buczenie samochodu

Postprzez xANDy » 27 kwi 2007, 22:13

wolny napisał(a):tak buczy że chwilami mam ochotę zostawić ją (Mazdę) gdziekolwiek na drodze. Do tej pory traktowałem że "ten typ tak ma
Masz takie same problemy jak ja?? wolny – 323 jest wyraźnie cichsze (mniejsza puszka rezonansowa). Do tego u nas zawieszenie motoru jest na samym środku ściany grodziowej – więc ona rezonuje i przenosi doskonale drgania... bardzo durny błąd – aż dziw, że tyle lat tego nie wyeliminowali...
Może jak się nazbiera parę tematów – zrobimy dział – wyciszanie DiTD :D .


Proponuję też oglądnąć dyskusję w tym wątku:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=30670
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 27 kwi 2007, 23:00

rexwolf napisał(a):A Riki slyszal jak chodzi


Słyszał jezdzil :D jest cicha (jak na DiTD) i szybka :P a do tego proby elastycznosci wyszly <spoko> rexwolf widze ze duzo czasu poświecasz eFce, tak trzymaj ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rexwolf » 28 kwi 2007, 09:09

Ta poduszka od rozrzadu jest gumowo-olejowa. Cena w AZ nowej 950 zl. Wydaje mi sie ze ona jest najwazniejsza. Juz w AZ sprzedajacy mi mowil ze gumowo-olejowa, ale ja oczywiscie nie wierzylem. Dopiero jak z allegro przyslali mi komplet w tym te od strony rozrzadu peknieta na pol ( samochod dostal prawa strona, az urwalo poduszke) to sobie moglem popatrzec. Nie zrobilem fotek, a poduszka juz na wysypisku. To co z zewnatrz wyglada na gume jednorodna tak naprawde w srodku mam pusta przestrzen wypelniona olejem. Scianka jest grubosci ok 1cm. Olej mam specyficzny zapach. Na 100% w mazdach czy 323 czy 626 sa to poduchy gumowo-olejowe. Jak ktos nie wierzy niech wbije gruba igle ze strzykawa i sie przekona. Nawet mialem ten olej odessac i zobaczyc czy "dzwieki" ucichna. Proponuje prosty test. Podnosnik + deseczka+ podstawic pod miske olejowa (nie musi sie odkrecac plastikow) i lekko podwindowac. Jesli poduszka jest zla po podwindowaniu ucichnie. U mnie bylo dokladnie tak po podwindowaniu jak teraz po wymianie poduszki.
Nie wiem jaka bedzie zywotnosc tego wkladu co zalozylem teraz ( wycinam brzeszczotem stary i smaryje trustym nowy wklad i w imadle wciskam- bez prasy). W trakcie testowania innych wkladow zauwazylem ze jak cos nie tak z tym co do przedniej poduszki to mocno drga atrapa, ja ten od turba za twardy to czyc na biegu jalowym drgania na kolumnie kierowniczej. Mailem to szczescie, ze kolega z pracy mam 626 w dobrym stanie i wiedzialem do jakiego standardu mam rownac. Pamietam pierwsza mazda 626 jaka pojechalem kupic odstraszyla mnie halasem. Ta natomast kolegi z 2000r byla niesamowicie udana zwlaszca jezeli chodzi o dzwieki. U mnie pozostaje jeszcze problem przedniej poduszki gdyz na razzie nie wymieniam i jezdze na starej. Ciesze sie wyciszeniem, kto wie jak zapracuje ta po wymianie. A w szafie jeszce Nouxol i gabka wyciszajaca wiec nie bede sie nudzil. Probowalismy mazde na dystans 80-120 km/h wychodzilo 14, 5 sek. Moja ma 90 KM. Zastawnawiam sie jakie sa Wasze doswiadczenia z przyspieszeniem przed i po wyczyszczeniu IC? No i lubi puscic chmurke.A jezdze na oponach 205, ciekawe czy to mam znaczacy wplyw na spalanie i predkosc maymalna, moze ktos ma doswiadczenia?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez xANDy » 28 kwi 2007, 16:12

Moja poduszka – ta od strony rozrządu wygląda tak:
Obrazek
Możliwe, że w dolnej części znajduje się olej, który ma zadanie wytłumiać drgania. Na pewno nie służy on chłodzeniu – bo niby jak... Na pewno ma zupełnie inną konstrukcję jak zwyczajne poduszki hydrauliczne zawieszenia silnika.
rexwolf napisał(a):Probowalismy mazde na dystans 80-120 km/h wychodzilo 14, 5 sek. Moja ma 90 KM
To jest całkiem prawidłowy czas (chyba) przy tym "osłabionym" silniku 90KM (RF2A). Wersje nowsze miały "lepszy" silnik – osłabiony ze 110 do 101KM (RF4F). Ale nowszy motor ma słabszy dół, za to kręci się lepiej na wyższych obrotach – coś za coś. Najmocniejsze jest więc 323 w wersji 101KM ze starym motorkiem RF2A.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez guru79 » 29 kwi 2007, 22:23

rexwolf napisał(a): Proponuje prosty test. Podnosnik + deseczka+ podstawic pod miske olejowa (nie musi sie odkrecac plastikow) i lekko podwindowac. Jesli poduszka jest zla po podwindowaniu ucichnie. U mnie bylo dokladnie tak po podwindowaniu jak teraz po wymianie poduszki.


Wczoraj zrobiłem ten test. Oprócz wiekszego szarpania nie nie ucichło. Dodatkowo zauważyłem, że buczenie występuje również jak przegazuje auto i przy wchodzeniu na niskie obroty wystepuje dudnienie, takie głuche. Zostaje mi chyba jednak wybrać sie do serwisu i poprosic o przymierzenie oryginalnego filtra powietrza oraz ew. regulacje zaworów.

PS. Jakie warsztaty w okolicach Katowice polecacie ? (wiem, ze byl o tym watek, ale moze jest jeszcze jakis ciekawy warsztat)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 13:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez xANDy » 29 kwi 2007, 22:29

guru79 jaki masz samochód?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez guru79 » 29 kwi 2007, 23:26

323 f, 2002 r. 101 kucyków i to troche głośnych :(

Co do serwisu to zdecydowałem sie na Dobosz'a w Chorzowie na oględziny samochodu.
Sprawdze sobie tam ten filtr powietrza i ew. wyreguluje zawory. Swoją drogą za regulacje zaworów + podkładki przelewowe chcą 240 zł.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 13:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez xANDy » 30 kwi 2007, 19:50

Oficjalnie uszczelka 120, podkładki 135...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez guru79 » 2 maja 2007, 09:27

Byłem dzisiaj z rana w Chorzowie – Dobosz. Zawory wyregulowane, dziwne wymiary sczelin ustawili – 20 i 25. Pytałem dlaczego nie 15 i 30, na co dostałem odpowiedź, że tak ustawiają, bo taką dostali specyfikacje. Pomijając to auto nie ucichło. Buczenie dalej wystepuje. Teraz musze jescze przymierzyć filtr powietrza...

PS. Podkładki przelewowe to naprawde maleństwa. Na drugi raz kupię chyba jakieś zamienniki.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 13:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez xANDy » 2 maja 2007, 19:49

guru79 napisał(a):dziwne wymiary sczelin ustawili – 20 i 25. Pytałem dlaczego nie 15 i 30, na co dostałem odpowiedź, że tak ustawiają, bo taką dostali specyfikacje.
No to są chłopaki do tyłu – niech wezmą manual od RF-T i wyraźnie przeczytają B2-3 (dział B2, strona 3)
Valve clearance [Engine cold]
IN – 0,15 +/– 0,03mm (0,006 +/– 0.001 cala)
EX – 0,35 +/– 0,03mm (0,014 +/– 0,001 cala)

Zarówno silnik RF2a jak i RF4F
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez guru79 » 2 maja 2007, 23:47

xANDy napisał(a):No to są chłopaki do tyłu – niech wezmą manual od RF-T i wyraźnie przeczytają B2-3 (dział B2, strona 3)


Fajnie, niestety nie mam tego manuala. Ogolnie wkurzaja mnie te zaklady w okolicy Katowic.... Ma ktos namiary na tego manuala ? Przynajmniej strone z tymi danymi. Przejade sie do kolesi i poprosze o poprawienie tego. Ale musze miec jakis dowod. Domslam sie ze ustawienie bledne zaworow powoduje albo tez wieksze klekotanie silnika albo tez mniejsza moc.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 13:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez xANDy » 3 maja 2007, 13:46

Mniejsza moc to akurat nie. Ale szkoda "młotków" bo one mogą ulec uszkodzeniu.

Znajdź kolegę GofNet'a i w jego podpisie znajdziesz WSZYSTKO co Ci potrzebne.
User Manual, Workshop Manual, opis pompy DensoV5 itd...

PS. nawet w zwykłych programach typu autodata czy coś – są podane poprawne dane regulacyjne, niech kitu nie wciskają!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 27 maja 2007, 22:45

rexwolf – ile kosztowała Cię ta poduszka przy rozrządzie (wkład) i jaki jest namiar do tej firmy?

PS. czy poduszka rozrządu w 626 i 323 jest taka sama (wkład)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 28 maja 2007, 16:37

Mnie sie udalo znalesc oryginalne podkladki przelewoe w Angli i ich caly koszt to 67 pln.
Jeszcze ich nie mam, ale 1.06.07 moj kolega przylatuje i bede je mial.
Porownam je z tymi od MAN'a. i przystapie do regulacji zaworow.

Skoro 240pln za regulacje zaworow z podkladkami to chyba malo bo jeszcze koszt uszczelki pod pokrywe zaworow, ktora powinni zmienic :–) a ona kosztuje okolo 100 pln lub zamiennik ELRING 74pln.

Czyli regulacja zaworow moze kosztowac ~130pln +135 podkladki + 100 uszczelka = ~365 pln :–)

xANDy pisal kiedys, ze da sie zrobic regulacje bez wymiany podkladek przelewowych, ale szczegolow nie podal jak to zrobic :–)
Moze w chwili wolnej podalbys to w poradniku do DITD.. a ja zrobie fotki oryginalnych podkladek to je podesle .. i moze zrobie relacje z regulacji zaworow w DITD.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez arrow00 » 28 maja 2007, 20:20

MarekW napisał(a):a ja zrobie fotki oryginalnych podkladek to je podesle .. i moze zrobie relacje z regulacji zaworow w DITD.

Zrób dla potomnych. Szykuję się do regulacji zaworów u znajomego mechanika i bardzo by się takie cuś przydało ;)
Pozdrawiam,

Tomek
Początkujący
 
Od: 13 lut 2007, 17:01
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: było 626 DITD 2000 GW 74KW,
jest 626 2.0 FS 100 kW HP

Postprzez xANDy » 28 maja 2007, 20:32

Regulacja zaworów nie jest niczym szczególnym. Jeśli ktoś ma zgrabne palce i umie się gimnastykować i jest odporny na nerwy to zrobi regulację zaworów BEZ zdejmowania przelewów – nie polecam jednak z przyczyn praktycznych!!
Przy odkręcaniu przelewów (o ile podkładki nie są wygięte) to można je założyć ale delikatnie ale potem sprawdzać poziom oleju. Nie umiem powiedzieć jak się to robi – dokręca się na wyczucie i tyle.
Ssące (dłuższe) luz ma wynosić 0,15mm (0,15 wchodzi ciasno, 0,2 już wcale)
wydechowe (krótsze) 0,35 (0,4 nie wchodzi, 0,35 ciężko).
Oczywiście silnik musi być absolutnie zimny (czyli po nocy).

Uszczelka... hmm – oryginalna uszczelka powinna być wielorazowa. Powinna – czyli nie jest. Można to obejść pewnymi metodami – Riki widział na własne oczy i dostał konkretny instruktaż położenia silikonu w newralgicznych punktach. Oryginalnie zresztą też na ostrych zakrętach uszczelki" jest pacnięte silikonem.

PS. ta regulacja zaworów tak średnio w temacie wątku........ :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323