Problem z uruchomieniem silnika, brak mocy, zwiększone dymienie, szarpanie, stukanie...

Postprzez smile » 16 wrz 2014, 17:58

Wyciągnąłem. Jutro go włożę z powrotem w miejsce 4-go ale to nie wtrysk... jak mi wyjaśnił Tadziol dawka jest większa, bo sterownik wie, że kuleje 3 cylinder i chcąc nadrobić podaje maksymalną dawkę paliwa aby nadrobić. Ale to nic nie daje, bo nie ma tam kompresji.. Kompresja idzie w dolot lub wylot. Jutro składam wszystko do kupy i muszę się przemieścić do docelowego miejsca naprawy, gdzie będę miał lepsze warunki do grzebania niż na parkingu pod blokiem :)
Dzięki za wszystkie porady i to nie koniec foto/video relacji z tej katastrofy.
Pzdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bruno » 16 wrz 2014, 19:02

Może warto zdjąć pokrywę od zaworów i tam zobaczyć czy wszystko jest na swoim miejscu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2010, 08:11
Posty: 29
Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)

Postprzez smile » 16 wrz 2014, 19:25

bruno napisał(a):Może warto zdjąć pokrywę od zaworów
Pokrywa jest zdjęta, przecież musiałem jakoś wyciągnąć wtrysk :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 16 wrz 2014, 21:36

smile napisał(a):Kompresja idzie w dolot lub wylot.

ja stawiam na wydech...
argumenty za :
-kopci na biało z tłumika,paliwo rozpylone przez wtrysk nie zapala się w komorze tylko ale w otoczeniu gorących spalin z innych cylindrów.
-ciśnienie doładowania pulsuje,w momencie kiedy na 3 cylindrze następuje suw ssania,doładowanie spada,bo ucieka przez wydech.
-gdyby to były zawory ssące,a nie wydechy,to pozostałe cylindry dostawałyby bogatszą mieszankę,rozpylone paliwo z 3 cylindra w suwie wydechu trafiałoby też do kolektora ssącego,a tym samym do innych cylindrów.efekt ? czarny dym. za bogata mieszanka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 wrz 2014, 09:21.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 wrz 2014, 09:21.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 wrz 2014, 09:21.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 wrz 2014, 09:21.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 wrz 2014, 09:21.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Wojtek 18 wrz 2014, 23:20.
Powód: Prywatne wycieczki

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 wrz 2014, 09:21.
Powód: Zbędne OT w temacie

Postprzez tadziol » 18 wrz 2014, 20:27

mów lepiej jak żelazo ? poczyniłeś coś ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 18 wrz 2014, 22:40

Żelazo stoi jak stało. Na sobotę planuje coś ruszyć. Generalnie chcę sprawdzić czy zawory dają się swobodnie wciskać i czy same wracają do swojego położenia.. Myślisz, że ujadę w takim stanie 10 kilometrów? :)
Inna kwestia to wałek rozrządu na pierwszym garnku ma złuszczenia i ubytki na krzywce :(
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 wrz 2014, 09:21.
Powód: Zbędne OT w temacie

Postprzez tadziol » 19 wrz 2014, 20:31

smile napisał(a):Myślisz, że ujadę w takim stanie 10 kilometrów?

ja bym nie ryzykował,nie wiadomo co się posypało i jakie szkody się jeszcze porobią...
słuchaj,ja mam leżeć głowicę do RF2A,kompletna z zaworami,prosta,zdjęta z mojego motora,bo ja u siebie zakładałem po obróbce....
chcesz ?? zrobisz przygotówkę a potem tylko zamiana ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 wrz 2014, 09:21.
Powód: Zbędne OT w temacie

Postprzez smile » 21 wrz 2014, 16:31

Tadziol, głowica zapewne się przyda ale na decyzje jeszcze za wcześnie... póki co muszę wziąć do ręki kalkulator i sprawdzić, czy to wszystko jest opłacalne...

A taki to widok po zdjęciu głowicy...

Sprawca jeszcze nie ustalony.........................

Dopisano 21 wrz 2014, 16:33:

No i przy okazji wyszło jeszcze to.....

Aha... Wałem dalej się nie da obracać....
Załączniki
IMG_5776.JPG
IMG_5773.JPG
Ostatnio edytowano 4 kwi 2016, 00:20 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 21 wrz 2014, 16:39

ja bym wymienił silnik.
policz głowicę+tłok+robotę+uszczelki....
a jak wygląda cylinder ?
chyba gniazdo zaworu się rozleciało...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 21 wrz 2014, 17:04

Co do cylindra to nie wiem, bo ciągle jest problem aby obrócić wał...
Jak dojdzie do tego jeszcze jakaś niespodzianka w postaci wału, panewek to koszta rosną..

W wolnej chwili głowicę rozbiorę.

No i 3 poduszki silnika / skrzyni są porozrywane.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 21 wrz 2014, 17:14

http://allegro.pl/silnik-mazda-2-0-ditd ... 49536.html
przekładasz tylko osprzęt....zastanów się <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323