Kłopot z moca po uruchomieniu
1, 2
Witam. Jestem od 3 dni posiadaczem mazdy 323 2,0 ditd 2000r. Niby wszystko jest ok silnik pracuje równo, nie kopci , turbinka załacza i autko jest bardzo zrywne, uruchamia sie bez problemu jest tylko jedno ale.Po pierwszym bezproblemowym uruchomieniu rano przez pewien czas ok kilometra autko nie ma mocy czuje że obroty spadaja. Po przejechaniu wspomnianego odcinka wszystko mija. i następne uruchomienia w ciągu dnia nie dją takich objawów.macie jakieś sugestie?. Dłużej rozgrzewać silnik po uruchomieniu przed rozpoczęciem jazdy?
Prosze o pomoc i z góry dziekuję.
Daro1
Prosze o pomoc i z góry dziekuję.
Daro1
Ostatnio edytowano 10 maja 2007, 10:22 przez Daro1, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 maja 2007, 08:17
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323 2,0 didt 2000r
Proszę poprawić temat w sposób przejrzysty (zgodnie z regulaminem
)
Czy miałeś wymienione filtry (powietrza, PALIWA itp.)?
Czy nie mrugają Ci jakieś kontrolki na wskaźnikach? Jaki masz oficjalny dystans?
Czy miałeś wymienione filtry (powietrza, PALIWA itp.)?
Czy nie mrugają Ci jakieś kontrolki na wskaźnikach? Jaki masz oficjalny dystans?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
To oczywiście wiesz, że napinacz musi być nowy (NTN) i od razu ustawia się zawory (luzy ssące 0,15, wydechowe 0,35mm) oraz wymienia podkładki pod przelewy (5 szt po 30zł); chyba, że potrafi ustawić zawory bez ściągania przelewów (da się ale nie każdy chce się w to bawić).Daro1 napisał(a):Dzisiaj wstawiłem auto na wymianę rozrzadu
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Daro1 napisał(a):Po pierwszym bezproblemowym uruchomieniu rano przez pewien czas ok kilometra autko nie ma mocy czuje że obroty spadaja. Po przejechaniu wspomnianego odcinka wszystko mija. i następne uruchomienia w ciągu dnia nie dją takich objawów.macie jakieś sugestie?
A może Ty po prostu "depczesz" zimnego diesla???
W DITD jest zabezpieczenie – zimny silnik "nie jest za bardzo wyrywny". To kwestia zabezpieczenia przeciwko "ciężkiej nodze".
Nie wolno nigdy deptać zimnego diesla
Dopiero gdy zacznie łapać temperaturę zaczynia "latać"
Co do obrotów – co to znaczy "czuje że obroty spadaja" – co na to obrotomierz???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):W DITD jest zabezpieczenie – zimny silnik "nie jest za bardzo wyrywny"
magicadm komputer nie pozwoli wejsc na wyzsze obroty (odcina jakos?) czy poprostu... nie jedzie jak powinien z powodu.. samej temperatury silnika
Swoim nie przekraczam nigdy 2200 na zimym..
Riki – my mamy RF2A a magicadm RF4F – możliwe, że u nich jest takowe "zebezpieczenie" a u nas nie ma. Ja mogę na zimnym wykręcić od razu 4500 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):możliwe, że u nich jest takowe "zebezpieczenie" a u nas nie ma
Fakt... moze tak byc
a mogę na zimnym wykręcić od razu 4500
xANDy szkoda mi Twojego motorka...


Wiedziałem, że to napiszesz, ale założyłem się sam ze sobą (i wygrałem!)Riki napisał(a):xANDy szkoda mi Twojego motorka...
Jak miałem walnięty czujnik położenia wału to tylko tak można go było załączyć... stąd wiem.......
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Silnik pozwoli sie wkręcić od razu na maxa.
O tym zabezpieczniu wyczytałem w jakiejś instrukcji od DITD ( PREMACY) – że jest. Chyba działa to w ten sposób, że podaje uboższą dawke paliwa – lub w inny sposób ogranicza dynamikę. Instrukcja pisze o tym troszke inaczej, ale wiadomo o co chodzi

O tym zabezpieczniu wyczytałem w jakiejś instrukcji od DITD ( PREMACY) – że jest. Chyba działa to w ten sposób, że podaje uboższą dawke paliwa – lub w inny sposób ogranicza dynamikę. Instrukcja pisze o tym troszke inaczej, ale wiadomo o co chodzi

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Wracając do tematu zasygnalizowanego przez xANDy o tym, że da się wyregulować zawory bez ingerowania w przelewy... może coś więcej da się napisać????
Jestem przed regulacją zaworów i ta tematyka mnie i chyba nie tylko mnie interesuje :–).
xANDy mógłbyś rozwinąć ten temat?
Pozdrawiam
MarekW
Jestem przed regulacją zaworów i ta tematyka mnie i chyba nie tylko mnie interesuje :–).
xANDy mógłbyś rozwinąć ten temat?
Pozdrawiam
MarekW
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW napisał(a):... może coś więcej da się napisać????
...nie tylko mnie interesuje :–).
xANDy mógłbyś rozwinąć ten temat?
Pozdrawiam
MarekW
Równiez chciałbym coś o tym sie dowiedzieć a zwłaszcza o podkładkach pasujących od Mana. Czy również to są podkładki przelewowe czy o coś innego należy pytać w sklepie dla ciężarówek??
pozdrawiam
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
Zapytajcie Rikiego – on ostatnio kupował.waldek2000 napisał(a):Czy również to są podkładki przelewowe czy o coś innego należy pytać w sklepie dla ciężarówek
A co do ustawiania zaworów bez zdejmowania przelewów. Oficjalnie jest to niemożliwe, realnie da się zrobić, ale wymaga sporej zręczności i wcale nie jest śmieszne. Nie polecam po prostu. Tyle ile się namęczysz jest mniej warte jak te podkładki po prostu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzięki serdeczne za zainteresowanie ( alez ten rozrząd drogi).Wymieniłem filtry i dzisiaj silnik juz nie przerywał.
.Niestety nie mogłem dostać na szybko tych usczczelnien przelewów i muszę pojechac jeszcze raz na regulacje zawroów. mam nadzieje że zwłoka 2-3 dnowa nie wpłynie negatywnie na prace silnika.
Pozdrawiam i mam nadzieje na ewentualna dalszą pomoc z waszej strony.
Moge sie zrewanzowac wszelkimi poradami dotyczącymi wędkarstwa ))). Wiem wiem to nie to forum ale jakby co słuzę doświadczeniem.
.Niestety nie mogłem dostać na szybko tych usczczelnien przelewów i muszę pojechac jeszcze raz na regulacje zawroów. mam nadzieje że zwłoka 2-3 dnowa nie wpłynie negatywnie na prace silnika.
Pozdrawiam i mam nadzieje na ewentualna dalszą pomoc z waszej strony.
Moge sie zrewanzowac wszelkimi poradami dotyczącymi wędkarstwa ))). Wiem wiem to nie to forum ale jakby co słuzę doświadczeniem.
- Od: 10 maja 2007, 08:17
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323 2,0 didt 2000r
xANDy napisał(a):Zapytajcie Rikiego – on ostatnio kupował
Kupował
Słuchajcie podkładki pod przelewy kupicie tutaj: www.dieselcentrum.pl
Kosztuja 2zł (szt) i potrzeba ich 5szt, (wystarczy powiedziec ze potrzebujecie podkladki pod przelwy od MAN-a)
Daro1 napisał(a):alez ten rozrząd drogi
Jak w każdym dieslu – urok diesla. Poza tym nie narzekaj – zmieniaj rozrząd w TDI V6...

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Jak w każdym dieslu – urok diesla. Poza tym nie narzekaj – zmieniaj rozrząd w TDI V6
xANDy masz racje..... szkoda ze nie ma łancucha (byl by swiety spokoj) jakby go odpowiednio dobrze zrobili.... bo np w Toyocie trzeba go wymieniac co 150tkm
V6 to inna bajka

Riki napisał(a):szkoda ze nie ma łancucha (byl by swiety spokoj)
A z czego żyłby serwis??
Nie zapominaj o regulacji zaworów, pompie wody...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości