Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!

Postprzez thy » 4 mar 2011, 00:28

Neonixos666 napisał(a):Pisz do Rikiego zapłać ile trzeba, daj to dla mechanika i miej głowę i sen spokojny że to będzie właściwie działać.


Smirnoff też nie próżnuje, ceny dobre za sprzęt ori sugeruje......... :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Riki » 4 mar 2011, 12:07

Neonixos666 napisał(a):Pisz do Rikiego zapłać ile trzeba, daj to dla mechanika i miej głowę i sen spokojny że to będzie właściwie działać.

:)

Rozrząd musi być świeży..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez thy » 4 mar 2011, 14:37

Riki napisał(a):Rozrząd musi być świeży..


No właśnie! Tu ciekawostka – po niedawnej wymianie kpl. rozrządu, mechanik już podczas montażu mówił, że pasek rozrządu "jedzie fabryką jak cholera" – że nie zwietrzały, natomiast wewnątrz kabiny jeszcze równe 3 dni czułem ten jego charakterystyczny-toksyczny zapaszek.
Czyżby właśnie m. in. to było wyznacznikiem 'świeżości' rozrządu?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez malkolm » 4 mar 2011, 19:47

teraz dużo rzeczy robią biodegradowalnych, może już się rozkładać zaczął :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 4 mar 2011, 19:49

tylko nie lejcie na nie wody bo się rozpuszczą <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez thy » 5 mar 2011, 00:02

Śmiech, śmiechem :P ale faktycznie paseczek dawał czadu, że aż wesoło...! Co więcej – w zasadzie nie spodziewałem się, że wymiana rozrządu tak 'wyciszy' motor, stary rozrząd się kończył, widać to był dobry moment :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2011, 15:15

Ja nie wyczułem zmiany w kulturze pracy ale za to stary napinacz trochę już się pocił tak więc czas już było na wymianę. Pasek praktycznie nie był zużyty, roki też mało zmęczone, ale wiem że wygląd to nie ekspertyza i zapewne to co ładnie wygląda może w każdej chwili ulec awarii. Mój nowy pasek też ostro śmierdział, a teraz śmierdzą od klimy i altka bo zmieniłem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez thy » 5 mar 2011, 23:32

Paski od klima/alt wymieniłem równocześnie z rozrządem – na polecane Bando (które zresztą są węższe o 1mm od contitechów – pewnie dlatego nie piszczą w trakcie exploatacji), w ich przypadku obeszło się bez rewelacji zapachowych... :)
Mój stary napinacz był już 'nieco nader' przeterminowany, ale to się okazało dopiero po fakcie, pompa wody to samo, rolki i pasek nie najgorzej (wymieniane 3 lata temu), "timing is crucial" rzec by można :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Riki » 6 mar 2011, 11:29

Neonixos666 napisał(a): roki też mało zmęczone


Rolki są nie do zajechania. Pasek najczęściej spada przez wylany-mokry napinacz lub po prostu pęka jeśli jest zamiennikiem. Znam jeden tylko przypadek awarii OE pompy wodnej, u mnie przy 175.000 stara pompa była cicha równie jak nowa.
Ostatnio miałem klienta – kupił rozrząd u jakiegoś sprzedawcy na allegro, niby OE i pasek pękł po 20.000km... cóż, peszek. To akurat było CiTD. O dziwo pasek miał od RFpiątki bo czasem sprzedają paski od DiTD do CiTD..... <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2011, 12:29

To może do ditd dawać pasek od citd wtedy dłużej można na nim latać :P. No ja zmieniłem nie po 90 a po 100 tyś i to był myślę ostatni dzwonek. Najważniejszy jest tak jak Riki mówi napinacz, potem pasek a rolki są super mocne jeśli po 100tyś są nie wielkie ślady zużycia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malkolm » 6 mar 2011, 13:31

u mnie przy 98 tys z jednej rolki wyciekł smar, więc już za długo by nie dała rady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 6 mar 2011, 15:11

malkolm napisał(a):u mnie przy 98 tys


Od ostatniej wymiany? :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 6 mar 2011, 15:21

ciężko wyczuć :) w każdym bądź razie była już u kresu, a był to oryginał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez acniak » 28 mar 2011, 23:23

pasek oryginal mazda rolki i napinacz NTN natomiast pompa nissan water pump :) wszystko ladnie zapakowane przez OYODO (prosilem o pompe GPW ale stwierdzili, że ponoć NWP lepsze) wymienione przy okazji podstawa rolki napinacza (poprzednia miała luz i latała jak jaki 42 )
przy okazji...jak bedziecie szukac podstawy rolki napinacza jedynie na Kaczeńca w Warszawie bądź na alledrogo (cena w serwisie mazdy 790 brutto a można zdobyć za 150)
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Riki » 29 mar 2011, 00:41

acniak napisał(a):natomiast pompa nissan water pump


lepiej było już starą OE zostawić............. :) kółka się urywają w zamiennikach (ups....)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bandit » 30 mar 2011, 21:26

Widzisz Riki, pisze się setki razy od lat, że rozrząd tylko i wyłącznie ori (bez żadnych odstępstw) to ludzie i tak szukają pozornych oszczędności i narażają się na kolejne koszta :| I tak w kółko <oczy>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Badyl » 30 mar 2011, 21:30

może trzeba zmienić temat...
Rozrząd – oryginał czy oryginał?
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Neonixos666 » 30 mar 2011, 22:12

a może zamieścić drastyczne zdjęcia usterek po założeniu nie oryginalnego rozrządu <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 30 mar 2011, 23:00

Bo ten temat powinien składać się z pytania:
Rozrząd ori czy zamiennik?
i odpowiedzi:
Tylko i wyłącznie ori
i być zamknięty <lol> z resztą jest o tym w poradniku, ale jak widać czytanie ze zrozumieniem czasami niektórych przerasta ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez say » 31 mar 2011, 13:26

acniak napisał(a):prosilem o pompe GPW ale stwierdzili, że ponoć NWP lepsze
No...z tą różnicą, że stwierdzili brak oryginalnej pompy na stanie :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323