Brak mocy, słabe osiągi, nie wkręca się na wysokie obroty

Postprzez magicadm » 5 sty 2007, 23:40

Styniu napisał(a):Jutro zmostkuję złącze diagnostyczne i odczytam kod OBD II.

Kurcze, ja już raz mostkowałem i coś wymigał, tylko było to 100% bezużyteczne :(
Styniu napisał(a):na niskich obrotach autko nadal jest za bardzo przymulone (wigor odzyskuje gwałtownie tak około 2200 – 2500 RPM, choć turbinę słychać już dużo wcześniej).


U mnie nigdy nie było słychać turbiny, ale nowe paski klinowe brzmią identycznie :)
A turbo-dziura poniżej 2 tys obr/min to chyba norma...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 5 sty 2007, 23:46

Ważne od którego momentu turbinę słychać. Jeśli słychać za szybko, to znaczy, że dolot zapchany... Jak miałem pozapychane, to słyszałem ten świst już od 1400 a teraz pojawia się (po wyczyszczeniu) sporo wyżej i jest o wiele delikatniejszy (tak przy 2krpm). Jednak to na pewno nie powinno powodować mrugania kontrolki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Styniu » 5 sty 2007, 23:50

Dam znać, co wymostkowałem :)

Mam podejrzenie, że to błąd zbyt niskiego ciśnienia doładowania na niskich obrotach (rozgrzany silnik = mniejsza ilość spalin = niższe obroty turbiny). A wynikać mogą z tego, że wcześniej trochę bawiłem się z ustawianiem geometrii łopatek w turbinie (to ten regulowany trzpień od puszki podciśnieniowej) i być może jest ustawiona nieoptymalnie.
Przed wymianą wtrysków kontrolce też zdarzało się mrugać, wtedy pomogło zaśpienie (nowego) boost sensora przy pomocy diody udającej opornik ;)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez Styniu » 6 sty 2007, 11:43

Wymrygało 2 błędy:

P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P0216 Injection Timing Control Circuit Malfunction

te drugi trochę jakby niepokojący (zawór sterujący pompy wtryskowej?). Ale fakt, na wiele to mi się one nie przydadzą, chyba znowu pora udać się na wycieczkę po serwisach..

Sterowanie turbiną jest ok, trzpień na wolnych obrotach podciąga się na maxa i ustawia w pozycji, w której rura z powietrzem tłoczonym z turbiny jest najtwardsza (innych narzędzi diagnostycznych nie mam ;) ).
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez magicadm » 6 sty 2007, 12:16

Styniu napisał(a):Wymrygało 2 błędy:

P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P0216 Injection Timing Control Circuit Malfunction


Proszę, napisz jak odczytałeś te kody (zworka + liczenie mignięć "kontrolki od świec???")
Jak z tego przetworzyłeś te usterki?

Mi się udało tylk cztery dwucyfrowe różne liczby, dla jednego kdu błędu :| Trzeba to jakoś przeliczyć???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Styniu » 6 sty 2007, 13:32

Już tłumaczę :)

TEN polaczylem z masa (GND) przy pomocy kawalka kabla, po czym wygodnie wsiadlem do srodka i przekrecilem kluczyk.

Kontrolka swiec zarowych:
– zaswiecila dluuuugo
– podala sekwencje: 2sekundy, nic (0) –> 2s, jedno krotkie (1) –> 2s, nic (0) –> 2s, piec krotkich (5)
– dluzsza przerwa
– druga sekwencja: 2s, nic (0) –> 2s, dwa krotkie (2), 2s, jedno krotkie (1) –> 2s, szesc krotkich (6)
– dluzsza przerwa i od nowa to samo

Co ciekawe, teraz jechalem do pracy (w sobote :/) i juz nic nie mrugalo. Inna sprawa, ze korkow wiekszych nie bylo.
Spadly tez nieco wolne obroty – przed wymiana wtryskow bylo 640, po wymianie miedzy 900 a 1000, dzis jest miedzy 750 – 900.

[/quote]
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez magicadm » 6 sty 2007, 17:16

Dzięki za wyjaśnienia :)
Ja u siebie odczytywałem w postaci dwu a nie cztero cyfrowej.
Mam je gdzieś zapisane, zobaczę czy się coś z tego w ten sposób odczytać :)
PS
Skąd masz tą procedurę interpretacji???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Styniu » 6 sty 2007, 17:29

Nie za ma co :)

Procedurę opisał wajaj w jednym z wątków (też się tam udzielałeś ;) ):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9243&postdays=0&postorder=asc&highlight=kody%20ditd&start=30

Tabelę kodów OBD II znalazł niezawodny google:
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/mazda/


A mi nadal mryga i denerwuje :/ Spróbuję znowu zaślepić czujnik doładowania (przed wymianą wtryskiwaczy mruganie po tym ustawało) i przy okazji ustawię na sztywno geometrię łopatek turbiny tak, żeby dmuchała cały czas mocno – powinno mi się kilka kucyków więcej pojawić ;)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez Styniu » 9 sty 2007, 13:12

Dzwoniłem do serwisu (autoryzowanego) w sprawie tych błędow – ich opinia jest bardzo ciekawa, mam mianowicie się tym nie przejmować, póki nie mruga non stop i autko jeździ normalnie :)

Mogę co najwyżej podjechać do nich, żeby je skasowali – i kontrolka przestanie mnie denerwować ;)
Ostatnio edytowano 19 mar 2007, 19:13 przez Styniu, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez magicadm » 9 sty 2007, 15:20

Styniu napisał(a):Dzwoniłem do serwisu (autoryzowanego) w sprawie tych błędow – ich opinia jest bardzo ciekawa, mam mianowicie się tym nie przejmować, póki nie mruga non stop i autko jeździ normalnie :)

Mogę co najwyżej podjechać do nich, żeby je skasowali – i kontrolka przestanie mnie denerwować ;)


W takim razie proponuję reset klemą – ma taką samą skuteczność

PS
W większosci przypadków migania kontrolki "autko jeździ normalnie"
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Styniu » 9 sty 2007, 15:49

Niestety, u mnie nie dziala – owszem, czysci sie wtedy pamiec kodow komputera, ale jak tylko stane na 15 min w korku mryga od nowa.

Stad tez wiem, ze to nie jakis stary, zapamietany blad, tylko rzeczywscie cos mu nie pasuje.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez magicadm » 9 sty 2007, 17:30

Styniu napisał(a):Niestety, u mnie nie dziala – owszem, czysci sie wtedy pamiec kodow komputera, ale jak tylko stane na 15 min w korku mryga od nowa.

Stad tez wiem, ze to nie jakis stary, zapamietany blad, tylko rzeczywscie cos mu nie pasuje.


Tym bardziej n ie daj sie naciągnąć w ASO !!!
Skasują na 15 minut, a kasę wezmą na zawsze – dogadaj sie odpowiednio!!!
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez josi80 » 10 sty 2007, 16:08

witam, tez zrobilem odczyt kodow i wyszlo cos czego nie moge poszukac na forum, a mianowicie kod : 13 oraz 15, z tego co sie zdazylemzorientowac to jeden chyba jest od temp powietrza a drugi cos z pompa tylko nie wiem dokladnie co:) dzieki za odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez magicadm » 11 sty 2007, 09:57

josi80 napisał(a): mianowicie kod : 13 oraz 15

Coś czuję, ze powinieneś mieć kod 4 cyfrowy.
Poczytaj kilka topiców wcześniej – może coś pomoże :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez skubi103 » 1 lut 2007, 17:16

Witam forumowiczów po dłuższej przerwie

Tak jak pisałem jakiś czas temu – moja maździa dalej jeździ "nierówno" – jak sie ją trzyma na obotach to jest w miarę OK, ale wystarczy że dojeżdżając do skrzyżowania wrzucę 2 bieg przy prędkości około 20-30km/h, po wciśnięciu pedału gazu silnik się przez jakieś 2-3 sekundy zastanawia co robić (po prostu nie wchodzi na obroty i jest zamulony).
Na dodatek spalanie jest niepokojąco duże – przy jeździe mieszanej 60% miasto 40% poza miastem, autko spożywa pomiędzy 8 a 9 litrów ON. Na trasie udało mi się zejść do 7l – autostrada 130-140km/h. Jazda średnio ekonomiczna – bez ciśnięcia cały czas do deski.
Prędkość max w niemczech na niemieckim paliwie 197km/h – chyba trochę mało jak na ten samochód.
Proszę Was o wypowiedzi w kwestii spalania – co może być tego powodem?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 10:20
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F BJ 2,0DiTD 2003

Postprzez josi80 » 1 lut 2007, 17:24

witam, no spalanie to masz duze moja 90KM pali do 6 litrow, a co do zmulenia to tez mialem podobny problem ale koledzy z froum podpowiedzili mi ze moze byc to katalizator, wiec pewnego dnia go wyciałem i mazda dostala strasznego kopa, tylko spalanie mialem caly czas w granicach 5,5 – 6,3 litra przed i po zabiegu wyciecia kata
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez xANDy » 1 lut 2007, 23:50

skubi103 napisał(a):Prędkość max w niemczech na niemieckim paliwie 197km/h – chyba trochę mało jak na ten samochód

Chyba nie – bo miałeś ok 4500 rpm albo troszkę więcej. To jest chyba własnie całkiem prawidłowa prędkość...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Styniu » 28 lut 2007, 14:14

Wymrygało 2 błędy:

P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P0216 Injection Timing Control Circuit Malfunction


Okazało się, ze oba spowodowane były przez źle ustawiony kąt wtrysku w pompie – diagnostyka + ustawienie pompty w serwisei = 150, juz nic nie mryga ;)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez tycjan » 28 lut 2007, 14:28

Diagnostyke i regulacje pompy robiles w aso czy moze we wspominanym kiedys serwisie Bochenscy we Wroclawiu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez Styniu » 28 lut 2007, 15:25

w ASO (Team w Długołęce)

Diagnostyka nie dotyczyła konkretnie pompy, tylko błędów zgłaszanych przez centralkę. Mechanicy byli na tyle kumaci, że powiązali skutek z przyczyną i ustawili kąt wtrysku w pompie.

Skasowali tylko za diagnostykę :)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323