Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD
smile napisał(a):jakie odstępy ( przedni i tylny ) powinny być ustawione na poduszce tej z regulacją?
Masz na myśli tą od rozrządu? Ja ustawiałem tak żeby nie było drgań, czyli lekko do przodu samochodu.
Instrukcje serwisowe tego nie definiują, ma być tak żeby ta przy skrzyni miała odpowiednie odległości.
Chodziło mi o mocowanie No.4 z punktu nr 5 z pierwszego pliku, do którego znalazłem odległości, zawarte w drugim pliku

Pierwszy plik pokazuje kolejność czynności przy demontażu silnika z samochodu ( chodzi o mocowania silnika/skrzyni ).
Więc jednak jakaś procedura jest i wartości także.
Uważam, że tym mocowaniem niweluje się wszelkie niekorzystne naprężenia silnika na jego mocowaniach.


Pierwszy plik pokazuje kolejność czynności przy demontażu silnika z samochodu ( chodzi o mocowania silnika/skrzyni ).
Więc jednak jakaś procedura jest i wartości także.
Uważam, że tym mocowaniem niweluje się wszelkie niekorzystne naprężenia silnika na jego mocowaniach.
smile napisał(a):Uważam, że tym mocowaniem niweluje się wszelkie niekorzystne naprężenia silnika na jego mocowaniach.
W jaki sposób? Opis montażu nakazuje przykręcenie tylnej i przedniej, a później takie ustawienie No.3 żeby No.4 miały odpowiedni prześwit.
W ten sposób jak powstaną naprężenia na poduszce tylnej to raczej się ich nie niweluje.
Z jakiego silnika jest ten manual?
smile napisał(a):RF-T.
Sorry, źle zadałem pytanie, chodziło mi model auta
W dziale BJ Decadent opisał cały proces przykręcania poduszek, różnił się od tego z manuala.
W Twoim samochodzie te odległości się zgadzają?
smile napisał(a):nie zaglądam żeby się nie denerwować
ja też taka taktykę przyjąłem
smile napisał(a):Auto ma jeździć, być sprawne i bezpieczne, ma zapier....lać ale nie musi być w fabrycznym stanie
Tu się zgadzam, ale mnie stare poduszki doprowadzały szału

Szkoda że nie ma zamienników który by godnie zastąpił oryginalne poduszki
Neonix – a może prędzej dorobić inne mocowanie do (innej) poduszki a samą poduszkę "ściągnąć" od jakiegoś wieśwagena...?
Tanie, ogólnodostępne, produkowane masowo...
To nie jest żart wcale!
Tanie, ogólnodostępne, produkowane masowo...
To nie jest żart wcale!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
masz rację że można by było nad tym pomyśleć i nie jest to wcale szalone. Mocowania raczej bym nie ruszał bo nie jestem pewien czy nie zepsulibyśmy bardziej, ale sam wkład można by było od czegoś innego dobrać na pewno o wiele taniej. I kto wie może dorównało by CiTD 

Smile, wymiary które są w podanych skanach nie pasują do BJ 66KW.
Front clearance wychodzi ok 16mm a rear 13mm, dlatego ustawienie front 24 – 26mm i rear 9 – 11 jest nie do osiągnięca.
Chyba że przed fl były inne poduszki lub jest błąd w manualu.
Front clearance wychodzi ok 16mm a rear 13mm, dlatego ustawienie front 24 – 26mm i rear 9 – 11 jest nie do osiągnięca.
Chyba że przed fl były inne poduszki lub jest błąd w manualu.
Witam,
Po kilkunastu dniach męczarni z Tedgumem przy rozrządzie i wizycie w Chinach i Makao (notabene takiej liczby odbajerowanych Mazd jak w Macao to nigdy nie widziałem, a co druga z logo MazdaSpeed), postanowiłem wrócić do oryginalnej poduchy, która jest jedynie naderwana i lekko obniżona (rdzeń jesty mniej więcej w osi obudowy). Zrobiłem też podkładkę z kawałka gumy wyciętej z rury gumowej do gorącego powietrza i olejów. Silnik teraz trzyma się nawet w poziomie i zrobiło sie chyba ciszej niż pierwotnie. Piszę chyba, bo po pracy tedgumu przy obecnych temperaturach, wszystko wydaje się ciche. Podłożyłem też kawałek gumy pod poduchę pod chłodicą (tak proforma). Samochód teraz ładnie chodzi, szumią opony zimowe, świszcze turbina i powietrze przez zużytą uszczelkę w drzwiach. Pojawiła się natomiast – spotęgowała inna niedogodność, podczas postoju przy obrotach 800obr/min pojawiło się dodatkowe drżenie widoczne zwłaszcza na kierownicy oraz pasach bezpieczeństwa (drążek zmiany biegów jak latał, tak lata). Czym może być wywołane te dodatkowe drżenie i jak można je wyeliminować lub chociażby zredukować?
Po kilkunastu dniach męczarni z Tedgumem przy rozrządzie i wizycie w Chinach i Makao (notabene takiej liczby odbajerowanych Mazd jak w Macao to nigdy nie widziałem, a co druga z logo MazdaSpeed), postanowiłem wrócić do oryginalnej poduchy, która jest jedynie naderwana i lekko obniżona (rdzeń jesty mniej więcej w osi obudowy). Zrobiłem też podkładkę z kawałka gumy wyciętej z rury gumowej do gorącego powietrza i olejów. Silnik teraz trzyma się nawet w poziomie i zrobiło sie chyba ciszej niż pierwotnie. Piszę chyba, bo po pracy tedgumu przy obecnych temperaturach, wszystko wydaje się ciche. Podłożyłem też kawałek gumy pod poduchę pod chłodicą (tak proforma). Samochód teraz ładnie chodzi, szumią opony zimowe, świszcze turbina i powietrze przez zużytą uszczelkę w drzwiach. Pojawiła się natomiast – spotęgowała inna niedogodność, podczas postoju przy obrotach 800obr/min pojawiło się dodatkowe drżenie widoczne zwłaszcza na kierownicy oraz pasach bezpieczeństwa (drążek zmiany biegów jak latał, tak lata). Czym może być wywołane te dodatkowe drżenie i jak można je wyeliminować lub chociażby zredukować?
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Rychu
- Od: 15 lut 2012, 07:33
- Posty: 8
- Skąd: Ząbki k/Warszawy
- Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00
Może to powodować regulacja poduszki od rozrządu.
Gdy bolce (śruby) w chodzące w łapę nie dotykają otworu od strony poduszki (błotnika).
Wtedy poduszka jest wpychana lekko przez silnik w gniazdo (w stronę błotnika).
Jeżeli tak jest u Ciebie możesz poluzować te śruby żeby dotykały brzegu otworu od strony poduszki.
Trochę ciężko to wytłumaczyć
Gdy bolce (śruby) w chodzące w łapę nie dotykają otworu od strony poduszki (błotnika).
Wtedy poduszka jest wpychana lekko przez silnik w gniazdo (w stronę błotnika).
Jeżeli tak jest u Ciebie możesz poluzować te śruby żeby dotykały brzegu otworu od strony poduszki.
Trochę ciężko to wytłumaczyć
Rajhenew napisał(a):drążek zmiany biegów jak latał, tak lata
Pod dźwignią zmiany biegów jest gumowa poduszka, która tłumi jej drgania. Pewnie także do wymiany, jeśli komuś przeszkadza jej latanie
Dzięki za rady. Obejrze sobie w jakiej pozycji są te śruby i tą "gumę" pod drążkiem. W tym momencie mogę już potwierdzić, że moja gumowa podkładka pod stelaż poduchy rozrządu zdała egzamin. Słyszę teraz opony przy niewielkich prędkościach, wiatr i radio przy głośności "1"
. Silnik też sie "wypoziomował". Teraz w wolnym czasie i jak zrobi się cieplej popracuję nad wyciszeniem drzwi i nadkoli.
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Rychu
- Od: 15 lut 2012, 07:33
- Posty: 8
- Skąd: Ząbki k/Warszawy
- Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości