Nie doplywa paliwo po "chwili" od wylaczenia, nie mozna uruchomic silnika – powod, porady

Postprzez magicadm » 13 lis 2006, 23:31

bacianik napisał(a):MABI sie odezwalo.. jakis zawór jakis Korpus... i cena 4 t PLN :(


<szok>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bacianik » 20 lis 2006, 20:39

Witam kolegow
pompa powrocila... po prawie dwoch tygodniach od monopolisty MABI, za jedyne 3 t PLN naprawili (wymienili kosc pamieci, uszczelki, zimering) i autko smiga... tyle tylko caly czas miga kontrolka od podgrzewania swiec, a komputer mowi ze wszystko jest OK; (wczesniej byly krotsze i dluzsze przerwy teraz po przejechaniu jakichs 50 km swieci mniej wiecej raz na sekunde) ale poszukam na forum czegos o kontrolce to moze znajde lekarstwo – chyba, ze ktos z was ma jakies propozycje :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 12:16
Posty: 17
Skąd: Ostróda
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez bacianik » 22 lis 2006, 09:18

Niestety nic nie piszecie na forum o kontrolce swieczek... albo ja tak nieskutecznie szukalem... wiec Prosze kolegow o jakis pomysl.... Jedno co sie zmienilo po przejechaniu kolejnych 100 kilku km to teraz kontrolka swiec miga powiedzmy raz na 1,5 – 2 sekundy... ale caly czas od momentu przekrecenia zaplonu (oczywiscie najpierw swieci ciagle, zagrzeje swiece, przygasnie, i po "chwili" 2-3 sekundy zaczyna dyskoteke :( bez wzgledu czy silnik dziala czy nie... :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 12:16
Posty: 17
Skąd: Ostróda
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 22 lis 2006, 10:25

Bo ta kontrolka ma tyle możlwiości, że nikt Ci nie odpowie tak od ręki, bo nikt nie wie. To jest kontrolka, że "coś jest nie tak", ale co – tutaj na pewno coś wie Pan Bóg, ale kto jeszcze...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 22 lis 2006, 11:53

chyba, ze ktos z was ma jakies propozycje


Zacząłbym o resetu kompa, a potem popatrzyłbym w EGR
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bacianik » 23 lis 2006, 20:02

Reset kompa nie pomogl, rozmawialem z "Jaksa" i on twierdzi ze to "komputer" lub zawor EGR; Najpierw trzeba wyczyscic zawor, pozniej go ewentualnie zaslepic, jak nie pomoze to do Jaksy;
Bylem, takze w serwisie Mazdy w Olsztynie –> stwierdzili, ze podlacza do komputera i powiedza co i jak za 135 PLN; wiec zobaczymy co stwierdzili w przyszlym tygodniu.... (o wynikach poinformuje – jakby to jeszcze ktos chcial wiedziec :):))
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 12:16
Posty: 17
Skąd: Ostróda
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez Briareos » 23 lis 2006, 20:27

Będę złośliwy i zrobię OT, ale im dłużej czytam ten wątek (i podobne w dziale 626) tym bardziej doceniam klasyczne silniki benzynowe z zapłonem iskrowym. Przecież nawet jakbym miał problemy z aparatem zapłonowym, kopułką, palcem rozdzielacza, kablami WN, świecami i jeszcze czujnikami poyzycji wału, to w 4k nie tylko zamknę się w naprawie, ale jeszcze mi zostanie... Myślę że mógłbym jeszcze pompę paliwa i pierścienie wymienić. Z robocizną!

Pokusił się ktoś kiedyś o statystykę uszkodzeń tych droższych elementów w nowoczesnych TD? Może się okaże, że wszystkie zyski na paliwie nie rekompensują wyższej ceny zakupu i napraw :|
Krótko bo króko, ale jeździłem kiedyś Renault 19 1.9D (wolnossący) i poza problemami z wyłącznikami zespolonymi i wiecznie cieknącym gdzieś układem chłodzenia (póki wszystkich co do jednego wężyków nie zmieniono na nowe) to ta jednostka była nie do zajechania. Pół miliona zrobiła i chciała dalej :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez bacianik » 23 lis 2006, 20:51

Kolego ja juz mialem chwile zalamania i rozpaczy.. Mabi wrozylo mi naprawe pompy na 4,5 t PLN zmiescilo sie w 3 t PLN..(czyli cena naprawy jest STRASZNA a bylo jeszcze gorzej:()... i teraz jezdze (przerwa w jezdzeniu 3 tygodnie = podrozowanie MPK, PKS :() po tym czasie znowu migajaca kontrolka... nie wiem jak zakonczy sie moja przygoda z Mazda.... i z autami japonskimi i czy sie zakonczy.. po prostu sam nie wiem co i jak..... ale poki co nie chce migajacej kontrolki.. i tyle... pozniej zobaczymy co wyjdzie..... i wniosek po ostatnim miesiacu: >> PSUJA sie wszystkie marki, ale nie wszystkie EGZEMPLARZE<< tylko dlaczego akurat moj :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 12:16
Posty: 17
Skąd: Ostróda
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez magicadm » 24 lis 2006, 00:20

Briareos napisał(a):Będę złośliwy i zrobię OT

Myślałem nad odzielnym Topic-em na te temat.

Chcę zrobić porównanie kosztów eksloatacji (paliwo, opłaty, serwisowanie) i ewentualne koszty napraw w przypadku DITD i podobnego osiągami benzyniaka.
Oczywiście trzeba wstępnie określić do czego autko ma być wykorzystywane – miasto – czy trasa.

Mój piewszy wniosek (bardzo ogólny) – naprawa pompy w DITD (taka za 3 tys zł) zwraca się po ok 30 tys km...Czyli jeszcze nie ma tragedii...

Briareos napisał(a):tym bardziej doceniam klasyczne silniki benzynowe z zapłonem iskrowym.

Im dłużej jeżdże po mieście – tęsknię za benzynką – najlepiej w automacie :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 24 lis 2006, 00:22

bacianik napisał(a): w serwisie Mazdy w Olsztynie –> stwierdzili, ze podlacza do komputera i powiedza co i jak za 135 PLN

Tylko nie daj się zrobić w "test bez wyniku", czyli, ze podepną pod komp, nic nie powiedzą konkretnego i skasują 135 zl....
PS
To samo w Warszawie (AUTO2000) kosztuje 85zł....Drogi ten Olsztyn :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bacianik » 24 lis 2006, 08:35

i auto znowu zawiodlo dzisiaj nie odpalilo... jak recznie napompuje chwile pochodzi i gasnie.... k... i z samochodem........ :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 12:16
Posty: 17
Skąd: Ostróda
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez magicadm » 24 lis 2006, 09:10

bacianik napisał(a):i auto znowu zawiodlo dzisiaj nie odpalilo... jak recznie napompuje chwile pochodzi i gasnie.... k... i z samochodem........ :(


Kurde, a próbowałeś teraz (po naprawie) odpalić z zewnętrznego kanistra – takiego zaraz przed filtrem?
Jaki był efekt?
Dla mnie to zwykłe zapowietrzenie....Każdy diesel by tak się zachowywał...
Może zapchany powrót?

Nawet przy wymianie filtra nie korzystałem z tej pompki – DITD samo sie odpowietrzało...

Mamy dwa wyjścia:
Albo Mabi naprawiło dobrą pompę <killer> – albo sp.... robotę. <jelen>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 24 lis 2006, 09:18

magicadm napisał(a):Albo Mabi naprawiło dobrą pompę – albo sp.... robotę.
Bo do Mabi odstawia się cały samochód a nie tylko pompe – mają wiecej mozliwosci sprawdzenia układu po odpaleniu auta.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 24 lis 2006, 10:11

Jaksa napisał(a):Bo do Mabi odstawia się cały samochód a nie tylko pompe – mają wiecej mozliwosci sprawdzenia układu po odpaleniu auta.

Też prawda...
Ja bym teraz tak zrobił...w ramach reklamacji za usługę (przynajmniej bym próbował)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 24 lis 2006, 10:13

bacianik
A jak cały czas pompujesz – pracuje normalnie?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bacianik » 24 lis 2006, 21:05

nie probowalem caly czas pompowac.. paluszki nie dadza rady... na odpalenie i dzialanie kilku sekubd pompowalem z 5 minut :( nie wiem odstawiam do warsztatu ktory robil, i on wysylal pompe do mabi... niech sie dogaduja... ja mam dosc mazd...... i innych japancow :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 12:16
Posty: 17
Skąd: Ostróda
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez TOMBLA » 27 lis 2006, 09:40

cp japonczyk złączy człowiek niech nie rozdziela...
madzie są delikatne...bardzo....
ale właściwie traktowane są do bólu wdzięczne...
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez bacianik » 30 lis 2006, 19:28

Witam
auto wrocilo.. z pompa OK, to podobno jakis przekaznik .. po wyczyszeniu stykow pali i narazie dziala .. kontrolka swiec miga dalej, ale jak mam auto na chodzie to teraz bede sie "umawial z komputerem" i zobaczymy... (w przyszlym tygodniu)...

Kolego TOMBLA.....
co mam rozumiec:..... "ale wlasciwie traktowane sa do bolu wdzieczne" ??
do bolu –> rachunek przy naprawie..... TU masz racje Bolalo i BOOLI...
o kazdy samochod dbam (mialem w swym zyciu tylko 3 szt zaczynajac od malucha ;),
o zaden, az tak nie dbalem jak o mazde i zadnego tak nie oszczedzalem jak mazde.... wymiana wszystkiego na nowe, autoryzowane, czesci, oleje..., ropa tylko na Orlen, shell, bp, statoil... i co .. jak ma sie popsuc to sie popsuje i tyle...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 12:16
Posty: 17
Skąd: Ostróda
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez magicadm » 1 gru 2006, 00:11

to podobno jakis przekaznik

Czyżby zasilający IDM/SPV ???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 1 gru 2006, 00:40

magicadm napisał(a):Czyżby zasilający IDM
No własnie , tez mi tester wypisał to samo w Premacy grrrrrrr......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323