nic się nie odczyta, dodatkowo dostęp do pamięci może być szyfrowany i pewnie jest.
Procek nie ma podłączonych żadnych ścieżek do programowania więc trzeba sobie je do lutować.


Nawet jesli tak jest to odczytac ROM mozna zawsze, co najwyzej nie mozna zapisac ale skoro mozna wykasowac zawartosc to jest to Flash. Na dodatek nie chce mi sie wierzyc aby akurat sterownik silnika nie mial mozliwosci update-u, malo prawdopodobne. Dostep do pamieci nie moze byc szyfrowany bo przeciez procesor musi jakos ten kod wykonac (chyba ze samo CPU ma taka opcje ale watpie bo jest to model Low Cost), co najwyzej wszystkie mapy moge byc zaszyfrowane.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez MarekW » 15 sty 2009, 13:55

Powiem tak to czy sterownik da sei updatowac czy nie to na 100% nie wiem. Pare osob na tym forum mialo jakies problemy ze sterownikiem do DITD i ASO nie mialo mozliwosci zaktualizowania oprogramowania czy tez wgrania jego na nowo.. a skoro ASO ma problemy to znaczy, ze sie albo nie da albo ASO nie ma kompetencji w tej dziedzinie.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez fantom » 15 sty 2009, 14:26

MarekW napisał(a):Powiem tak to czy sterownik da sei updatowac czy nie to na 100% nie wiem. Pare osob na tym forum mialo jakies problemy ze sterownikiem do DITD i ASO nie mialo mozliwosci zaktualizowania oprogramowania czy tez wgrania jego na nowo.. a skoro ASO ma problemy to znaczy, ze sie albo nie da albo ASO nie ma kompetencji w tej dziedzinie.


No coz jesli faktycznie MaskedROM to dupa zbita ale...zawsze mozna wylutowac ten procek i wlutowac wersje Flash ;). Moze lepiej wezmy sie za analize MegaSquirta i przystosowanie go do Diesla ;)
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez MarekW » 15 sty 2009, 14:53

za MaskedROM przemawia fakt ze klucze do immo sa umieszczone w zewnetrznej pamieci EEPROM.
Czemu nie mozna byloby tego trzymac wewnatrz procka?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323