Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD

Postprzez smile » 24 mar 2012, 18:18

Ok, a jakie odstępy ( przedni i tylny ) powinny być ustawione na poduszce tej z regulacją?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 24 mar 2012, 20:56

smile napisał(a):jakie odstępy ( przedni i tylny ) powinny być ustawione na poduszce tej z regulacją?

Masz na myśli tą od rozrządu? Ja ustawiałem tak żeby nie było drgań, czyli lekko do przodu samochodu.
Instrukcje serwisowe tego nie definiują, ma być tak żeby ta przy skrzyni miała odpowiednie odległości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 24 mar 2012, 22:04

Chodziło mi o mocowanie No.4 z punktu nr 5 z pierwszego pliku, do którego znalazłem odległości, zawarte w drugim pliku :P
Obrazek Obrazek
Pierwszy plik pokazuje kolejność czynności przy demontażu silnika z samochodu ( chodzi o mocowania silnika/skrzyni ).
Więc jednak jakaś procedura jest i wartości także.
Uważam, że tym mocowaniem niweluje się wszelkie niekorzystne naprężenia silnika na jego mocowaniach.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 25 mar 2012, 14:25

smile napisał(a):Uważam, że tym mocowaniem niweluje się wszelkie niekorzystne naprężenia silnika na jego mocowaniach.

W jaki sposób? Opis montażu nakazuje przykręcenie tylnej i przedniej, a później takie ustawienie No.3 żeby No.4 miały odpowiedni prześwit.
W ten sposób jak powstaną naprężenia na poduszce tylnej to raczej się ich nie niweluje.
Z jakiego silnika jest ten manual?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 25 mar 2012, 17:59

RF-T.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 26 mar 2012, 13:59

smile napisał(a):RF-T.

Sorry, źle zadałem pytanie, chodziło mi model auta :)
W dziale BJ Decadent opisał cały proces przykręcania poduszek, różnił się od tego z manuala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 26 mar 2012, 14:27

323 BJ 2,0 DITD 66kW
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 26 mar 2012, 14:44

W Twoim samochodzie te odległości się zgadzają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 26 mar 2012, 15:13

W moim samochodzie stan poduszek napewno pozostawia dużo do życzenia więc nawet nie sprawdzam, nie zaglądam żeby się nie denerwować ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 15:25

smile napisał(a):nie zaglądam żeby się nie denerwować ;)


ja też taka taktykę przyjąłem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 mar 2012, 15:42

Wychodzę z założenia, że im mniej zainwestuje w ten samochód tym więcej będę miał na następny :P
Auto ma jeździć, być sprawne i bezpieczne, ma zapier....lać ale nie musi być w fabrycznym stanie ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 26 mar 2012, 15:52

smile napisał(a):Auto ma jeździć, być sprawne i bezpieczne, ma zapier....lać ale nie musi być w fabrycznym stanie

Tu się zgadzam, ale mnie stare poduszki doprowadzały szału <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 16:09

Szkoda że nie ma zamienników który by godnie zastąpił oryginalne poduszki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 26 mar 2012, 16:24

Neonix – a może prędzej dorobić inne mocowanie do (innej) poduszki a samą poduszkę "ściągnąć" od jakiegoś wieśwagena...?
Tanie, ogólnodostępne, produkowane masowo...

To nie jest żart wcale!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 16:53

masz rację że można by było nad tym pomyśleć i nie jest to wcale szalone. Mocowania raczej bym nie ruszał bo nie jestem pewien czy nie zepsulibyśmy bardziej, ale sam wkład można by było od czegoś innego dobrać na pewno o wiele taniej. I kto wie może dorównało by CiTD <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 27 mar 2012, 15:32

Smile, wymiary które są w podanych skanach nie pasują do BJ 66KW.
Front clearance wychodzi ok 16mm a rear 13mm, dlatego ustawienie front 24 – 26mm i rear 9 – 11 jest nie do osiągnięca.
Chyba że przed fl były inne poduszki lub jest błąd w manualu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Rajhenew » 2 kwi 2012, 19:16

Witam,

Po kilkunastu dniach męczarni z Tedgumem przy rozrządzie i wizycie w Chinach i Makao (notabene takiej liczby odbajerowanych Mazd jak w Macao to nigdy nie widziałem, a co druga z logo MazdaSpeed), postanowiłem wrócić do oryginalnej poduchy, która jest jedynie naderwana i lekko obniżona (rdzeń jesty mniej więcej w osi obudowy). Zrobiłem też podkładkę z kawałka gumy wyciętej z rury gumowej do gorącego powietrza i olejów. Silnik teraz trzyma się nawet w poziomie i zrobiło sie chyba ciszej niż pierwotnie. Piszę chyba, bo po pracy tedgumu przy obecnych temperaturach, wszystko wydaje się ciche. Podłożyłem też kawałek gumy pod poduchę pod chłodicą (tak proforma). Samochód teraz ładnie chodzi, szumią opony zimowe, świszcze turbina i powietrze przez zużytą uszczelkę w drzwiach. Pojawiła się natomiast – spotęgowała inna niedogodność, podczas postoju przy obrotach 800obr/min pojawiło się dodatkowe drżenie widoczne zwłaszcza na kierownicy oraz pasach bezpieczeństwa (drążek zmiany biegów jak latał, tak lata). Czym może być wywołane te dodatkowe drżenie i jak można je wyeliminować lub chociażby zredukować?
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 07:33
Posty: 8
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00

Postprzez YgooR » 4 kwi 2012, 14:58

Może to powodować regulacja poduszki od rozrządu.
Gdy bolce (śruby) w chodzące w łapę nie dotykają otworu od strony poduszki (błotnika).
Wtedy poduszka jest wpychana lekko przez silnik w gniazdo (w stronę błotnika).
Jeżeli tak jest u Ciebie możesz poluzować te śruby żeby dotykały brzegu otworu od strony poduszki.
Trochę ciężko to wytłumaczyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 4 kwi 2012, 15:10

Rajhenew napisał(a):drążek zmiany biegów jak latał, tak lata

Pod dźwignią zmiany biegów jest gumowa poduszka, która tłumi jej drgania. Pewnie także do wymiany, jeśli komuś przeszkadza jej latanie :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Rajhenew » 4 kwi 2012, 19:32

Dzięki za rady. Obejrze sobie w jakiej pozycji są te śruby i tą "gumę" pod drążkiem. W tym momencie mogę już potwierdzić, że moja gumowa podkładka pod stelaż poduchy rozrządu zdała egzamin. Słyszę teraz opony przy niewielkich prędkościach, wiatr i radio przy głośności "1" :). Silnik też sie "wypoziomował". Teraz w wolnym czasie i jak zrobi się cieplej popracuję nad wyciszeniem drzwi i nadkoli.
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 07:33
Posty: 8
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323