Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5

Postprzez Suazi3 » 4 kwi 2008, 21:34

Witam

dziękuję za wszystkie sugestie, jestem po wizycie u Jaksy. Jego sugestia to pompa( lub przepływomierz bo taki błąd wystąpił na kompie). W Mabi trzeba było zostawić auto na 3 dni nie zdecydowałem sie na ten krok. Teraz zrobię regulacje zaworów i szukam przepływomierza by sprawdzić czy to jest to. W Niemczech chodzą po 150EU w Polsce jeszcze nie sprawdzałem. Na trasie brak przyspieszenia w aucie a osiągnięta prędkość max. to 145km/h. Auto chodzi równo na niskich obrotach, zapala za pierwszym razem na zimnym i ciepłym silniku. Myślę też o wizycie w Zaniemyślu pod Poznaniem, byłem pod wrażeniem z relacji czyszczenia kolektora dolotowego i intercoolera przez Pana Macieja Gawlaka. To tyle więcej grzechów nie pamiętam. Serdeczności.

Pozdrawiam Andrzej :| Suazi3
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez xANDy » 6 kwi 2008, 20:22

Suazi3 napisał(a):byłem pod wrażeniem z relacji czyszczenia kolektora dolotowego i intercoolera przez Pana Macieja Gawlaka

Najbardziej przydatne jest czyszczenie EGR i IC. Doloty są przy tych małych przebiegach (150-200kkm) dość czyste (zazwyczaj). Ogólnie regulacja zaworów robi swoje no i odmulenie silnika tak w ogólności.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Suazi3 » 8 kwi 2008, 14:51

Dzięki XANDy za fachowe rady.
Zamówiłem dziś podkładki przelewowe oryginał 5szt. 130 zł i podkładkę pod pokrywę zaworów. Myślałem, że do regulacji zaworów mam wszystko a tu mechanik mi mówi, że jeszcze będą potrzebne oryginalne płytki usuwające luzy na zaworach.(zawory płytkowe) i że najlepiej regulacje zrobić w ASO bo niewiadomo jakiej grubości będą potrzebne. Jakie JEST WASZE ZDANIE W TYM TEMACIE? poszukuję też przepływomierza nr. ZL01 197400-2010 seria 10025. W ASO 1120zł chyba nic innego mi nie pozostaje jak wziąść nadgodziny i zarobić na niego :( . Pompę paliwową na razie się nie zajmuję chcę wyeliminować najpierw tańsze rozwiązania jak nie wyjdzie zawitam dopiero do MABI.

Pozdrawiam i Dziękuję za każdą sugestię dotyczącą mojej mułowatej Madzi 323F 2003 DITD
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez topik » 8 kwi 2008, 16:14

Suazi3 napisał(a):Myślałem, że do regulacji zaworów mam wszystko a tu mechanik mi mówi, że jeszcze będą potrzebne oryginalne płytki usuwające luzy na zaworach.(zawory płytkowe)


Witam!Pierwszy raz słysze żeby w tym silniku była regulacja na płytkach.Ja mam silnik RF2A i tu jest regulacja normalna czyli śrubokręt i klucz.W twoim silniku też tak będzie chyba, że się mylę.W ASO regulacji nie trzeba robić wystarczy mechanik który się na tym zna.Przepływomierza poszukaj tu: www.japancar.pl
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Suazi3 » 8 kwi 2008, 22:23

Dzięuję topik mi też coś nie pasowało z tymi płytkami do regulacji zaworów.
Cały dzień spędziłem dziś na forum szukając rozwiązania dot. mułowatej Madzi:
Najpierw jeszcze raz opiszę objawy a potem wnioski z przeczytanych postów:
Objawy:
1. Auto zapala na zimnym i ciepłym silniku od pół obrotu kluczem w stacyjce.
2. Obrotomierz na zimnym silniku i luzie pokazuje 850 potem spada do 800.
3. Odkąd auto się zmuliło (3 tygodnie temu) przestałem słyszeć turbinę przy obrotach powyżej 1500 (charakterystyczny gwizd).
4. Zauważalny brak mocy słabiej wkręca się na obroty prędkośc maks. 140km/h przy obrotach 2600.
Przy 100km/h obroty 2100 do setki w 22sek. przed zmuleniem do 100km/h w 12sek.
5.Pod górkę nic nie przyspieszę wręcz auto zwalnia.
6.Pod maską sucho, brak mokrej pompy, TCV, SPV suche, bez śladów uszkodzeń.
7..Na kompie u Jaksy wystąpił błąd przepływomierza i jego sugestia pompa wtryskowa i Mabi.
8.W Mabi auto trzeba było zostawić na 3 dni robocze, nie oddalem brak czasu i ryzyko dużego rachunku. Mabi to ostateczność po wszystkich niepowodzeniach zawitam i tam na dłużej.
Wnioski:Planowane zabiegi:
-czyszczenie bądż zaślepienie EGRU (sprawdzenie elektrozaworu i węzyka sterującego od solenoidu do EGR)
-regulacja luzów na zaworach,
-wymiana przepływomierza,
-sprawdz. czujnika położenia wału, napinacza i całego rozrządu,
-czyszczenie kolektora dolotowego i Intercollera,
-sprawdzenie wtrysków,
Jak to nie pomoże to wyjazd do Mabi.
Chcę auto naprawić zbyt się do niego przyzwyczaiłem.
Proszę o dalsze sugestie czy coś jeszcze zrobić przed ostatecznym wyjazdem do Mabi.
Pozdrawiam Suazi1
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez malkolm2 » 8 kwi 2008, 23:45

według mnie to jeśli samochód musi trafić do jaksy lub mabi to lepiej je sprzedać, koszty są zbyt duże
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Suazi3 » 9 kwi 2008, 18:23

Witam

Dzięki Malkolm2 ale nie skorzystam z pomysłu nie spałbym spokojnie i chcę auto naprawić. Mazda 323F to dobre auto. Każdy samochód się psuje. Zrobię wszystko co napisałem powyżej i zdam relację czy pomogło.
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez MarekW » 11 kwi 2008, 09:13

Witam,

Skoro wystapil blad i zostal on odczytany z komputera (podaj numer bledu) to sugerowalbym najpierw zainteresowanie sie tym czujnikiem, przewodami laczacymi go z komputerem, ewentualnie sprawdzenie czy dziala wogole dziala.
Jak po wymianie czujnika i kontroli wiazki laczacej go z komputerem objawy nie znikna to dalej drazyc temat dlaczego komputer stwierdza blad.

U mnie niezle ciagnal do 140km/h (3200obr/min), ale z powodu zlego styku z zaworem TCV auto nie chcial jechac szybciej. Po dogieciu stykow moc wrocila i smiga teraz do ~185km/h.

Takie nic a moze ucieszyc.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Andrzej1971 » 13 kwi 2008, 21:30

myślałem , że cieknie z czujnika spv
zalepiłem silikonem ale nadal ciekło
poprawiałęm dwa razy
na koniec podpiąłem dwa kable do gniazda i wtyczki
ropa sączy się po kablu do wtyczki spv
a nie od niej
zajrzałem dokładniej pod auto
i mokry jest (jeżeli dobrze myślę) tcv
czy ropa w kablu lecącym do spv łączy się z tcv?
czy jak zrobię tcv to ropa do spv przestanie płynąć
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez Godleś » 23 kwi 2008, 19:19

Jestem właśnie po regeneracji pomy w Mabi, z tego co pamiętam zawór SPV – 1711 zł, korpus 730 zł, robocizna 1800 zł i kilka innych rzeczy których nie pamiętam: koszt całości 5200 zł. <killer>
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Postprzez malkolm2 » 23 kwi 2008, 20:24

Godleś osz k.. jego m.... <killer>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Godleś » 23 kwi 2008, 20:44

Taka właśnie jest bolesna prawda.
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Postprzez Marek61 » 23 kwi 2008, 21:02

No obserwowałem ten topic ... Godles osz k..jego m... I to na mojego ziomala musiało trafić. :(
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez warabei » 29 maja 2008, 12:24

Godleś teraz ja walcze z pompa i jak na razie zdecydowałem sie na przejrzenie pompy przez pompiarza w Łodzi mabi bedzie ostatecznością bo jak zadzwoniłem do mi na poczatek krzykneli 2k za samo sprawdzenie.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 12:14
Posty: 22
Skąd: Pabianice
Auto: mazda 626 gw 2.0 ditd 110 ps

Postprzez Suazi3 » 30 maja 2008, 12:53

Jestem już po wizycie w zakładzie u Pana Gawlaka w Zaniemyślu. Podróż z Koszalina do Zaniemyśla zajęła mi 5h (mułowata madzia). Z powrotem 4h i mogłem jeszcze bardziej podeptać. XAndy, Pan Gawlak i Mariusz (przeszedłem na TY) to fachowcy.
Zaczęłi od zaworów, intercollera, EGru zaślepiony,ustawienie rozrządu, sprawdzili kable od dolotu i bingo wężyk gumowy 5mm od boost sensora przetarty. Po złożeniu wszystkiego słychać turbinę i autko ciągnie od 1600 obr/min. Na teście bez dokładnego stopera 14 sek na V 80-120.
Poznałem Kapelana xAndyego chcę mu Serdecznie Podziękować. Jego zaangażowanie i pomoc w przywracaniu mocy zmulonej madzi była niezastąpiona. Naprawdę cieszę się, że miałem to szczęście poznać księdza Andrzeja, Pana Gawlaka i Mariusza. Zawsze będę jeżdził z moją Madzią do Zaniemyśla a może czas się tam przeprowadzić. .

Byłem zdeterminowany i się opłaciło najpierw na szybko była wizyta u Jaksy. dziękuję Mu Serdecznie za pomoc. Potem bardzo krótka wizyta w Mabi i straszenie wysokimi kosztami ( auto zostawić na 3 dni i takie tam). I w końcu PEŁEN Sukces Wizyta W ZAKŁADZIE u Pana Gawlaka w Zaniemyślu i powód braku mocy to 20 cm wężyk o przekroju 5mm przy filtrze powietrza przetarty. Moc wróciła i jest SUPER.
Zaślepienie EGRU i czyszczenie Intercoolera to pewnie także dodatek paru koni.
U mnie się skończyło bez Mabi i wysokich kosztów, Życzę wszystkim tego samego.

Piozdrawiam Suazi3
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez krzysiek.gory » 17 cze 2008, 01:14

a czy ktoś ma doświadczenie z serwisem BOCHEńSCY we wrocku. też zajmują się pompami i są na dziś tańsi od MABI o jakieś 6 setek. ale czy są jeśli nie równie to chociaż dostatecznie dobrzy w tym co robią?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 22:39
Posty: 20
Skąd: Łódź
Auto: 626 '99 GW 2.0 TDI 16V 101KM

Postprzez xANDy » 17 cze 2008, 09:18

krzysiek.gory napisał(a):doświadczenie z serwisem BOCHEńSCY we wrocku
Wiele rzeczy mogą zrobić ale wielu nie – bo nie mają pełnego oprogramowania do obsługi denso. Ale warto chyba tam zawitać – bo jeśli to proste problemy (zawory, głowica rozdzielaczowa) to sobie powinni poradzić bez trudności.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krzysiek.gory » 20 cze 2008, 13:43

na razie przewidywane koszty 4700, nie ma ktoś paru setek niepotrzebnych ;)
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 22:39
Posty: 20
Skąd: Łódź
Auto: 626 '99 GW 2.0 TDI 16V 101KM

Postprzez MarekW » 20 cze 2008, 18:37

A co się Krzyskowi stało że paru setek szuka :–)?
Jakieś detale problemu?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez krzysiek.gory » 23 cze 2008, 18:25

szukam kasy na remont pompy.
no cóż powiększyłem grono naciągniętych przez handlarza. faszysta zajechał pompę tak, że podobno w środku sama miazga – ze starej zostaje tylko korpus.
A pomyśleć że miałem na oku madzię po włochu gdzie tylko turbina była walnięta. wkręcili mnie na ASO jakie to niby niebotyczne koszty regeneracja turbiny. Tylko nie powiedzieli że pompa może być parę razy droższa.
Nieważne. Było minęło.
W każdym bądź razie robię remont u Bocheńskich we wrocku, więc jak skończą to dam znać czy się nadają do polecenia.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 22:39
Posty: 20
Skąd: Łódź
Auto: 626 '99 GW 2.0 TDI 16V 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323