Problem z odpalaniem na znacznych mrozach, ponizej -10

Postprzez topik » 30 gru 2010, 21:47

Pokrywek napisał(a):Po sprawdzeniu na diagramie okazało się, że jest to przekaźnik od "Circuit or SPV" – tak wskazuje opis pod dekielkiem.


Witam. Czy to jest przekaźnik B5B4. Jeżeli tak to należy go rozebrać i zobaczyć czy w środku i nie przepaliły styki. Jest o tym na forum. Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez guliwer.1 » 30 gru 2010, 23:20

Witam!W taki mroz mozna tez sprubowac psiknac plaka do rury ssacej gdzie podlaczona jest odma silnika i wtedy na bank odpali.Nie prubujcie SAMOSTARTU bo jest za mocny ale plak nic nie zaszkodzi a autko odpali :) Pozdrawiam
guliwer.1
 

Postprzez Bandit » 31 gru 2010, 02:52

guliwer.1 napisał(a):Witam!W taki mroz mozna tez spróbowac psiknac plaka do rury ssacej gdzie podlaczona jest odma silnika i wtedy na bank odpali.Nie prubujcie SAMOSTARTU bo jest za mocny ale plak nic nie zaszkodzi a autko odpali :) Pozdrawiam

<glupek2> Dzięki za takie rady. To ja wolę pogłaskać po kierownicy i ładnie poprosić, ewentualnie obiecać myjkę z woskowaniem i też mi zawsze odpala hahaha
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 31 gru 2010, 10:30

A myślałem że tylko moja jest taka przekupna :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez poflek » 31 gru 2010, 11:00

Bandit napisał(a): Dzięki za takie rady.

A wiesz jak Ci się bedzie dolot błyszczał i pachniał? :D
Kiedyś taksiarz latał z plakiem co skrzyżowanie bo mu pernamentnie gasł mercedes. Aż w końcu nie pomagały nawet prośby i groźby i trzebabyło wracać na piechotę <glupek2>
Na Mikołaja Madzia dostała nowe akku i świeczki a teraz jest nowa jakość odpalania, nawet nie jęknie <diabełek>
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Neonixos666 » 31 gru 2010, 11:04

A po co nowe aku i świeczki przecież plak taniej wyjdzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gregory232 » 5 sty 2011, 19:12

witam. Mój problem chyba został rozwiązany. Opis awarii, podjęte czynności!!!!
Przy temperaturze poniżej zera około -10 i poniżej miałem i mam problem z odpaleniem auta muszę kręcić około 35-50 sek aby odpalic. Wszystkie 4 świece zostały wymienione, filtr paliwa, sprawdziłem rozrząd oraz ciśnienie w cylindrach i wszystko ok. Spróbowałem odczytać błędy komputera, a że posiadam Mazdę 323f BJ 2.0 Diesla z 2000r musiałem to zrobić za pomocą probówki i odczytu sygnału świetlnego (kontrolka świec żarowych – kokpit) odczyt wyszedł 0115 – czujnik temperatury chłodziwa.
Po odczycie kodów zastanawiałem się gdzie jej owy czujnik i co może mieć wspólnego z problemem odpalenia auta i zabrałem się za czytanie forum. Nie znalazłem gdzie znajduje się czujnik ale kilka porad przyczyn mojej awarii i jej usunięcia i co się okazało ze najbardziej skuteczne jest polanie pompy paliwa gorącom wodą i auto odpala na dotyk. Polanie pompy paliwa gorącom wodą powodowało odpalenie auta ponieważ czujnik temperatury chłodziwa znajduje sie właśnie na pompie.W piatek wymiana czujnika i info na forum czy problem rozwiązany. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 gru 2010, 18:29
Posty: 22
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2000r

Postprzez gregory232 » 3 lut 2011, 18:07

przyczyną problemu z odpaleniem auta okazał się zawór TCV po wyjęciu, wyczyszczeniu i uszczelnieniu problem znikł (pewnie nie na długo bo trzeba go bedzie wymienić ale bynajmniej wiem co go boli) ps rada jak wam nie chce odpalic auto poniżej -5 spróbujcie odpiąć zawór i sprobójcie odpalic trzymajac gaz bo zgasnie polozenie zaworu pod pompą ten co zazwyczaj cieknie.powodzenia
Początkujący
 
Od: 20 gru 2010, 18:29
Posty: 22
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2000r

Postprzez turas » 5 lut 2011, 12:00

jak juz pisalem mialem ten sam problem okazalo sie ze strzelily wszystkie wtryski koszt uzywanych 4 wtryskow to 200zł i autko pali jak nowe:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2010, 12:36
Posty: 6

Postprzez Riki » 5 lut 2011, 18:55

turas napisał(a): strzelily wszystkie wtryski


a co było przyczyną?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bandit » 5 lut 2011, 21:46

turas napisał(a):trzelily wszystkie wtryski

Co było przyczyną i całe wtryski poszły, czy tylko końcówki (w DiTD są wymienne) ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 6 lut 2011, 12:18

Chyba to że strzeliły wszystkie 4 może być powodem do szukania głębiej bo to nie przypadek że na raz wszystkie poszły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez turas » 7 lut 2011, 19:51

wszystkie lały koszt koncówek to 195zł do jednego wtrysku.. tak juz kupiłem widocznie ktos pokombinował tam dobrze a moze tez przez to ze dalem pompe do regeneracji ale okazało sie ze jest sprawna tylko uszczelnienie bylo jak to nazwali "twarde" i dostaly wiekszego cisnienia i poszly... teraz jest wszystko sprawne i pali od kopa:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2010, 12:36
Posty: 6

Postprzez mirko » 25 lut 2011, 13:37

Witam! Dopadł mnie następujący problem z moją Mazdą tzn.Coraz trudniej odpalić. Jeździłem ją całe lato bez najmniejszych problemów paliła na dotyk. Przyszły lekkie mrozy na początku było ok. Ale po pewnym czasie zaczęła palić ale gasła (chwyciła i zgasła). Potem rano pali od pierwszego obrotu stoi pół dnia czasem godz. kilka obrotów wałem ale zawsze zapala. Kilka dni zrobiło się ciepło było ok. Teraz znowu nie ma reguły czasem zapala bez problemu czasem kilka obrotów więcej. Problem zaczyna narastać.
Rozrząd,filtry wymienione w maju, świece grzeją.
Dodam że w zakresie 1000-1500 obr/min straszny muł mieszkam w górach przy starcie jak ruszę na małym gazie to potrafi się ciągnąć na 1000 obr/min i nie przyśpieszy dopiero jak z łagodnie górka.
Porównuje z Zafirą 2.0D na tym samym odcinku która rozwija moc nieporównywalnie w tym zakresie obrotów później jest odwrotnie .
Czy ma ktoś jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 17:21
Posty: 9
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD

Postprzez mklopotek » 25 lut 2011, 15:18

gregory232 napisał(a):Witam u mnie przekaznik jest raczej dobry sprawdzalem swiece czy wszystkie grzeja i w rownomiernym czasie i jest ok czas grzania swiec okolo 15 sek.


W jakich warunkach mierzyłeś ten czas?
Ja dziś sprawdzałem czas rozgrzania się całej świecy (1,5cm do czerwoności) to 25s, natomiast zaczyna się czerwienić po 15s. Temperatura powietrza wynosiła -6 stopni.
Kontrolka podgrzewania świec się pali przez 8s.
Jak jest u Ciebie?
Czy mierzyłeś czasy nagrzania się dla starych świec? Czy była różnica?
mklopotek
 

Postprzez mart1982 » 1 mar 2011, 22:16

dalem pompe do regeneracji

turas gdzie robiłeś regeneracje? a ta wymiana koncowek wtryskiwaczy w tym samym warsztacie?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez gregory232 » 3 mar 2011, 19:54

Witam. Juz wczesniej pisałem o swoim problemie z uruchomieniem zimnego silnika przy temperaturze poniżej zera. Szukanie przyczyn zacząłem od wymiany filtra paliwa i wlania srodka czyszczącego wtryski do paliwa i nie pomoglo. pozniej wymieniłem czujnik temperatury paliwa i nadal nic nastepnie zawór TCV od kątu wtrysku i nadal lipa. Znalazlem post na temat Pana Andrzeja z Nadarzyna i co sie okazało autko pali od reki więc bardzo Polecam Pana Andrzeja wart jest kazdych przejechanych kilometrów Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 gru 2010, 18:29
Posty: 22
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2000r

Postprzez Yans » 4 mar 2011, 08:23

gregory232 napisał(a):Znalazlem post na temat Pana Andrzeja z Nadarzyna i co sie okazało autko pali od reki więc bardzo Polecam

Ale pewnie nie powiedział Ci co to było i co zrobił ?? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez gregory232 » 4 mar 2011, 19:51

wymiana zaworu SPV pomaga na 100%
Początkujący
 
Od: 20 gru 2010, 18:29
Posty: 22
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2000r

Postprzez ntmindseo » 27 wrz 2011, 00:56

a jak sprawdzic czy jest on kopnięty czy nie , ten opiewany "cudowną renomą" SPV :P ????

niedługo mrozy, czuje ze będzie powtórka z poprzedniego roku, autobus :D
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 18:57
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323