Poduszki silnika | Regulacja (fororelacja) [323f BJ, RF2A]
decadent napisał(a):Ygoor – dodałem wszystkie Twoje uwagi.
Dziękuję, ale nie musiałeś pisać że ja polecam bo jeszcze wyjdzie że je sprzedaje
To raczej była informacja że warto przemyśleć zakup ory do diesla.
Arturinio233 Carspeed to solidna firma można im zaufać, w tej cenie to ory, najlepiej zapytaj ich.
Arturinio233 napisał(a):http://moto-czesci.pl/geparts_katalog.php
I jak tu się nie wkurzać, co za bałagan, co za niekompetencja (u sprzedawców)– w tym katalogu jak wyświetlę poduszki do DiTD, to pokazują się poduszki do benzyny, np. ta przy chłodnicy i ta tylna, którą tyle czasu szukałem. Chyba że zdjęcia mają nie te... A jeszcze miesiąc temu do 1.5 benz. nie mieli w geparts żadnej poduszki do mojego silnika. A z tego katalogu pochodzi moja przy chłodnicy....(jpn), którą kupowałem jako do 1.3 i 1.8.
W każdym razie cenę tylnej z jpn podano mi jakiś czas temu taką, że stówke dołożyć i byłaby ory.
Tak to jest, że kupujesz do 1.5, a przyjdzie do 1.3, a jak zamówisz do diesela to może przyjść do 1.5.... masakra...
Może zdjęcia mają zupełnie losowe
W każdym razie zdecydowanie należy posługiwać się numerem OEM, i jeszcze sprawdzić jak wygląda ory w naszym aucie, zrobić fotę i porównać z tym co przyjdzie...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
YgooR napisał(a):w tej cenie to ory, najlepiej zapytaj ich.
tak mi napisali "Do tego auta poduszka silnika przy rozrządzie występuje tylko w
oryginale OE MAZDA. Oficjalna cena na ten element OE MAZDA wynosi 974zł
brutto.
Jakiś czas temu zamówiliśmy kilkadziesiąt tych poduszek i została nam
jeszcze 1szt z tej dostawy, którą mogę Panu sprzedać za 499zł/szt brutto
z vat, po rabacie."
- Od: 25 sty 2011, 19:31
- Posty: 12
- Auto: 323F (BJ) 2.0 TDVI 101KM 2002r.
a może macie podobną stronę do tej http://www.realoem.com/bmw/select.do jak miałem wcześniej BMW to z niej bardzo dobrze się korzystało a do mazdy nic podobnego nie mogę znaleźć.
- Od: 25 sty 2011, 19:31
- Posty: 12
- Auto: 323F (BJ) 2.0 TDVI 101KM 2002r.
Skoro napisali że ory to znaczy że oryginalna oni wałków nie robią a cena to około 500zl.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
a jak tu sprawdzić przy odbiorze czy na pewno to jest ory??
- Od: 25 sty 2011, 19:31
- Posty: 12
- Auto: 323F (BJ) 2.0 TDVI 101KM 2002r.
Arturinio233 napisał(a):a jak tu sprawdzić przy odbiorze czy na pewno to jest ory??
Wcześniej opisałem Ci jak jest zapakowana, chyba (nie jestem pewny) na gumie wybity jest numer części. Tu: http://www.fox.rzeszow.pl/PODUSZKA-SILNIKA-PRAWA(4,23826,23825).aspx na jednym ze zdjęć widać taki niebiesko – biały papierek, tam jest numer części, logo i kod kreskowy. Możesz też porównać budowę bo zamienniki mają inną.
Z Carspeed wiele ludzi na forum bierze części i chyba jeszcze nikt nie narzekał.
Edit:
Jak przyjdzie do Ciebie ory poduszka i nią zatrzęsiesz usłyszysz pływający olej, tylko ory są olejowe.
Ciekawe czy to prawda z tą ceną poduszki, faktycznie jakiś czas temu było po około 800zl później po 500zl a teraz po 1000zl
Edit2:
No to skończyły się dobre ceny poduszki od rozrządu, a trzeba było kupić jak były tańsze
Znajomy mechanik ma się rozejrzeć może coś jeszcze znajdzie w starej cenie.
Z tego co wyczytałem to jeśli drży zderzak przód to poduszka. A mechanik stwierdził ze nie wie co ale nie poduszka więc co. Drży silnik chłodnice i zderzak z przodu w zakresie obrotów od 800 do 1200 martwić się czy jeszcze nie. Bardzo proszę o pomoc. Podpieli pod jakis tam komputer i stwierdził błąd egr i wtysku nic nie sprecyzował
- Od: 29 sty 2010, 21:33
- Posty: 48
- Skąd: Świętokrzyskie
- Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM
Grzes4510 napisał(a):martwić się czy jeszcze nie
Zamiast się martwić wyreguluj poduszkę pod chłodnicą, jej złe ustawienie spowodowane jest najczęściej zużywaniem się pozostałych poduszek. Jak pozostałe są jeszcze ok to tylko regulacja przedniej.
Grzes4510 napisał(a):stwierdził błąd egr
Poczytaj o tym zaworze na forum, znany temat.
Pozdrawiam
Cena tej poduszki przy rozrządzie do DiTD poraża... Jest to wielka krzywda dla użytkowników tych niemłodych przecież aut. Jak to się ma do ceny np. amortyzatora (jest w nim nie tylko olej), albo sprzęgła ory. Chyba zaprzestali produkcji poduszek
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Potrzebny fachowiec z okolic Końskich świętokrzyskiego okolice Opoczna łódzkie. Mechanicy w Końskich twierdzą że się nic w poduszkach nie reguluje a wymienia się wszystkie cztery. Porażka co mnie skusiło na mazde rozrząd ponad 1300 a teraz jeszcze te poduchy. jest jeszcze opcja że to oni zle ustawili te poduszki przy wymianie rozrządu ale się nie "pochwalą'' Pomocy jak ktoś się zna podjadę na oględziny.
- Od: 29 sty 2010, 21:33
- Posty: 48
- Skąd: Świętokrzyskie
- Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM
Przyjedź do mnie to Ci wymienię, obejrzę i wyreguluję... Nawet w Kielcach nie uświadczysz uświadomionego mechaniora (od mazdy), a co dopiero w Końskich.
Masz diesela, a ja benz. więc nie wiem jak dokładnie demontuje się układ wlotu powietrza u Ciebie, ale to chyba żadna filozofia.
Umiesz sprawdzić wizualnie stan poduszek ?
Tylnej nie sprawdzisz...
Masz diesela, a ja benz. więc nie wiem jak dokładnie demontuje się układ wlotu powietrza u Ciebie, ale to chyba żadna filozofia.
Umiesz sprawdzić wizualnie stan poduszek ?
Tylnej nie sprawdzisz...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Spokojnie, ustawienie poduszek to nie jest jakaś straszna sprawa. Ustawia się od rozrządu a później pod chłodnicą.
Ta regulacja jest w małym zakresie, ale wystarczająco żeby dokuczało.
Sprawdź czy łapę poduszki od rozrządu masz równolegle do silnika i gniazda poduszki bo przy dokręcaniu lubi się przestawić. Ja u siebie musiałem przytrzymać śrubokrętem.
Poduszka od rozrządu to jakaś masakra cenowa, co w niej jest takiego żeby tyle kosztowała..
Ale może jutro już będę miał w starej cenie bo mechanik mi jedną wyczaił której klient nie odebrał
Grzes4510 napisał(a):to oni zle ustawili te poduszki przy wymianie rozrządu ale się nie "pochwalą''
Ta regulacja jest w małym zakresie, ale wystarczająco żeby dokuczało.
Sprawdź czy łapę poduszki od rozrządu masz równolegle do silnika i gniazda poduszki bo przy dokręcaniu lubi się przestawić. Ja u siebie musiałem przytrzymać śrubokrętem.
Poduszka od rozrządu to jakaś masakra cenowa, co w niej jest takiego żeby tyle kosztowała..
Ale może jutro już będę miał w starej cenie bo mechanik mi jedną wyczaił której klient nie odebrał
zastanawiam się koledzy kiedy jest już ta ostateczność że trzeba wymieniać te poduchy. U mnie w zasadzie trzęsie gałką skrzyni biegów( to irytuje), troszkę rejestracja się trzęsie ale zderzak jakoś specjalnie nie wpada w wibracje. do tego czasem troszkę mi szyba kierowcy trzeszczy. Zastanawiam się kiedy będę się musiał liczyć z wymianą tych poduch. Bo narazie na rozrząd zbieram.
- Od: 30 sty 2011, 15:34
- Posty: 69
- Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
- Auto: Mazda 323f DiTD
Jak wsiądziesz do auta i dostaniesz wibracji 
A tak serio to jak będziesz miał dość jazdy takim wibrującym autem, nie szukaj wydatków tam gdzie ich nie ma, jak jest ok to nie ruszaj bo później będziesz ciągle kombinował. Drążek (oczywiście zmiany biegów
) zawsze drży.
Pozdrawiam
A tak serio to jak będziesz miał dość jazdy takim wibrującym autem, nie szukaj wydatków tam gdzie ich nie ma, jak jest ok to nie ruszaj bo później będziesz ciągle kombinował. Drążek (oczywiście zmiany biegów
Pozdrawiam
Nurtuje mnie bardzo cały czas sprawa przenoszenia się drgań silnika na karoserie na wolnych obrotach, tj. od 750 obr./min w dół. Siedząc w aucie czuję pod nogami te wibracje, a pod maską wyraźnie drży lewa strona, czyli mogłoby mieć to związek z poduszką skrzyni – lewą.
Drgania te nasilają się znacznie, co jest oczywiste, przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby. Są większe także przy włączonych światłach mijania (czyli cały czas). Chyba ma to związek bezpośrednio z obrotami, bo obciążenie elektryczne (alternator stawia większy opór) powoduje spadek obrotów.
Czy u Was także zwiększają się minimalnie obroty po wyłączeniu świateł ?
Problem drgań na wolnych obrotach <750 (z tym wiąże się także drżenie drążka) jest typowy, bo zgłasza go niemal każdy forumowicz i pisane o tym było w wielu wątkach. Ciekawe, czy jest tu jakiś wspólny mianownik. Winowajcom wcale nie musi być poduszka silnika (było o tym wiele pisane), ale jest to chyba najbardziej prawdopodobne. Jeden forumowiczów wymienił poduchę lewą skrzyni, ciekawe czy jemu drży poniżej 750 obr./min.
U mnie w benzynowym jest tak:
Przytykałem dłoń wszędzie gdzie się dało – drży zderzak, ale boki (błotniki) i maska już nie. Nie drży także belka do której przytwierdzona jest poduszka przy chłodnicy – nic a nic . Drżą znacznie okolice akumulatora. Obudowa poduchy lewej o dziwo drga delikatnie, a już karoseria obok drży sobie wyraźnie. Na bank nie przechodzą na budę drgania silnika przez poduszkę prawą przy rozrządzie (gniazdo ani drgnie) oraz przez dolną przy chłodnicy. Pozostaje poduszka lewa przy aku, albo tylna (u mnie wymieniona, więc to raczej nie ona), ewentualnie coś innego przenosi drgania silnika na karoserię, przychodzi mi na myśl sprzęgło, półosie, sam nie wiem. Wymieniłbym wkład w poduszce lewej, ale boję się zaryzykować niszcząc oryginał, który jest calutki.
Czy czujecie w nogach wibracje na wolnych obrotach, ew. na kierze

edit: jak włączę klimę, albo ogrzewanie szyby, to wibracje są już bardzo nieprzyjemne – zawsze tak u mnie było, nawet przed wymianą jakiejkolwiek poduchy. Nie ma mowy zatem o rezonansie, bo im niższe obroty tym gorzej – chyba żadna poduszka nie jest w stanie wygasić tego. Dlaczego zatem silniki benzynowe w naszych mazdach tak bardzo wibrują na niskich obrotach ? No chyba że ta poducha lewa robi się po latach zbyt miękka (w naszych wszystkich mazdach benzynowych). Z drugiej jednak strony, jak przytknę palec do gumy poduszek, to zarówno w prawej jak i w lewej pracuje ta guma podobnie... tylko że przy prawej nie przenosi sie na gniazdo...
Drgania te nasilają się znacznie, co jest oczywiste, przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby. Są większe także przy włączonych światłach mijania (czyli cały czas). Chyba ma to związek bezpośrednio z obrotami, bo obciążenie elektryczne (alternator stawia większy opór) powoduje spadek obrotów.
Czy u Was także zwiększają się minimalnie obroty po wyłączeniu świateł ?
Problem drgań na wolnych obrotach <750 (z tym wiąże się także drżenie drążka) jest typowy, bo zgłasza go niemal każdy forumowicz i pisane o tym było w wielu wątkach. Ciekawe, czy jest tu jakiś wspólny mianownik. Winowajcom wcale nie musi być poduszka silnika (było o tym wiele pisane), ale jest to chyba najbardziej prawdopodobne. Jeden forumowiczów wymienił poduchę lewą skrzyni, ciekawe czy jemu drży poniżej 750 obr./min.
U mnie w benzynowym jest tak:
Przytykałem dłoń wszędzie gdzie się dało – drży zderzak, ale boki (błotniki) i maska już nie. Nie drży także belka do której przytwierdzona jest poduszka przy chłodnicy – nic a nic . Drżą znacznie okolice akumulatora. Obudowa poduchy lewej o dziwo drga delikatnie, a już karoseria obok drży sobie wyraźnie. Na bank nie przechodzą na budę drgania silnika przez poduszkę prawą przy rozrządzie (gniazdo ani drgnie) oraz przez dolną przy chłodnicy. Pozostaje poduszka lewa przy aku, albo tylna (u mnie wymieniona, więc to raczej nie ona), ewentualnie coś innego przenosi drgania silnika na karoserię, przychodzi mi na myśl sprzęgło, półosie, sam nie wiem. Wymieniłbym wkład w poduszce lewej, ale boję się zaryzykować niszcząc oryginał, który jest calutki.
Czy czujecie w nogach wibracje na wolnych obrotach, ew. na kierze

edit: jak włączę klimę, albo ogrzewanie szyby, to wibracje są już bardzo nieprzyjemne – zawsze tak u mnie było, nawet przed wymianą jakiejkolwiek poduchy. Nie ma mowy zatem o rezonansie, bo im niższe obroty tym gorzej – chyba żadna poduszka nie jest w stanie wygasić tego. Dlaczego zatem silniki benzynowe w naszych mazdach tak bardzo wibrują na niskich obrotach ? No chyba że ta poducha lewa robi się po latach zbyt miękka (w naszych wszystkich mazdach benzynowych). Z drugiej jednak strony, jak przytknę palec do gumy poduszek, to zarówno w prawej jak i w lewej pracuje ta guma podobnie... tylko że przy prawej nie przenosi sie na gniazdo...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
decadent napisał(a):Jeden forumowiczów wymienił poduchę lewą skrzyni
Myślałeś o mnie?
W dieslu poduszka lewa od skrzyni (Tedgum) powodowała drgania na luzie, było to czuć na również na fotelu który wibrował. Na kierownicy to standard zawsze przenoszą się wszystkie drgania, ale u mnie już nie
decadent napisał(a):chyba żadna poduszka nie jest w stanie wygasić tego
Skoro w dieslu daje radę to w benzynie tym bardziej.
Ygoor – nie myślałem o Tobie, tylko o qbahc. Mówisz, że przestało drżeć na luzie. No właśnie na fotel się przenosi... Kurtka, to może powinienem wymienić ten wkład.... A u Ciebie przed wymianą ta poduszka też była cała ? Widać było na oko, że siadła albo co ?
edit: Ach, teraz dopiero dotarło do mnie, że miałeś tedgum – pewnie była za twarda... To u mnie ory raczej nie będzie za twarda, raczej siadła nieco, czego nie widać...
Jak jeszcze ktoś, kto ma benzynowy potwierdzi, to wymieniam...
edit: Ach, teraz dopiero dotarło do mnie, że miałeś tedgum – pewnie była za twarda... To u mnie ory raczej nie będzie za twarda, raczej siadła nieco, czego nie widać...
Jak jeszcze ktoś, kto ma benzynowy potwierdzi, to wymieniam...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
decadent napisał(a):nie myślałem o Tobie
To straszne
A tak na poważnie Tedgum był bardziej miękki od starej ory, co dziwne Tedgum mniej przenosił drgania na zimnym silniku i porządnie rozgrzanym (trasa ponad 100km). Te drgania na siedzeniu też czasami ustępowały. Krótko mówiąc Tedgum jakiś nieprzewidywalny był.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości