Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD

Postprzez mazzzi6 » 26 sty 2013, 17:24

Odkęciłem dzisiaj jeszcze poduszkę przy chłodnicy chcąc sprawdzić w jakim jest stanie i ewentualnie wyregulować wg fotorelacji. Odkręcając środek poduszki wyleciał z gniazda. Ale jak widać na zdj środek poduszki połączony był z resztą jedynie cienką gumką dlatego zastanawia mnie to jaką rolę spełnia ta poduszka? i czy powinienem ją wymienić?
Załączniki
DSC_0257.jpg
DSC_0261.jpg
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 20:12
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001

Postprzez przemo12345 » 26 sty 2013, 20:06

Nikt nie będzie decydował za Ciebie. Sam widzisz że środek wypadł,więc pasuje ją wymienić. Jeśli masz kasę to kup i wymień. Jeśli nie to złóż wszystko i wyreguluj. Jakby nie spełniała by żadnej roli to by jej tam nie było.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Michał » 26 sty 2013, 20:23

Poczytaj kolego temat, wiele razy mówione że jest to najmniej ważna poduszka i wystarczy ją ustawić tak, aby ten trzpień w środku nie stykał się z częścią zewnętrzną, ja bym jej nie wymieniał tylko zajął się innymi, które są dużo ważniejsze i to przez nie jest dużo hałasu. Chociaż kolega stronę czy 2 wcześniej wymienił i poczuł różnicę, ciężko to stwierdzić tak na chybił trafił...

Co do tej poduszki za ok. 180 zł z FOXa Rzeczów do 626 to jest OE Mazda, napiszcie do Rikiego to zrobi Wam jeszcze niższą cenę pewnie ;) Tyle że ona pasuje tylko do 626 GFki, bo BJ i Premacy są już inne i tam cały czas trzymają się tak wysokie ceny, ok. 500 zł za sztukę <oczy> Mam nadzieje, że nie długo też stanieją, bo do GFki też były takie ceny jakiś czas temu.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez kabe » 26 sty 2013, 22:25

Poduszkę przednią mam w takim samym stanie jak kolega mazzzi6 , wystarczy ją odpowiednio ustawić i jest ok. Szkoda kasy na nową. Ta cienka błona tylko ją centruje. A oryginał od rozrządu z 626 gf według mnie nie różni się niczym od naszych oprócz środkowej osi do której silnik jest przykręcony wymieniałem wkłady w 626 i w premacy , środki były takie same.( rozcinałem toto ). Zresztą moja ory poducha jeździ teraz w 626 z wkładem z tedgumu ( z czasów jak robili z miękkiej gumy) . Przełożyłem tylko tę ośkę. Jak bym miał teraz zmieniać poduchę to kupił bym tą od 626 , przekładka ośki i powinno grać. Bo cenowo to prawie trzykrotna przebitka. Sam mam poduszkę firmy SRL od benzyny , przełożone zawieszenie silnika od mojej starej poduchy i nie mam powodów do narzekania , a już druga zima mija . Pozdrawiam walczących z hałasem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez seba626 » 27 sty 2013, 00:25

przemo12345 napisał(a):kolega Yard trochę przespał. Tu masz wypowiedz seba626 który kupił w fox i pisze że oryginał: viewtopic.php?f=89&t=45344&p=2472235&hilit=wyg%C5%82uszenie#p2472235

Potwierdzam to oryginal!!!! kosztuje 20zl wiecej od podroby (od wkladu okolo 100zl), nie bawcie sie w jakies inne bo szkoda chociazby waszej roboty. jezeli roznice miedzy gf a bj sa w tym czpieniu mocujacym to przelozyc go ze starej do nowej i smigac az milo :) nigdy podroba nie bedzie oryginalem i tyle na ten temat. lepiej dajcie namiary na poduche sciany grodziowej-oczywiscie w cenie promocyjnej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mazzzi6 » 27 sty 2013, 20:46

A czy prawe poduchy (rozrządu) z bj-tki w benzynie nadają się do ditd czy może różnią się czymś np twardością?
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 20:12
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001

Postprzez seba626 » 27 sty 2013, 20:56

wiem tyle ze poducha sciany grodziowej z benzyny nie nadaje sie do ditd, sroba przechodzaca przez poduszke w benzynie ma cos okolo 13mm a w ditd 17mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Michał » 27 sty 2013, 23:20

Brzmi ciekawe co piszenie, chociaż 1 poduszka do BJ byłaby tańsza... A w mojej Maździe ta od rozrządu jest w nieciekawym stanie, wyraźnie oklapnięta, na dole ma wybrzuszenie.
Teraz pytanie, jestem laikiem w temacie, który element trzebaby było przełożyć ze starej poduszki do nowej? Rozumiem, że nie chodzi Wam o całą obudowę metalową poduszki, ona pasuje? Bo też miałem taki pomysł żeby wyjąć wkład od tej nowe i wrzucić do ramienia starej.
Dla ułatwienia dodam link do aukcji z fotkami, prawa od rozrządu z 626:
http://allegro.pl/poduszka-prawa-silnik ... 94265.html

Prawa od strony rozrządu do 323f i Premacy ( mam nadzieje, że się nie myle. to też jest od rozrządu ta olejowa):
http://allegro.pl/nowa-poduszka-prawa-s ... 44134.html
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez kabe » 27 sty 2013, 23:40

Kolego Michał , wkładu się nie da przełożyć bo jest zbyt mocno wprasowany , łatwo uszkodzić i olej się wyleje, no i na złom. Przełożyć można środkowy uchwyt , ten z dwoma dziurami na śruby . W tej od 626 ośka jest przykręcona śrubą i powinna łatwo wyjść , a ze starej trzeba na siłę usunąć . Jak poducha całkiem padnięta to można wyciąć gumę i rozciąć stalową tulejkę żeby mieć sam uchwyt. No i nabić odpowiednio. Mały warsztacik wskazany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez seba626 » 28 sty 2013, 18:23

jak widac roznia sie uchwytami(uchem,jak kto woli to moze to nazwac) ktore mocuje sie do silnika. od 626 mozna to bez problemu rozebrac, a w 323 nie wiem jak to sie odbywa. przelozyc uchwyly i to wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mazzzi6 » 30 sty 2013, 23:06

Poduszka przy rozrządzie wymieniona na nową ory z gf. Znalazłem na allegro za 170 PLN więc postanowiłem zamówić. Ogólnie polecam bo teraz nie ma się czego czepić cisza zero drgań po prostu inne auto mimo ze poduszka lewa nadal TED GUM a przednia i tylna zostały stare. Jedynie trzeba się trochę więcej narobić ponieważ tuleja we wkładzie ory z gf ma większą średnicę mimo że sworzeń jest tej samej średnicy co w bj więc mamy milimetrowy luz. Stąd poduszka ory z bj do gf pasuje a odwrotnie niebardzo. Ale można to naprawić za pomocą wiertarki, gwintownika i śruby np 10 :) Skręciłem tak jak jest to zrobione w gf i wszystko gra.
Została jeszcze poduszka przy grodzi ale wydaje mi się że tu wystarczy jakiś lepszy zamiennik (napewno nie TG:)
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 20:12
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001

Postprzez seba626 » 30 sty 2013, 23:41

jak widac dla chcacego nic trudnego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Dolson » 31 sty 2013, 09:43

Witam.
Czy kolega Riki mógłby podzielić się z forumowiczami wiedzą na temat aktualnych cen poduszek do Ditd? Czy ewentualna zrzutka forumowiczów na większą ilość znacząco wpłynie na cenę? :D
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez Jasiu19 » 31 sty 2013, 20:13

Poduszka z w/w aukcji dotarła :) wygląda na OE Mazdy więc cena atrakcyjna :) w sobote wymienię i napisze o efektach po wymianie :)
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Yard » 31 sty 2013, 22:58

Wczoraj zamontowałem oryginalną poduszkę i przestało telepać. Nawet pomogło na wyjące tylne łożyska. Już myślałem o ich wymianie, a to z powodu poduszki tak wyło w bagażniku.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez pawlo1030 » 1 lut 2013, 15:54

jestem po wymianie. efekt doskonały. oryginał to jednak to co powinno być zamontowane w miejscu poduszki rozrządu. nawet cena 490zł już nie taka straszna cisza ją zagłusza. pozdrawiam <serduszka> :D
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Jasiu19 » 2 lut 2013, 14:46

Poducha wymieniona :D wszystko na plus :) kultura pracy silnika sie poprawiła.Zniknęło trzęsienie silnikiem przy gaszeniu.Ogólnie same plusy :) więc jak ktoś ma wątpliwości to wymieniać poduchę bez zastanowienia :)
Szerokości :D
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Michał » 4 lut 2013, 11:47

mazzzi6 napisał(a): Jedynie trzeba się trochę więcej narobić ponieważ tuleja we wkładzie ory z gf ma większą średnicę mimo że sworzeń jest tej samej średnicy co w bj więc mamy milimetrowy luz. Stąd poduszka ory z bj do gf pasuje a odwrotnie niebardzo. Ale można to naprawić za pomocą wiertarki, gwintownika i śruby np 10 :) Skręciłem tak jak jest to zrobione w gf i wszystko gra.
Została jeszcze poduszka przy grodzi ale wydaje mi się że tu wystarczy jakiś lepszy zamiennik (napewno nie TG:)


Możesz kolego opisać co dokładnie zrobiłeś? Dorobiłeś sobie nowy sworzeń ze śruby 10?
Przymierzam się do takiej operacji, bo koledzy wyżej piszą że nie tak dużo roboty, Ty potwierdzasz że się da, a ponad 300 zł zostaje w kieszeni ;)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez mazzzi6 » 4 lut 2013, 20:40

Da się ale trzeba w podobny sposób przerobić sworzeń z bj na taki jak w gf żeby się to trzymało kupy <nie powiem>
Po pierwsze trzeba wywiercić otwór 8 mm wzdłuż sworznia tak na 2-2,5 cm, potem gwintujemy otwór na 10 mm, znaleźć odpowiednio długą śrubę 10 mm i właściwie można skręcać. Dodatkowo pod śrubę można jeszcze dorobić podkładkę z grubej blachy jak sie takiej nie ma. Efekt końcowy na zdjęciu.
Powodzenia :)
Załączniki
DSC_0271.jpg
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 20:12
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001

Postprzez kierownik » 5 lut 2013, 10:37

Trzeba było przynajmniej dać śrubę wzmocnioną i gwint drobnozwojowy... a ta poducha ze zdjęcia to jeszcze w dobrym stanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323