Auto na hamowni tylko 85KM.

Postprzez andrzej.j » 14 maja 2008, 19:51

Witam.
Przedstawiam swój problem,posiadam auto 2,5roku.
Samochód sprawuje sie bardzo dobrze ,niedawno był czyszczony cały dolot i zaślepiono EGR. Zawory wyregulowane,paliwo z wiarygodnych stacji,auto pali na dotyk nawet przy dużych mrozach,zero kopcenia,dynamika raczej dobra V- 80-120km/h 13s,spalanie trasa 5.5 miasto 6.5l. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad wzrostem mocy. Byłem w Vtechu ina hamowni stwierdzono 85KM bardzo mnie to zaskoczyło.Przy tych parametrach odmówiono mi zwiekszenie mocy. Podejrzewaja zapchanie katalizatora badz nie sprawna turbina. Samochód moim zdaniem ma za dobra dynamike jak na 85km.
Ja zgłupiałem, czyżby ditd wszystkie maja mniejszą moc.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez malkolm2 » 14 maja 2008, 20:35

były też 90 konne w 323 , przeczytaj poradnik tam pisze co jest co :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez andrzej.j » 14 maja 2008, 20:50

W dowodzie rejest. Holenderskim były dane
RF2 – 74KW-101KM
Na tylnej klapie oznaczenie ditd gdzie di – na czerwono czyli wersja 101km.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez xANDy » 14 maja 2008, 20:57

andrzej.j – nie napisałeś jakie masz auto i dokładnie jaki silnik, jaki przebieg itd.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez andrzej.j » 14 maja 2008, 21:12

dane auta -323F BJ ,20ditd,74kw,wersja japonia,
Co do przebiegu to nikt nie jest pewien auto ma 140.000km, ale chyba za mało.
Silnik pracuje bardzo ładnie i równo,olej dolewka 0,2l na 10.000km
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez andrzej.j » 14 maja 2008, 21:26

Turbine słychać już około 1400obr.a od 2200 -3200 ma bardzo dobre przyśpieszenie.
Tak sie zastanawiam jak powinien pracować zawór westegate bo umnie stoi w miejscu przy dodawaniu obrotów,oczywiście ręką przepustnica się przesuwa wstrone pasażera. Czy ma to jakieś znaczenie.
Jest to turbina o stałej geometrii.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez malkolm2 » 14 maja 2008, 21:34

ten zawór powinien się poruszyć przy obrotach około 3500, z tego co pamiętam
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez xANDy » 14 maja 2008, 22:05

1. nie wiadomo który to silnik RF2a czy RF3/4
2. turbina w DiTD jest wyłącznie o stałej geometrii
3. data produkcji – rocznik...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez andrzej.j » 15 maja 2008, 08:07

Silnik RF2 – 2001r.
Przy jakim obciążeniu zawór westegate powinien pracować i w którą stronę.
Słyszałem ze pełną moc uzyskuje się wtedy gdy on zadziała.
Może to ta przyczyna. A może jest za małe podciśnienie turbiny i zawór nie da rady ruszyć.Sprawdzałem pompką podciśnieniową zawór jest szczelny.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez xANDy » 15 maja 2008, 09:18

andrzej.j napisał(a):Silnik RF2 – 2001r.

Nie prosiłem o napisy na elementach silnika (takie same są w najnowszym RF7J) tylko o model – proszę sobie zaglądnąć w poradnik i jednoznacznie stwierdzić – są nwet zdjęcia dla odróżnienia. Rok 2001 i RF2A wykluczają się wzajemnie.
W zależności od modelu motoru jest INNE sterowanie turbiną.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez andrzej.j » 15 maja 2008, 13:23

Sprawdziłem dokładnie po numerze identyfikacyjnym w serwisie Auto Jaksa.
Silnik RF2A, 101 km,na starej turbinie.
Czy może być to przyczyna katalizatora tak mi sugerowano w vtech.
Serwis Auto Jaksa twierdzi że zawór westegate nie ma nic do mocy, chyba ze pompa.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez malkolm2 » 15 maja 2008, 13:49

andrzej.j napisał(a):Serwis Auto Jaksa twierdzi że zawór westegate nie ma nic do mocy

i to jest prawda, no prawie, :D
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Jaksa » 17 maja 2008, 20:29

malkolm2 napisał(a): no prawie
Nie w tym przypadku.... w ogole nie widziałem auta wiec ciezko mi wypowiadac się co tam sie stało.....moze byc to rowniez pompa , na powietrzu auto nie bedzie jezdziło , potrzebuje odpowiedniej dawki paliwa tak ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez andrzej.j » 17 maja 2008, 21:48

Dzięki za zainteresowanie tematem.
Postanowiłem nie szukać usterki bo może być to bardzo kosztowne.(małe doświadczenie mechaników – niestety).
Zastanawiam sie nad zamianą na benzyne oczywiście MAZDA.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez malkolm2 » 17 maja 2008, 22:14

Jaksa napisał(a): potrzebuje odpowiedniej dawki paliwa tak ?

pewnie, ja wogóle nie znam się na silnikach z bezpośrednim wtryskiem, a mazda to już czarna magia :| bez obejrzenia tego auta można tak długo gdybać
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez andrzej.j » 18 maja 2008, 12:28

Dawka paliwa czyli dawkowanie pompy z tego co się orientowałem to stwierdzenie tego na samochodzie jest niemożliwe,tylko wyjęcie pompy i sprawdzenie(opinia MABI).
Czekam na opinie co z tym dalej robić, może ktoś ma doświadczenie,np.polecenie jakiegoś dobrego warsztatu, wszedzie gdzie byłem to zaskakująca niekompetencja.
Szukam posiadaczy DITD w Białymstoku lub oklicach aby porównać auta,czekam na kontakt.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323