Jaka moc ?

Postprzez xANDy » 7 mar 2007, 14:50

slawekp napisał(a):na jakiej podstawie można wnioskować o zmianę wpisu w dowodzie rejestracyjnym
Prawdę mówiąc – prócz problemu dot. udowodnienia swego – po co Ci taka zmiana? chyba, że przy sprzedaży...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez slawekp » 7 mar 2007, 16:14

xANDy napisał(a):
slawekp napisał(a):na jakiej podstawie można wnioskować o zmianę wpisu w dowodzie rejestracyjnym
Prawdę mówiąc – prócz problemu dot. udowodnienia swego – po co Ci taka zmiana? chyba, że przy sprzedaży...


To jedno, bo zawsze to kilka koników więcej i wiarygodne, bo kto analizuje VIN przy zakupie
Po drugiie – zdarzyło mi sie, że do warsztatu przywieziono nie pasujące klocki bo mój mechanik zacytowal do sklepu "DITD", no i zanim wymieniono na dobre to miałem dzień z glowy
Po trzecie – Porządek musi być
No i po czwarte jak uruchomią (ha ha) wreszcie ten CEPIK no to jakiś nadgorliwy policjant, których nie brakuje coś tam zamelduje do centrali, albo wpisze do komputra i za chwilę stwierdzi, że mam falszowany dowod rejestracyjny. Czyli calkiem już serio, we własnym, a także ogólnym interesie powinnismy dbać, aby wszelkie dane były spójne. Taka para tzn VIN oraz moc w dowodzie osobistym to swoisty mechanizm cyfr kontrolnych. Aż dziw, że tego typu kontrola nie jest dokonywana w momencie wyrabiania karty pojazdu oraz dowodu rejestracyjnego. Tym bardziej, że do niedawna wymiana silnika w samochjodzie to był istny cyrk. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 16:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez jychu » 8 mar 2007, 12:45

Nie ma mazd 323 DiTD ze 110 KM, nie ma
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez slawekp » 8 mar 2007, 13:07

jychu napisał(a):Nie ma mazd 323 DiTD ze 110 KM, nie ma

Być może, że nie ma Mój problem dotyczy 626 (jak widać w opisie nicku). Mam wpisane 66 KW a silnik ma moc 74. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 16:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez xANDy » 8 mar 2007, 17:39

jychu napisał(a):Nie ma mazd 323 DiTD ze 110 KM, nie ma
Sorry Cię – "wypkaj się". Istniały takie modele (możliwe, że przerobione ze 101 na 110).
Raz taką sztukę widziałem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez marsel » 26 wrz 2010, 23:24

sorki że odgrzewam kotleta ale mam sporo wątpliwości co do mocy mojej madzi
mam mazde 323F Bj z grudnia 1999r. ściagnieta z niemiec, w niemieckim dowodzie rejestracyjnym mam wbite 66KW co daje 90KM, ale po grzebaniu troche po forum, min po opisach silników diesla doszłem że po nr VIN można rozkodowac jaka jest moc no i w vinie na ósmej pozycji mam literkę R czyli mocniejsza wersja 101KM. Co to za jaja są? która moc jest prawdziwa? czym moge jeszcze to odróżnić, czytam i czytam i coraz bardziej się motam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 26 wrz 2010, 23:37

,,R" wcale nie oznacza czy to jest mocniejsza czy nie tylko jaki to jest silnik. R oznacza że masz 2.0 diesel z turbo i nic nie ma mowy o mocy. Wyczytałem to z EPC mazdy są jeszcze F czyli 2.0 diesel bez turbo, L to 1.5, M to 1.6, P to 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 27 wrz 2010, 00:18

Neonixos666 napisał(a):F czyli 2.0 diesel bez turbo, L to 1.5, M to 1.6, P to 1.8

A oznaczenie "T" występuje tylko w 626 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 27 wrz 2010, 00:57

Z tego co wyczytałem to T oznacza 2,0 diesel ,,low" – nie wiem co to znaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 27 wrz 2010, 01:21

oznaczenia liter R i T w Vinie znalazłem w tym temacie dokładnie pierwszy post kolegi xANDy
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875
więc w jaki inny sposób moge dowiedzieć się (nie hamownia) ile mam tych koni? no bo jakoś chyba się to da odróżnić np wizulanie... i co to za cudactwo żeby silnik był tak samo oznaczony, te same roczniki a tu różne moce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez YgooR » 27 wrz 2010, 02:38

Neonixos666 napisał(a):Z tego co wyczytałem to T oznacza 2,0 diesel ,,low" – nie wiem co to znaczy.

W ten sposób koło się zamyka a my dalej nic nie wiemy :D
Bj przed liftem były 90KM ale też były 101KM, mniej popularne.
Najlepiej jakby inni (właściciele BJ przed liftem )sprawdzili czy mają oznaczenie "T", oznaczałoby to że "T" to 90KM a "R" 101KM. Z tego co widać na forum to wszyscy mają "R".

marsel napisał(a): no bo jakoś chyba się to da odróżnić np wizulanie...

Ciężka sprawa, jak widzisz do końca nie jest to wyjaśnione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Barthez » 27 wrz 2010, 09:04

marsel napisał(a):więc w jaki inny sposób moge dowiedzieć się (nie hamownia) ile mam tych koni?

masz auto 11letnie – to po co chcesz dochodzic ile ma koni na papierze? czy ma to jakies znaczenie, oprocz +10 punktow respektu?
moc nie zalezy od vin, tylko od:
stanu turbiny
stanu wtryskow
stanu pompy wtryskowej
kompresji
filtru paliwa/powietrza
stanu ukladu wydechowego
moja BJ ditd'99 po kupnie miala 82 :] , dopiero zabieg w mabi doprowadzil ja do uzytku – wyplula 99KM (seria 90).
wiec doszukiwanie sie literek w vin odnosnie mocy niczego nie zmieni oprocz samopoczucia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez marsel » 27 wrz 2010, 12:29

bartezm napisał(a):masz auto 11letnie – to po co chcesz dochodzic ile ma koni na papierze? czy ma to jakies znaczenie, oprocz +10 punktow respektu?

szukam poprostu dlatego że w moim mniemaniu rózne moce, to różna budowa silnika i w związku z tym częsci też są inne
ale jesli jest to samo i nijak ma się to do częsci to w sumie mi to lotto ile tam jest, ważne żeby w sklepie ew u mechanika, np przy wymianie rozrządu (który mnie czeka) nie było jakichś zgrzytów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Riki » 27 wrz 2010, 13:17

Generalnie jest trochę różnic w przypadku 90/101KM w BJcie ale jeśli chodzi o np. rozrząd to jest ten sam do wszystkich DiTD.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Barthez » 27 wrz 2010, 18:51

Riki napisał(a):Generalnie jest trochę różnic w przypadku 90/101KM w BJcie

rf2 i rf4- tak... sa roznice ale tu bardziej chodzi o rok 99 gdzie mamy tylko rf2
marsel napisał(a):w moim mniemaniu rózne moce, to różna budowa silnika i w związku z tym częsci też są inne

w przypadku rf2 (rok 99) byly faktycznie moce 90 i 101, ale 90 dla bj i 101 dla gf (626) a roznic poza CPU to ja nie widze (chodzi mi o budowe silnika i turbiny). – czesci sa te same.
marsel napisał(a):w sumie mi to lotto ile tam jest

no tak nie do konca – moc na rolkach swiadczy o kondycji silnika, wiec warto odrzalowac to 100zl i sprawdzic.
Takie jest moje zdanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Bandit » 27 wrz 2010, 18:59

bartezm napisał(a):wiec warto odrzalowac to 100zl i sprawdzic.

Absolutnie się zgadzam, a jak się dobrze pogada to połowę tej kwoty. Warto też zmierzyć stoperem elastyczność na V biegu między 80 a 120 km/h ;) poczytaj też poradnik, mnóstwo tam ciekawostek.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 27 wrz 2010, 19:28

a tak na prawdę wolał bym mieć zdrowe 90 KM niż zamulone niby 101 KM które okazuje się że dawno te jedenaście koni różnicy umarło, przez złą eksploatację. Jeśli chodzi o różnice to wydaje mi się że RF2F 90 i 101 KM nie ma różnicy w samej budowie a jedynie w sterowaniu praca silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 27 wrz 2010, 21:15

Grunt to zadbana sztuka – dobrze prawisz przedmówco :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 2 paź 2010, 16:00

Zawsze mnie zastanawiało jak sprawić aby moje RF4F miało 110 kM jak w 626 z RF4F. Tylko zmienić kompa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barthez » 2 paź 2010, 23:34

Neonixos666 napisał(a):Tylko zmienić kompa?

i immobilizer
Neonixos666 napisał(a):aby moje RF4F miało 110 kM jak w 626 z RF4F

ale te 9KM wiecej nie jedzie... to sa konie papierowe. lepiej i taniej wyjdzie strojenie przez tunera...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323