Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD
Odkęciłem dzisiaj jeszcze poduszkę przy chłodnicy chcąc sprawdzić w jakim jest stanie i ewentualnie wyregulować wg fotorelacji. Odkręcając środek poduszki wyleciał z gniazda. Ale jak widać na zdj środek poduszki połączony był z resztą jedynie cienką gumką dlatego zastanawia mnie to jaką rolę spełnia ta poduszka? i czy powinienem ją wymienić?
- Od: 25 sty 2013, 20:12
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001
Nikt nie będzie decydował za Ciebie. Sam widzisz że środek wypadł,więc pasuje ją wymienić. Jeśli masz kasę to kup i wymień. Jeśli nie to złóż wszystko i wyreguluj. Jakby nie spełniała by żadnej roli to by jej tam nie było.
Poczytaj kolego temat, wiele razy mówione że jest to najmniej ważna poduszka i wystarczy ją ustawić tak, aby ten trzpień w środku nie stykał się z częścią zewnętrzną, ja bym jej nie wymieniał tylko zajął się innymi, które są dużo ważniejsze i to przez nie jest dużo hałasu. Chociaż kolega stronę czy 2 wcześniej wymienił i poczuł różnicę, ciężko to stwierdzić tak na chybił trafił...
Co do tej poduszki za ok. 180 zł z FOXa Rzeczów do 626 to jest OE Mazda, napiszcie do Rikiego to zrobi Wam jeszcze niższą cenę pewnie
Tyle że ona pasuje tylko do 626 GFki, bo BJ i Premacy są już inne i tam cały czas trzymają się tak wysokie ceny, ok. 500 zł za sztukę
Mam nadzieje, że nie długo też stanieją, bo do GFki też były takie ceny jakiś czas temu.
Co do tej poduszki za ok. 180 zł z FOXa Rzeczów do 626 to jest OE Mazda, napiszcie do Rikiego to zrobi Wam jeszcze niższą cenę pewnie

Poduszkę przednią mam w takim samym stanie jak kolega mazzzi6 , wystarczy ją odpowiednio ustawić i jest ok. Szkoda kasy na nową. Ta cienka błona tylko ją centruje. A oryginał od rozrządu z 626 gf według mnie nie różni się niczym od naszych oprócz środkowej osi do której silnik jest przykręcony wymieniałem wkłady w 626 i w premacy , środki były takie same.( rozcinałem toto ). Zresztą moja ory poducha jeździ teraz w 626 z wkładem z tedgumu ( z czasów jak robili z miękkiej gumy) . Przełożyłem tylko tę ośkę. Jak bym miał teraz zmieniać poduchę to kupił bym tą od 626 , przekładka ośki i powinno grać. Bo cenowo to prawie trzykrotna przebitka. Sam mam poduszkę firmy SRL od benzyny , przełożone zawieszenie silnika od mojej starej poduchy i nie mam powodów do narzekania , a już druga zima mija . Pozdrawiam walczących z hałasem !
- Od: 3 lip 2011, 19:14
- Posty: 74
- Skąd: Gorlice
- Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km
przemo12345 napisał(a):kolega Yard trochę przespał. Tu masz wypowiedz seba626 który kupił w fox i pisze że oryginał: viewtopic.php?f=89&t=45344&p=2472235&hilit=wyg%C5%82uszenie#p2472235
Potwierdzam to oryginal!!!! kosztuje 20zl wiecej od podroby (od wkladu okolo 100zl), nie bawcie sie w jakies inne bo szkoda chociazby waszej roboty. jezeli roznice miedzy gf a bj sa w tym czpieniu mocujacym to przelozyc go ze starej do nowej i smigac az milo
wiem tyle ze poducha sciany grodziowej z benzyny nie nadaje sie do ditd, sroba przechodzaca przez poduszke w benzynie ma cos okolo 13mm a w ditd 17mm
Brzmi ciekawe co piszenie, chociaż 1 poduszka do BJ byłaby tańsza... A w mojej Maździe ta od rozrządu jest w nieciekawym stanie, wyraźnie oklapnięta, na dole ma wybrzuszenie.
Teraz pytanie, jestem laikiem w temacie, który element trzebaby było przełożyć ze starej poduszki do nowej? Rozumiem, że nie chodzi Wam o całą obudowę metalową poduszki, ona pasuje? Bo też miałem taki pomysł żeby wyjąć wkład od tej nowe i wrzucić do ramienia starej.
Dla ułatwienia dodam link do aukcji z fotkami, prawa od rozrządu z 626:
http://allegro.pl/poduszka-prawa-silnik ... 94265.html
Prawa od strony rozrządu do 323f i Premacy ( mam nadzieje, że się nie myle. to też jest od rozrządu ta olejowa):
http://allegro.pl/nowa-poduszka-prawa-s ... 44134.html
Teraz pytanie, jestem laikiem w temacie, który element trzebaby było przełożyć ze starej poduszki do nowej? Rozumiem, że nie chodzi Wam o całą obudowę metalową poduszki, ona pasuje? Bo też miałem taki pomysł żeby wyjąć wkład od tej nowe i wrzucić do ramienia starej.
Dla ułatwienia dodam link do aukcji z fotkami, prawa od rozrządu z 626:

Prawa od strony rozrządu do 323f i Premacy ( mam nadzieje, że się nie myle. to też jest od rozrządu ta olejowa):

Kolego Michał , wkładu się nie da przełożyć bo jest zbyt mocno wprasowany , łatwo uszkodzić i olej się wyleje, no i na złom. Przełożyć można środkowy uchwyt , ten z dwoma dziurami na śruby . W tej od 626 ośka jest przykręcona śrubą i powinna łatwo wyjść , a ze starej trzeba na siłę usunąć . Jak poducha całkiem padnięta to można wyciąć gumę i rozciąć stalową tulejkę żeby mieć sam uchwyt. No i nabić odpowiednio. Mały warsztacik wskazany.
- Od: 3 lip 2011, 19:14
- Posty: 74
- Skąd: Gorlice
- Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km
jak widac roznia sie uchwytami(uchem,jak kto woli to moze to nazwac) ktore mocuje sie do silnika. od 626 mozna to bez problemu rozebrac, a w 323 nie wiem jak to sie odbywa. przelozyc uchwyly i to wszystko
Poduszka przy rozrządzie wymieniona na nową ory z gf. Znalazłem na allegro za 170 PLN więc postanowiłem zamówić. Ogólnie polecam bo teraz nie ma się czego czepić cisza zero drgań po prostu inne auto mimo ze poduszka lewa nadal TED GUM a przednia i tylna zostały stare. Jedynie trzeba się trochę więcej narobić ponieważ tuleja we wkładzie ory z gf ma większą średnicę mimo że sworzeń jest tej samej średnicy co w bj więc mamy milimetrowy luz. Stąd poduszka ory z bj do gf pasuje a odwrotnie niebardzo. Ale można to naprawić za pomocą wiertarki, gwintownika i śruby np 10
Skręciłem tak jak jest to zrobione w gf i wszystko gra.
Została jeszcze poduszka przy grodzi ale wydaje mi się że tu wystarczy jakiś lepszy zamiennik (napewno nie TG:)
Została jeszcze poduszka przy grodzi ale wydaje mi się że tu wystarczy jakiś lepszy zamiennik (napewno nie TG:)
- Od: 25 sty 2013, 20:12
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001
Witam.
Czy kolega Riki mógłby podzielić się z forumowiczami wiedzą na temat aktualnych cen poduszek do Ditd? Czy ewentualna zrzutka forumowiczów na większą ilość znacząco wpłynie na cenę?
Pozdrawiam.
Czy kolega Riki mógłby podzielić się z forumowiczami wiedzą na temat aktualnych cen poduszek do Ditd? Czy ewentualna zrzutka forumowiczów na większą ilość znacząco wpłynie na cenę?
Pozdrawiam.
- Od: 5 lip 2010, 11:01
- Posty: 44
- Skąd: Olsztyn/Manchester
- Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007
jestem po wymianie. efekt doskonały. oryginał to jednak to co powinno być zamontowane w miejscu poduszki rozrządu. nawet cena 490zł już nie taka straszna cisza ją zagłusza. pozdrawiam


lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Poducha wymieniona
wszystko na plus
kultura pracy silnika sie poprawiła.Zniknęło trzęsienie silnikiem przy gaszeniu.Ogólnie same plusy
więc jak ktoś ma wątpliwości to wymieniać poduchę bez zastanowienia 
Szerokości
Szerokości
mazzzi6 napisał(a): Jedynie trzeba się trochę więcej narobić ponieważ tuleja we wkładzie ory z gf ma większą średnicę mimo że sworzeń jest tej samej średnicy co w bj więc mamy milimetrowy luz. Stąd poduszka ory z bj do gf pasuje a odwrotnie niebardzo. Ale można to naprawić za pomocą wiertarki, gwintownika i śruby np 10Skręciłem tak jak jest to zrobione w gf i wszystko gra.
Została jeszcze poduszka przy grodzi ale wydaje mi się że tu wystarczy jakiś lepszy zamiennik (napewno nie TG:)
Możesz kolego opisać co dokładnie zrobiłeś? Dorobiłeś sobie nowy sworzeń ze śruby 10?
Przymierzam się do takiej operacji, bo koledzy wyżej piszą że nie tak dużo roboty, Ty potwierdzasz że się da, a ponad 300 zł zostaje w kieszeni
Da się ale trzeba w podobny sposób przerobić sworzeń z bj na taki jak w gf żeby się to trzymało kupy
Po pierwsze trzeba wywiercić otwór 8 mm wzdłuż sworznia tak na 2-2,5 cm, potem gwintujemy otwór na 10 mm, znaleźć odpowiednio długą śrubę 10 mm i właściwie można skręcać. Dodatkowo pod śrubę można jeszcze dorobić podkładkę z grubej blachy jak sie takiej nie ma. Efekt końcowy na zdjęciu.
Powodzenia

Po pierwsze trzeba wywiercić otwór 8 mm wzdłuż sworznia tak na 2-2,5 cm, potem gwintujemy otwór na 10 mm, znaleźć odpowiednio długą śrubę 10 mm i właściwie można skręcać. Dodatkowo pod śrubę można jeszcze dorobić podkładkę z grubej blachy jak sie takiej nie ma. Efekt końcowy na zdjęciu.
Powodzenia
- Załączniki
-
- Od: 25 sty 2013, 20:12
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość