Prawdę mówiąc – prócz problemu dot. udowodnienia swego – po co Ci taka zmiana? chyba, że przy sprzedaży...slawekp napisał(a):na jakiej podstawie można wnioskować o zmianę wpisu w dowodzie rejestracyjnym
Jaka moc ?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Prawdę mówiąc – prócz problemu dot. udowodnienia swego – po co Ci taka zmiana? chyba, że przy sprzedaży...slawekp napisał(a):na jakiej podstawie można wnioskować o zmianę wpisu w dowodzie rejestracyjnym
To jedno, bo zawsze to kilka koników więcej i wiarygodne, bo kto analizuje VIN przy zakupie
Po drugiie – zdarzyło mi sie, że do warsztatu przywieziono nie pasujące klocki bo mój mechanik zacytowal do sklepu "DITD", no i zanim wymieniono na dobre to miałem dzień z glowy
Po trzecie – Porządek musi być
No i po czwarte jak uruchomią (ha ha) wreszcie ten CEPIK no to jakiś nadgorliwy policjant, których nie brakuje coś tam zamelduje do centrali, albo wpisze do komputra i za chwilę stwierdzi, że mam falszowany dowod rejestracyjny. Czyli calkiem już serio, we własnym, a także ogólnym interesie powinnismy dbać, aby wszelkie dane były spójne. Taka para tzn VIN oraz moc w dowodzie osobistym to swoisty mechanizm cyfr kontrolnych. Aż dziw, że tego typu kontrola nie jest dokonywana w momencie wyrabiania karty pojazdu oraz dowodu rejestracyjnego. Tym bardziej, że do niedawna wymiana silnika w samochjodzie to był istny cyrk. Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2005, 16:16
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 DITD rocznik 1999
Sorry Cię – "wypkaj się". Istniały takie modele (możliwe, że przerobione ze 101 na 110).jychu napisał(a):Nie ma mazd 323 DiTD ze 110 KM, nie ma
Raz taką sztukę widziałem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
sorki że odgrzewam kotleta ale mam sporo wątpliwości co do mocy mojej madzi
mam mazde 323F Bj z grudnia 1999r. ściagnieta z niemiec, w niemieckim dowodzie rejestracyjnym mam wbite 66KW co daje 90KM, ale po grzebaniu troche po forum, min po opisach silników diesla doszłem że po nr VIN można rozkodowac jaka jest moc no i w vinie na ósmej pozycji mam literkę R czyli mocniejsza wersja 101KM. Co to za jaja są? która moc jest prawdziwa? czym moge jeszcze to odróżnić, czytam i czytam i coraz bardziej się motam
mam mazde 323F Bj z grudnia 1999r. ściagnieta z niemiec, w niemieckim dowodzie rejestracyjnym mam wbite 66KW co daje 90KM, ale po grzebaniu troche po forum, min po opisach silników diesla doszłem że po nr VIN można rozkodowac jaka jest moc no i w vinie na ósmej pozycji mam literkę R czyli mocniejsza wersja 101KM. Co to za jaja są? która moc jest prawdziwa? czym moge jeszcze to odróżnić, czytam i czytam i coraz bardziej się motam
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
,,R" wcale nie oznacza czy to jest mocniejsza czy nie tylko jaki to jest silnik. R oznacza że masz 2.0 diesel z turbo i nic nie ma mowy o mocy. Wyczytałem to z EPC mazdy są jeszcze F czyli 2.0 diesel bez turbo, L to 1.5, M to 1.6, P to 1.8
Neonixos666 napisał(a):F czyli 2.0 diesel bez turbo, L to 1.5, M to 1.6, P to 1.8
A oznaczenie "T" występuje tylko w 626 ?
Z tego co wyczytałem to T oznacza 2,0 diesel ,,low" – nie wiem co to znaczy.
oznaczenia liter R i T w Vinie znalazłem w tym temacie dokładnie pierwszy post kolegi xANDy
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875
więc w jaki inny sposób moge dowiedzieć się (nie hamownia) ile mam tych koni? no bo jakoś chyba się to da odróżnić np wizulanie... i co to za cudactwo żeby silnik był tak samo oznaczony, te same roczniki a tu różne moce
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875
więc w jaki inny sposób moge dowiedzieć się (nie hamownia) ile mam tych koni? no bo jakoś chyba się to da odróżnić np wizulanie... i co to za cudactwo żeby silnik był tak samo oznaczony, te same roczniki a tu różne moce
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
Neonixos666 napisał(a):Z tego co wyczytałem to T oznacza 2,0 diesel ,,low" – nie wiem co to znaczy.
W ten sposób koło się zamyka a my dalej nic nie wiemy
Bj przed liftem były 90KM ale też były 101KM, mniej popularne.
Najlepiej jakby inni (właściciele BJ przed liftem )sprawdzili czy mają oznaczenie "T", oznaczałoby to że "T" to 90KM a "R" 101KM. Z tego co widać na forum to wszyscy mają "R".
marsel napisał(a): no bo jakoś chyba się to da odróżnić np wizulanie...
Ciężka sprawa, jak widzisz do końca nie jest to wyjaśnione.
marsel napisał(a):więc w jaki inny sposób moge dowiedzieć się (nie hamownia) ile mam tych koni?
masz auto 11letnie – to po co chcesz dochodzic ile ma koni na papierze? czy ma to jakies znaczenie, oprocz +10 punktow respektu?
moc nie zalezy od vin, tylko od:
stanu turbiny
stanu wtryskow
stanu pompy wtryskowej
kompresji
filtru paliwa/powietrza
stanu ukladu wydechowego
moja BJ ditd'99 po kupnie miala 82 , dopiero zabieg w mabi doprowadzil ja do uzytku – wyplula 99KM (seria 90).
wiec doszukiwanie sie literek w vin odnosnie mocy niczego nie zmieni oprocz samopoczucia
bartezm napisał(a):masz auto 11letnie – to po co chcesz dochodzic ile ma koni na papierze? czy ma to jakies znaczenie, oprocz +10 punktow respektu?
szukam poprostu dlatego że w moim mniemaniu rózne moce, to różna budowa silnika i w związku z tym częsci też są inne
ale jesli jest to samo i nijak ma się to do częsci to w sumie mi to lotto ile tam jest, ważne żeby w sklepie ew u mechanika, np przy wymianie rozrządu (który mnie czeka) nie było jakichś zgrzytów
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
Riki napisał(a):Generalnie jest trochę różnic w przypadku 90/101KM w BJcie
rf2 i rf4- tak... sa roznice ale tu bardziej chodzi o rok 99 gdzie mamy tylko rf2
marsel napisał(a):w moim mniemaniu rózne moce, to różna budowa silnika i w związku z tym częsci też są inne
w przypadku rf2 (rok 99) byly faktycznie moce 90 i 101, ale 90 dla bj i 101 dla gf (626) a roznic poza CPU to ja nie widze (chodzi mi o budowe silnika i turbiny). – czesci sa te same.
marsel napisał(a):w sumie mi to lotto ile tam jest
no tak nie do konca – moc na rolkach swiadczy o kondycji silnika, wiec warto odrzalowac to 100zl i sprawdzic.
Takie jest moje zdanie
bartezm napisał(a):wiec warto odrzalowac to 100zl i sprawdzic.
Absolutnie się zgadzam, a jak się dobrze pogada to połowę tej kwoty. Warto też zmierzyć stoperem elastyczność na V biegu między 80 a 120 km/h poczytaj też poradnik, mnóstwo tam ciekawostek.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
a tak na prawdę wolał bym mieć zdrowe 90 KM niż zamulone niby 101 KM które okazuje się że dawno te jedenaście koni różnicy umarło, przez złą eksploatację. Jeśli chodzi o różnice to wydaje mi się że RF2F 90 i 101 KM nie ma różnicy w samej budowie a jedynie w sterowaniu praca silnika.
Zawsze mnie zastanawiało jak sprawić aby moje RF4F miało 110 kM jak w 626 z RF4F. Tylko zmienić kompa?
Neonixos666 napisał(a):Tylko zmienić kompa?
i immobilizer
Neonixos666 napisał(a):aby moje RF4F miało 110 kM jak w 626 z RF4F
ale te 9KM wiecej nie jedzie... to sa konie papierowe. lepiej i taniej wyjdzie strojenie przez tunera...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości