szarpanie przy załączaniu klimatyzacji

Postprzez adamer123 » 26 lip 2007, 15:19

Witam. Na początku chciałem się przywitać, jako że nowy tu jestem. Od czerwca posiadam Mazde 2002r 323 F, 2l 101km diesel. Autko wydaje sie fajniutkie, czarna perła, zadbana.

Mam jednak pewien problem. Pojawia się przy włączonej klimatyzacji. Przy przyspieszaniu spokojnym na równej drodze (wtedy najlepiej czuć) lekko szarpie, nie wiem jak to nazwać.Jak mocniej depne to raczej nie czuje. I przy postoju np na światłach, czuje jak czasem silnik jakby zmieniał rytm pracy- klima nadmiernie go obciąża?

problem znika jak wyłączam klime. Poradzicie coś??

po kupnie wymieniłem rozrząd- koszt 1800zł, ale bedzie spokój. Ostrzegali mnie tylko, zeby często wymieniać filtr paliwa, bo podobno wrażliwy na kiepskie paliwo i pompy paliwowe potrafią siadać. To tyle moich rozważań.
Wspomne jeszcze ze mocy mu nie brakuje, ale tak naprawde to pożądnie zaczyna jechać powyżej 2500obr.Do tego momentu raczej mułowaty jest. Taka uroda.

pozdrawiam wszystkich posiadaczy MAZDY.

[edit by mod:
Sam musiałem poprawić temat...
:| ]
Ostatnio edytowano 26 lip 2007, 15:48 przez adamer123, łącznie edytowano 3 razy
adamer123
 

Postprzez polnik@studio » 26 lip 2007, 15:35

Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302

Następnie proszę zapoznać się z :

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/search.php

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Grendel » 27 lip 2007, 11:34

Nie wiem jak inni, ale ja mam tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez adamer123 » 27 lip 2007, 17:50

troche mnie uspokoiłeś. Myślałem, ze coś sie sypie.Nie powiem, troche to wkurza, ale jak sie jedzie troche szybciej na trasie , to sie tego nie czuje, przy przyspieszaniu na 2 i 3 najbardziej czuć.
Czekam na opinie innych użytkowników tego auta
adamer123
 

Postprzez Łukasz » 27 lip 2007, 22:30

Może by sprawdzić kody błędów.Być może coś wykażą. :|
U mnie w Premacy jak by podobnie ,ale prawie nieodczuwalnie.Wydaje mi się,że przy dodawaniu gazu klima (kompresor) się chyba po części odłącza aby silnik mógł wykorzystać pełną moc np. przy wyprzedzaniu.W protege benzynowym jest podobnie.Założę się ,że jeśli ktoś ma klimatronic i włączy tryb ECO tj.kompresor nie chodzi cały czas to tego niby problemu o którym piszemy w ogóle nie ma. :) Jeśli się mylę to proszę mnie skrytykować :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez waldek2000 » 28 lip 2007, 07:39

adamer123 napisał(a):
Mam jednak pewien problem. Pojawia się przy włączonej klimatyzacji. Przy przyspieszaniu spokojnym na równej drodze( wtedy najlepiej czuć) lekko szarpie, nie wiem jak to nazwać.Jak mocniej depne to raczej nie czuje. I przy postoju np na światłach, czuje jak czasem silnik jakby zmieniał rytm pracy- klima nadmiernie go obciąża?

problem znika jak wyłączam klime. Poradzicie coś??

Zauważyłem, że przy ekstremalnych temperaturach powyżej 30C DITD kiepsko przyspiesza i oczywiście spalanie wzrosło o 1l. Podejrzewam, że to nie tylko efekt używania klimatyzacji ale również IC nie wyrabia ze schładzaniem powietrza dolotowego. Przejedź się wieczorem kiedy jest już chłodno i sprawdź czy to co napisałem nie jest powodem takich objawów.
Co do poszarpywania – zatankuj na innej stacji paliw (statoil) i dodaj xeramic.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez magicadm » 29 lip 2007, 17:49

Wszystko jest OK.Nie jestem tylko pewnien, czy to szarpnięcie wynika z faktu zwiększenia obciążenia (załączająca się sprzężarka klimy) czy celowego wzbogacenia dawki paliwa przez pompę (z powodu informacji o starcie sprężarki)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 10 sie 2007, 15:00

No cóż – elektronika jest szybsza niż mechanika. To szarpnięcie jest owocem załączania sprężarki. W przypadki klimatronika również występuje (tylko mniej schładza czynnik ale poza tym działa identycznie).

Silniki po FL'u były wyraźnie bardziej mułowate w zakresie 1500-1800.
adamer123 napisał(a):Do tego momentu raczej mułowaty jest.
ostatnio miałem okazję pojeździć dieslami konkurencji z podobnych lat – tamte to dopiero tragedia. Mój rwał się do przodu od 1250 rpm mimo, że kombi i – chociaż mogłem przyspieszać spokojnie od tych obrotów – to ze względu na obciążenie powstrzymywałem się. Od 1500 swobodnie mogłem już wyprzedzać bez wduszania pedału w dywanik :P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323